Xalq artisti:
"Mənim aktrisalarım
yoxdur"
Tanınmış teatr rejissoru, xalq artisti Mərahim
Fərzəlibəyovun Milli.Az-a
müsahibəsi.
- Mərahim müəllim, yaradıcılığınızda hansı yeniliklər var?
- İlyas Əfəndiyevin
100 illiyi münasibətilə
“Mənim günahım”
adlı tamaşa hazırlayırıq, məşq
prosesi gedir. Bu əsər 1967-ci ildə,
“Sən həmişə
mənimləsən”dən sonra yazılıb və çox aktual məsələlərə
toxunulub. 1967-ci ildə əsərin adı “Məni yaradanlar” olub. Həmin tamaşa bir müddət Akademik Milli Dram Teatrında böyük rejissor Əşrəf Quliyevin quruluşunda gedib. Son 6-7 ildə “Mənim
günahım”a müraciət
olunmamışdı. Mən İlyas Əfəndiyevin doqquz əsərini səhnələşdirmişdim və bu çətin
əsərə də
müraciət etdim.
İnşallah, fevralın axırında
tamaşa hazır olacaq.
- Bu tamaşada kimlər oynayacaqlar?
- Məleykə Əsədova,
Elşən Rüstəmov,
Əjdər Həmidov,
Hacı İsmayılov
kimi İlyas Əfəndiyev dramaturgiyasını
bilən, böyük
məhəbbətlə yanaşan
aktyorlar, aktrisalar bu tamaşada oynayırlar.
- Hazırda bir sıra teatrlarda baş rejissor ştatı var. Siz də uzun müddət
“Azdrama”nın baş rejissoru olmusunuz. Sizcə, teatra baş
rejissor lazımdırmı?
- Mən o məsələlərdən
kənaram. Bircə onu deyə bilərəm ki, Sumqayıt Teatrında “Antiqona” əsərini hazırlayıram və bir neçə həftəyə təhvil
veriləcək. Həmçinin eyni teatrda Arif
Mədətovun “Xanışın
toyu” qəmli komediyası üzərində
işləyirəm. Ona görə
çalışıram ki,
ancaq gücümü
bu tamaşalara həsr edim.
- İstərdim ki, əvvəlki sualıma “Azdrama”nın keçmiş baş rejissoru kimi yox, yaradıcı insan kimi cavab
verəsiniz.
- Bilirsiniz, bu, bir islahatdır. Belə bir islahat aparıldı
ki, bütün teatrlardan rejissorlar dəvət olunsunlar.
Halbuki uzun illər belə şey olmamışdı. İsrafil İsrafilov
direktor təyin olunandan sonra ümid verən rejissorları dəvət
edib, tamaşalar verir. Onlara böyük, geniş
səhnə verilib və indi özlərini
göstərməlidirlər.
- İsrafil İsrafilov
direktor təyin olunmazdan öncə quruluş verdiyiniz tamaşalardan repertuardan çıxarılanları olub?
- O gələndən sonra repertuarda yeniləşmə
getdi.
- Aparılan islahatlar ümumi işə xeyir verə biləcəkmi, yoxsa heç nə dəyişməyəcək?
- Bunun bir xeyri
oldu. “Azdrama”ya can atan, tamaşa qoymaq istəyən bütün rejissorlara şərait yaradıldı.
Məsələn, Tofiq Kazımovun
vaxtında çox
nadir hallarda kənardan
rejissor dəvət olunub. Elə mənim baş
rejissor olduğum illərdə də belə idi. İslahatı bunda görürəm
ki, gənc və orta nəsil
rejissorlara ölkənin
ana teatrında şərait yaradıldı.
- Siz neçə il baş
rejissor oldunuz?
- Beş il.
- Belə fikirlər var idi ki,
sizin də öz aktyor və aktrisalarınız olub və əksər
rolları onlara həvalə edirmişsiniz.
- Mənim aktrisalarım yoxdur, sevimli aktyorlarım var. Hər bir rejissorun seçmə aktyorları
var. Sevimli aktyorlar deyərkən həmfikirlər
nəzərdə tutulur.
Dünya
teatrında da belədir. Hər rejissor istəyir
ki, onu başa
düşən aktyorlarla
işləsin. Əlbəttə, mən də istisna deyiləm.
- Niyə dediniz ki, sevimli aktrisalarınız
yoxdur?
- Yəni, təkcə aktrisalardan söhbət getmir, sevimli aktyorlarım da var.
- “Azdrama”ya dəvət
olunan gənclər özlərini istənilən
səviyyədə doğrulda
bildilərmi?
- Hərə bu məsələyə bir cür baxır. Sizin xoşunuza gəlməyən
şey kiminsə xoşuna gələ bilər, yaxud da əksinə. Amma fakt budur ki,
bunlara meydan yarandı.
- Amma bəziləri bu meydanın verilməyini yanlış
addım hesab edirlər.
- Bəli, yanlış addım oldu. Çoxu milli teatr səviyyəsində
tamaşa qoya bilmədi. Uzun illərdən bəri
heç vaxt milli teatra bu
qədər rejissor axını olmamışdı.
- Bəs bunun müsbət tərəfi
nə olacaq?
- Sınaq prosesindən sonra məktəbi olan rejissorlar üzə çıxacaq.
Oruc Qurbanov, Azərpaşa Nemətov, Bəhram Osmanov kimi rejissorların yükü bir qədər də artır. Görünəcək ki, məktəbi
olan rejissorlar teatr üçün daha lazımlıdırlar.
- Dolayısı ilə belə çıxır ki, bu şəraitin
yaradılmağı adını
çəkdiyiniz rejissorların
daha qiymətli və peşəkar olduğunu ortaya qoydu.
- Bəli. Rejissorluq elə sənətdir
ki, burada yaş rol oynamır.
Yaş artdıqca daha fəlsəfi, maraqlı əsərlər qoya bilirsən. Yuri Lyubimov 96 yaşında Bolşoy Teatrda tamaşa hazırlaya-hazırlaya
dünyasını dəyişib.
Yəni rejissor nə qədər yaşa dolursa, onun teatrda
işləməyi bir
o qədər zəruridir.
- Sizcə, 35-40 yaşlı
rejissor akademik səviyyədə tamaşa
qoymağa qadirdir?
- Mən 1977-ci ildə təyinatla Qroznı şəhərinə göndərildim
və sonradan Sumqayıta gəldim. Sumqayıt poladəridənlər şəhəri
olduğuna görə
burada “Poladəridənlər”
əsərini səhnələşdirdim.
Beş ildən sonra məni sıravi rejissor kimi milli
teatra dəvət etdilər. Amma bilmirdim ki, yaxşı hazırlayıram,
yoxsa pis. Sənətimi aktyorlarla bərabər
tamaşaçıya nümayiş
etdirmişəm. Amma xahiş
edirəm, artıq-əskik
heç nə yazmayasınız. Son 5-6 ayda yeganə jurnalistsiniz ki, sizə inanıb, müsahibə verdim.
- Fikirləriniz olduğu kimi yazılacaq.
- İsrafil İsrafilovun
yenilikləri islahatdır
və xeyri onda oldu ki,
bu rejissorlar gəldilər. Sabah o rejissorlar
deyə bilməzlər
ki, biz beləyik, eləyik. Bu, çox önəmli məsələdir. Yəni
bir daha Azərpaşa Nemətov, Oruc Qurbanov, Bəhram Osmanov və əgər qəbul edirsinizsə, mənim üzərimə
daha çox iş düşəcək.
- Təcrübə göstərir
ki, hazırda peşəkar hesab olunacaq 5-6 rejissorumuz var. Bəs sonra necə olacaq?
- Bu islahatın yaxşı cəhəti odur ki, həm teatr
rəhbərliyi, həm
Mədəniyyət və
Turizm Nazirliyi yeni rejissorları ortaya çıxara biləcəklər. Fikrimcə, bu
axtarışlar davam etməlidir. Məncə, Azərbaycanın milli rejissor məktəbi olduğuna görə gələcəyə nikbin
baxmaq olar. Yeni cavan rejissor nəsli yetişəcək.
- Perspektivli hesab etdiyiniz gənc rejissorlardan kimlərin adını çəkə
bilərsiniz?
- Onlar çoxdur, ad çəkmək istəmirəm.
Bilirəm ki, müəyyən
özünü göstərməyə
çalışan cavanlar
var. Mən onların gələcəyinə nikbin
baxıram. Bu proses
davam etsə, yaxşı olacaq.
- Mərahim müəllim, xaricdən dəvət olunan rejissorlara bir tamaşa üçün 20-30 min civarında
qonorar verildiyi bildirilir. Bu, doğrudurmu?
- Onlar mühasibatlıq işləridir, mən o barədə heç nə deyə bilmərəm. Bizim qonorarımız nə qədər çox olsa, o qədər yaxşıdır.
Onları dəvət olunduqları
üçün, qonaq
kimi daha yaxşı yola salırlar.
- Aldığınız qonorar
sizi qane edir?
- Çox istərdim ki, bizim qonorarımız
2 min yox, 5-7 min olsun. Ən azı, bir tamaşa
üçün 5 min almağımızı
istərdim.
Bizim Yol.- 2015.- 23 yanvar.- S.15.