Simləri danışdıran adam
Xalq artisti, Prezident mükafatçısı, məşhur tarzən Möhlət Müslümov Estoniyada beynəlxalq festivala hazırlaşır. Uzun illərdir pedaqoji fəaliyyətlə məşğul olan M.Müslümov Milli Konservatoriyanın professoru, Azərbaycan Dövlət Televiziya və Radio Qapalı Səhmdar Cəmiyyətinin Ə.Bakıxanov adına Xalq Çalğı Alətləri Ansamblının bədii rəhbəridir. M.Müslümov Türkiyə, Rusiya, Fransa, ABŞ, Kanada, İngiltərə, İtaliya, Belçika, Macarıstan, Tailand, İsrail, Hindistan, Tunis, Mərakeş, Polşa, Rumıniya, o cümlədən keçmiş SSRİ-nin bütün respublikalarında Azərbaycan musiqisinin parlaq ifaçısı kimi alqışlanıb. Onun xarici ölkələrdə 20-dən artıq kompakt diski buraxılıb, milli və xarici ölkə radiolarının fondlarında lent yazıları saxlanılır:
– Tara olan maraq indi necədir?
– Elə yaxın keçmişə qədər
milli musiqi alətlərimiz assimilyasiyaya
məruz qalmışdı,
heç yerə dəvət olunmurduq. Oturub fikir edirdik ki,
heyif çəkdiyimiz
əziyyətlərə. Həmin durğunluq illərində
Türkiyə, Fransa, İsrail və bir çox ölkələrdən məni
dəvət edirdilər.
Amma başqa ölkədə bir-iki aydan artıq
qala bilmirdim. Heydər Əliyev hakimiyyətə
gələndən sonra
incəsənət dirçəlməyə
başladı. Sonra ulu
öndərin davamçısı
Prezident İlham Əliyev bu sıradan ölkəmiz üçün görünməyən
işlər etdi.
Bu gün tar ifaçılığının
YUNESKO-nun qeyri-maddi mədəni
irs siyahısına
daxil olması böyük hadisədir. Bundan sonra çox böyük ajiotaj yarandı. İran və ermənilər tara sahib çıxmağa
başladı. İran bu
yaxınlara qədər
tarı tarçalanların
başına vururdu ki, tar haramdır. İndi Azərbaycan tarı şah alət elan olunandan sonra deyir ki,
tar mənimdi, erməninindir.
Düzdü, emənilər bizim
binaları da tikib, ayaqqabımızı
da təmir edib, hətta bərbərimiz də olub. Tarımı erməni usta təmir edirdi. Amma bu o demək deyil ki, tar erməninindir.
Şükür Allaha ki, indi tarımız bütün dünyaya səs salır. İnanıram ki, ermənilərin
sahib çıxmağa çalışdıqları
balaban da milli alətimiz kimi dünyada öz təsdiqini tapar və inşallah,
bu siyahı digər alətlərimizlə
davam edər.
– İran
tarı ilə Azərbaycan tarı arasında başqa hansı fərqlər var?
– İran tarına
da bir musiqiçi
kimi hörmətlə
yanaşıram. Lakin Azərbaycan tarının
dünya səhnələrində
dediyi sözü İran tarı deməyib. Sadıqcanın tarı dizin
üstündən sinəyə
gətirməsi və
Üzeyir Hacıbəylinin
tarın pərdələrini
ləğv etməsi bizim tarımızı Avropanın not sistemi ilə bir səviyyəyə
gətirdi. Mən
Fərəc Qarayevin, Firəngiz Əlizadənin
əsərlərini dünyanın
bir neçə ölkəsində ifa
etmişəm. Həmin musiqilərin
ifaçılığına tarı, kamançanı,
balabanı, zərb alətlərimizi daxil edirlər. Dünyanın ən böyük
musiqi alətləri ilə tarımız üz-üzə gəlir.
– Tar ifaçılığının
özünəməxsus xüsusiyyətləri
hansılardı ki, onları bacarmayanlar bu sənətdən uzaqlaşmalıdırlar?
– Mənimlə bərabər
çoxlu tar ifaçıları
təhsil alıb. İndi onların bəziləri sırf müəllim kimi çalışır,
bəziləri başqa
sahəyə gedib.
Bu indi də
belədir.
İstiqamətlərini dəyişənləri də qınamaq olmaz, görür ki, bu sahədə
onda alınan deyil. O vaxtlar sutkanın 16 saatını
tar çalırdım. İndi hərdən
fikirləşirəm ki,
zaman geriyə çəkilsə, bu sənəti seçmərəm.
Doğrudan, çox ağır
sənətdir. Allahın verdiyi
istedadı olanlar çətinliklərə dözə
bilsələr, irəliyə
gedə bilirlər.
Son 10 ili götürsək, bir-iki yaxşı tələbənin
adını çəkmək
olar. İstedadlı xalqıq, amma
zəhmət çəkmək
də lazımdı.
– Sizin tara marağınız
necə yaranıb?
– Anam deyirdi ki,
2 yaşım olanda
gətirib dəmir tavanı verirmiş mənə ki, oxu. Sonra mənə nağara
aldılar və çalmağı özüm
öyrəndim. Tara da həvəsim var idi. Nağaramın üzü partladıqdan
sonra düzəltdirən
olmadı. Sonra
tar aldılar. Elə o vaxtdan
da başladım.
O illər məndə
tara fanatlıq
dövrü idi. Nəyinsə xatirinə bu
sənəti seçməmişəm.
Ağlıma gəlməzdi ki,
bu sənət insanı haralara gətirib çıxara bilər. İndi bəzi valideynlər
nəyinsə xatirinə
uşaqlarını bu
istiqamətə yönəldirlər.
– Bir vaxtlar tələbə olan Möhlət Müslümov müəllimindən
hansı məsləhətləri
alıb və tələbələrinə hansı
məsləhətləri verir?
– Yaxşı müəllimlərim
olub. Amma müəllim kimi
çox şey öyrənmişəm. Biri var müəllim, biri var ifaçı müəllim. Onlar ifaçı
deyildilər, amma gözəl müəllim
idilər. Heç vaxt
məni tərifləmirdilər.
Ara-sıra qulağıma dəyirdi
ki, razı olduqlarını, gələcəyimin
böyük olduğunu
deyirlər, tənqid edəndə isə bundan nəticə çıxarırdım. Kimisə yalandan tərifləməyi
sevmirəm. Əgər alınmasa,
başa salıram ki, bu sənət
sənlik deyil. Müəllimliyin sirlərini onlardan
öyrəndim, amma sonra böyük sənətkarları dinlədim.
Tələbələrimə deyirəm ki,
bütün tar çalan
ustadlarımız sizin
müəlliminiz olmalıdır.
– Tar haqda xarici ölkələrdə
nələr danışırlar?
– Konsertlərdən sonra gəlib tarı alıb baxırlar, imkanları barədə soruşurlar. Nədən düzəldiyi onlara
maraqlı gəlir.
Tar dünyada yeganə
alətdi ki, bənzəri var, amma o səsə malik alət yoxdu. Tarımızın, musiqimizin gələcəyini
parlaq görürəm.
Diqqət artdığına görə, bu sahəyə gələnlərin
də sayı artıb. Belə davam etsə,
yaxşı olar, inşallah.
Ümidə Həsənli
Baku Post.-2013.-20 aprel.-S.10.