Böyük Qayıdış gənclərin hərtərəfli
inkişafına yeni imkanlar açır...
Uşaq və
gənclərin fiziki və mənəvi inkişafı onların yaşadıqları ölkənin,
cəmiyyətin, xalqın
inkişafının göstəricisidir.
Çünki istənilən
uşaq hansı mühitdə böyüyürsə,
məhz həmin mühitdə öyrəndiklərini
gələcəkdə nümayiş
etdirir.
Əlbəttə, hər bir uşağın
və gəncin gələcəkdə layiqli
vətəndaş kimi
yetişməsində onun
mənəvi və fiziki tərbiyəsi ilə yanaşı, təhsili də önəmli yer tutur. Bütün bunlar bir-biri ilə mütləq uzlaşmalıdır. Hər
bir cəmiyyətin və dövlətin gələcəyini indiki uşaqlar və gənclər müəyyən
edir. Bu baxımdan, gənc nəslin düzgün tərbiyəsi, fiziki və mənəvi inkişafı, savadlı vətəndaşlar kimi yetişməsi və digər vacib amillər, onların gələcəkdə cəmiyyətə
inteqrasiyasına böyük
təsir göstərir.
Müstəqillik əldə
edildiyi ilk gündən etibarən dövlətimiz bu sahəyə xüsusi diqqət ayırır. Son illərdə bu diqqət daha da güclənib.
Yeni məktəblərin
inşası, mövcud
təhsil müəssisələrinin
təmiri, idman infrastrukturlarının yenilənməsi
və olimpiya komplekslərinin yaradılması
bu istiqamətdə atılmış addımlardan
yalnız bir neçəsidir.
Gənclərin fiziki inkişafı ilə yanaşı, həmçinin onların
mənəvi cəhətdən
inkişafı da vacib şərt hesab olunur. Hər
bir uşağın, hər bir gəncin
gələcəkdə layiqli
vətəndaş olması
olduqca önəmlidir
və məhz bunun üçün uşaq və gənclərin mənəvi
cəhətdən inkişafına
da diqqət yetirilməlidir. Sözsüz
ki, uşaq və gənclərin mənəvi cəhətdən
inkişafında onların
təhsili xüsusi rol oynayır. Ona görə ki, gənc nəslin
mənəvi tərbiyəsində
ailədən sonra ilk yeri məhz
təhsil ocaqları, orta və ali
məktəblər, universitetlər
tutur. Valideynlərin öz övladlarına düzgün tərbiyə
verməsi ilkin şərt olsa da, gənclərin hər mənada sağlam yetişməsində
təhsil ocaqlarının
özünəməxsus yeri
vardır. Uşaq və gənclərimizin layiqli vətəndaş olmaları üçün
təhsil ocaqlarında
çalışan pedoqoji
kollektivin, müəllimlərin
xüsusi əməyi
də diqqətdən
yayınmamalıdır.
Qalib xalq,
qalib dövlət statusundayıq
O da məlumdur
ki, otuz ilə yaxın ərazilərimizin işğal
altında qalması uşaq və gənclərin mənəvi
inkişafına mənfi
mənada təsirsiz ötüşmürdü, müəyyən
travmalar, natamamlıq kompleksi yaradırdı. Artıq beş ildir bütün bunlar ortadan qalxıb. Qalib xalq, qalib dövlət
statusundayıq. İşğala
son qoyulması, ərazi bütövlüyümüzün
və suverenliyimizin bərpa edilməsi gənclərin mənəvi
inkişafında nə
kimi müsbət izlər buraxır? Söhbət son 5 ildə gedən proseslərdən gedir.
2020-ci ilin Zəfəri
bu psixoloji taleyi kökündən dəyişdi
Sözügedən məsələ ilə bağlı fikirlərini
“Bakı-Xəbər”lə
bölüşən yazıçı-publisist,
Beynəlxalq “Alaş”
Ədəbiyyat mükafatı
laureatı Əkbər
Qoşalı hesab edir ki, otuz
ilə yaxın bir zaman kəsiyində
torpaqlarımızın işğalı
ərazilərimizlə yanaşı,
bir sıra mənəvi ünvanların
da işğalıydı,
fərqli kateqoriyalar üzrə də işğalıydı: “Amma
ruhumuzu işğal edə bilmədilər!
“…Qüvvət ruhun gücündədir,
Qüdrət ruhun gücündədir.
Qeyrət ruhun
gücündədir,
Kaş millətdə
ruh yaşasın…
Düşməni qul etmək olar,
Min əsr yol getmək
olar.
Dünyanı titrətmək olar,
Kaş millətdə ruh yaşasın”… – Xalq şairi,
rəhmətlik Cabir Novruz belə deyirdi və düz deyirdi. Milli ruhumuz, xəlqi cəsarətimiz, toplumumuzun
vətəncanlılığı, dövlət ağlımız,
Müzəffər Ali Baş
Komandanımızın zəkası
bizim toparlanmamızı
təmin etdi və bir məqsəd
uğruna səfərbər
ola bildik. Şəhidlərimiz
ölmədi, Vətənimiz
bölünmədi!”.
Artıq
gənc insanın öz ulusuna baxışı “məğlub
millət” prizmasından
deyil
Daha sonra Ə.Qoşalı
bunları qeyd etdi: “Bəli, işğal dönəminin
uşaqları – indiki
gənclər – bəzən
xəritədə itirilmiş
kəndin, bəzən
evlərinin xəyali təsvirinin içində
böyüyürdülər. “Qarabağ” sözündə
həm həsrət, həm qorxu, həm də ümid yaşayırdı.
Amma 2020-ci ilin Zəfəri
bu psixoloji taleyi kökündən dəyişdi. Qalib ruhun, qürur hissinin tərbiyəvi gücü indi hər bir məktəbdə,
ailədə, universitetdə,
toplumumuzda öz təsirini göstərir.
Bu beş il içində
böyüyən nəsil
artıq “itirilmiş torpaq” anlayışı ilə yox, “bərpa edilmiş ərazi bütövlüyü”,
“qalib Vətən” düşüncəsi ilə
formalaşır. Qələbə
gəncliyin özünəinamını,
milli kimlik şüurunu,
mübarizə əzmini
bərpa etdi. Uşaqlar indi “Şəhid”, “Zəfər”,
“Qayıdış” sözlərinin
anlamını dərslikdə
deyil, həyatın özündə görür-götürürlər.
Öncələr Qarabağ xatirələrdə
idi, indi isə – necə deyərlər – tədris planlarında, layihələrdə,
təbiət dərslərində,
könüllü proqramlarında
canlı şəkildə
iştirak edir. Bu, gənclərin dünyagörüşünə
mənəvi dayaq, ruhuna ilham verir.
İşğal illəri
bəzi uşaqlarda “mən azərbaycanlıyam,
amma…” kimi qeyri-müəyyən kimlik,
gərginlik hissi doğururdu. Zəfər bu “amma”nı
silib atdı.
Artıq
gənc insanın öz ulusuna baxışı “məğlub
millət” deyil, “yaradan və qoruyan xalq” prizmasındadır.
Bu, yalnız emosional yox, psixoloji qurtuluşdur. İnsan öz ölkəsinin gücünə inananda, öz gələcəyini
də daha məsuliyyətlə qurur.
Son beş ildə dövlət siyasətində
də bu mənəvi dönüş
öz əksini tapdı. “Böyük Qayıdış” proqramı,
kəndlərin, şəhərlərin
bərpası, orada məktəblərin, gənclər
evlərinin tikilməsi
təkcə iqtisadi yenidənqurma sayılmaz –
bunlar milli tərbiyənin
yeni mərhələsini də
nişan verir. Örnəyi, Qarabağda bir məktəbli dərsə gedərkən
Vətən müharibəsi
şəhidinin adını
daşıyan küçədən
keçir – bu, hər günün özündə təsirli
bir dərsdir. Beş il öncəki gəncliklə bu günkü arasında məsafə düşüncə
ölçüsünə görə böyükdür.
Öncə “azad olunacaq torpaq” xəyalı vardı, indi “qorunacaq Vətən” məsuliyyəti var.
Ona görə də, bu beş ilin
ən böyük mənəvi sonucu – gənclərin içində
yaranan Qalib Ruhdur. Bu ruh artıq bir nəslin ülküsü
olmaqdan daha üstün mahiyyətlə
– bütövlükdə ulusun
kimliyidir”.
Vidadi ORDAHALLI
Bakı
xəbər.-2025.-23 oktyabr.-S.8.