“Bizdə
hüquqsuzluq baş alıb gedir”
Həmidə
Ömərova: “Bizim kino 1993-cü ildə
böhrana
uğramasaydı, mən heç
ailə qurmazdım”
– İllər sonra biz yenə
üz-üzə oturduq. Və etiraf edim ki, səninlə hər
görüşdən sonra beynimdəki Həmidə Ömərova
portretində bir cizgi də tamamlanır.
– Sən
də darıxdığım insanlardansan. Əgər bilmək
istəsən jurnalistlər arasında içi sənqarışıq
çox gözəl dostlarım var. Mən elə sənət
adamı tanıyıram ki, jurnalistlərdən qaçır.
Mən isə heç vaxt nə jurnalistlərdən
qaçıram, nə də onlardan küsürəm,
çünki onlar qorxulu adamlardır (gülür). Jurnalistika
ilə aktyorluq sənətini birləşdirən ümumi cəhət
çoxdur. Hər iki peşənin sahibləri böyük
psixoloqdurlar, tez ünsiyyət tapırlar, bir-birilərini bircə
baxışdan anlayırlar. Və həmişə fikirləşmişəm
ki, yaxşı jurnalistlə yaxşı aktyor vəhdətdə
olarsa, onlar böyük bir əsər, hətta möhtəşəm
bir film də yarada bilərlər. Mən buna misal olaraq,
Federiko Fellini yaradıcılığını misal çəkə
bilərəm. O dahi italyan rejissorunun da
yaradıcılığı jurnalistikadan başlanıb. Amma ən
qəribəsi o idi ki, bu dahi rejissor öz işlərini ekrana
köçürə bilmirdi. Və o bir gün öz həmyerlisi
olan Tonino Quera kimi istedadlı yazıçı-jurnalistə
rast gəlir və öz hekayətlərini ona
danışır. Quera isə hər şeyi o qədər
gözəl, bədii dillə təsvir edir ki… Fellini baxır
ki, onun film kimi gördükləri kağızdadır. Və
həmin yazılanları götürüb, əsrarəngiz
ekran əsərlərinə çevirir.
– Yaxşı… sən indi
Fellinisən, yoxsa Quera?
– Sən
mənim Queramsan. Qoy jurnalistlər məndən inciməsinlər:
çox müsahibələrim olub ki, həyatımla,
keçmişimlə, hisslərimlə bağlı
danışmışam. Amma oxuyanda
görmüşəm ki, yox, bu, o deyil. Amma
ilk dəfə idi ki, bir sənin, bir də Nadir Bədəlovun
mənim haqqımda yazdıqları ürəyimcə oldu.
Mən onları oxuyanda elə bildim ki,
özüm yazmışam. Axı mənim
də az-çox yazıçılıq qabiliyyətim var.
– Təvəzökarlıq
eləmə… 3 dərslik müəllifinin qabiliyyəti az ola bilməz. Üstəlik,
publisistikandan da xəbərim var. Yox… məncə sən elə
öz həyatını hamıdan yaxşı yazarsan.
– (tərəddüdlə)
Öz taleyim haqqında hələ ki, yazmamışam. Amma öz yaşıdlarım, analarımız, nənələrimiz
barədə yazıram. Bilirsən, biz həyatda
birinci dərəcəliyik. Amma kinoda
qadınlar həmişə ikinci dərəcəli, arxa planda
olublar. Ona görə də tanış
dramaturqlardan həmişə xahiş etmişəm ki, nolar, qadınlar
üçün də yazın. Dedim, dedim, yoruldum. Və sonda özüm yazmağa başladım.
Bu əsər tanıdığım
qadınlar, onların həyatı, gördükləri
işlər barədə serialdır. Amma
bilirəm ki, bu ssenari işıq üzü görməyəcək.
Neyçün? Kimdir ona
sponsorluq edən? Onu serial kimi maliyyələşdirən?
Bu gün kino iş adamlarının yadına
düşmür. Səbəbini onda
görürəm ki, bizdə kino-prokat yoxdur. “Prokatın” da olmaması kinonun belini qırır.
Azərbaycan kinosunun
dünəni, bu günü məni həmişə narahat
edib. Bax, mən dünya kinosundan dərs deyirəm.
Ordakı vəziyyəti də görürəm, bizdə
olanı da… Bizdə hüquqsuzluq baş alıb
gedir.
Oğlum həmişə
deyir ki, sən başqaları üçün yaşadın,
özünə bir gün ağlamadın. Mən tək özümü düşünmürəm.
Bax, mən ölüb gedəcəm. İstəmirən axı məndən sonra gələnlər
mənim vəziyyətimə düşsünlər. Mənim kimi çarəsiz olsunlar.
– Səncə
bir Həmidə ilə kino düzələcək?
– Yox, düzəlməyəcək.
Amma mənim kimi düşünənlər az
deyil. Kaş sən biləsən ki, kinonu nə
qədər sevən insan var. Mən elə bilirdim ki, televiziya
kinoya çoxdan qalib gəlib. Amma elə
deyilmiş. Biz “Professional Kino Aktyorları Gildiyasi”nın saytını yaradanda Azərbaycanın
rayonlarını, kəndlərini qarış-qarış gəzdik.
Elə qocaman, istedadlı aktyorlar gördük
ki, kino onlar üçün “ağlayır”. Amma təəssüflər
olsun ki, onları heç kim
tanımır. Və biz bu
yaratdığımız saytda Azərbaycan kino və teatr sənətinin
tanınan və tanınmayan aktyorları barədə məlumat
verdik. Əsas odu ki, məhz bu saytla biz
aktyorlar bir-birimizi tanıdıq. Və bu
sayta daxil olan hər bir rejissor istədiyi aktyoru öz filminə
dəvət edə bilər. Burada
hamıya şans verilir.
– Bu qədər
problemlərdən, qayğılardan sonra yenə aktrisa
olduğun üçün fəxr etdiyini deyəcəksən?
– Əlbəttə. Mən
sənətimlə qürur duyuram. Baxmayaraq
ki, biz – itirilmiş bir nəslin nümayəndələriyik.
Amma fəxr edirəm ki, məhz bizim nəslin
nümayəndələri yenə azdan-çoxdan milli kinomuzda
nəsə öz imzasını qoya bildi. Mən
bu gün də səhnədəyəm. Sənətim
məni darıxmağa qoymur. İncəsənət
universitetində dərs deyirəm, rollar oynayıram.
– Amma
zaman hamı kimi bizi də qarət edir. İllər
keçir, yaşa doluruq.
– İllərdən danışma… Təsəvvür
edirsən, bu il mənim yubileyimdir. (əli ilə 6 rəqəmini göstərir)
Necə gəlib keçdi bu illər, heç bilmədim ki…
– (heyrətlənirəm) Nə
danışırsan? Heç
sənə o yaşı vermək olmaz.
– Deyəsən, son illər
bizim yer kürəsində nələrsə baş verir. Günlər tez keçir, orqanizm isə cavan
qalır. Əsas insanın özünü neçə
yaşında hiss etməsidir. Amma onu da deyim ki, mən ağ saçlarımdan utanmıram. Düzdür, onları hənalayıram
(gülür), amma mən onları sevirəm.
– Belə
bir deyim var: səhnə də məşuq kimidir; nə qədər
ki, gənc və sağlamsan o, sənə qoynunda yer verir, elə
ki yaşa doldun, səni özündən
uzaqlaşdırır.
– Fransız aktrisası məşhur
Sara Bernard əlil arabasında səhnəyə
çıxıb, klassik əsərlərdə oynayıb. Bəs
onda qoca kişi, qadın rollarını
kim oynasın? Cavanlar? Məsələn,
mən hazırda Rafiq Əzimov və Hacı İsmayılovla
birgə Teatr Xadimləri İttifaqının Zəfər
studiyasında Ejen İaneskonun “Stullar” tamaşasında
oynayıram. Orada 95 yaşlı qadın
obrazını yaradıram. İndi səncə bunu kim oynamalıdır? 20
yaşlı qız? Ona görə də
dediyin fikirlə razılaşmıram. Bir
onu bilirəm ki, səhnə onu sevənlər
üçün ağlayan məşuqdu.
– İllər sonra səninlə yenə bu evdə
görüşdük.
Və içəri girən kimi elə bil ananın ətrini
hiss etdim.
– Gör ağlada bilirsən məni?… Ona görə
çalışıram ki, bu evə az-az gəlim,
qaçıram burdan. Hər küncündə anamın
nəfəsini hiss edirəm. Elə bilirəm, yenə oturub o
divanda… Yenə məni “Həmiş” deyə
çağırır. Bu ev
anamın ocağı idi. O, məni təkbaşına
böyütdü. Mərd adam idi. Hamı
deyirdi, Nəsibə xanım kişi kimi
qadındır. Əslində, mən bu fikrin əleyhinəyəm.
Qadın niyə kişi kimi olur? O qədər
zülümlər çək, sonda da elə… yazıq anam…
– Mən biləni ananı
Respublikanın baş psixiatrı Ağabəy Sultanov
müalicə edirdi.
– O məgər müalicə
idi? Aparmışdım yanına, nə qədər
dərman yazdı. Həmin dərmanlardan
sonra anamın huşu tamam itdi. Mənim
adımı unutdu. Qonşuda təmir
gedirdi, anam gedib orda mahnı oxuyurdu. Zəng edib dedim ki,
Ağabəy müəllim, anamın vəziyyəti
pisdir. Rəhmətlik qayıtdı ki, eybi yox, dərmanları
kəsmə. Mən isə daha vermədim.
– Ağabəyə
“rəhmətlik” sözü düşür?
– Bilirsən, mən ibadət
edəndən sonra çox hadisələrə başqa
gözlə baxmağa başladım. Allah bilən
məsləhətdir. Əcəl özü anamı
göndərdi Ağabəyin yanına… Çünki
ondan əvvəl mən anamı Tibb Universitetində bir
professor vardı, onun yanına aparmaq istədim. Orda mənə dedilər ki, doktor ancaq rayon
adamlarını qəbul edir. Bu söz mənə
toxundu. Dedim, indi Bakı camaatı nə etməlidir? Xeyli əsəbdən, get-gəldən sonra başa düşdüm
ki, cəhdim əbəsdir. Və mən
anamı Ağabəy Sultanovun yanına aparmalı oldum.
Yazıq arvad, biləndə ki, onu Ağabəyin yanına
aparacam, dedi a bala, onun özünün başı xarabdır,
məni hara aparırsan? Elə bil ürəyinə
dammışdı…
–
Ananı yuxunda görürsən? Nə istəyir
səndən?
– Bu üzüyü görürsən?
(əlindəki nişan
üzüyünü göstərir) Bu, anamındır,
sonradan alıb amma…. O, atamdan ayrılanda çox gənc olub.
Yaraşıqlı, gözəgəlimli qadın imiş… Yəqin ki, küçədə – filanda
sataşmasınlar deyə, bu üzüyü alıb
taxıb. Ölənə qədər də bu nişan üzüyü barmağında idi. Anamı aradabir yuxuda görürəm. Sonuncu dəfə
də mənə dedi ki, götür mənim
üzüyümü tax. Odur-budur, üzük
barmağımdan çıxmır.
–
Bayaqdan fikrimdə oğlunun sözü dolaşır. Doğrudan da sən niyə heç özün
üçün yaşamadın? Axı sən o Həmidə
Ömərovasan ki, bircə baxışına, bircə
şirin sözünə ayaqların altına milyonlar sərəcək
kişilər olub. O şanslardan istifadə etmədiyinə
görə özünü qınamırsan?
– Düzdür, məni istəyən
çox idi. Amma mən sən dediyin adamlar
arasında elə bir kişiyə rast gəlmədim ki, ona
arxayın olum.
– Yəni
heç kim sənə demədi ki, “Qorxma ,
mən səninləyəm”.
– Yox, o kinoda olur. Sənə bir şey deyim? Bəlkə
də bizim kino 1993-cü ildə böhrana uğramasaydı, mən
heç ailə qurmazdım. Buna mənim
vaxtım yox idi. Bir gün Bakıda çəkilirdim,
bir gün Şəkidə, bir gün İranda… Və
İrandakı çəkilişlərin birində bir
qadın məndən soruşdu: sənin neçə
uşağın var? Dedim, nə uşaq? Mən
heç ailə qurmamışam. Dedi, neçə
yaşın var? Qayıtdım ki, 34. Dedi, aaa… bəs sən nə vaxt uşaq
doğacaqsan? Bu söz elə bil mənim yeddi
qatımdan keçdi. Axı Bakıda heç kim mənə bu sözü deməmişdi. Elə bil yuxudan ayıldım. Və
qarşıma məqsəd qoydum ki, Bakıya qayıdan kimi ailə
quracam.
–
Kimliyindən asılı olmayaraq?
– Hə.
Özümə söz verdim ki, Bakıya dönən kimi kim mənə birinci evlilik təklif etsə,
ona da ərə gedəcəm.
–
Sevgisiz?
– Qəribədir ki, mən sevib ailə
qurdum. Bakıya qayıdandan bir müddət sonra
yoldaşımla tanış oldum. Onun öz aləmi vardı. O, yeganə kişi idi ki, mən bir qadın kimi onu qətiyyən
maraqlandırmırdım. Mən də qarşıma
məqsəd qoydum ki, onu özümə cəlb edəcəm.
Çox quru adam idi. Sonra
yavaş-yavaş ünsiyyətimiz yarandı. Qəribə
adam idi, açığı mən onu
heç vaxt başa düşmədim. Onun sevgi
etirafı da qəribə oldu. Həmin
gün möhkəm yağış yağırdı. Mən də hər dəfə naharda çıxıb
evə gedirdim. Çıxdım bayıra, gördüm
dayanıb yağışın altında… Düz
45 dəqiqə saxladı məni, ordan-burdan
danışdı, nahara da gecikdim. Sağollaşıb
qayıtmaq istəyirdim ki… bircə kəlmə dedi: istəyirəm
səni. Çönüb baxdım.
Gördüm yağışdan elə islanıb ki… Mən ona inandım.
– Nəticəsi?
– Nəticəsi o oldu ki, bu
gün o məhəbbətin bəhrəsi olan
yaraşıqlı bir oğlumuz var.
– Amma
deyəsən, sən elə onu sona qədər başa
düşmədin.
– Sadəcə, anladım ki,
biz tamam başqa-başqa adamlarıq. Maraq dairələrimiz
özgədir. Ümumiyyətlə, mən
belə hesab edirəm ki, çox sənətkarların şəxsi
həyatı uğursuz olur. Əgər
kiminsə ailəsi dağılmayıbsa, demək onlar öz
övladlarına görə yaşayırlar.
–
Yaralı qu quşunun sevgi nağılı nə qədər
çəkdi?
– Ömrünü saymadın. Amma bir onu deyə bilərəm ki, mən ailəli
qadınam.
– Bəlkə
özünü ailəsinə qurban vermiş qadın?
– (dərd
yağan gözləri yol çəkir) – Hə…..
Zakirə Zakirqızı
Bizim Yol.- 2017.- 6 yanvar.- S.15.