“Yuxularım süjet xətti
olub”
Azərbaycan Yazıçılar Birliyinin katibi, PEN klubun vitse-prezidenti, hüquq elmləri doktoru, “Şöhrət” ordenli Çingiz Abdullayevin 54 yaşı tamam olur. Ç.Abdullayev Polşanın Krakov Universitetinin fəxri professoru, H.Z.Tağıyev adına Xeyriyyə Cəmiyyətinin sədri və Azərbaycan Demokratik Ziyalılar İttifaqı nəzdində olan Milli Akademiyanın doktorudur. Onun əsərləri Almaniya, İrlandiya, Fransa və Rusiyada kütləvi tirajla buraxılıb, 20 milyon nüsxədə olan 600-dən çox kitabı dünyada yayılıb. Ç.Abdullayev dünyada siyasi detektiv janrında ən yaxşı yazan müasir yazıçılardan biri kimi tanınır:
– Adətən 50
yaşa qədər zirvə, 50-dən sonra eniş deyirlər.
Necə hesab edirsiz, 50 ildə özünüzü görmək
istədiyiniz zirvəyə çata bildinizmi?
– Deyirlər,
50 yaşadək insan ad qazanır, 50 yaşdan sonra ad ona
işləyir. Təsəvvür edə bilməzdim ki, belə
cavan – 53-54 yaşımda Xalq Yazıçısı
olaram, dünyada bu qədər
kitabım satılar, əsərlərim 29 dilə tərcümə
edilər. Təbii ki, cavanlıqda istəyirdim ki, kitablarım
çıxsın, sevinərdim ki, 3-4-5 dilə tərcümə
olunsun. Amma bilməzdim ki, müxtəlif dillərdə
2 mindən çox kitabım çıxacaq.
– Həyatınızda
unutmadığınız ən pis və ən yaxşı
gün hansıdır?
–
Yaxşı məqam övladlarımın dünyaya gəlməsidir.
İlk dəfə ata olanda qızım
dünyaya gəldi, ikinci dəfə oğlum olanda da sevinirdim.
Biz azərbaycanlılar hər zaman oğul istəyirik,
sonra qız olanda sevinir ki, Allah bizə nə böyük
xoşbəxtlik verib. Valideynlərimin
dünyasını dəyişməsi çətin günlərim
olub. Düzdür, anam 87,
atam 81
yaşında vəfat etdi, lakin istərdim ki, 100 il
yaşasınlar. Allaha
min dəfə dua edirəm və xoşbəxt insanam ki, 50
yaşımadək atam-anamla yaşamışam. Bu hər adama nəsib
olmur.
– Ürəyinizdəki bütün
sözləri deyə bilmisinizmi?
– Bəli.
Bu mənim ən böyük xoşbəxtliyimdir
ki, heç vaxt ürəyimdə söz saxlamamışam.
Nə istəmişəm, demişəm. 170 roman yazmışam, hələ 170-ni də yaza
bilərəm və yazacağam da.
– Dronqo məşhurdur, yoxsa
Çingiz Abdullayev?
– Onu
oxucular bilməlidir. Dronqo da məşhurdur,
Çingiz Abdullayev də. Hərdən
Dronqonun məşhurluğuna qısqanıram. Dronqo qadınların daha çox xoşuna gəlir,
nəinki Çingiz Abdullayev. Onun həyat
yoldaşı İtaliyadadır, mənimki burada. Anam
kitablarımı oxuyanda dedi ki, - “ay Çingiz, doğrusunu de,
İtaliyada bir xanımın yoxdur ki?”.
Cavab verdim ki, “ay ana, sən də inanırsan buna?”. Dedi, elə yazmısan ki, adam
inanır.
– Bir çox oxucularınız
özünü sizin hər hansı qəhrəmanınıza
bənzədir, bəs sizin həyatda bənzəmək istədiyiniz
insan varmı?
– Hər
zaman atama və
otağımda portreti olan yazıçı –Ernest
Heminqueyə oxşamaq istəmişəm. Atamla dost idik. Amma təəssüf ki, şəxsən Heminqueyni
tanımadım. Onunla danışmaq, ünsiyyətdə olmaq istəyərdim.
Əsərlərimdəki qəhrəmanlardan isə
təbii ki, Dronqoya bənzəyirəm.
– Əsərlərinizin
mövzu qaynağı hardandır?
– Həyatdan
və yuxulardan. 30-40 ildən çoxdur ki, yarım saat da yatanda yuxu
görürəm. Bir çox kitablarımda
yuxularım süjet xətti olub. “Məhkumlar”
filminin əsasını təşkil edən əsərdə
özüm də orada olmuşam və yuxuda görmüşəm.
Düşünürdüm ki, gör necə
faciəvi həyat yaşayırlar, bunu mütləq işləyəcəm.
Necə yaşamaq insandan asılıdır.
Ağlımız kəsəndən başa
düşürük ki, ömür azalır və gec-tez bu
dünyadan gedəcəyik. Amma
80 yaşımız olsa da,
fikirləşirik ki, hələ bir az da vaxt var. Ancaq
orada yaşayanlar əlləri, ayaqları, bədənlərində
görürlər ki, vaxt necə az qalır, 3-5 ay, bir il. Türmədə yaşamaq daha rahatdır, nəinki
həyatda. Çünki orada özün
başa düşürsən ki, gedirsən və bunu
heç nə saxlaya bilməz. Bu faciəni
yazdım. O insanları, hətta yuxuda da görmək
çox çətindir. Orada olanda və sonra yazanda da mən
o ağrını hiss edirdim. Çox yorğun
olanda yuxu görmürəm.
– Ən çox sevdiyiniz
yazıçı kimdir?
–
Hemenqueydən başqa Ray Bradbury, onu şəxsən
tanıyırdım. 30 yaşım olanda onun 70 yaşı vardı.
San-Fransiskoda
gördüm, çox istəyirdim ona
yaxınlaşım, amma utandım. Ona görə
də ondan sonra mən hamıya avtoqraf verirəm, heç kimə
imtina etmirəm. Özüm ki, bunları
yaşamışam, ona görə. O, 92 yaşında
dünyasını dəyişdi. Remark, Azik
Azimov da sevimli yazıçılarımdır. Şekspiri çox sevirəm. Mənim
üçün dünyada ən böyük dahi odur. Çünki onun hər bir sətri fəlsəfəylə
doludur.
– Azərbaycanda bir çox məşhur
ədiblərin övladları da bu peşəni davam etdirir. Niyə övladlarınız yazıçı
olmadı?
– Allah
göstərməsin ki, övladlarım yazıçı
olsun. Bəyəm, mütləq prokurorun oğlu prokuror, həkimin
oğlu həkim, yazıçının oğlu
yazıçı olmalıdır?
Mən hesab edirəm ki, bu düz deyil,
uşaqlar peşəni özləri seçməlidir. Baxmayaraq ki, övladlarım mənim peşəmi
seçiblər. Amma mən başa
düşürəm ki, yazıçılıq nə deməkdir.
Ümumiyyətlə,
yaradıcılıqla məşğul olan insanlar
bilməlidir ki, peşələri
ilə övladlarını dolandıra biləcəklərmi?
Əgər dolandıra bilməyəcəksənsə,
niyə bəstəkar, rəssam, yazıçı olursan?
Anlayıram ki, istedaddan çox şey
asılıdır, 99 faiz isə zəhmət və
zülmdür. Hesab etmirəm ki, hamıdan
üstünəm, hamıdan yaxşı yazıram. Amma
bilirəm ki, Azərbaycanda yeganə yazıçıyam ki,
xaricdən qonorar
alıram. Belə yazıçı
yoxdur. Ancaq kimsə zəmanət vermir ki,
uşaqlarım da belə olacaq.
Qızım rəssamdır. Minillik
Azərbaycan rəssamlıq məktəbi ensiklopediyası nəşr
edilib və orada onun da iki sənət işi var. Danimarka, İsveçrədən
onun əsərlərini alırlar. Buna baxmayaraq, o da hüquqşünas təhsili
alıb və bu sahə üzrə işləyir.
– Əsərlərinizdə ən
həyəcanlı məqamlarda hər zaman bir sevgi xətti
var. Bu nədən irəli gəlir? Ağır səhnələrə nisbətən
yüngül məqamlar gətirmək istəyidir, yoxsa
sevginin gücünü göstərmək istəyidir?
– Bu həyatdır.
Ən çətin məqamlarda, hətta
müharibədə də sevgi insanlara yaşamağa kömək
edir. Sevgi olmasa yaradıcılıqla məşğul
olmaq mümkün deyil. Freyd buna “sublimasiya”
deyirdi. Əgər yaradıcı
insanın ürəyində sevgi olmasa yarada bilməz. Bəzi məşhurlar, məsələn,
Çaykovski qadını yox, kişini sevib. Amma buna baxmayaraq, ürəyində sevgi hissi olub.
Sevgi hissi ürəyimdən
çıxan gün mən yazıçı olmayacağam. Azərbaycanda Ç.Abdullayevin 3-4 fan klubu var, birində
7 mindən çox qız var. Təbii ki, buna sevinirəm.
Bu ona görə deyil ki, əsas qəhrəmanlarım
kişilərdir, qadın qəhrəmanlarım da var.
– Ailə qurmaq üçün sevgi əsas
şərtdir?
– Əsas şərt olmalıdır. Amma son zamanlar
Azərbaycanda və xarici ölkələrdə də əsas
şərt rasionallıqdır – atası harada işləyir,
pulu varmı-yoxmu? Deyirlər qoy narkoman olsun, axmaq olsun, amma ailəsi
varlı olsun. Hər dəfə oxucularımla
görüşəndə deyirəm ki, məhəbbət əsas olmalıdır. Amma hərdən düşünürəm ki, bəlkə
düz demirəm. İngilislər deyir ki,
məhəbbət gedir, amma haq-hesab qalır. Ancaq buna baxmayaraq, əgər istəyirsinizsə bu
dünyadan gedəndə nəsə
peşmançılığınız olmasın, sevdiyiniz
insanla ailə qurun.
– Siz sevib ailə qurmusunuz?
– Həyat
yoldaşımla qonşu olmuşuq. Ondan 8
yaş yarım böyüyəm. 18
yaşı olanda görüşdük, 19 yaşında evləndik.
Sevməsəydim, evlənməzdim. Qızım da 24 yaşında 4-5 ay bundan əvvəl
sevib-seçib ailə qurub. Bütün məsələləri
ata kimi mən həll edirdim, amma qızıma dedim ki, ona
inanıram və kimi seçsə, razı olacağam. Oğlumun hələ 20 yaşı var.
– Qəzetimiz siqaret əleyhinə
kampaniya keçirir. Siqaret çəkirsinizmi və
bu kampaniyanı dəstəkləyirsinizmi?
– Ömrümdə siqaret
çəkməmişəm. Bəlkə də
məni məsuliyyətə cəlb edəcəklər, amma
Hollandiyada marixuananın dadına baxmışam,
çünki orada icazə verirlər. Atam,
babam da siqaret çəkməyib. Oğlum
da siqaret çəkmir. Siqaret çəkməyin
qəti əleyhinəyəm. Ona görə ki, siqaret
insanlara böyük zərər vurur, xəstə salır, buna
görə dünyasını dəyişənlər var.
Sizin qəzetin kampaniyasını milyon faiz dəstəkləyirəm.
Yeri gəlmişkən, kollektivinizi
“New Baku Post”un yaranmasının 1 illiyi
münasibəti ilə ürəkdən təbrik edirəm. Qəzetinizi oxuyuram, izləyirəm. Azərbaycan və rus
dilində buraxılması tədqirəlayiqdir. Buna çox sevinirəm. Övladlarımız
nə qədər çox xarici dil bilsə, o qədər
yaxşıdır. Bu baxımdan, böyük bir iş
görürsünüz. Qəzetin oxucu
auditoriyasının geniş olması da vacib şərtdir.
Ən əsası isə qəzetin əcnəbi
ölkələrdəki kimi şəffaf salefonda təqdim
edilməsini bəyənirəm. Jurnalistikanın
çətin və keşməkeşli yollarında Sizə
uğurlar arzulayıram.
– Hansı yenilikləriniz var?
– Azərbaycanda
keçirilən “Eurovision” müsabiqəsi haqqında əsərim
bu yaxınlarda çap ediləcək. Bir qadının
dilindən nəql edilir. Bir neçə nəfər oxuyub və zəng vurub
deyir ki, bunu mən yox, qadın yazıb. Bildirirlər ki,
bunu kişi yaza bilməz. Burada
Azərbaycan qadınının necə ailə qurması, əri
ilə necə münasibətdə olması, hansı
kişilərlə görüşməsini təsvir etmişəm.
Əsas süjet xətti isə “Eurovision”un
keçirilməsinə mane olan qüvvələr üzərində
qurulub. Xocalı faciəsinə həsr edilən
sənədli filmin təqdimat mərasimində iştirak etmək
üçün Parisə gedirəm. Filmi məşhur
rejissor və operator
ərsəyə gətirib və dünyada çox
tanınmış ingilis kino şirkəti çəkib. Filmin prodüseri mənəm. Sevinirəm
ki, Fransada da Xocalı faciəsi haqqında biləcəklər.
Ümidə Həsənli
Baku Post.-2013.-6 aprel.-S.9.