“O
zaman sevinərəm ki, hansısa filmimiz Oskar ala
Rada Nəsibova:
“Axı aktyorun səhnə həyatı ilə yanaşı
şəxsi həyatı da var...
Azərbaycan teatrının bügünki durumu: problemlər və perspektivlər” mövzusunda aktrisa Rada Nəsibova ilə həmsöhbət olduq. Müsahibimiz Azərbaycan Dövlət Mədəniyyət və İncəsənət Universitetinin kulturologiya fakültəsinin məzunudur. 2002-2007-ci illərdə Cəfər Cabbarlı adına İrəvan Dövlət Azərbaycan Dram Teatrında aktrisa vəzifəsində çalışıb. 2007-ci ildən indiyədək Azərbaycan Dövlət Akademik Milli Dram teatrının aktrisası olaraq fəaliyyət göstərir.
İşlədiyi
müddət ərzində müxtəlif janrda obrazlar
yaradıb. 10-dan
çox tamaşada rol alıb. Kinoda 2002-ci ildən
fəaliyyət göstərir. R.Nəsibovaya
məxsus filmoqrafiyada 17 film və teleserial var.
- Rada xanım, dövlətin mədəniyyətə
qayğısında teatra olan münasibət hansı səviyyədədir?
- Teatrlarda təmir işləri oldu və
davam edir. Bir-birindən uğurlu tamaşalar
tamaşaçılara təqdim olunur. Amma gənc nəslin
teatra gəlməsi üçün şərait
olmalıdır, həyat şəraitini
yaxşılaşdıra biləcək maaş
almalıdır. Ümid edirik düzələr
(gülür-R.İ.).
- Yeni hansı tamaşalar təqdim
olunacaq?
- Hal-hazırda aktisa olaraq fəaliyyət
göstərdiyim Azərbaycan Dövlət Akademik Milli Dram Teatrında 6-7 tamaşanın məşqi gedir.
Özümün rol aldığım
tamaşaların adlarını və rejissorlarını
açıqlayım.
Rol aldığım
tamaşalardan biri Şvartsın “Kölgə” əsərinə
quruluş verilən tamaşadır. Tamaşanın
rejissoru Nicat Kazımovdur. Yaxın günlərdə
premyerası olacaq. B.Nuşçinin
“Nazirin xanımı” tamaşasıdır ki, orda da rol
almışam. Qurluşçu rejissor Mərahim
Fərzəlibeyovdur.
- Məşqlər necə təşkil
olunur?
- Hər tamaşanın vaxtına 3-4
saat ayrılır.
- Bu vaxt yetərlidirmi, yoxsa
mümkün olan vaxt bu qədərdir?
- Hər tamaşanın məşqinə
mümkün olan qədərdir. Nəzərə
alaq ki, başqa tamaşaların da məşqləri var. Həm
rejissor, həm aktyor öz işinə hazır gəlirsə,
işinə məsuliyyətlə yanaşırsa, bu vaxt yetərli
sayıla bilər. Əsas işini sevmək,
istedad və məsuliyyətdir.
Deyim ki, əsər şəkil-şəkil,
hissə-hissə məşq olunur. Bir tamaşa iki aya
hazır olur. Rejissor götürdüyü pyesləri
öncə, bəlkə də illər öncə beynində
hazırlayır. Aktyorun da rol üzərində
işi olur. Belə ki, məşqdən sonra beynində
həmişə axtarışlar edir: yol gedəndə də,
çörək yeyəndə də… Aktyor həmişə
axtarışdadır. Beynində nələrisə
axtarır. Tam tamaşa hazır olana qədər.
- İlk suala cavab verərkən,
aktyorlara verilən maaşa toxunduğunuz. Bilmək olarmı maaş nə qədərdir?
- İlk suala verdiyim cavab mənim
şəxsi fikrimdir. Maaş bazar şərtlərinə
uyğun deyil. Aktyorların
dolanışığı üçün yaxşı ki,
seriallar, dublyaj televiziya işləri var. Amma bu imkan
bütün aktyorlarda olmur. Aktyor var ki, onun
gəlir mənbəyi yalnız teatrdandır. Aktyorun səhnə həyatı ilə
yanaşı onun şəxsi həyatı da var. Onun ailə
qurması var. Həyat şəraitini
yaxşılşadırmaq üçün özünə ev almalıdır, flan. Hazırkı
aktyor maaşı ilə aktyorun gələcək həyatını
düşünmək belə çox çətindir.
Sənət adamının aldığı maaş
onu sosial, məişət qayğılarını təmin
etməlidir ki, o yalnız yaradıcılıq haqqında
fikirləşsin. Saatlarla məşq etməyə can
atsın. Bunun üçün qayğılardan azad
olmalıdır. Mən bunu təkcə gənc
aktyorlar haqqında demirəm. Yaşlı
nəslin də qayğıları unudulmamalıdır. Bir çox sənətçilərə Prezident
mükafatları, təqaüdləri verilib. Bunlar danılmazdır. Bu bir
gerçəklikdir. Bəs ümumi maaş
(gülür)? Ümid edirəm ki, aktyorların
həyat şəraitinin yaxşılaşdırılması
üçün müvafiq addımlar atılacaq.
- Bu ümiddir, yoxsa ironiya?
- Təbii ki, ümiddir. Onu da deyim ki,
elə gənclər arasında da mükafat alan
aktyor və aktrisalar var. Ümid edirəm ki, hər bir
yaradıcı adama, sənətçiyə bu sevinc nəsib
olsun. Mən həyatda heç nəyə
ironiya ilə yanaşmadım. Ümidlə,
arzuyla, sevgi ilə yanaşdım. Sevinirəm
ki, son zamanlar ölkəmizdə teleseriallar çəkilir.
Ən azından bu aktyorlarımıza çox
kömək olur. Ümid edirəm ki, bu
kino istehsalat sahəsinin inkişafına da müsbət təsirini
göstərəcək.
- Maaş məsələsinə
qayıdaq. Aktyorun sosial qayğısı varsa,
aktyor həyatda öz rolunu oynaya bilmirsə, səhnədə
necə öz rolunu oynayacaq, necə uğrulu tamaşalar
olacaq?
- Səhnə elə sehirli bir aləmdir
ki, səhnəyə çıxdın iki saat o
qayğılardan uzaq olursan. Amma, siz demiş səhnədən
kənarda da həyat var. Onu deyim ki, ölkə teatrını
dünyaya tanıtmaq üçün festivallar təşkil
olunmalıdır. Qastrollar həyata
keçirilməlidir. Mustafa Kamal Atatürkün məşhur
deyimi var: “Hər bir dövlətin pəncərəsi onun mədəniyyətidir”.
- Hansı ölkənin teatrında
olmusunuz?
- Azərbaycan Dövlət Akademik
Milli Dram teatrımız olub. Mənə
yalnız Gürcüstanda olmaq nəsib olub.
- O zaman iki ölkənin
teatrını müqayisə etməyiniz mümkündür. Gürcüstan bizə qonşu ölkədir və
müstəqillik tarixi yaxın olan ölkələrik. Onların teatrının, onların
aktyorlarının bizidən fərqi nədir?
- Mən öz artistlərimizi
dünyanın bütün sənət adamlarından
üstün tuturam. Söhbət istedad
baxımından gedir. Həqiqətən
bizim sənətçilər çox istedadlıdırlar.
O ki qaldı Gürcüstan teatrına, onların işi həmişə
mənim üçün maraqlı olub.
- Onların teatrında olan inkişaf
səviyyəsi ilə bizimkini müqayisə edə bilərsinizmi?
Orada aktyorun maaşı, həyat şəraiti
necədir, bizdə necədir?
- Eşitdiyim qədəri ilə son
illərdə maaşlar çox yaxşıdır. Onlarda
aktyorlar 1500-2000 min dollar arası maaş alırlar. Maaşdan
əlavə də orda teatr həmişə fəaliyyətdə
olub. Həm də xalq olaraq teatrsevər
xalqdır. Orda teatra maraq var.
- Sizcə, bizim xalq niyə teatrsevər
deyil? Xalq teatrı anlamır, yoxsa teatrda
uğurlu tamaşalar yoxdur?
- Teatrın uğurlu tamaşaları
yetərincədir. Təbii ki, uğurlu olmayan
tamaşalar da olub. Teatrı necə
sevdirirlər? Elə götürək
qonşu Gürcüstanı. Orada insanlara
teatrı uşaq bağçasından sevdirirlər,
aşılayırlar, təbliğ edirlər. Öncə
kukla teatrına, sonra uşaq teatrına, gənclər teatrına və daha sonra
böyüklər üçün olan teatra gedirlər. Teatr canlı məktəbdir. Canlı
yaşantıdır. Amma bizdə… Teatrın
təbliğatı azdır. Tetarla
bağlı reklamlar, afişaların sayı azdır. Demək oalr ki, ailələrdə də teatr təbliğ
olunmur, bu barədə danışılmır. Məktəbdə
və ailədə uşaqları karusellərə, başqa əyləncə yerlərinə
daha çox aparırlar, nəinki teatra. Mən
özüm sənət adamıyam. Amma
oynamadığım hər hansı tamaşaya baxanda uşaq
kimi ağlayıram. Duyğulanıram.
Sonralar bir müddət özümə gəlmədiyim
anlar da olub. Həqiqətən də
insanın tərbiyəsinə, düşüncəsinə
çox böyük təsiri var teatrın.
- Bizdə teatrın təbliği
üçün nə gərəkdir?
- Məsələn, reklamların, afişaların
sayı arıtırılmalıdır, orta və ali məktəblərdə
bu barədə təbliğat aparılmalıdır. Eləcə də, ictimai nəqliyyatda, məsələn,
metroda afişalar olmalıdır. Ən
böyük reklam isə televiziyadır. Arzuolunandır
ki, hər bir tamaşanın anonsu bütün televiziya
kanallarında efirə verilsin. İctimailəşdirilsin.
Söhbət təkcə
bizim teatrdan getmir, bütün teatrların
hazırladığı tamaşaların anonsu olsun efirlərdə. Arzuolunandır
ki, anonslarla yanaşı televiziya və radio verlişləri də
hazırlansın. Təəssüf ki,
bunlar hələ yoxdur. Siz tamaşalara
gedirsinizmi?
- Bəli, gedirəm, elə sizi
tamaşada görmüşəm…
- Mən özüm tamaşalara
baxmaqdan doymuram. Əsəri oxuyarsan, yaddan
çıxartdığın məqamlar ola
bilər. Amma teatr dili ilə beynə həkk
olur hər bir kəlmə, hər bir hadisə. Amma siz də sağ olun ki, şəxsi suallar deyil, məhz
sənətlə bağlı suallar verirsiniz.
- Siz həm də teleseriallarda rol
alırsınız, Azərbaycan tamaşaçısı
teleserail izləməyə hazırdımı?
- Hal-hazırda seriallar çox
çəkilir. Reytinq cədvəlinə
görə, hansı daha çox davam gətirirsə, daha
doğrusu hansı çox reytinq yığırsa, o
teleserialların çəkilişləri davam edir.
- Reytinq necə müəyyənləşdirilir?
- Mən bilmirəm (gülür). Yəqin internetdən öyrənirlər.
- Sizcə bu
inandırıcıdır?
- Mən o dərinlikləri bilmirəm.
Hər halda baxırlar. İctimai
yerdə insanlar yaxınlaşıb teleserialla bağlı
fikirlər söyləyirlər. Mənim
reytinqim canlı tamaşaçı rəyidir (gülür).
- Dövlət büdcəsindən
teleserialların çəkişi üçün maliyyə
vəsaiti ayrılıb, bu yetərlidirmi, keyfiyyətli serial
çəkməyə?
- Başlanğıcq
üçün yetərlidir. Əsas odur ki,
çəkirlər. Bu həm də
teleserialların inkişafına dəstəkdir. İldən ilə teleserialların keyfiyyəti
gözə çarpaçaq qədər müsbətə
doğru dəyişib. Gərək
insanların teleseriallara, kinoya, teatra marağı olsun. Başqa dövlətlərdə prodüser sistemi
çox inkişaf edib. Onlar sponsorlar
tapırlar. Amma bir şey də var ki,
sponsorlar pul qoyub pul götürürlər. Bizdə hələ ki, bu bazar sistemi yoxdur.
- Siz dediniz ki, Azərbaycan
insanında maraq yoxdur. Amma fakt var ki, Türkiyə
teleseriallarını izləmək üçün saatlarla
gözləyənlər olur.
- O da faktdır ki, 20 il
öncə onların da teleserialları indiki kimi deyildi. Bizdə yeni başlayıb. Bu
gedişlə 10 ilə inkişaf edəcəyik. Bir də ki, bizim kinolarımızı onların
köhnə kinoları ilə heç müqayisə etmək
olmaz.
-Teleseriallarımızın texniki
imkanları necə, müasir tələblərə cavab
verirmi?
-Bizim kinolardan həmişə dərslik
kimi istifadə ediblər. İldən-ilə
düzəlir, inkişaf edir. Qeyd edim ki,
kino sənətinin inkişafına müharibənin də mənfi
təsiri olub. Hər işdə
durğunluq olduğu kimi, kino sənətində də bu oldu.
Hər şeyi yenidən başlamaq lazım
oldu.
- Bizdə film festivalları, film
yarmarkaları təşkil olunurmu?
- Olur. Mən o zaman
sevinəcəm ki, hər hansı filmimiz Oskar mükafatı
alacaq. Kann festivalında iştirak edib.
- Siz jurnalist olsanız, oxucuya Rada Nəsibovanı necə
təqdim edərsiniz?
- Hər şeyə nikbin, ümidlə
baxan. Və o ümidləri doğrultmağa
çalışan biri kimi… Allahı və
Allahın bütün yaratdıqlarını Allahı sevdiyi
üçün sevən biri kimi.
- Bəs sənətçi kimi necə
təqdim edərdiniz?
- Sənətçi kimi sənətini
sevən, hər zaman öyrənən, bacardığı qədər
tamaşçılara
yaxşı örnək olmağa
çalışan biri…
Ramid İBRAHİMOV
Bizim
yol.-2014.-28 yanvar.-S.13.