ZEMFİRA
MƏHƏRRƏMLİ- 70
Qaranlığın
qənimi Zemfira Məhərrəmli
İmza var
ki, oxuyursan, müəllifi tanımağa
çalışırsan, bir
obraz yaradırsan öz aləmində. Mən adətən illər öncə yaşayan müəlliflərin
də həyat tərzi, şəxsiyyəti
haqda məlumat toplamağa çalışıram.
İmza da var ki, müəllifi
görmək, tanımaq
imkanın olur və sonra, tərifləyənlər olsa
belə, oxuya bilmirsən. Məni davranışları, danışıqları,
üzlərindəki ifadə
ilə imzasından uzaqlaşdıran müəlliflər
var.
O isə fərqlidir.
İmzasını görəndə
sevinirsən, qaranlıqda
işıq tapan kimi. Özünü görəndə insanları
sevirsən, insanlığı
görən kimi. Əslində belədir Zemfira Məhərrəmli.
Yazıları, yəni
yazıçı dili
aydın, anlayışlı,
şirin özü kimi. Mən heç, dünyaca məşhur olsalar da, insanları bədbəxt olduqlarına
inandırmağa yönləndirən,
həyatdan bezdirən
əsərləri, müəllifləri
sevmədim. Hər kəsin işığı
olmalıdır, onu paylaşmalıdır. Əgər
bu kəs həm də yazı adamıdırsa, bu onun borcudur,
həm də istedadıdır. Məsələn,
Vüqtor Hüqo “Səfillər”ində səfilliyin, insan ağrılarının alt
qatınacan gedib. Amma əsərdə həyata, yaşamağa necə bir sevgi
var, inam var. Təkcə Javerin intihar etməsi ədalətin, mərhəmətin, ləyaqətin-insanlığın ucalığıdır.
Əsərin əvvəlində
yepiskop Mirielin Jan Valjana dediyi ”siz
artıq xeyirin ixtiyarındasınız” sözləri
əsərin bütün
bədxahlarının məğlubiyyətidir.
Həyat-yaşam asan deyil, problemlər,
çətinliklər, ağrı-acılar
olur. Yazıçının
ustalığı işığı
tapmağa kömək
etməkdir. O işığı
göstərə bilməkdir.
Zemfira Məhərrəmli
məhz belədir: özü də, sözü də işıqpaylayandır. Sevimlidir,
seviləndir, sevgi doludur. Öz yeri var yaradıcı
aləmdə. Bu yeri zəhməti, istedadı, yaratdıqları
ilə tutub.
Zemfira xanım
addım-addım gəzib
bütün yaradıcılıq
yollarını, bütün mərhələrindən
keçib. Yəni pillə-pillə yüksəlib. Bakı Dövlət Universitetini fərqlənmə diplomu ilə bitirib əmək fəaliyyətinə
müxbir kimi başlayıb. İndi isə mən tələbə həyatından
sonra müxbir kimi çalışmağa
başlayan pedaqoq alim, yazıçı, publisist Zemfira xanımdan danışıram.
Bu illərdə o, böyük bədii, elmi, publisist söz xəzinəsi yaradıb. Baxdığım
son tamaşa Zemfira Məhərrəmlinin
son əsərlərindən
olan “Ümid işığı”dır.
Tamaşaya baxanda mövzusundan çox əsərin verdiyi mesajı düşündüm.
Adi baxışla mühakimə yürütsək,
gənclərin dolaşıb
qaldıqları məhəbbət
mövzusudur. Amma diqqətli oxucu, tamaşaçı, valideyn,
vətəndaş, insan
kimi düşünsək
bir pedaqoq yazıçının bizə
demək istədiyi məsləhətdi: ailədə
qarşılıqlı anlaşma
mühümdür. Uşaqlara
yalnız övlad kimi baxmayın-onların hər biri ayrı
fərddir, şəxsiyyətdir.
Onlarla dost olun. Sirdaş olun. Sizinlə bölüşsünlər. Kənarda özlərinə sirdaş
axtarıb, daha böyük səhvlərə
getməsinlər. Zemfira
xanımın çox
yazılarında bunu izləyirsən. Hadisələrə,
həyata münasibəti
yaradıcı olsa da, pedaqoq yazıçı
olmaya da bilər.Amma bir söz adamının, yazıçının pedaqoq
olması vacibdir. O öz yazılarında mütləq cəmiyyətə
-insanlara doğruya üz tutmağı, problemlərə düzgün
yanaşmağı, sevinməyi
bacarmağı və
s. kimi mesajlar ötürməlidir. Məhz
bunu bacarır Zemfira Məhərrəmli.
Onun dissertasiya
mövzusu da diqqətimi çəkdi.
Jurnalistika fakultəsinin
məzununun “İbtidai
məktəb və məktəbəqədər tərbiyə”
jurnalında tərbiyə
problemi” mövzusunda
müdafiə etməsi
də maraqlı oldu mənimçün. Bu elmi tədqiqat işinin pedaqogikaya və jurnalistikaya nəzəri yenilik gətirən bir əsər kimi qiymətləndirilməsi də
təsadüfü deyil.
Bu fərqlilik onun yazılarında hiss olunur. Onun
publisitikasında, hekayələrində,
ümumilikdə yaradıcılığında
bir öyrətmən
duyumu, təhlili, yanaşması var. Məsələn, “12 yaşın
sevinci” kiçik bir hekayədir. Bədbəxt bir ailənin kədərli həyat hekayəsidir. İçki aludəçisi
ata, xəstə ana və bu
ağır yükün
altında böyüyən
uşaq. Bu bədbəxtliyi necə çözür yazıçı?
Qələbə ilə!
Pula ən çox ehtiyacı olduğu vaxtda 12 yaşlı oğlan zorakılığa məruz
qalmış gənc qızın bahalı telefonunu tapır. Telefonu sahibinə qaytarmaqla bir ailəyə sevinc yaşatması onun içində olan saf duyğuların, dürüstlüyün, doğrunun,
sevginin qələbəsidir.
Bu qələbə sevincini 12 yaşlı oğlan bir ailəyə yaşadır
və özü də yaşayır. Qızın anası çoxlu hədiyyələrlə məhz
oğlanın doğum
günündə onlara
gəlir, onun alicənablığından, gözəl
tərbiyə görməsindən
söz edir. Və bu zaman
hekayənin əsas mahiyyəti aydın olur: Oğlu haqqında xoş sözlər eşidən
sərxoş ata ayılır, xəstə
ana yataqdan qalxır... Nağıllardakı
kimi xeyir qalib gəlir!
Zemfira xanımın
ən çox sevdiyim cəhəti onun yazılarında işığın olmasıdır.
Onun qəhrəmanlarının
oxucuya da yansıyan Ümid işığı var. İnsanın özünü
görməsi var. Zemfira xanım deyir ki, hər
insan səhv edə bilər, yanlış seçə
bilər yolunu. Amma hər insan
da öz səhvini görə bilər, öz yanlış yolundan dönə bilər. “Özünüzə baxmağı,
özünüzü görməyi
bacararsınız” deyir
oxucusuna.
Onun yaradıcılığında
müxtəlif mövzular,
eləcə də Vətənpərvərlik,
Qarabağ mövzusu özünəməxsusluğu ilə seçilir. Qələbədən əvvəl
də, sonra da bu onun
mövzusudur: “Döyüşə
qızlar gedir”, “Qarabağda savaş var”, “Ötür durna qatarı”, “40 qız dastanı” və b. nəsr nümunələri bunun göstəricisidir. Zemfira
xanım özü təkcə bu mövzuda yazmayıb,
həm də bu mövzuda yazan müəlliflərin
yaradıcılığına nəzər salıb, təhlil edib və oxuculara təqdim edib. Dəyərli prof. Vaqif Yusiflinin qeyd etdiyi kimi
“Z. Məhərrəmli müasir
nəsrimizdə, publisistikamızda
da Qarabağ həqiqətlərini əks
etdirən əsərlər
haqqında yazıları
ilə mətbuatda çıxış edib və o yazılar heç də faktların sıralanması
deyil, Qarabağ ruhunun - Azərbaycançılıq
ideyasının nəsrimizdə
və publisistikamızda
ədəbi hadisəyə
çevrilə biləcək
nümunələridir”. Bu
fikir Vaqif Yusiflinin “Bədii düşüncədə Qarabağ”
kitabı haqqında yazısındandır.
Onun yaradıcılığının
mənəvi yükü
çoxdur. Klassik səslənsə də, tərbiyəvi əhəmiyyəti
çoxdur. Bütün
gözəl duyğuları
qoruyan, yaşadan sevgi öndədir. Həyata sevgi ilə dopdoludur özü də, yaratdıqları da. Zemfira xanım ruhən, içdən duyduqlarını yazır.
Onun dilinin belə rahat anlaşılması, aydın
olması bunun nəticəsidir. Şair,
yazıçı, hətta
təxəyyülünün məhsulu olsa belə, yazdığını
ruhən duymursa, onun dili, demək
istədiyi anlaşılmayacaq
ki, son illərdə
şeiri, hekayəsi, romanı anlaşılmayan,
qarmaqarıq fikirlər
toplusu təsiri bağışlayan imzalar
az deyil.
Zemfira xanımın
özünün dediyi
kimi: Deyirlər, hər bir qələm
sahibinin həyatı onun sənət, yaradıcılıq taleyinə
güzgü tutur, işıq salır”. Zemfira xanımın bu işığı var: sevgili, qadın,
ana, nənə, yazar kimi. Yaradıcılığı
da belə işıqlıdır. Həyatı
yaradıcılığına, yaradıcılığı həyatına
işıq salır. Bu işığın oxuculara ötürə bilməsi Zemfira xanımın istedadıdır.
Bu işıq
həmişə qaranlığa
qənim olacaq.
Kamalə Abiyeva, şair, publisist.
Bakı Xəbər 2025.- 22 oktyabr
(¹191).- S.15.