İllüziya – “şirin” yalan
Bakıda
illüzianistlər məktəbi yaradılacaq, - bunu “New Baku
Post”a
açıqlamasında tanınmış
illüziyaçı Tofiq İsgəndərli
deyib. Məktəb haqqında ətraflı
danışan müsahib illüziya
sənəti haqqında fikirlərini də bölüşüb.
Dövlət Uşaq Teatrının aktyoru Tofiq İsgəndərli
məşhur illüziyaçılar Devid
Kopperfild, Robert Qallup, Lans Burton,
Ziqfird və Royun üzv olduğu ABŞ
İllüzionistlərin Beynəlxalq Qardaşlıq Mərkəzinin
üzüdür:
– İllüziya, gözbağlıca, sehr və fokus....
Bunların arasında fərq var?
– Bu məfhumların arasında o
qədər də böyük fərq yoxdur. “Sehrbaz” sözü diləyatımlı, asan tələffüz edildiyindən daha çox işlənir.
Foks almanca “hokus-pokus” sözündən götürülüb.
Mənası tamaşaçını təəccübləndirən
bir hərəkət deməkdir. “İllüziya” isə latın sözüdür, “yanlış təsəvvür” mənasını
verir.
– Necə fokusçu oldunuz?
– Orta məktəbin
aşağı siniflərində oxuyarkən kəndimizə
illüziyaçılar gəlirdi. Tamaşalar
çox maraqlı idı və artistin zərlə göstərdiyi nömrələrdən
birinin sirrini
tapdım. Nağıl oxumağı, fantastik
filmlərə baxmağı da sevirdim. Axı hər bir
uşağın arzusudur ki,
əlində sehrli çubuq
tutan sehrbaz olsun.
–
Fokus-illüziya insanları
aldatmaq deyilmi?
– Fokus-illüziya sənəti
insanların real həyatda
gerçəkləşdirə bilmədiyi xəyalları
səhnədə reallaşdıran
bir sənətdir.
Real həyatda insanın
uçmağı qeyri-mümkündür,
səhnədə isə
quş kimi qanad çalmaq mümkündür.
Əslində illüziyanın kökündə
“şirin yalan” durur. Əgər tamaşaçı bu “şirin yalan”dan zövq alırsa, əylənirsə, alqışlayırsa,
pul verib baxırsa və düşünürsə, burada
pis heç nə yoxdur. Yanlış təsəvvür
yalan deyil.
Avropa ölkələrinin
bir çoxunda orta və ali
məktəblərdə illüziyadan
dərs keçirlər.
Bu, şagird və tələbələrin zehni
düşüncəsini inkişaf
etdirmək üçün
çox yaxşı vasitədir.
– Niyə insanlar bilə-bilə ki, bu, illüziyadır, ona inanır?
– Çünki illüziya əlçatmaz xəyaldır
və adamlar həmişə bu xəyallara can atır. İnsanlar həyata keçirə bilmədiklərinin
reallığa çevrildiyini
görəndə sevinir,
məmnun qalır. Gərək bunu tamaşaçıya çatdıra
biləsən.
– Azərbaycanda
illüziya sənətinin
tarixi nə vaxtdan başlayır?
– Bu sənət beynəlxalq dildə “magician”dır. Kökü isə qədim “maq” sözündən
götürülüb. Qədimdə Azərbaycan
ərazisində “muğ”
tayfaları yaşayıb.
Onlar odpərəst kimi karvan yolunun
üstündə yaşayıb.
Bir parça çörək pulu qazanmaq üçün karvan yolundan keçənlərə tamaşa
göstəriblər: bədənlərini
odla yandırır, odla qeyri-adi hərəkətlər edir
və ağızlarından
alov buraxırmışlar.
Müasir dildə desək, şou düzəldirmişlər. Zaman
keçdikcə bu hərəkətlər karvanlar
vasitəsilə dünyanın
müxtəlif ölkələrinə
yayılıb. Laməkan
dərvişlər isə
insanlarda xof yaratmaq üçün müxtəlif gözbağlayıcı
fəndlərdən istifadə
edib. Qədimdə Quba ərazisində kahinlərin mərkəzi
olması faktı da var. İllüziya sənət kimi el şənliklərində kəndirbaz,
gözbağlayıcı, təlxəklər
vasitəsilə yayılıb.
– İndi Azərbaycanda bu sənət hansı səviyyədədir?
– Azərbaycanda vəziyyət
Rusiya, Türkiyə, İran və Avropadakı kimi ürəkaçan deyil. Sənət hər zaman yüksəkdədir.
Sadəcə, sənətdə
sürünənləri qaldırmaq
lazımdır.
Sənət daim öz üzərində çalışmağı tələb
edir. Azərbaycanda peşəkar illüzianist
yoxdur. Sovet dövründə sərhədlər
bağlı idi, yalnız öz qabiliyyətin və bacarığın sayəsində
nəsə öyrənirdin.
Lakin indi internet dövründə hər şey sadələşib.
Peşəkar illüzianistin
öz dəsti-xətti, diplomu, sertifikatı, öz laboratoriyası olmalıdır.
Peşəkar artist maraqlı
şou yaratmağı
bacarmalıdır.
Bu sənəti inkişaf etdirmək üçün
işə qəlbən
bağlanan insanları
tapmaq lazımdır. Sentyabrdan illüziya kursları açacağıq. Buranı
bitirənlərə şəhadətnamə
veriləcək. İnternet
və sosial şəbəkələr vasitəsilə
elanlar veriləcək.
Bu işin əyləncəsi, zahiri gözəlliyi cəlbedicidir.
Lakin dərindən baş vuranların əksəriyyəti çətinlikləri
gördükdə uzaqlaşır.
“Tİ-Magiya” adlı illüziya teatrını da yaratmışıq.
– Tamaşaçıların
marağı necədir?
– Sonuncu dəfə bu ay Rus Dram Teatrında “Ecazkarlar” adlı fokus-illüziya tamaşamız oldu. Gələnlər 3 saat oturub fokuslara baxdı. 12 artist fərqli
nömrələrlə çıxış
etdi. Əgər tamaşaçı axşam
saat 20:00-dan 00:00-dək illüziya
tamaşasına baxırsa,
demək nəyə isə nail olmuşuq.
– Bu sənət
hansı ölkədə
daha populyardır?
– Çin və Hindistanda. Fokusun yaranma köklərindən
biri də bu ölkələrlə bağlıdır. Bəzi
illüziya nömrələri
Çində yarandığı
üçün adı
da bu ölkə
ilə bağlıdır.
Azərbaycanda illüziya sənətinə bəzən
primitiv baxırlar.
2001-ci ildə Çində
20 ölkənin illüzionistlərinin
iştirak etdiyi beynəlxalq festivaldan sertifikat və hədiyyə ilə qayıtdım. Dövlət
bu festivala külli miqdarda pul ayırmışdı.
Çində istənilən
mağazadan fokus əşyaları almaq mümkündür.
– Özünüz
hansısa illüziya nömrəsi icad etmisiniz?
– 6 dənə müəlliflik
şəhadətnaməsi olan
fokus nömrəm var.
Əslində özümə
məxsus nömrələrim
çoxdur. Lakin onların patentləşdirilməsi
prosesi uzun və yorucu olduğundan yalnız
6-nın müəlliflik hüququna
nail ola bilmişəm.
– Hələ də sirrini çözə bilmədiyiniz
fokus və ya sehr varmı?
– Xeyr. Çünki sırf bu işin içərisindəyəm
və sənətimə
həvəskar kimi yanaşmıram. Peşəkarın
borcu bütün fokusların açarını
bilməkdir. Müəyyən
bir xətt var, onu biləndən
sonra bütün fokusların sirrini bilmək olur. Bu sənətə yaxşı
yiyələnmək üçün
müəyyən bir kurs, məktəb və təhsil mütləq vacibdir. Heç olmasa aktyorluq təhsili almaq lazımdır.
Peşəkar sənətçi
olmaq məqsədilə
Mədəniyyət və
İncəsənət Universitetinin
dram-kino aktyorluğu fakültəsini bitirdim. Bu
sənəti isə xaricə qastrol səfərlərinə
getməklə və ya bura gələn illüzianistlərin
işini diqqətlə izləməklə öyrənmişəm.
İllüzianist aktyorun ömür boyu oynadığı bir
roldur, onun yaşı olmur.
– Ailənizdə
bu sənəti davam etdirən varmı?
– Təəssüf ki, yox. Evimdə 2 minə
yaxın fokus əşyası var. Çox
istərdim ki, oğlum davam etdirsin. Lakin
həvəsi olmadı.
Ümidə Həsənli
BakuPost.-
2013.- 17 iyul.- S.10.