«Sabir
Rüstəmxanlı o romanı ssenaristə verməli idi»
İntiqam
Hacılı: «Ədəbiyyatdan gələnlər serial
üçün ssenari yazırsa, bu problemdir»
«Türkiyə
teleseriallarına ustad dərsləri kimi baxıram, öyrənirəm»“Azərbaycan
Dövlət Mədəniyyət və İncəsənət
Universitetində ssenaristlik ixtisasi üzrə təhsil
almışam, kinodramaturq Aydın Dadaşovun kursunu bitirməyim
həyatdakı nadir şanslarımdan biridir”. Bu sözləri
müsahibimiz Ssenari Mərkəzinin rəhbəri, ssenarist və
kinoşünas İntiqam Hacılı «Bizim Yol»a müsahibəsində
deyib.
Müsahibimiz həftənin cümə axşamı ATV telekanalında yayımlanan "Qız yükü" serialının quruluşçu rejissoru və ssenaristidir. “Qız yükü” serialı Sevinc Elsevərin "Şəhər" romanının motivləri əsasında çəkilir. İntiqam Hacılı “Cənubda şimal küləyi” (ssenari müəllifi və rejissorlarından biri), “Xatirələrdə yaşayan ömür” (ssenari müəllifi) sənədli filmləri ilə yanaşı “Tbiliso” qısametrajlı bədii filmin (quruluşçu rejissor Tahir Əliyev) ssenari müəllifi və ikinci rejissoru, “Yol” qısametrajl bədii filminin (quruluşçu rejissor Fehruz Şamıyev) icraçı prodüserlərindən biridir.
- Teleserial sənayesində hansı problemlər var?
- Teleserial sənayəsi Azərbaycan yeni olduğu üçün
problemlər mövcuddur.
Problemlər kadrla bağlıdır.
Komanda formalaşmalıdır. Serial
sahəsinin biliciləri-produsserlər,
ssenaristlər, rejissorlar,
assentlər olmalıdır.
Azərbaycanda bu kadrlara ehtiyac var. Hər kəs öz işini bilməlidir.
Serial yaza biləcək
ssenaristləri Azərbaycanda
tapmaq mümkünsüz
olub. Bu gün
ədəbiyyatdan gələnlər
serial üçün ssenari
yazırsa, bu problemdir. Düzdür, mənim ədəbiyyatçılara
qarşı antipatiyam
yoxdur. Bir vaxtlar kino sahəsi də ədəbiyyatçıların əlində idi. Çalışmalıyıq ki, həmin
ədəbiyyatçılar serial sənayəsində özlərini
ssenarist kimi təqdim etməsinlər. Bu işlə
kino adamları, serial sənayəsini biliciləri
məşğul olmalıdır.
Ssenari ədəbi mətin deyil, texniki mətindir. Bunu mütləq vurğulmaq
lazımdır. Mənim ixtisasım
ssenaristidir. Mən ssenari
yazanda nə qədər boşluğun,
əlaqənin itməsini
görürdüm. Mən xarici
ölkələrin seriallarına
ssenarist kimi baxıram. Konkret desək Türkiyə
teleseriallarına mən
ustad dərsləri kimi baxıram, öyrənirəm. Serial sənayəsində sahəsində
problemin həllinə
ssenaristlərdən başlamaq
gərəkdir. Ədəbiyyatçıları
bu sahəyə o anda buraxmaq olar
ki, ədəbiyyatçı
gedib ssenari üzrə 6 ay, yaxud 1-2 il kurs keçsin. Ssenarinin texniki tərəfini
öyrənə bilər.
Sonra,
serialların rejissoruluğu
kino işçilərinə
verilməlidir. Sükanı kinomotoqrafçılara vermək
lazımdır. Komanda formalaşmalıdır,
hansı ki o komanda işini bilən və işinə məsuliyyətlidir.
Prodesserindən tutumuş rəssamına
qədər hər kəs işini bilməlidir.
- Bəs perspektivləri necə dəyərləndirirsniz?
- Prespektivlər odur
ki, bu sahədə
artıq ilkin addımlar atılıb. Aktyor heyyəti formalaşır,
rejissorlar götür-qoy
edirlər ki, hansı aktyorla işləmək uğurludur
və s. Tutaq ki, birinci layihəsi
keçir, bu layihədə aktyorlar yetişidirib, ikinci layihəsində onlarla artıq rahat işləyir. Daha peşəkar aktyorlarla tanış olur. İki ildir ki, bu
proses gedir, irəliləmə baş
verir. Yaradacı və texniki heyyət ələnir, üzdə qalanlar serial sahəsində komanda kimi formalaşır.
Məsələn, mən birinci
komanda olan heyyətin əlli faizi ilə işləyirəm. Yenidən komandanı
daha da mükəmməl
şəkildə formalaşdırmaq
istəyirəm.
- İntiqam bəy,
ssenaristlər ssenari yazmaqda azaddırlarmı?
- Konkret olaraq özümdən deyim. Hazırda hər həftənin cümə
axşamı ATV telekanalında
yayımlanan "Qız yükü" serialının quruluşçu
rejissoru və ssenaristiyəm, mənim işimə müdaxilə
yoxdur. Deyim ki, bu serial şəhər-kənd münasibətlərindən
bəhs edir. Bu günlə səsləşən
mövzudur. Kənd
əhalisinin şəhərə
gəlməsi və burdakı onların yaşam tərzi, şəhərə adaptasiya...
Şəhərə gələn
qız uşaqlarının
aqibəti, zirzəmilərdə
yaşamaları... Biz serialda
belə bir mesaj verdik ki,
şəhərə gələn
kənd qızı bara yox,
kitabxanaya da gedə bilər. Bu günün aktual
mövzusunu mən teleserialda tətbiq edə bildim. Kimsə mövzu təqdim edə bilmirsə, günahı harasa yıxırsa, bu onun öz problemidir.
- Milli teleseriallara tələbat varmı?
- Əlbəttə
var. Türkiyə teleseriallarına
fanatlıq edib baxanlar eyni ilə
də bizim seriallara baxırlar. Eyni hadisələrdir. Yəni Türkiyə
teleseriallarının mövuzusu,
hadisələri bizim serialların mövzusu ilə uyğundur. Bilirik ki, tamaşaçı nəyi görmək, nəyi eşitmək istəyir. Biz Azərbaycan insanın yaşam tərzini, sosial probemlərini, informasiyalar, insanların bir-birinə münasibəti-istər
fərd şəklində,
istərsə də qrup şəklində seriallarda göstəririk.
Hesab
edirəm ki, serialların baxımlı
olması üçün
sadə mövzular gətirmək lazımdır. Serialın tamaşaçıya mesajı
əsasən aktual mövzular, bu günlə səsləşən
hadisələr olmalıdır.
Əndrabadi mövzulara baxan
olmayacaq. Texniki baxımdan
serial sənayəsində yeniliklər
var, bu yeniliklər
bizdə yoxdursa, özümüzü birtəhər
sığortalaya bilərik.
Amma mövzu baxımdan xeyr. Mövzu baxımdan niyə
axsamalyıq ki? Mövzu məsələsi genişdir.
Gözümüzün qarşısında müxtəlif insan taleləri, hadisələri
oldquca mövzu problemimiz olmamalıdır.
Və yoxdur da!
Ən
azından 60-70-ci illərin
Azərbaycan yazarlarının
əsərlərini adaptasiya
etmək olar, o əsərlərə ssenari
yazıb seriallar çəkmək olar. Bu mümkündür. Mövzu da, tələbat da var, sadəcə
uğurlu təqdim etmək lazımdır.
Bunu isə kinomotoqrafçı-ssenarist
və rejissor etləməlidir.
Baxın,
Sabir Rüstəmxanlı
“Cavad xan” haqqında roman yazmışdı,
və onun əsasında film çəkildi. Nəticədə film uğursuz oldu.
Filmin uğurlu olması üçün S.Rüstəmxanlı
romanı bir ssenaristə verməli idi. Kino sahəsinə
kinomotoqrafçı o əsəri
gətirməli idi.
- Azərbaycanda serial sənayəsi
gəlir gətirirmi?
- Prezident İlham
Əliyev milli televiziya filmlərinin istehsalına maliyyə yardımının göstərilməsi
haqqında sərəncam
imzalayıb. Milli telefilmlərin, o cümlədən
teleserialların çəkilişini
dəstəkləmək məqsədilə
2013-cü il dövlət büdcəsində
nəzərdə tutulmuş
Prezidentinin Ehtiyat Fondundan illi Televiziya və Radio Şurasına maliyyə vəsait ayrılıb. Şura da həmin vəsaiti
televiziya kanalları arasında bölür.
Bu kanallar da
filmlər çəkirlər.
Telekanallara filmlərin çəkilməsi
üçün ayırdığı
vəsait çox yararlı olub. Deyim ki, dövlətin bu yardımı kino və serial sənayəsinin gəlir gətirməsi üçün
dəstəkdir. Artıq nəticə
də var. Televiziya kanallarında efirə gedən serialların heç də hamısı dövlət
maliyyəsi ilə çəkilmir. Seriallara baxsanız
görəcəksiniz ki,
sponsorların hesabına
çəkilib. Kino sənayəsi getdikcə biznes sahəsinə çevrilir. Bizdə artıq
bunun ilk addımları
mövcuddur. Türkiyədəki duruma çatmağımıza
çox qalsa da, Azərbaycanda artıq aktyor, rejissor, ssenarist hazırlayan kurslar fəaliyyət göstərir.
Serial çəkilişləri
üçün məkanlar
formalaşır.
- Ənənəvi sualımız
var: kino sənayəsi ilə bağlı bizim sual vermədiyimiz amma sizin demək
istədiyiniz bir məsələ varmı?
- Mən kinoşunaslıqla
məşğul olmuşam.
Düzdür Sevda Sultanova, Aygün Aslanlının kinoşunaslığının
yanında mənim fəaliyyətim kölgədə
qalıb. Dedim bu şeyi kinoşünas
kimi yox, tamaşaçı kimi demək istəyirəm. Serillara baxıram. Müşahidə edirəm ki,
kino sənayəsində
aidiyyatı olmayan adamları seriala, kinoya çəkirlər.
Onlardan aktyor kimi istifadə
edirlər. Seriallara
ssenarinin kim
yazdığını görəndə
adam işindən utanır. “Qurdlar Vadisi”
serialının təkrarlanması
uğursuzluğa gətirib
çıxardıb. Serial
sənayəsinə zərbə
vurur. Yenə deyirəm ki,
işi bilicisinə vermək lazımdır.
Uğurlu serialların rejissorlar,
ssenaristləri kinodan gələn adamlardılar. O serialdan həyat qoxusu, kino qoxusu, kadr
qoxusu, aktyorların səmimiyyəti ifadə edən qoxusu gəlir. Mən təpədən dırnağa
qədər kino adamıyam. Həyatımı kinoya qurban vermişəm. Mən kino
ilə yatıb-duran adamam. Məndən kino qoxusu gəlir, ətir qoxusu gəlmir.
- Dünya kino təcrübəsində kinoların
uğurlu və rəqabətdə olması
üçün festivallar,
yarmarkalar təşkil
olunur. Azərbaycanda bu təşkilatlılıq
varmı?
- Bu kino sənayəsinin biznes və produsserlik tərəfi ilə bağlıdır. Bizdə kinonun
bu tərəfləri
axsayır. Deyim ki,
çoxlu filmlər də çəkilmir.
Çox
çəkilsə, festival keçirmək olar.
Festival odur ki,
yerli və xaricdən gələn kino adamları bir-biri ilə görüşürlər, əlaqə
qururlar, birgə layihəni müzakirə edirlər. Kinonun inkişafının bir tərəfi də müştərək
işlərlə bağlıdır.
Məsələn, Azərbaycan-Türkiyə, Azərbaycan-Gürcüstan, Azərbaycan-İran
birgə kino istehsalatı ilə bağlıdır. Kino lokal olamlı deyil, kino bəşəri
sahədir. Festivallar bax
buna xidmət edir.
Əvvəllər Tələbələrin Beynəlxalq
Kino Festivalı, sonradan
Gənclərin Beynəlxalq
Kino Festivalı 9 il Bakıda keçirildi. Mən özüm də
bu festivalın iştirakçısı, münsiflər
heyyətinin üzvü
olmuşam. Bu festivala təşkilatçılığı
daha çox Gənclər və İdman Nazirliyi edir, 20-yə yaxın ölkənin kinoları iştirak edirdi. Deyim ki, məşhur simalar da bu
festivalda iştirak etmişdi. Kino üçün atılan
addımlar kinonun inkişafına xidmət edir.
Ramid İbrahimov
Bizim Yol.- 2014.- 10 iyun.- S.13.