Süleyman
müəllim haqqında həzin qış nağılı
Professor Süleyman Əliyarlının 80 illiyinə
Bu ilin dekabr
ayında professor Süleyman Əliyarlının 80
yaşı tamam olur. Bu böyük alim və təkrarsız müəllim
haqqında kiçik bir yzı yazmağı
düşünürdüm. Lakin vaxt
olmadığından hər dəfə bu yazını sabahki
günün planına keçirməli olurdum. Ötən həftə Parisdən qayıdanda hava
çox buludlu idi. Bir gün əvvəl
möhkəm qar yağmışdı. Günəşdən
əsər-əlamət görünmürdü. Paris - Bakı reysi ilə uçan təyyarəmiz
Fransa səmasını tutmuş buludların arasından
göyə qalxanda sanki günəş dənizinə
düşdük. Bizimlə “bərabər”
hündürlükdə olan günəş bulud təpələrinin
üzərindən təyyarənin içərisinə
süzülür və özü ilə ilıq bir ovqat gətirirdi.
Tutqun havadan tutulmuş qəlbimin
işıqlanmasında bu ovqat məndə xoş bir təəssürat
yaratdı. Göyün “yeddinci qatında”
işıq selinə düşmüşdum. 10 min metrdən artıq yüksəkliyin mənfi 55
dərcə soyuqluğunda təyyarənin kiçik pəncərəsindən
daxil olan günəş öz hərarətini
saxlamışdı. Məhz göyün
tanrıya da yaxın olan bu işıqlı qatında
işıqlı ziyalımız olan Süleyman Əliyarlı
haqqında oxucularımıza təqdim edilən bu kiçik
risaləni yazmağa qərar verdim. Yaxşı
ki, bu yazı üçün lazım olan materiallar və
bilgisayar əl cantamda idi. Qarşıda Bakıya hələ
beş saat yolumuz var idi...
1970-ci ildə
biz Azərbaycan Dövlət Universitetinin tarix fakültəsinə
daxil olanda Süleyman müəllim artıq Azərbaycanda
yaxşı tanınan alimlərdən idi. 60-cı illərdə Azərbaycan
tarix elminin bir sıra məsələləri ətrafında
gedən müzakirələr onu çox məşhurlaşdırmışdı.
Xüsusilə, böyük mübahisələrə
səbəb olmuş Azərbaycanın Rusiyaya
könüllü deyil, məhz işğal nəticəsində
birləşdirilməsi kimi taleyüklü məsələyə
münasibətdə Ziya Bünyadov və Mahmud
İsmayılov kimi alimlərlə birlikdə mövqe ortaya
qoyması həmin dövrlərdə gənc olmasına
baxmayaraq Süleyman Əliyarlıya böyük şöhrət
gətirmişdi. Ziya müəllim və
Mahmud müəllimdən fərqli olaraq Süleyman müəllim
universitetdə çalışdığından, ideya
axtarşı dövrünü yaşayan tələbələr
arasında ona böyük rəğbət
oyatmışdı.
1965-ci ilin iyul ayının 25-də “Azərbaycan
gəncləri” qəzetində “Kəndlərimizin adı da
müasir olmalıdır” adlı çox mənasız bir
yazı çıxmışdı və bu yazıda Azərbaycanın
olan-qalan tarixi toponimlərinin dəyişdirilməsi məsələsi
qoyulmuşdu. Halbuki, məhz elə həmin ildə
Moskva mətbuatında rus ziyalılarının köhnə
yer adlarının dəyişdirilməsinə etiraz ifadə
edən yazıları dərc olunmağa
başlamışdı. “Literaturnaya qazeta”nın
26 oktyabr sayında rus müəllifi V.İ.Buşin “İsti
döngə kimə mane olurdu?” başlığlı bir
yazısında Moskvanın köhnə döngəsinin
adının dəyişdirilməsinin doğru
olmadığını yazmışdı. Bu
yazının əks-sədası Azərbaycanda da
özünü göstərdi. 1966-cı ilin yanvar
ayının 8-də Azərbaycanın
tarixi yer adlarının qorunub saxlanması və Gəncə
şəhərinin tarixi adının özünə
qaytarılması ilə bağlı
Süleyman müəllimin “Ədəbiyyat və İncəsənət”
qəzetində açıq məktubu dərc edildi. “Redaksiyaya məktub” adı ilə dərc olunmuş
bu yazı həmin dövrdə respublikada böyük səs-küyə
səbəb olmuşdu. Əlbəttə, sovet dövlətinin
ən tanınmış liderlərindən olan, “nakam siyasi
tale” yaşamış məşhur Qafqaz bolşeviki Sergey
Kirovun ölümündən bir il sonra
onun adına verilmiş qədim Azərbaycan şəhərinin
tarixi adının bərpa edilməsi ilə bağlı mətbuatda
açıq məktubla çıxış etmək gənc
bir tarixçidən böyük cəsarət tələb
edirdi. O yazırdı: “Gəncə qədim şəhərdir
(şəhərin əsası təqribən, 945-ci ildə
qoyulmuşdur) və Azərbaycan xalqının zəngin
tarixinin canlı abidəsidir...Öz-özünə
aydındır ki, bu qədim şəhərin min illik
adının dəyişdirilməsi 30-cu illərdə həmin
sahədə hökm sürən
inzibatçılığın acı nəticələrindən
biridir”. Əlbəttə,
“məktubun qayəsi yalnız Gəncədən ibarət
deyildi. Orada bütövlükdə Azərbaycan
ərazisində türk toponimlərinin qorunub saxlanmasından
söhbət gedirdi.
Süleynan müəllim yazırdı: “Bir
Abşerondakı yer adlarına nəzər salın:
“Türkan”, “Zığ”...”Mərdəkan”, “Kurqan” və i.a. Bu
adlarda Azərbaycanın qədim sakinləri türk, ziq, mard və
kirqan...tayfalarının izləri hifz olunmuşdur. Bunlardan bəziləri haqqında Strabon, Pliniy,
Ptolomey kimi antik müəlliflər məlumat vermişlər.
Buna görə də “Zığ”, “Korgöz”, “Xırt”,
“Halit”, “Əhmədli”...kimi kənd adlarını yalnız
zahiri donlarına görə atmaq olmaz, onların hər biri
özünəməxsus bir tarixdir”. Rəhmətlik
Əlfi Qasımövun fədakarlığı nəticəsində
gözlənilməz şəkildə “Ədəbiyyat və
İncəsənət” qəzetində dərc olunmuş bu
yazı ilə bağlı redaksiyaya yüzlərlə
müxtəlif məzmunlu müraciətlər daxil olmuşdu.
Bunlardan ən əhəmiyyətlisi
tanınmış şair Qasım Qasımzadənin
başçılığı ilə dörd nəfər
ziyalının həmin qəzetdə dərc olunmuş məktubları
idi. Onlar Gəncənin adının bərpası
ilə bağlı Süleyman müəllimin təşəbbüsünü
müdafiə edirdilər. Süleyman müəllimin
“Ədəbiyyat və İncəsənət” qəzetində
dərc olunmuş həmin tarixi məktubu o qədər
geniş yaylmlşdı ki, hətta 1966-cı ilin mart
ayının 30-da Türkiyədə çıxan “Yeni
İstiqlal” qəzeti onu 242-ci dərc etmiş, azərbaycanlı
aydının ruslaşdırmaya qarşı mübarizəsi
xüsusi xəbər kimi Türkiyədə
yayılmışdı. “Sovetlərin türk köylərini
tarixi bağlardan qoparmaq üçün girişdikləri
kompaniya” adlı yazıda bildirilirdi: “Diqqətlə oxununca azərbaycanlı
türk dosentin əndişələri, üzüntüləri
çox yaxşı anlaşmaqda, kommunistlərin türk
köylərini ismlərinə varıncaya qədər necə
ruslaşdırmaq istədikləri, fəqət bu durumu
türkləri nə qədər mütəəssir etdigi də
görünməkdədir”.
Yaxşı xatırlayıram, 1970-ci ilin
payızında tələbələr arasında böyük
nüfuzu olan Əbülfəz bəylə tanış
oldum. Elə ilk söhbətlərin birində Əbülfəz
bəy cazibəsinə düşdüyü tələbələrə
Süleyman müəllim haqqında danışdı, onun
çox güclü bir alim, milli bir adam
olduğundan söz açdı və tövsiyə etdi ki,
ona yaxın olaq. Həmin vaxt Süleyman müəllim
əsasən rus bölməsində dərs deyir, Azərbaycan
bölməsinin tələbələri onu yalnız iclas və
dərnək müzakirələrində dinləyə bilirdilər.
Dərs dediyi rus bölməsinin tələbələri,
xüsusilə qızlar ondan ağız dolusu
danışırdılar və biz, əməli boyundan
böyük olan bu gənc müllimə hədsiz bir həsədlə
baxırdıq. Sonralar mən onun təkrarsız
mühazirələrini dinləyəndə doğrudan da
gördüm ki, rus bölməsinin tələbələrinin
Süleyman müəllimə olan böyük sevgisi səbəbsiz
deyilmiş. O, sevgisini qazanıb sehrinə
saldığı tələbələri canlı mənzərəsini
yaratdığı hadisələrin zamanına apara bilir,
özü də onlarla bərabər heç olmasa bir dərs
ərzində nəql etdiyi şirin tarix hekayətinin
iştirakçısına çevirirdi.
Mən sonralar bəzi arxiv sənədləri
ilə tanış olduqda el arasında KQB
deyilən sovet xüsusi xidmət orqanlarının 60-cı
illərin ortalarından başlayaraq Süleyman müəllimlə
“maraqlandığının” şahidi oldum. Azərbaycanın
Rusiya tərəfindən işğalının 150 illiyini
Rusiyaya könüllü birləşmə adı altında
bayram tədbirləri keçirmək istəyən bəzi
dairələr respublikanın bir sıra tarixçilərinin
və humanitar sahədə çalışan alimlərinin
ciddi müqavimətinə rast gəlmişdi. Bəxtiyar Vahabzadənin əl-əl gəzən
“Gülüstan” poeması sözün tam mənasında milli
fikrin inkişafına güclü təkan vermişdi. Bizim kinolarda gördüyümüz inqilabi ədəbiyyatın
canlı nümunəsi idi “Gülüstan” poeması. Azərbaycanın
Rusiyaya birləşməsinin 150 illiyi ilə bağlı məsələlər
o qədər geniş müzakirələrə səbəb
olmuşdu ki, əvvəllər bu tarixi hadisəni qeyd etməyə
maraqlı olan Moskva, yerli əhvali-ruhiyyəni öyrənmək
üçün respublikaya göndərilən bəzi rus
alimlərinin gizli xidməti tövsiyəsi ilə bu fikirdən
daşınmalı olmuşdu. Hakimiyyət
orqanlarının bu fikirdən geri çəkilməsində
Süleyman müəllim də daxil olmaqla bir sıra Azərbaycan
tarxçilərinin böyük rolu olmuşdu.
Bütün
bu “əməllərinə” görə Süleyman Əliyarlının
adı, Ziya Bünyadov və Mahmud İsmayılovla birlikdə
Azərbaycan KP MK-nın 1971-ci ilin oktyabr plenumunun
materiallarına düşdü. Onlar Azərbaycan tarxini
saxtalaşdırmaqda ittiham edilirdilər. Orada deyilirdi: “Bəzi
müəlliflər tarixi keçmişdən bəhs edərək
partiyalılıq prinsiplərindən kənara
çıxmış, istismarçı siniflərin
ayrı-ayrı nümayəndələrini müəyyən
dərəcədə ideallaşdırmış, burjua
filantropiyasının ictimai təbiətini düzgün izah
etməmişlər. Ziya Bünyadov, Mahmud İsmayılov,
Süleyman Əliyarov bir sıra tarixi faktları qiymətləndirərkən
kobud səhvlərə yol vermişlər”.1971-ci ilin oktyabr
plenumunda geniş məruzə ilə çıxış
etmiş Heydər Əliyev, sonralar 1994-cü ildə Bakı
Dövlət Universitetinin 75 illik yubleyindəki
çıxışında dedi ki, “1968-ci ildə mən
Dövlət Təhlükəsizliyi Komitəsinin sədri
idim. Universittetdə bir neçə alim Azərbaycan
tarixini araşdırarakən Azərbaycanın Rusiyaya birləşməsi
haqqında mübahisə aparmışdı ki, Azərbaycan
Rusiyanın tərkibinə könüllü surətdə
girmişdir, ya da məcburi girmişdir...O vaxt isə ümumi
qərar belə idi ki, Azərbaycan Rusiyanın tərkibinə
könüllü daxil olmuş, özü bunu xahiş
etmişdir. Amma bir neçə alim o vaxt
bunu şübhə altına alaraq öz fikirlərini söyləmişdi.
Bu böyük bir ixtişaş yaratdı.
Başdadılar araşdırmağa ki, bunlar
millətçidirlər, dövlət mövqeyindən kənar
fikirlə yaşayırlar və s. Bundan ötrü o vaxtlar bəzi
adamları xırdaca cəzalandırdılar”. Bu “xırdaca cəzalandırılanlardan” birincisi məhz
Süleyman Əliyarlı idi.
1971-ci ilin oktyabr plenumu keçiriləndə
biz artıq ikinci kursda oxuyurduq və bu tənqidin tarix
fakültəsində necə böyük əks-səda
doğurduğunu tələbə həssaslığı ilə
hiss edirdik. Müəllimlər
xısın-xısın deyirdilər ki, Süleymanın
artıq kitabı bağlandı. Açığını
deyim, buna sevinənlər də var idi. Lakin
öz qələbəsinin sevincini yaşayanların vəziyyəti
“Dəli Kür”dəki Petrovun vəziyyətinə çox bənzəyirdi.
Vurulan Süleyman Əliyarlı, hörmətdən
düşən isə onlar idi. Məhz həmin adamlardan
birinin tarix fakültəsinin o zaman «Kommunist» küçəsində yerləşən
binasının hündür pilləkanında ürək
ağrısı tutanda kimə əl uzatdısa tələbələrdən
heç kəs yaxınlaşıb ona kömək etmədi. Ürək ağrıdıcı mənzərə
idi.
Düzdür, adının “tarix
saxtalaşdırıcısı” kimi rəsmi partiya sənədlərinə
düşməsi Süleyman Əliyarlının müdafiə
ərəfəsində olan “Şimali Azərbaycanın Rusiya
ilə birləşdirilməsi və iqtisadi vəziyyət”
adlı doktorluq dissertasiyası
ilə vidalaşmasına gətirib çıxarsa da, lakin
bütövlükdə onun elm səhnəsindən getməsinə
gətirib çıxarmadı. İndi sovet xüsusi xidmət
orqanlarının iş metodları ilə tanış
olanda arzuolunmaz sayılan elm adamlarına qarşı
mübarizə formalarından biri də dissertasiya işlərinin
yubadılması və ya dissertasiya müdafiələrinin
pozulmasından ibarət idi. Məsələn,
tanınmış alim Əziz Mirəhmədovun Azərbaycan
romantizmindən yazdığı birinci doktorluq
dissertasiyası məhz müdafiə zamanı pozulmuşdu və
bu “əməliyyatda” həmin orqanların izi
açıq-aydın hiss edilirdi. Süleyman müəllim
də bir az yüngül formada bu prosesin
ağırlığını yaşamalı olmuşdu. Lakin
bütün çətinliklərə baxmmayaraq bir müddət
sonra o, 1975-ci ildə,
“Birinci Dünya müharibəsi illərində Azərbaycanda
neft inhisarları (1914-1917-ci illər)”mövzusunda ikinci
doktorluq işini yazıb çox uğurla müdafiə etdi. Problemin qoyuluşu, Azərbaycan neft sənayesinin bir
sıra problemlərinin dünya siyasəti fonunda təhlili,
istifadə olunan mənbələrin zənginliyi və mötəbərliyi
baxımından bu doktorluq dissertasiyası respublika tarix elmini
xeyli zənginləşdirmişdi. Azərbaycan
neftinə böyük marağın olduğu
çağdaş günlərimizdə də, professor
Süleyman Əliyarlının bu fundamental işi öz elmi dəyərini
saxlamaqdadır. İstər ölkə
daxilində, istərsə də Azərbaycanın xaricində
Bakı neftindən əsər yazan, elmi araşdırma aparan
tədqiqatçılar onun bu əsərinə toxunmadan
keçinə bilmirlər. Bu əsər
Azərbaycan neft sənayesində imperialist güclərin rəqabəti
haqqında ən mükəmməl əsərdir və bir
sıra ideoloji məqamları çıxmaq şəriti ilə,
faktoloji zənginlik baxımından öz əhəmiyyətini
qoruyub saxlayır.
Lakin
Süleyman Əliyarlının elmdə böyük missiyasi
bu araşdırma ilə bitmədi, əslində
başlandı desək daha doğru olar. O, sözün tam mənasında
yenilikçi alimdir və daim yeni ideyaların təşəbbüsçüsü
kimi çıxış edib. Doktorluq
dissertasiyasından sonra ədəbi və əbədi abidəmiz
olan “Kitabi Dədə Qorqud”a müraciət etməsi və Azərbaycan
xalqının etnogenizi ilə bağlı elmi müzakirələrin
mərkəzində dayanması Süleyman müəllimin
tükənməz elmi potensialından xəbər verirdi.
Türklərin regiona gəlmə olması
haqqında bəsit düşüncələrdən
uzaqlaşmağımızda, onların bu torpağın, bu
yurdun köhnə sakinləri və əsl sahibləri olmaları
baradə elmi mühakimələrimizin və siyasi təfəkkürümüzün
oturuşmasında professor Süleyman Əliyarlının
araşdırmaları, elmi seminarlardakı aydın mövqeyi
mühüm rol oynadı. Hələ sovet
ideologiyasının hökmranlıq etdiyi bir dövrdə, bir
sıra alim və ziyalılarımızla birlikdə
Süleyman müəllim bu millətin türk kimliyinə
tapınması yolunda sözün tam mənasında
ardıcıl bir mücadilə yolu keçməli oldu. “Kitabi Dədə Qorqud” dastanı onun yozumunda yeni bir
məna kəsb etməyə başladı. Bu
böyük alimin bu böyük dastana baş vurması, Dədə
Qorqud boylarını tükənməz bir sevgi ilə incələməsi,
Təpəgözün hekayətini vətənimizin təpələrinin
arasında axtarması Qazan xandan və Burla Xatundan gələn
türklüyümüzün mənəvi mənzərəsini
və siyasi məzmununu ortaya qoydu. Biz həmin
illərdə Süleyman müəllimin türk kimliyi
üçün elmi fədakarlığını
görüb onun qürurunu yaşayan gənclərdən idik.
Böyük yazıçımız Anarın “Dədə
Qorqud” film dastanını ekranlara çıxarması XIX əsrdən
başlayaraq dünya, ötən əsrin 40-50-ci illərindən
başlayaraq Azərbaycan qorqudşünaslığında gedən
yalnız elmi deyil, eyni zamanda siyasi məzmun kəsb etmiş
müzakirələrin ictimai təqdimatında
türkçülərin mühüm qələbəsi idi.
Bu qələbədə professor Süleyman
Əliyarlının da, heç də az
olmyan payı var idi. Qədim türk abidəsinin
Drezden nüsxəsini tədqiq edən Əhməd Şmide
Süleyman müəllimin Dədə Qorqudla bağlı tədqiqatlarını
və ümumiyyətlə bir alim kimi onu çox yüksək
qiymətləndirirdi. Şmide yazırdı: Süleyman
Əliyarlı dərin bilik, uzaq görən, mədəni cəsarət
sahibi olan bir böyük alimdir.
Şəxsən
kimə dərs deyib - deməməsindən asılı
olmayaraq Süleyman Əliyarlı böyük bir nəsil Azərbaycan
tarixçilərinin müəllimidir. Məktəbi olan, milli
düşüncəsi olan, milli diriliyə xidmət edən
belə böyük alimlərin elmi seminarlarda, ictiami
müzakirələrdə, dissertasiya müdafiələrində
tutumlu çıxışlarını dinləmək əsl
alimin və əsl elmin nə demək olduğunu anlamaq
üçün yetərlidir. Şübhəsiz
ki, Süleyman müəllimin milli dirilik düşüncəsinin
formalaşmasında onun ətrafındakı mənəvi
mühit mühüm rol oynamışdır. Bəxtiyar
Vahabzadə, Xudu Məmmədov, Nurəddin Rza, Şirməmməd
müəllim, Əbülfəz Elçibəy kimi
adamların əhatəsində elə məhz Süleyman
Əliyarlı kimi böyük alim, böyük ziyalı,
böyük fikir adamı formalaşmalı idi,
formalaşdı da. Nəinki formalaşdı,
eyni zamanda yeni bir tarixçilər nəsli də
formalaşdırdı. Bu baxımdan
Süleyman müəllimin keçdiyi həyat yolu bir örnəkdir,
elmə, millətə, vətənə xidmət etməyin
yaddaqalan bir nümunəsidir.
Böyük şairimiz Bəxtiyar Vahabzadə
yazırdı:”Mən Süleyman Əliyarlını 60-cı
illərdən vətəndaş bir alim, əsl türk
oğlu kimi tanıyıram. O vaxtdan bu günə qədər
mənim ona olan sevgim ildən-ilə artır və onun mənə
məlum olmayan keyfiyyətlərini öyrəndikcə
qarşılıqlı sevgimiz ürək dostluğuna və
könül sirdaşlığına çevrilir”.
Ötən əsrin
80-ci illərinin sonunda Qarabağa qarşı erməni təcavüzü
başlarkən Süleyman müəllim mücadilənin
önündə gedən alimlərimizdən idi. Bəzən Garabağla
bağlı elə sənədlər hazırlamaq lazım gəlirdi
ki, orada həm tarixi, həm də hüquqi məsələlər
öz əksini tapmış olsun. Bax həmin
məqamlarda Süleyman müəllimin rəhmətlik Məmməd
Xələfovla birlikdə necə fədakarlıqla
çalışmaları indi də mənim
gözümün qabağındadır. Hadislər
başlayan zaman Süleyman müəllimin Bəxtiyar müəllimlə
birlikdə 1988-ci ildə “Azərbaycan” jurnalının 9-cu
sayında dərc etdirdikləri “Dağlıq Qarabağ -
uydurmalar və həqiqətlər” yazısı bir sıra
xarici ölkələrdə nəşr olundu. Bu
yazının əhəmiyyətini Almaniyadan Əhməd
Şmide belə dəyərləndirirdi: “Professor
Əliyarlının Bəxtiyar Vahabzadə ilə birlikdə
nəşr etdirdikləri yazı tarixi dəlilləri sərgilədiyindən
sözlü bir güllə kimi Almaniyada govğa göstərisi
yapan belli ağızları “tut yemiş bülbül kimi”
susdurmuşdu”. Məhz elə həmin illərdə
Süleyman müəllim bu gün də öz elmi və siyasi
dəyərini saxlayan “Azərbaycan tarixi üzrə qaynaqlar”
kitabını hazırladı. Mən əlindən elə
bir iş gəlməyən və alimdən daha çox
qaynaqçıya oxşayan bəzilərinin bu sənədlər
toplusunun adındakı “qaynaq” sözünü “svarka” kimi
yozmasının da şahidi olmuşam. Süleyman
müəllimin türklük yolunda fədakar mücadiləsinin
ictimayi qayəsinə yüz rəng verənlərin də
yüz sifətini görmüşəm. Lakin
həyat böyük elmi potensialın
daşıyıcısı olan Süleyman
Əliyarlının haqlı olduğunu təsdiq etdi.
1996-cı ildə Süleyman muəllim o
qədər də böyük olmayan bir kollektivlə
sözün tam mənasında fundamental bir iş gördü.
Bu “Azərbaycan” Nəşriyatı tərəfindən
çap olunmuş “Azərbaycan tarixi: uzaq keçmişdən
1870-ci illərə qədər” adlı iri həcmli ktab idi. Bu kitabın nəşri Azərbaycan tarixinin bir
sıra mühüm məsələlərinə
aydınlıq gətirdi. İlk dəfə idi ki, Azərbaycan
tarixinin böyük xronoloji mərhələsi müstəqillik
dövrünün azad dəyərləri baxımından
ümumiləşdirilirdi. Bir neçə il əvvəl
bu kitabın rus dilində nəşri onun yayılma
imkanlarını daha da genişləndirdi.
80
yaşın tamamında da Süleyman müəllim tələbə
auditoriyasının ən yaxşı
sözçüsüdür. Müxtəlif elmi müzakirələrdə
o, yenə də ən güclü ideyaların təşəbbüsçüsü
kimi çıxış edir. Biz bu böyük alimdən
çox şey öyrəndik və yenə öyrənməkdə
davam edirik. Bu gün də çağdaş dünyamızda
onun əsərlərinə olan elmi maraq səngimək bilmir.
Süleyman Əliyarlı tarixi prosesə canlı orqanizm kimi
yanaşan, konseptual baxışları, elmi məktəbi və
milli vicdanı olan, sözün tam mənasında millətimizi
diri saxlayan alimlərimizdən və
ziyalılarımızdandır. Bu böyük missiyada ona
uğurlar arzulayırıq.
Cəmil Həsənli
Tarix elmləri doktoru, professor
Bizim yol.- 2010.- 11 dekabr.- S. 14-15.