Valeh
Kərimov: “Moşu məni sevdirdi”
Xalq
artisti Valeh Kərimov yubileyinə hazırlaşır. Sənətkarın 44 il
çalışdığı Sumqayıt Dövlət Musiqili Dram Teatrında ona həsr olunmuş tamaşa hazırlanacaq. Həyatını teatra bağlayan V.Kərimov
bu illər ərzində az
sayda kinoya çəkilməsinə
heyifsilənir. “Bəxt üzüyü”
filmindəki Moşu obrazı ilə
tamaşaçı məhəbbəti qazanan
Xalq artisti “Pəncərə”
və “Yerlə göy arasında” filmlərinə
də rol alıb. V.Kərimov həm də
Mədəniyyət və İncəsənət Universitetinin müəllimidir:
– Yeni
teatr mövsümündə
yaradıcılığınızda hansı yeniliklər
gözlənilir?
– Təəssüf ki, filmə dəvət yoxdur.
Yaxşı ki, o vaxt AzTV-nin “Bağdada putyovka var”, “Gəl, qohum olaq”, “Hərənin öz
payı+tayı” kimi bir
neçə televiziya filminə çəkildim.
Güman var ki, yeni mövsümdə
Sumqayıt teatrında yubileyimə həsr edilən tamaşa hazırlansın. Başqa tamaşalarda
isə hər şey rejissordan
asılıdır, hansı rolu versələr
oynayıram. Əgər aktyorun imkanı var, sağlamdır, beyni
işləyir, ağlı, əli-ayağı yerindədirsə,
o, səhnədə olmalıdır ki, xalq da
baxıb sevinsin, gülsün,
kədərlənsin... Çox istərdim
ki, filmlərə çəkilim. Amma teatrı çox sevirəm.
Teatra görə kinonu
qurban verərəm.
– Rejissordan asılılıq
sizi yormur ki?
– Biz ancaq rejissorlardan
xahiş edə bilərik ki, filan rolu mənə
ver. O da istəsə verər, istəməsə
yox. Xahiş etdiyim rollar
olub. Lakin çox vaxt
mənfi cavab almışam. Rejissorların
bir sözü var: “Səni bu rolda görmürəm”.
Amma mən özümü o rolda hiss
etmişəm. Arzuladığım rollar indi də
var, ancaq onları cavanlıqda oynamaq olardı. Hərçənd, ötən əsrin
ortalarında teatrda 60-70
yaşlı aktyorlar
Romeo, Cülyetta oynayırdı.
Həmin
vaxt teatrlarda cavan aktyorlar yox idi. İndi çox arzu edərdim ki, Şeyx Nəsrullahı və Qərb dramaturqlarının əsərlərindəki
yaşıma uyğun
obrazları canlandırım.
– Rejissor olmaq istəmisinizmi?
– Rejissor olanda da özümü baş rolda görməmişəm, başqalarını
hazırlamışam. Çox vaxt
rejissor özü də hazırladığı
tamaşada oynayır.
Bu həmişə yaxşı alınmır.
Hətta
böyük rejissorlar
görmüşəm ki,
hazırladıqları tamaşalarda
hamıdan zəif oynayıb. Çünki onun fikri tamaşada, bütün aktyorların oyununda qalır və öz obrazına kifayət qədər vaxt sərf edə bilmir. Dərbənd və Füzuli
Teatrlarında tamaşalar
hazırlamışam. Bir ay bundan əvvəl Ağdam Teatrında “Gəl, qohum olaq” əsərini hazırladım, özüm
də rollardan birini ifa etdim.
Üç gün anşlaq
oldu.
– Seriallara dəvət
alırsınızmı?
– “Bir kəndin
sevinci” adlı serialda çəkildim. Digər seriallara isə baxa bilmirəm. Görünür, köhnə fikirli
adamam. Biz məktəb görmüşük,
başqa cür işləmişik. Mən Teatr
İnstitutunu (İndiki
Mədəniyyət və
İncəsənət Universiteti)
bitirmişəm, müəllimlər
görmüşəm. Başqa bir seriala da
dəvət etmişdilər.
Gətirib bir vərəq
verdilər ki, bunu çəkəcəyik.
Soruşdum ki, bəs, pyes hanı? Cavab verdilər ki, bu gün
yazılır, sabah çəkilir. Dedim bunu bacarmaram.
Burda hansı fikir, düşüncə
ola bilər,
axı?
– Sizcə, Azərbaycan
kinosu hansı dövrünü yaşayır?
– O vaxtlar kino və tamaşalarda təhsillərini Moskvada alan professionallar
işləyirdi. İndi onlardan
tək-tük qalıb.
Xüsusi ssenari kursları,
rejissorluq sənətini
öyrənir, film çəkməyin
qaydalarını bilirdilər.
Mən də film çəkə
bilərəm, amma o səviyyədə peşəkar
olmayacaq. İndi videorejissorların
çəkdiyi əsərlər
professional filmə oxşamır.
Sovet dönəmində
çəkilmiş serialları
– “Kölgələr günorta
yox olur”, “Əzablı yollarla”, “Baharın 17 anı”nı oturub izləyirdik, sabahı səbirsizliklə
gözləyirdik ki, ardına baxaq. Professionallıq üçün oxumaq lazımdır.
İndi tələbələr oxumağı
xoşlamır.
– Niyə?
– Çoxu deyir
ki, Bakı Dövlət Universitetinə
girmək istəyib, balı çatmadığı
üçün bura düşüb. Amma nə getmirlər,
nə də oxumurlar. Mən evdə danlandım, atam üzümə baxmadı, küsdü, ancaq dedim ki,
bu sənətin sahibi olacam. Bir çox sənətkarlarımız
başqa universitetlərə
girib, lakin təhsili yarımçıq
qoyub bu sənətin arxasınca gedib. Biri elə Səməndər
Rzayev. Onlar məhz bu sənətə gəlmək
üçün hər
şeydən keçiblər,
gecə-gündüz institutdan
çıxmayıblar. Tələbəçilikdə Adil İsgəndərov, Mehdi Məmmədov, Tofiq Kazımov, Hökumə Qurbanova, Müxlis Cənizadə, Həsənağa Salayevi görəndə fəxrdən
yerə-göyə sığmırdık
ki, belə müəllimlərimiz var.
– Əfsanəvi sənətkarlar
“əlçatmaz” idi....
– Həmin dönəmdə
bir telekanal vardı. Həftədə, ongündə bir
aktyor ekrana çıxırdı və
hamı görürdü.
İndi bütün aktyorlar hamısı teleseriallardadır,
tamaşaçı onları
bütün telekanallarda
görür, bezir.
Tək aktyorlar yox, müğənnilər də
belədir.
– Moşu obrazı
həyatda sizə dayaq oldu, yoxsa
damğa?
– Moşu tanınmağıma
və sevilməyimə
dayaq olsa da, sənətdə damğaya çevrildi. Eşitmişəm deyiblər ki,
o, nə oynasa Moşuya oxşayacaq.
Amma başqa obrazlar oynayanda Moşu heç yadıma da düşmür. Elə bilməyin ki, aktyor oynadığı rolun dəli-divanəsi olur. Oynadığım digər obrazlarda
Moşudan əsər-əlamət
yoxdur. “Bəxt
üzüyü”nə üç
dəfə baxmışam.
Baxanda deyirəm ki, kaş burasını belə edərdim, orasın elə oynayardım. Bir kinoya
on dəfə baxanlara
təəcüb edirəm.
– Daha çox aktyor kimi xoşbəxtsiniz,
yoxsa insan kimi?
– Aktyor kimi bəxtim gətirib: tanınmışam, sevilmişəm.
Dövlət və xalq sənətimə qiymət
verib. Ailə başçısı kimi də xoşbəxtəm,
övladlarım, nəvələrim
var. Lakin üç övladımın heç
birinin bu sənətə marağı
yoxdur.
– Niyə? İstəməzdiniz ki, onlar da
sizin kimi məşhurlaşsın?
– Bu sənətdə sevilmək
asan deyil, hamının bəxti gətirmir, ya sevilirsən, ya nifrət qazanırsan. İstedad, təbiilik lazımdır.
Elə şeylər var ki, tamaşaçıda ikrah oyadır. Aktyor obrazı hiss edərək, duyaraq oynamalıdır. Heç nəyi
güldürmək xatirinə
etməməlidir. Aktyor səhnədə
tamaşaçı ilə
elə təmas qurmalıdır ki, istəyəndə onları
güldürüb, istəyəndə
də ağlatsın.
Mən bunu bacarıram.
– Nə vaxtsa başqa teatra getmək istəmisiniz?
– Musiqili Komediya və Akademik Milli Dram Teatrında dəvətlə
tamaşa oynamışam. Hər zaman arzum olub
ki, Akademik Milli Dram Teatrında işləyim. 1980-ci illərdə rəhmətlik
Tofiq Kazımov məni işə götürürdü. Amma Sumqayıt
Teatrından buraxmadılar.
2000-ci ildə isə “Dar ağacı” tamaşasında oynayanda Həsən Turabov işə götürürdü.
Nazirlikdən isə bildirdilər
ki, Sumqayıt Teatrına lazımsan...
Ümidə Həsənli
BakuPost.-2013.-28 avqust. - S.10.