«Üns» Teatrı ənənə və yeniliyi özündə birləşdirir
Fuad Salayev:
«Üns»» təkcə
ziyalılarımız üçün
deyil, bütövlükdə
Azərbaycanın vizual
mədəniyyəti üçün
əvəzsizdir»
Azərbaycan teatrı 2014-cü ilin martın 10-unda 141 yaşını
qeyd etdi. Teatr dünya
haqda anlayışlarının
bir hissəsi olmalı, tamaşaçının
daxili təlabatını
oyanmalıdır. Tamaşaçı inansın ki, mədəni varlığı
onun həyatı üçün çox vacib nəsnədir. Mədəniyyət və Turizm
Nazirliyindən bildirilir
ki, son illər Azərbaycanda teatr sənətinin inkişafı
ilə bağlı bir sıra fundamental dövlət sənədləri
qəbul edilib. Bura, 2006-ci ildə qəbul edilmiş "Teatr və teatr
fəaliyyəti haqqında",
2007-ci ildə "Azərbaycan
teatr sənətinin inkişaf etdirilməsi haqqında" Prezident Sərəncamı və
"Azərbaycan teatrı
2009-2019-cu illərdə" Dövlət Proqramı aiddir.
“Azərbaycan teatr sənətinin inkişaf etdirilməsi haqqında” Sərəncama
uyğun olaraq Abdulla Şaiq adına Azərbaycan Dövlət Kukla Teatrı, Azərbaycan Dövlət Rus Dram Teatrı, Azərbaycan Dövlət Gənc Tamaşaçılar
Teatrı, Azərbaycan
Dövlət Akademik Milli Dram Teatrı, Dövlət Musiqili Teatrı, Şəki Dövlət Dram Teatrı,
Mingəçevir Dövlət
Dram Teatrı, Ağdam
və Füzuli Teatrlarının binalarında
təmir-bərpa və
yenidənqurma işləri,
Dövlət Pantomima və "Yuğ" teatrlarında isə təmir işləri aparılıb. Daha biri isə,
Akademik Opera və Balet Teatrı yaxın vaxtlarda təmirə edilməsi planlaşdırılır.
Hazırda Azərbaycanda 26 dövlət
teatrı, "Üns"
yaradıcılıq səhnəsi,
Bələdiyyə Teatrı,
50-yə yaxın xalq teatr və 13 teatr studiyası fəaliyyət göstərir. Dəfələrlə dövlət teatrlarından
reporrtajlar hazırlamışıq.
Bu dəfə “Üns”dən reportaj hazırlamağı qərara
aldıq.
"Üns
Yaradıcılıq Səhnəsi"
Teatrı 22 aprel
2006-cı ildə yaradılıb. Tetrdan əməkdaşımıza
məlumat verildi ki, bu mədəni
layihə Aida İmanquliyevanın
xatirəsinə həsr
olunub. A.İmanquliyeva-şərqşünas, ədəbiyyatşünas, tənqidçi, tərcüməçi,
1981-ci ildən Azərbaycan
Yazıçılar Birliyinin
üzvü, filologiya elmləri doktorudur.
Aida İmanquliyeva Azərbaycan
Elmlər Akademiyasının
Yaxın və Orta Şərq Xalqları İnstitutunda kiçik elmi işçi, sonra baş elmi işçi,
ərəb filologiyası
şöbəsinin müdiri,
elmi işlər üzrə direktor müavini, həmin institutda direktor vəzifəsində çalışıb.
Azərbaycan Elmlər Akademiyasının
Şərqşünaslıq İnstitutunun nəşr etdirdiyi "Ərəb filologiyası məsələləri"
məcmuəsinin tərtibçisi
və redaktoru olub.
Ümumittifaq Şərqşünaslar Cəmiyyəti
Rəyasət Heyətinin
üzvü və cəmiyyətin Azərbaycan
bölməsi sədrinin
müavini olub. Moskva, Bakı, Düşənbə,
Hamburq (ADR) şəhərlərində
keçirilən Şərq
problemlərinə həsr
olunmuş beynəlxalq
konfranslarda məruzələrlə
çıxış edib.
"Üns Yaradıcılıq Səhnəsi"
Teatrından o da məlumat verildi ki, teatrın yaradılmasında əsas
məqsədlərdən biri
Azərbaycandakı zəngin
teatr sənətinə
dayanaraq hazırkı
müasir səviyyəyə
çatdırmaq, özlüyündə
ənənə və
yeniliyi birləşdirməkdir:
“Həmçinin incəsənət
və mədəniyyətdə
şərq və qərb mədəniyyətinin
sintezinin bədii əksinin göstərilməsidir.
“Üns Yaradıcılıq
Səhnəsi”nin yaradıcısı və
bədii rəhbəri
Nərgiz Paşayevadır. O, "Azərbaycan
mədəniyyətinin dostları"
xeyriyyə fondunun İdarə heyətinin üzvü, "Azərbaycan-İrs"
jurnalının ədəbi
şöbəsinin redaktoru,
İngiltərə-Azərbaycan cəmiyyətinin həmsədridir”.
Burada ədəbi-bədii
axşamlar, maarifçi
xarakterli tədbirlər
də təşkil edilir
Teatrdan o da bildirildi ki, Azərbaycan mədəniyəti
aləmində forma və
məzmunca yeni model olan “Üns yaradıcılıq səhnəsi” 2006-cı ilə aprelin 22-də Prezident İlham Əliyevin iştirakı ilə açılıb:
“Artıq “Üns yaradıcılıq səhnəsinin
yaranmasından 8 il keçib. Azərbaycanın mədəniyyət salnaməsində yeni səhifə açan bu mədəniyyət ocağı indiyə qədər tamaşaçılara
onlarla bir birindən fərqli tamaşalar, rəngarəng
kompozisiyalar təqdim edib. "Üns
Yaradıcılıq Səhnəsi"
layihəsinin ideya istiqamətlərindən biri
də Şərq və Qərb mədəniyyətləri vəhdətinin
bədii əksini sənətdə və mədəniyyətdə göstərməkdir.
Qeyri-kommersiya xarakterli olmaqla
fikri, ideyanı, mənəvi tələbatı
reallaşdırmaq məqsədi
daşıyan layihədə
üstünlük teatr
tamaşalarına verilsə
də, burada ədəbi-bədii axşamlar,
maraqlı şəxsiyyətlərlə
görüşlər, maarifçi
xarakterli tədbirlər
də təşkil edilir. Çünki məhz bu teatr mədəniyyətin
bir çox növlərini və janrlarını özündə
təmsil edir.
Xatırladaq ki,
“ÜNS Yaradıcılıq Səhnəsi”ndə dünya
şöhrətli müğənni
və bəstəkar Müslüm Maqomayevin xatirəsinə həsr edilmiş "Beşikdən
əbədiyyətə qədər"
filminin premyerası olub.
Burada, eləcə də xalq yazıçısı
Elçinin ssenarisi əsasında çəkilən
“Məryəm” bədii-sənədli
filminin təqdimat mərasimi keçirilib. Filmin bədii
hissəsi “Sirr”, sənədli hissəsi isə “Bəyaz gəmilərlə rənglərin
dansı” adlanır.
Filmdə hadisələr absurd məkanda baş verir. Bir otaqda öz
yaradıcılığı ilə təkbətək qalan yaşlı rəssam qadın sonda öz əsərlərinin
köməkliyi ilə
yenidən həyatın
başlanğıcına qayıdır.
Tədbir iştirakçıları
əvvəlcə foyedə
filmin qəhrəmanı,
tanınmış gənc
rəssam Məryəm
Ələkbərlinin rəsm əsərlərinin
sərgisinə baxıblar”.
“Burada
milli və eyni zamanda ümumbəşəri
ideyalarla, mədəniyyət
və incəsənətlə
ünsiyyətə girir”
Əməkdar incəsənət xadimi, Azərbaycanın xalq rəssamı, Fuad Salayev bildirir ki, “ÜNS” yaradıcılıq səhnəsi bütövlükdə çox düşünülmüş şəkildə planlaşdırılıb: “İlk baxışdan həm foye, həm səhnə və tamaşaçı salonu yığcam və xudmani görünür. Lakin bu bir görüntüdür. Yaruslu foye eyni zamanda tutumlu bir sərgi salonu, ziyalıların, sənətsevərlərin sevimli məkanına çevrildi. Mən hesab edirəm ki, istər interyer və eksteryerin tərtibatı, istər burada keçirilən hər hansı bir tədbirin uğuru bilavasitə Nərgiz Paşayevanın irsi yaradıcılıq istedadı və intellekti ilə bağlıdır. Deyirlər ki, teatr asılqandan başlayır. Nərgiz xanım burada da stereotipi sındırdı. Kiçik həyətlə foye həmahənglik təşkil edir. Tamaşaçı, daha doğrusu, mən bura gələnləri qonaq adlandırardım, kiçik darvazadan içəri daxil olan kimi milli və eyni zamanda ümumbəşəri ideyalarla, mədəniyyət və incəsənətlə ünsiyyətə girir. Məhz bu səbəbdən sənətsevərlərin vaxtaşırı görüşdüyü “Üns” yaradıcılıq səhnəsi təkcə ziyalılarımız üçün deyil, bütövlükdə Azərbaycanın vizual mədəniyyəti üçün əvəzsizdir. Xüsusi olaraq onu da qeyd etmək istərdim ki, məni təkcə bir tamaşaçı və heykəltəraş olmaqla yanaşı, bir pedaqoq kimi də sevindirən bir cəhət var”.
““Üns”
teatrı isə sənət aləminə yeni ab-hava, yeni ovqat
gətirdi”
Azərbaycanın tanınmış teatrşünası, professor, əməkdar incəsənət xadimi Məryəm Əlizadə bildirdi ki, Azərbaycanda teatr sənəti dövlət səviyyəsində özünün layiqli dəyərini alıb: “Dövlət mənəvi zənginliyi xalqın böyük sərvəti sayır, odur ki, teatrın inkişafını da diqqətdə saxlayırlar. Dövlətin məqsədyönlü qərarları ilə teatr sənətinin tərəqqisi, yeniləşməsi, beynəlxalq teatr məkanında layiqli yer tutması kimi vacib məqamlar dövlətin hərtərəfli dəstəyini qazanıb. Bu dəstək dünyaya inteqrasiya edən teatra nail olmaq üçün böyük imkanlar deməkdir. Bu gün nəinki paytaxt teatrları, habelə bölgələrdəki teatrlar da yeni inkişaf dövrünü yaşayır. Teatrlara dğvlət qayğısı müasir teatr sənətimizin real mənzərəsini də göz önünə gətirir. Artıq Azərbaycanda böyük beynəlxalq teatr festivallarının keçirilməsinə də böyük imkan yaranır. Bu gün teatr xadimlərinə, aktyorlara, yaradıcı insanlara qayğı, istedadlı gənclərin üzə çıxarılması, onların bədii axtarışlarının dəstəklənməsi məqsədi ilə həyata keçirilən tədbirlər də dövlətin diqqətindədir.
Azərbaycanın teatrında təzə ad olan “Üns” teatrı isə sənət aləminə yeni ab-hava, yeni ovqat gətirdi, az vaxtda geniş tamaşaçı rəğbəti qazandı. Uzun illər boyu milli səhnəmiz zəngin teatr məktəbini formalaşdırıb və ənənələr yaradıb. “ÜNS yaradıcılıq səhnəsi” teatrının əsas məqsədlərindən biri də Azərbaycanda teatr sənətinin zəngin ənənələrinə əsaslanaraq onu indiki, müasir məcrada inkişafını təmin etməkdir. Bir növ klassika ilə moderinliyin harmoniyasını yaratmaqdır. Öz məramına görə ÜNS adi teatr deyil, ziyalıların ünsiyyət ocağıdır. Qısa zaman kəsiyində öz repertuarı ilə Azərbaycan mədəni həyatında özünəməxsus yer tutan ÜNS sənətdə, səhnədə iki cinahın, Şərq və Qərbin sintezini nümayiş etdirə bilib. Teatrın repertuarının hər bir təqdimatı teatrsevərlər üçün əsl bayrama çevrilir. Elçinin əsərlərinin antrepriz tamaşaları, Edvard Radzinski, Sergey Yurski ilə görüşlər, «Gelikon-opera»nın quruluşları, Robert Sturuanın, Roman Viktyukun səhnə əsərləri və neçə-neçə digər yaradıcılıq axtarışlarının maraqlı tapıntıları... Bir sözlə, bu teatrın Azərbaycan mədəniyyətindəki rolu əvəzsizdir. 8 yaşlı mədəniyyət ocağı bu qısa müddətdə daha yaşlı teatr məbədlərinin gördüyü işi həyata keçirə bilib. Uğurları bol olsun.
Azərbaycan teatrının tarixi qədimdir. Teatr sənətinin ünsürləri, yəni çalmaq, oxumaq, oynamaq, hərəkət etmək, söhbət aparmaq və s. cəhətlərdir ki, bu baxımdan Azərbaycan teatrının üç min ildən artıq tarixə malik olduğu fikrini irəli sürmək mümkündür. Şərqdə ilk olaraq peşəkar teatrın Bakıda yaranması xalqımızın milli-mənəvi dəyərlərinin qorunması və təbliği, estetik zövqünün formalaşmasında mühüm rol oynayıb. Bu gün Azərbaycan teatrı özünün yeni inkişaf dövrünü yaşayır. Azərbaycanda teatr sənətinin kökləri xalqın fəaliyyəti, məişəti, şənlik və toy ənənələri, həmçinin dünyagörüşü ilə bağlıdır. Mərasim, ayin və oyunlardakı tamaşa elementləri müstəqil xalq teatrının yaranmasında mühüm rol oynayıb. Azərbaycan xalq teatrı realist özəllik daşımış və əməkçi təbəqələrlə bağlı olub. Azərbaycan professional teatrının təşəkkülündə xalq teatrı əhəmiyyətli rol oynayıb”.
Ramid
Bizim yol.-2014.-2
may.-S.13.