“Qarabağda ən
axırıncı olan
insanlardan biri də mənəm”
Səyavuş
Kərimi: “Ən böyük arzum budur ki, oğlum
tarını Cıdır düzündə çalsın”
...Hər
bir insanın ilk məktəbi onun ailəsi olur. Böyüdüyüm ailə mənim
üçün etalon bir ailə idi. Mənim
gələcəyimi, müqəddəratımı, sənətimi
onlar əvvəlcədən həll etmişdilər. 6-7 yaşım olanda qolumdan tutub musiqi məktəbinə
apardılar və belə məlum oldu ki, mən tar
çalacağam. Mənim istəyim, mənim
arzum... belə bir şey yox idi. Sadəcə, mənim
valideynlərimin musiqiyə, mədəniyyətə, incəsənətə
olan hədsiz
məhəbbətinin məntiqi
nəticəsi o oldu ki, musiqi məktəbinə getdim. Orta
ixtisas musiqi məktəbində oxudum, sonra Konservatoriyada
, sonra da müxtəlif kollektivlərdə
yaradıcılıq fəaliyyəti ilə məşğul
oldum.
...Allahımdan çox razıyam. Özümü çox xoşbəxt hesab edirəm.
Çünki portretlərdə
gördüyüm insanlarla canlı ünsiyyətdə
olmuşam, onlarla birgə çalışmışam,
onların mənə olan münasibətini görmüşəm,
dəyərləndirmişəm və bu gün həmin
münasibətlərlə qürurlanıram.
Bütün bunlar
mənim üçün çox böyük məktəb
olub. Rafiq Babayev, Rəşid Behbudov, Tofiq Quliyev, Fikrət
Əmirov, Müslüm Maqomayev... Rafiq Babayevdən
başqa adlarını çəkdiyim bu insanlarla bizi
yalnız yaradıcılıq ünsiyyəti birləşdirirdi.
Yalnız bir nəfər - Rafiq Babayev, gənclik dövründən
başlayaraq, həm
mənim müəllimim, həm dostum, həm də idealım
olub. Bu gün həyatda olmasa da, hər bir addımımı atanda özüm-özümə
sual verirəm ki, Rafiq bunu necə edərdi? Yəni
onunla, sanki, məsləhətləşirəm və ondan
sonra qərar verirəm. O mənə həyatda çox
şey öyrətdi. Tək musiqini yox, insanlarla
münasibəti, həyatı öyrətdi. Həyatda nələr
olur, nələr baş verir... Musiqi ilə həyat
bir-biri ilə bağlı olan amillərdir. Musiqi həyatda baş verənləri özündə
canlandırır, musiqidə baş verənləri isə biz
həyatda görürük.
...Kinofilmlərə, teatr
tamaşaların yazdığım musiqilərə, mahnı
yaradıcılığına və beynəlxalq layihələrə
gəldikdə isə deyə bilərəm ki, bu gün
qloballaşma dövründə yaşayırıq. Sərhədlər pozulur, mədəniyyətlər
itir. Belə bir zamanda bu cür gözəl
mədəniyyətə, musiqiyə, incəsənətə
malik olan bir xalqın mədəniyyətinin sovrulub digər mədəniyyətlər
içində əriməsinin qarşısını, əlbəttə
ki, almaq lazımdır. Bu, hər birimizin vətəndaşlıq
borcudur. Digər tərəfdən bizi
narahat edən və incidən məsələ budur ki, Azərbaycanı
dünyada tanıtmaq sahəsində bizim çox böyük
zəifliyimiz var idi. Çox şükür Allaha ki, bu
gün bizim ali qurumlarımızın
gördüyü mötəbər işlərdə Azərbaycan
artıq çox yüksək səviyyədə
tanınmağa başlayıb. Və bu prosesdə
bilavasitə musiqiçi kimi iştirak etmək arzusu məni həmişə
narahat edirdi. Azərbaycan-Norveç, Azərbaycan-Cənubi
Amerika sintez musiqi layihələri bu istəkdən
qaynaqlanıb. Azərbaycanla Cənubi Amerikanı, nəinki
uzaq sərhədlər, hətta, okeanlar ayırır. Məsafələr minlərlə kilometrdir.
Amma Azərbaycan musiqi mədəniyyətinin gücü, onun
çoxşaxəliliyi, onun hər bir musiqiyə müdaxilə
edib onu daha da gözəlləşdirməyə qadir
olması, Azərbaycan muğamının zənginliyi bizə çox
geniş imkanlar yaradır və belə bir imkandan istifadə
etməyə çalışırıq. Mən,
təkcə, özümü nəzərdə tutmuram.
Bizdə çox istedadlı musiqiçilər var. Mən
düşünürəm ki, onların istedadından istifadə
edərək belə layihələr yaratmaq, əlbəttə ki,
Azərbaycanın tanıdılması istiqamətində
çox vacib rol oynayır. Dediyiniz layihənin
reallaşmasından 12-13 il keçib.
Düşünürük ki, indi nə etmək
lazımdır... Maraqlı təkliflər var.
Bütün bunlar yalnız Azərbaycan və azərbaycançılıq
naminədir. Hər şey bu məqsədə
xidmət edir.
...Bu gün musiqiçilər
üçün bir az asan deyil. Onlar da ailə sahibidirlər, ailəni təmin etməlidirlər.
Çox təəssüf ki, bu gün
musiqiçilərin əksəriyyətinin gəlir mənbəyi
ancaq toylardır, toy biznesi ilə bağlıdır. Biz təklif etmişik ki, yaxşı olar, konsertlər
təşkil edilsin. Çünki Azərbaycan
mədəniyyəti tək Bakı ilə məhdudlaşmır.
Azərbaycanın ucqar bölgələri var, rayonları, kəndləri
var. Mənim yadımdadır ki, əvvəllər Azərbaycan Konsert Birliyi var
idi. Musiqiçilər rayonlara, kolxozlara, məhsul bayramlarına gedirdilər.
Habil Əliyev, Sara Qədimova və
başqaları kimi sənətkarlar səfərlərə
gedərkən zəhmətkeşlərin həm
zövqünü oxşayırdılar, həm də mədəniyyətimizi
təbliğ edirdilər. Bu, çox
vacibdir. Deyirsiniz, qloballaşma
dövrüdür. Biz bundan qaça bilmərik.
Amma görün, bizim dövlət nə qədər
mühüm işlər görür ki, Azərbaycanın mədəniyyəti
belə bir çətin dövrdə özünü qoruyub
saxlaya bilsin.
...Milli Konservatoriyada
milli musiqi mədəniyyətinin öyrənilməsinə, tədqiqinə,
qorunmasına, inkişafına, eləcə də dünyaya
inteqrasiyasına mühüm əhəmiyyət verilir. Təkcə bəstəkarlıq deyil, digər
ixtisaslar üzrə çox istedadlı tələbələrimiz
var. Bəstəkarlığı
soruşursunuz... Biz tələbələrə ənənəvi
bəstəkarlığı öyrətməklə
yanaşı, əsərlərin müasir dünya texnologiyaları
vasitəsi ilə yazılması, onların ərsəyə
gəlməsi məsələlərinə də diqqət
yetiririk. Bizim müəllimlərimiz
artıq Amerikada təhsil alıb-gəlmiş insanlardır.
Yeni texnologiyalarla bəstəkarlıq məktəbi
yaratmaq çox böyük maraq doğurur. Bu gün, bilirsiniz ki, hər bir ailədə, evdə
balaca uşaqlar kompüteri böyüklərdən
yaxşı bilirlər. Belə texniki vasitələrdən
istifadə edərək hansısa musiqinin milli statusunu qoruyub saxlamaq
şərti ilə maraqlı işlər görmək olur.
Düşünürəm ki, bunun uğurlu davamı da ola bilər. Hər şeyi, əlbəttə
ki, zaman göstərəcək.
... Təhsildə,
musiqi təhsilində bu gün çox məsələlər,
problemlər var. Onlar, tədricən, öz həllini tapır və
tapmaqdadır. Biz istərdik ki,
ixtisasların dublikatı olmasın. Elə olur ki, bir ali məktəbin ixtisasını başqa ali məktəb
də götürür, digəri də götürür. Bu, əslində, keyfiyyətin aşağı
düşməsinə gətirib çıxarır.
Əgər siz qəbul üçün hər hansı tələb
qoyub, onu daha da ciddiləşdirdiyiniz halda, digər ali məktəb
bu tələbləri zəiflədirsə, təbii ki, gənclərin
hamısı ali məktəbə qəbul olunmaq istədiyi üçün “Burada
imtahan vermək çətindir, başqa yerdə
asandır”-deyə zəif ali məktəbə üz tutur. Belədə biz keyfiyyət məsələsində
itirməyə başlayırıq. Tələbələr
iki yol ayrıcında qalırlar. Bilmirlər
hara üz tutsunlar. Amma təbabəti
götürək. Biz bilirik ki, bizdə
Tibb Universiteti var və həkim olmaq istəyənlərin
hamısı ora gedir. Çox təəssüf ki, bizə
aid olan musiqi ixtisasları bir sıra ali məktəblərdə
tədris olunur. Bu da başa düşüləndir.
Çünki mədəniyyətimiz o qədər
zəngindir ki, ondan hamı bəhrələnmək istəyir.
Amma biz də istəyirik ki, bunu sırf peşəkar
səviyyədə tədris edək.
...2013-cü ilin fevral ayında cənab
prezidentin iştirakı ilə Azərbaycan Milli
Konservatoriyasının İnzibati Tədris kompleksi
açıldı. Bu gün bu kompleksin
dünyada analoqu yoxdur. Bütün
konservatoriyalar, adətən, köhnə binalarda yerləşir.
Tək Azərbaycandan, yaxud MDB ölkələrindən
söhbət getmir. Hətta Avropada, Amerikada da belədir. Amerikada yalnız Nyu-Orleanda yeni bina görmüşəm.
Qalan hər yerdə konservatoriyalar ya
binasızdırlar, ya da köhnə binalarda yerləşirlər.
Həmişə belə olub. Amma bizdə ilk dəfə Milli Konservatoriyanın
dünya musiqi standartlarına cavab verə biləcək
binası yaradılıb. Müxtəlif
yerlərdən bu Konservatoriyaya baxmağa gəlirlər.
Bu imkan, bu şərait özü tələbəyə
çox böyük təsir göstərir. O tam dəyişir.
Öz davranışına, geyiminə, təhsilinə,
sənətə münasibətinə ciddi fikir verir. Bizim
gözəl zallarımız var. Demək olar ki, hər həftə
orada bir neçə konsert göstəririk. Azərbaycan
milli musiqisinin tanınmış simaları – Arif Babayev,
Əlibaba Məmmədov, Mənsum İbrahimov, Alim Qasımov
hamısı bizim Konservatoriyada dərs deyir. Əlbəttə
ki, bu, tələbələrə təsir etməyə bilməz.
Gənclər çalışırlar ki,
öz bacarıqlarını tələbə həmkarlarına
göstərsinlər, özlərini realizə edə bilsinlər.
Tələbələrimiz bu baxımdan çox
yaxşıdırlar. Həm bəstəkarlarımız,
həm ifaçılarımız, həm muğam
ifaçılarımız.
...Biz bu il daha
yeni ixtisaslar açmışıq. Estrada şöbəsini və musiqi müəllimliyi
şöbəsini yaratmışıq. Bunlar
çox vacib məsələlərdir. Musiqi mədəniyyətini
şagirdlərə aşılamaq, nəğmə dərsi
demək yox, Üzeyir bəydən danışmaq, musiqi
tariximizi, öz musiqi mədəniyyətimizi,
muğamımızı bilmək çox vacibdir. Hesab edirəm ki, hər bir azərbaycanlı
muğamı bilməlidir. Onu oxuya bilməsə
də, başa düşməlidir ki, “Rast” var, “Segah” var,
aşıq musiqisi var.
...Söhbət ondan getmir ki, hər
hansı bir gənc,
mütləq, ya tar çalsın, ya da başqa bir
alətdə ifa etsin... Amma bilgi olmalıdır ki, sabah heç bir millətin nümayəndəsi
deyə bilməsin ki, muğam, məsələn, filan millətinkidir.
...Səyahəti çox sevirəm.
Və mənim sənətim, bilavasitə, səyahətlə
bağlıdır. Çünki mən həmişə
qastrollarda olmuşam. O vaxt Rəşid Behbudov adına Mahnı Teatrında Rəşid müəllim
məni işə götürmüşdü. Sonra
Polad Bülbüloğlu Moskvadan gəldi. Biz
birlikdə çalışmağa başladıq. Çox səfərlərə getdik. Rafiq Babayevlə də biz çox səfərlərə
getdik. Yəni belə götürsək,
bütün keçmiş sovet məkanını, demək
olar ki, gəzmişik. Bütün sovet
respublikalarına qastrol səfərlərinə getmişəm.
Yaponiyadan tutmuş Kanadaya qədər 40-a
yaxın ölkədə olmuşam. Çox
şey müşahidə etmişəm. Məsələn,
Yaponiyada təmizliyə riayət çox xoşuma gəlib.
İşıqfor yananda, maşın keçməsə
belə, insanların durub gözləməsi diqqətimi cəlb
edib. O da bir mədəniyyətdir. Çox
istərdim ki, bizdə də belə olsun. Mən
özüm sürücüyəm, avtomobil sürürəm.
Getdiyim yolda kimsə qaçıb yolu
keçirsə, bu, həm əsəblərimə təsir eləyir,
həm də istəməzdim ki, belə olsun. Əlbəttə ki, insan yalnız öz çevrəsində
olmamalıdır. Həm də
dünyanı görməlidir. Həm
özünü göstərməlidir, həm də
yaxşı şeyləri öz ailəsində, öz evində,
öz ölkəsində tətbiq etməyi
bacarmalıdır.
...Mənim böyük oğlum
musiqiçidir. Özü də yaxşı
musiqiçidir. Bakıda tanınan,
sayılıb-seçilən bir bəstəkardır.
Tanınmış müğənnilər onun əsərlərini ifa
edirlər. Hal-hazırda öz ailəsi ilə
ABŞ-da, Los-Ancelesdə yaşayır. O, gözünü
açandan evimizdə Emin Sabitoğlunu, Mübariz
Tağıyevi, Cəfər Behbudovu, Rafiq Babayevi görüb. Mən evdə çalışırdım. Onlar hamısı
bizə gəlirdilər. Böyük oğlum
musiqi məktəbini, konservatoriyanı, magistraturanı bitirib.
Xanımı burada yaşamadığına
görə məcbur oldular Amerikaya getdilər. İndi orada yaşayır. Həmişə
Azərbaycan üçün çox darıxır. Və deyir ki, ancaq azərbaycanlı olacağam, Azərbaycan
vətəndaşı olaraq qalacam. Ortancılı
məktəbdə oxuyur. O da tar çalır. Balacası hələ məktəbə getmir. Böyüyün adı Emin Kərimidir. Ortancılın adı Əşrəfdir,
Əşrəf Kərimi, mənim atamın adını
daşıyır. Lap kiçiyin adı da
Rüstəmdir, babamın adını daşıyır.
...Hər bir valideyn kimi həm öz balalarımın, həm də bütün balaların xoşbəxt gələcəyini, gözəl ölkədə, açıq səma altında yaşamalarını arzulayıram. Arzulayıram ki, onların çox dəyərli çevrələri olsun. Onlar bu çevrədən həmişə yaxşı ibrət dərsi ala bilsinlər.
...Bir vətəndaş kimi də arzularım var. Torpaqlarımızın azadlığı uğrunda gedən çarpışmalarda çox insanlar həlak oldular, Vətən uğrunda öz canlarından keçdilər. Mən çox istəyirəm ki, onların qanı yerdə qalmasın. Tezliklə işğal olunmuş bütün Azərbaycan torpaqları özümüzə qayıtsın. Mən tək Qarabağı nəzərdə tutmuram. Qarabağda ən axırıncı olan insanlardan biri də mənəm. 6-7 il bundan qabaq humanitar bir qrupun tərkibində Polad Bülbüloğlunun təşəbbüsü və Rusiya nümayəndələrinin iştirakı ilə biz Qarabağda olduq. Şuşaya qalxdıq, Cıdır düzündə olduq. Oraları görəndə başa düşürsən ki, bu, sənin torpağındır, amma sən bu torpağın sahibi deyilsən, inanın ki, adam çox böyük əziyyət çəkir. Adam sıxılır, adama pis təsir edir. O torpaqlar tezliklə bizim olmalıdır. Və mən istəyirəm ki, övladlarıma oraları göstərim. Mənim ən böyük arzum budur ki, oğlum öz tarını Cıdır düzündə çalsın. Çox arzulayıram. Böyük narahatlıq və həyəcan da keçirirəm. Bütün Azərbaycan xalqı kimi. Siz baxın, görün, xalqımızda nə qədər böyük ruh yüksəkliyi var. Çünki insanların hamısı o torpaqların arzusundadırlar. Onlar öz evlərinə qayıtmaq, doğmalarının məzarlarını ziyarət etmək istəyirlər. Bunlar hamısı tez bir zamanda öz həllini tapmalıdır. Mən Azərbaycan prezidentinin qətiyyətinə çox inanıram və buna çox sevinirəm.
Olaylar.- 2016.- 28 aprel.- S.15.