Tar tarıma
çəkilir
Azərbaycanın
tar ifaçılıq sənətinin UNESCO-nun “Maddi-mədəni
irs” siyahısına daxil edilməsini hələ də bir
çox ölkələr həzm edə bilmir. Azərbaycanın
torpaqlarından tutmuş milli mətbəxini, mədəniyyətini
mənimsəməyə cəhd edən Ermənistan bu dəfə
də tarı özəlləşdirmək istəyir. Ermənistan
musiqiçiləri Azərbaycanın tar ifaçılıq sənətinin
UNESCO-nun “Maddi-mədəni irs” siyahısına daxil edilməsinə
etirazını bildirib.
Ermənilər tarı mənimsəmək
istəyir
Ermənistan
KİV-də bu ölkənin qədim musiqi alətləri
orkestri “Tkzar”ın qurucusu Karlen Mirzoyan UNESCO-nun qərarını
anlaşılmazlıq və “erməni milli alətləri”nə
diqqətsizlik kimi qiymətləndirib: “Tarzənlər əsasən
Qarabağdan olublar. Tarda azərbaycanlılar da ifa edib, lakin bu
alətin mənşəyi Şuşadadır və Bakıya
da oradan gedib çıxıb”. K.Mirzoyan utanmadan iddia edib ki,
tar heç cür Azərbaycan milli musiqi aləti hesab oluna
bilməz.
İran da iddia edir
Xatırladaq ki, bundan əvvəl İran Azərbaycanın qədim tarını fars milli musiqi aləti kimi UNESCO-nun Bəşəriyyətin Qeyri-maddi Mədəni İrsinin təmsilçisi siyahısına əlavə edilməsini istəyib və İran Musiqi Evi tarın Azərbaycan musiqi irsinin nümunəsi kimi qeydiyyatdan keçməsinə etiraz edib. Təşkilatın mətbuat katibi Dariuş Pinyakan bildirib ki, artıq İranın UNESCO-dakı nümayəndəsi bu məsələ ilə bağlı etirazını rəsmiləşdirib. Bundan başqa İran Musiqi Evinin rəhbərliyini vaxtında məlumatlandırmadığına görə, İranın bu qurumdakı nümayəndəsi məsuliyyətsizlikdə ittiham olunub. İran tərəfinin iddiasına görə, tar İranın cənubunda yaradılıb. Onlar tarın UNESCO-da İran və Azərbaycan musiqi aləti kimi qeydiyyatdan keçirilməsini istəyir.
İranın Azərbaycandakı
səfiri Möhsün Pakayin
“New Baku Post”a
açıqlamasında deyib ki, bu məsələni şişirtməyə ehtiyac yoxdur: “Son zamanlar mətbuatda əsasən
də İran KİV-də tarın UNESCO-da Azərbaycan tarı kimi
qeydə alınması birmənalı
qarşılanmayıb. Lakin bir çox
məsələlərdə olduğu kimi, bizim musiqi
alətlərimizdə də oxşarlıq var.
Hər iki xalqda tar mövcuddur. Sadəcə,
formalarında müəyyən fərqlər var.
Tarın UNESCO-da Azərbaycan tarı kimi qeydə alınmasında ajiotaj
yaratmaq lazım deyil”.
UNESCO-nun cavabı
Azərbaycanın UNESCO üzrə eksperti Sənubər Bağırova deyib ki, Azərbaycan nümayəndəliyi bu məsələni UNESKO-nun Parisdə keçirilən 7-ci sessiyası zamanı iranlı həmkarları ilə razılaşdırıb: “Sessiya ərəfəsində belə bir söhbət yox idi. Tar musiqi alətinin Azərbaycan tarı kimi UNESCO-da qəbul olunmasına İran etiraz etməyib. Azərbaycanın UNESCO-da nümayəndəliyi var. Görünür, tarı fars musiqi aləti kimi UNESCO-ya salmaq onların fikrindən keçib. Yəqin farslar sessiyadan sonra narazılıq edib”.
UNESCO-nun mətbuat xidmətinin
əməkdaşı Luçiya İqlesias deyib ki, Azərbaycan nominasiyanı irəli sürərək
komitəni inandırıb ki, tar bu ölkədə istifadə
olunur və Azərbaycan cəmiyyəti üçün xüsusi
əhəmiyyət kəsb edir.
Birmənalı həqiqət
Xalq Artisti, məşhur tarzən Möhlət Müslümov tarın Azərbaycan milli musiqi aləti olmasını tarixi faktların sübut etdiyini deyir: ““Açma hər pərdəni, hər pərdədə var yüz əsrar...” Bu fikirləri təxminən 150 il bundan əvvəl Seyid Əzim Şirvani neyin naləsinə, tarın nəğməsinə könül verənlərə xitabən deyib. Tar sənəti oturaq mədəniyyət qədər qədimdir”. Tarın təkamülü, eyni zamanda onun ifa vəziyyətinin dəyişməsi, yəni diz üstündən sinəyə qaldırılması milli ifaçılıq sənətimizə zaman-zaman sevgi və novator münasibətdən xəbər verir: Xalq şairi Qabil yerimizi, tariximizi, mövqeyimizi, niyyət-mənzilimizi səhv saldığımız zamanlar yazdığı dillər əzbəri şeirində məhz tarın pərdələrini düzənə və bu sənətə sığınanlara sonsuz ehtiramını belə bildirib:
Tarın pərdələrini
Düzənə
qurban!
Yerdəyiş et birini,
Xaric vurarsan.
Xaric səslənirik biz,
Səhv düşəndə yerimiz.
Xatırladaq ki, 2003-cü ildə
Azərbaycanın muğam,
2009-cu ildə aşıq,
2010-cu ildə isə xalça sənəti
UNESCO-nun Qeyri-maddi Mədəni
İrs siyahısına
daxil edilib. M.Müslümov deyir ki, UNESCO-dakı faktlar yetərincə olmasa, qurum hər
hansı qərar qəbul edə bilməz: “Bunların Azərbaycan mədəniyyəti
üçün çox
böyük əhəmiyyəti
var. Bu faktlar adıçəkilən
mədəni incilərin
Azərbaycana məxsus
olmasına bir daha möhür vurur. Bizim mədəni sərvətlərimizə
heç kəs iddia edə bilməz, artıq bütün dünya da bunu qəbul
edir”.
Ümidə Həsənli
Baku Post.-2013.-12 yanvar.-S.-10.