“Son on ildə çəkilənlərin
səksən
faizinə kino demək olmaz”
Əməkdar
artist Bəhram Bağırzadənin müsahibəsi
- Bəhram bəy, kitab oxumağa
vaxtınız olurmu?
- Fellini
deyirdi, istərdim, sutkada iki saat yatım, 22 saat yuxuda
gördüklərimi çəkəm. Bu adam
22 saat işləmək istəyirdi. Mən də
sutkada iki saat oxumağa çalışıram. İstəyirəm, həmin müddətdə
oxuduqlarımı 22 saat həyata keçirim. Oxuduqlarım həyatda mənə lazım olur.
İstər, teatrda, istər kinoda, istərsə
də KVN-də.
- Yəni özünüz
üçün intellektual baza yığıb, istifadə
edirsiniz...
- Bəli.
Mən iki saat oxuyuramsa, deməli, tələbələr
6-8 saat mütaliə edirlər. Mənim
övladlarım gün ərzində minimum altı saat
oxuyurlar. Sevinirəm ki, onlar ana dillərində,
rus və ingilis dillərində rahat danışa bilirlər.
Eyni zamanda kimya, fizika, cəbr, rəssamlıq və
fortepiano ilə məşğuldurlar. Bütün
bunlar kitabla bağlıdır. Mən son
illər kitab naşirliyi edirəm.
- Həm də kitablar müəllifisiniz...
-
Özümə müəllif deməyə qorxuram. Çingiz
Abdullayev, Natiq Rəsulzadə, Anar olan yerdə özümə
müəllif deyə bilmərəm. Amma bir
istehsalçı kimi gəlirimin 90 faizi uşaqlarımın
təhsilinə gedir. Kitab satılırsa,
o vəsaitə yenidən kitab alırıq.
- Ətrafınızda olan
insanların kitaba münasibəti sizi qane edirmi? Ümumiyyətlə, cəmiyyətin
kitaba münasibəti necədir?
- Bilirsiniz, oxumaq istəyən vaxt da tapır, imkan da. Bu belə olub, belə də olacaq. MDB ölkələrini götürsək, Azərbaycan
mütaliəyə görə sonuncu yerlərdə gedirdi.
Son illərdə “Libraff” kitab satışı
mağazaları açılıb və buna ehtiyac var. Əgər
əvvəllər Bakıda rusdillilər daha çox
oxuyurdularsa, indi həyat dəyişilib, Azərbaycan sektoru
daha çox oxuyur, Azərbaycan dilində kitablar daha çox
satılır. İkinci yerdə türk,
üçüncü yerdə rus, dördüncü yerdə
ingilis dilində kitablar gəlir. Sevindiricidir
ki, insanlar xarici dildə də kitablar alırlar. Bu da bizim intellektual səviyyəmizi göstərir.
Artıq bizim övladlarımız xarici dilləri
bilirlər.
- Gəlin bir qədər
keçmişə qayıdaq. Hansı
yaşınızdan sonra tanınmağa başladınız?
- Birinci
sinifdən. (Gülür). 8 və 10
nömrəli trolleybusda, məktəbdə, avtobusda, metroda lider idim. Bakı şəhərində məktəblər
arasında elə bir dava yox idi ki, orada olmayım. 15 yaşımda otuz minlik stadionda azarkeşlərin
yarısı məni tanıyırdı. Mənə
dirijor deyirdilər. 15 yaşlı Bəhram
iki-üç min tamaşaçını ayağa
qaldırırdı. Həm KVN-də
oynayırdım, həm Azərbaycan yığmasında həndbol
oynamışam, həm də Bakı yığmasında
üzgüçülük üzrə
üçüncü yeri tutmuşam. İlk iş yerim
nəşriyyatda olub. Fəhləliklə
başlamışam. 114 rubl maaş
alırdım. “Kamaz” 500 kiloluq rulonları gətirirdi,
mən yükü boşaldırdım. O vaxt Əbdül
müəllim var idi, onun sexinə qədər
daşıyırdım. Qəşəng də
bədən yığmışdım. Əsl
fəhlə bədəni. Yadınızdadırsa, “Yuxu”
filmində bir səhnə var: dəniz kənarına Əlabbasın
yanına gəlirəm. O vaxt dəbdə olan cinsdə idim,
soyunub Əlabbası batırıram. Həmin o
cins köynək və şalvar fəhləlik pulu ilə
alınmışdı. Ayda iki dəfə
maaşımı alıb özümə yaxşı paltarlar
və kitablar alırdım. Bunu niyə
danışıram? Hər dəfə mətbəəyə
girəndə və görəndə ki, fəhlə nəyisə
düzgün eləmir, onu başa salıram. Fəhlə də baxır ki, aktyor bunları haradan
bilir? Mən də soruşuram, neçə
təvəllüdsən, deyir, 1992. Onu
başa salıram ki, sənin yaşından qabaq mən fəhləlik
edib qurtarmışdım. Mətbəədə
kitabın qoxusu hiss edirəm, zəhmətə qiymət verirəm.
- Belə başa düşdüm,
öz mətbəənizin müdiri də, fəhləsi də
özünüzsünüz...
- Bu kitab
iqamətgahında uşaqlar desələr, dur kömək et, inanın Allaha, kitab daşıyaram. “Libraff” tərtib etdiyim testlər kitabının
müəlliflik hüququnu alıb, bu yaxınlarda üç
dildə çap olunacaq. İndi “Bakı
uşaqlar üçün” adlı böyük bir kitab
hazırlayıram. Çox istəyirəm,
Azərbaycan dilində çap olunsun, daha sonra ingilisdilli
ölkələrdə satılsın. Rus
və ingilis dillərində mütləq çap olunacaq.
- Sizin memarlıqla da bağlı
kitablarınız var...
- Bəli,
Bakı və Azərbaycan memarlığına aid ona yaxın
kitabım var. Son on iki ildə İlham Əliyev cənablarının
vaxtında hansı memarlıq abidələri tikilib, bunun
haqqında da kitabım var. İndi “Bakı kinoda” albomu üzərində
çalışıram. Bundan qabaq isə
İçərişəhərdə çəkilən
filmlər haqqında kitabım çıxıb. Sağ
olsun, “Libraff”, kitablarımı həm çap edir, həm də
satışını həyata keçirir. Yəni
mən sırf yaradıcı işlə məşğulam.
- Avropa ölkələrindəki rəngarəng
binalardan bizim paytaxtımızda niyə azdır? Bizdə
binaları suvayıb rəngləməyə ya vaxt, ya pul
yoxdur...
- Birinci
növbədə zövq yoxdur. Memar savadlı ola
bilər. Amma savad hələ zövq demək
deyil. Allah bizi zəngin yaradıb. Bizim rəssamların əsərlərinə
baxın, bu məktəbimiz çox güclüdür. Eyni zamanda memarlarımız da var. Problem
sifarişçidədir. Sifarişçi
nə memardır, nə rəssam. Vaxtilə
də təhsil almayıb. Bəlkə də
təhsili var, amma dünyagörüşü yoxdur. Bu adam Avropada, Asiyada olmayıb. Rəhmətlik
nənəm həmişə deyərdi, insana gəzmək
qalır. Mən kitab çap edəndə
fikirləşirəm ki, görəsən, ingilis, fransız,
ispan necə düşünür? Və
bunu Azərbaycana adaptasiya edirəm. Əfsuslar
olsun, sifarişçilər üçün ən möhtəşəm
bina birinci katibin oturduğu bina olub. Həmin adam da uşaqlığından
düşünüb ki, nə vaxtsa mən də birinci katib
kimi ev tikəcəyəm. Bakının mənzərəsinə
baxanda görürsən, axırıncı mərtəbəsi
kəndlərdə olan tövləyə oxşayır. Hansı ki, sifarişçi gözünü
açıb, onu görüb. Mənim zənnimcə,
o insanlar bina tikintisi ilə məşğul olmamalıdır.
Yaxud olurlarsa, ətraflarında memarlar
olmalıdırlar.
- Sifarişçini anladıq, bəs
peşəkar memar onun dediyi ilə razılaşırsa, onda
necə olsun?
- Bakıda altı memar var ki, öz
sözünü yeridə bilir. Yerdə
qalanları sözünün üstündə dura bilmir.
Yəni sifarişçi ilə mübahisə
apara bilmir.
- İşini itirməmək
üçün?
- Onu deyə
bilmərəm. Bəlkə qorxur, bəlkə
diskussiya apara bilmir. Altı memar var ki, onlar
öz binalarına möhürlərini vurublar. Birinci növbədə də Nəriman İmaməliyev.
Mənim ən çox sevdiyim memarlardan biridir.
- Bilirəm ki, Hacı Zeynalabdin
Tağıyevi çox sevirsiniz və onun heykəlinin
Bakıda qoyulmasını arzu edirsiniz. Bu heykəlin
harada olmasını istəyərdiniz?
- Mən
Bakıda çox insanların heykəllərinin
olmasını istərdim. Amma ifadəmə
görə üzr istəyirəm, şəhəri qəbiristanlığa
da çevirmək olmaz. Halbuki Avropa ölkələrində
hər tinbaşı kiçik heykəllər var. Avropada
olanda həmin heykəllərin yanında oturub kitab oxuyuram.
Bu, şəhər mədəniyyətidir.
Tək şəhərdə yox, rayonlarda da
olsun. O ki qaldı Tağıyevin heykəlinə, bəli,
çox istərdim ki, onun heykəli Kukla Teatrı ilə
üzbəüz olsun. Heykəli də belə görürəm:
Tağıyev hərəkət edən faytondadır, əlini
qoyub faytona, şəhərə baxır. Çünki
o ətrafdakı bütün tikililərdə Tağıyevin
iştirakı və köməkliyi olub. Bu
insan bizə şəhər salıb, biz isə ona bir heykəl
də qoymuruq. Çox istərdim, gələcəkdə
o heykəli ucaldaq və kim nə qədər
pul veribsə, ora yazılsın.
- Buna nə ehtiyac var?
- Gələcək
nəsil biləcək ki, o vaxt Hacı Zeynalabdin
Tağıyeva heykəl qoyulanda mənim babam da orada iştirak
edib. Niyə də yox? Söhbət
puldan-paradan getmir. Bu da bir mədəniyyətdir.
Dövlətimiz çox güclüdür və
bunu edə bilər. Amma mənə elə
gəlir, bunu vətəndaşlar etsə, yeri başqa olar.
Hətta bir manat da olsa, insanlar verər.
- Söhbətimizin əvvəlində
tanınmaq məsələsindən danışdıq. Bunun xoşa gələn tərəfləri ilə
bərabər, narahatlıq yaradan tərəfləri də
varmı?
- Həyat
belə gətirib ki, rahat nəfəs almaq olmur. Mümkün deyil. Öz şəhərimdə
rahat nəfəs ala bilmirəm. Artıq
hamı məni tanıyır. Heç
kimin qəlbini sındırmamışam. Avtobusda,
metroda gedirəm, insanlarla ünsiyyətdə oluram. Küçədə deyirlər, olar şəkil
çəkdirək? Mən onlardan necə
imtina edə bilərəm? Bir tərəfdən
də insanlar başa düşməlidir ki, mən də
istirahət etmək istəyirəm. Problemləri
ilə yaxınlaşan insanlarla da söhbət edirəm.
- Kömək etmək
imkanınız olur?
- Əlbəttə. Gücüm çatan qədər
edirəm. Amma mənim gücüm çatmayan işlər də
var. Belə olanda, heç olmasa, xoş sözlə kömək
etməyə çalışıram.
- Sizin
haqqınızda “keçmiş KVN-çi” ifadəsini işlədirlər.
Amma bilirəm ki, bu ifadəni sevmirsiniz...
-
Ümumiyyətlə, keçmiş sözünü
xoşlamıram. Keçmiş bakılı, keçmiş
azərbaycanlı, keçmiş KVN-çi... İnsan
həmişə hərəkətdə olmalıdır.
KVN həmişə mənim daxilimdədir.
Gün ərzində bəlkə də səhnədən
çox zarafat edirəm. Mən insanın
baxışından bilirəm ki, bu insanla zarafat etmək olar,
ya yox? Yaxud bu insan intellektual zarafatı
başa düşəcək, yoxsa çayxana zarafatı etmək
lazımdır?
- Siz ixtisasca teatr rejissorusunuz. Deməli,
bu rejissor gözündən irəli gəlir...
- Bəli,
mən rejissoram. Kitab da istehsal edəndə, ona
rejissor gözü ilə baxıram.
- Sizin üçün teatr
maraqlıdır, yoxsa kino?
- Teatr. Çalışıram, həftədə bir dəfə
teatra gedim. Elə vaxt olur, tamaşanın
bütün biletlərini alıram. Məsələn,
mono tamaşaya 40 yer var, hamısını alıram. Zəng vururam dostlara, qohumlara, ürəyim istədiyim
adamlarla tamaşaya baxıram. Və
övladlarımı da aparıram. Onları sərgiyə
də aparıram, klassik musiqiyə də, Heydər Əliyev
Sarayına da, Akademik Milli Dram Teatrına, Rus Dram Teatrına
da... İstəyirəm, onlar hərtərəfli
inkişaf etsinlər. Memar, yaxud cərrah
olub Vaqneri, Motsartı, Qara Qarayevi tanımayacaqsa, o mənə
lazım deyil. Sabah pensiyaya çıxanda
övladlarımla Fikrət Əmirovdan, Rembrantdan söhbət
edə bilməyəcəyəmsə, deməli, əziyyət
çəkəcəyəm. Atam polis
polkovniki idi. O deyirdi, hər cümə axşamı
milis işçilərinə filarmoniyaya bilet verirdilər.
Oradan çıxanda milis işçiləri tərbiyə olunur,
sabah işdə əsəbləri sakit
olur.
- İxtisas müəllimləriniz
kimlər olub?
-
Universitetdə Cəmil Quliyev. Mən onu nömrə
bir sayıram. Həyatda isə müəllimlərim
Ramiz Həsənoğlu, Vaqif Mustafayev olub. Vaqif müəllimin son 8-9 filmində mən çəkilmişəm.
Vacib deyil ki, dərsdə Vaqif Mustafayevin konspektlərini
yazasan, həmin dərsi mən çəkiliş
meydançasında almışam.
- Azərbaycan kinosunun bu günü
haqqında nə düşünürsünüz?
- Əfsuslar olsun ki, Azərbaycan kinosu yoxdur. Var Azərbaycan
filmləri. Son on ildə çəkilənlərin
səksən faizinə kino demək olmaz. Onlar
filmdir, videofilmlərdir. Kino başqa
şeydir. Kino Fellinidir, Antonioni, Vittorio De Sikadır. Bu rejissorların filmləri ilə
böyümüşəm. Mənə deyəndə kim səni bu filmlərlə rəndələyib?
Deyirəm, Ayaz Salayev. Çünki Ayaz Salayev
82-ci ildə Moskvadan qayıdanda Azərbaycan televiziyasında
gözəl verilişlər aparırdı. Sonra o getdi, Həmidə Ömərova o zövqü
bizə tərbiyə elədi. Ən
maraqlı odur ki, veriliş əvvəl Azərbaycan dilində,
sonra rus dilində gedirdi. O veriliş bizi tərbiyə
edirdi. On yaşımda olanda AzTV-yə zəng vururdum ki, sabah hansı film olacaq? Məsələn,
deyirdilər “Amarkord” filmi. Bu filmə ildə
iki-üç dəfə baxıram.
- Yəqin ki, sizdə Azərbaycan
kinosu haqqında bu təəssüratı son illərdə
çəkilən komediya filmləri yaradıb.
- Bəli.
Ən maraqlısı odur ki, həmin o faciədə
mən də iştirak edirəm, mən də çəkilirəm.
Mən öz rolumu normal oynayıram. Çoxunun premyerasına da getmirəm. Utanıram. Onları da başa
düşürəm. Çörək
qazanırlar, kassaya işləyirlər. Sadəcə,
insanların zövqü dəyişir. Rus
Dram Teatrında rumın dramaturqu Ejen İeneskunun əsəri əsasında
“Mərasim” tamaşası hazırlanıb. Fəxrəddin
Manafov, Mehriban Zəki, Oleq Əmirbəyov oynayır. Ətrafınızda olan insanları da dəvət
edin, o tamaşaya baxın. Rejissoru Ərşad
Ələkbərov Sankt-Peterburqda çalışır.
Onu dəvət etdilər, tamaşanı qurdu.
Özünü aktyor sayanlar, film çəkənlər
o tamaşaya baxmalıdır. Bu
yaxınlarda Yuğ Teatrında Ramiz Həsənoğlu
tamaşa hazırlayıb. Fərhad
İsrafilovla Hikmət oynayır. İstərdim,
ona da baxasınız, çox güclü tamaşadır.
- Sizə elə gəlmir ki,
komediya filmlərinin meydan suladığı indiki vaxtda keyfiyyətli
melodramlar çəkilsə, daha yaxşı baxılar?
- Problem
ondadır ki, insanlarımız melodrama baxmayacaqlar. Mənim istedadlı dostum var, Emil Quliyev. O, “Pərdə”,
“İkinci pərdə” filmlərini çəkdi. İndi “Sonuncu pərdə” filmini lentə alır.
- Çəkdikləri xərci
çıxara biliblər?
- Xeyr. Üç min tamaşaçı gəlib. Kino üçün bu çox azdır. “İkinci pərdə” yüksək səviyyəli
filmdir, mənə çox toxundu.
- Filmin satılmamağı bəlkə
prodüserliklə bağlıdır? Yəni bəlkə
reklam işi düzgün qurulmur?
-
Prodüser car çəksə də, əgər məsələn,
bir kitabda heç nə yoxdursa, inanın, alınmayacaq. Mən bunu “Neftçi”də başa
düşdüm. Müşahidə
Şurasının üzvü idim. Hamı
elə bilirdi, ora məşqçi kimi getmişdim. Halbuki mən PR menecer idim. İşim
tamaşaçıları stadionlara qaytarmaq idi. Təzə-təzə qaytara bildim. Sonra gəlmədilər. Niyə?
Çünki “Neftçi” oynamırdı.
Tamaşaçılar bir dəfə, iki dəfə
mənə görə gələ bilər, amma komanda oyun
göstərmirsə, futbolçu özünə hörmət
etmirsə, tamaşaçı niyə onun həmişə
8-0 uduzmağını görməlidir? Amma
“Planet Parni iz Baku”nun konsertləri 7-11 gün gedirdi. İnsanlar ən bahalı biletləri
alırdılar ki, mənim kimi 32 aktyora baxsın. Çünki biz canımızı qoyurduq. Bu
gün Rus Dram Teatrında Fəxrəddin Manafovun can
qoymağını görürəm, ona görə
tamaşaya baxıram.
- Tamaşaçılara əlavə
sözünüz varmı?
- Bəli
var. Kiminsə xətrinə dəydimsə, üzr istəyirəm.
Bu gün üçüncü çəkilişimdir.
Bəlkə fikrimi çatdıra bilmədim.
Hər bir əsərin ana xətti, fabulası,
finalı olur. Anam həmişə deyir ki,
əsas odur, axırı yaxşı olsun. “Libraff”ın yaratdığı şəraitdən
istifadə edib, APA TV-nin efirindən arzu edirəm ki, bizim millətin
düzgün ana xətti olsun, kulminasiyaları gözəl, rəvan
olsun, axırımız yaxşı notlarla bitsin.
Bizim Yol.- 2018.- 14 aprel.- S.15.