“O pula ehtiyacım olsa da...”
Xanım
xanəndəmizdən maraqlı
açıqlamalar
Onunla illərdir dərs dediyi Mədəniyyət
və İncəsənət Universitetində
görüşdük. Tələbələri o gün son
imtahanı da verib, dərs otağını tərk
etmişdilər artıq. Universitetə binanın gündəlik
həyatına xas olmayan və yaraşmayan, qəribə bir səssizlik
hakim kəsilmişdi. Bu səssizliyi ara-bir eşidilən piano
sədaları və bir də, deyəsən, elə bizim
söhbətimiz pozurdu. Dünya şöhrətli xanəndə,
xalq artisti, professor, “Şöhrət” ordenli Səkinə
İsmayılova Lent.az-a müsahibəsini də elə tələbələri
haqda fikirlərilə başladı.
- Tələbələrin
hamısından razı da ola bilməzsən, narazı da.
Razı olduğum tələbələrim çoxdu,
narazı olduqlarım da az deyil. Evdə, ailədə
uşaqlar da belə olur. Eləsi var, ərköyündü,
şıltaqdı, eləsi də var, sözəbaxandı.
Çalışırsan hamısını yola verəsən,
axı sənin övladlarındı. Amma ümidverici gənclərimiz
var. O gənclər olmasa, işləməyə stimul da olmaz.
Sevinirəm ki, muğam sənətinə gənclərin
axını çoxalıb. Bu da ondan irəli gəlir ki,
muğamın gündən-günə inkişaf etdiyini, sənətə
xalqın sevgisini və dövlətin qayğısını
görürlər. 2005-ci ildən bəri Heydər Əliyev
Fondunun layihəsi olan televiziya muğam müsabiqəsinin
keçirilməsinin də muğamın təbliğində
rolu əvəzsizdir. Müsabiqənin dinləmələri
keçiriləndə münsiflər heyəti olaraq müxtəlif
regionlara gedirik. Bölgələrdə o qədər
istedadlı gənclərimiz var. Bir də görürsən
7-8 yaşlı uşaq elə gözəl oxuyur ki... Məəttəl
qalırsan ki, bu uşaq muğamı nə vaxtdan sevdi
axı?! Bu, məhz bizim xalqa məxsus xoşbəxtlik, bəxşişdir.
- Xanəndələrdən
bu fikirləri eşitmək xoşdur. Çünki vaxt
vardı, sənət adamları muğama olan laqeydlikdən, gənclərin
estradaya üstünlük vermələrindən gileylənirdilər.
- Elə
indi də bəzi gənclər var ki, muğam sinfini bitirir,
amma rahatlığı – estrada, mahnı janrını
seçir. Axı muğam çətindi, o yükün
altına hamı girə bilməz. Gərək içində,
ürəyində muğama o qədər böyük sevgi ola
ki, çətinliyə, əziyyətə qatlaşa biləsən.
Biz də sənətə hamar yolla gəlməmişik.
Xüsusən bizim dövrümüzdə muğamla
tanınmaq lap çətin idi. O çətinliyin altına
girəndə bilmirdik bizi qarşıda nə gözləyir.
Amma dövlətin diqqəti, üstəlik muğamın
dünyaya çıxışı, əlbəttə, sənəti
daha da yüksəklərə qaldırdı.
- Çətinlik demişkən,
Bakıda mühafizəkar ailədə böyümüsünüz.
O dövrdə qızların ali təhsil alması belə
çətin idi, o ki qala musiqiylə məşğul olsun. Siz o baryerləri necə
keçdiniz?
- Mən bakılıyam. Təbii ki, hər regiondan böyük sənətkarlarımız var. Amma Bakı bir məktəb olub həmişə. Elə bir yer olub ki, sənətkarlar Bakı kəndlərinin məclislərindən gəlib keçiblər, o toylarda yetişiblər. Söz, qəzəl meydanında yarışıblar. İndi də Bakı kəndlərdə o adət var. 5-6 xanəndə yan-yana əyləşir, muğam oxuyur. Elə bu özü də bir məktəbdi, muğamın inkişafıdı. Mən o ənənəni uşaqlıqdan görmüşəm. Qadın məclislərində dövrün tanınmış xanım xanəndələri oxuyurdular. Mən də heyranlıqla onları dinləyirdim. O vaxtlar valideynlər qızlarının musiqiçi olmasına yaxşı baxmırdılar. Mənim də ailəm müğənni olmaq istəyimi heç qəbul etmirdi. Ona görə də hüquqşünas olmağı düşünürdüm. Amma qismətim başqa imiş. Məni Əbilov adına mədəniyyət evində qarmon sinfinə yazdırdılar. Musiqi dünyası ilə tanışlığım, muğama marağım elə ordan yarandı. 6-cı sinifdə oxuyanda tanınmış pedaqoq, professor Vidadi Xəlilov oxuduğum 70 saylı məktəbə gəlmişdi. İstedadlı uşaqları seçirdilər. İndi də hərdən Vidadi müəllimə zarafatla deyirəm ki, məni bu odun-alovun içinə siz atdız (gülür). Sinif yoldaşlarım Vidadi müəllimə dedilər, Səkinənin gözəl səsi var, amma hüquqşünas olmaq istəyir. Mənə bəstəkar mahnıları oxutdu. Səsim xoşuna gəldi. Dedi, hüquqşünas da ola bilərsən, həkim də, amma bu səsi Allah hamıya vermir. Şansım onda gətirdi ki, məni düzgün istiqamətləndirən müəllimlərin əhatəsində oldum. Orta məktəbi bitirib, Asəf Zeynallı adına orta ixtisas musiqi məktəbinə tanınmış ustad, pedaqoq Nəriman Əliyevin sinfinə daxil oldum. Orda mən bütün muğamların sirlərini öyrəndim. İfamı eşidənlərin hamısı deyirdi ki, bu səs opera səsidi. Odur ki, musiqi məktəbini bitirəndə Opera və Balet Teatrındakı dinləmələrə qatıldım. Gülxar Həsənova, Bəhram Mansurov, Rauf Abdullayev, Kazım Əliverdibəyov kimi sənətkarlar dinləmələrdə əyləşmişdilər. Onlar səsimi eşidəndən sonra məni teatra qəbul etdilər. Beləliklə, səhnə fəaliyyətim başladı.
- İlk dəfə
səhnəyə çıxdığınız
günü, keçirdiyiniz hissləri, həyəcanı
xatırlayırsınız?
- İlk dəfə 1981-ci il mayın 24-də “Leyli və Məcnun” operasında Leyli kimi səhnəyə çıxmışam. Tərəf müqabilim Canəli Əkbərov idi. Unudulmaz tarixdi. Həyəcanlı idim, əlbəttə. Amma özümü itirəcək qədər yox. Bu da mənə olan diqqətdən irəli gəlirdi. İnsanı dəstəkləyəndə, qol-qanad verəndə həvəslənir, rahat olur. Rübabə Muradova, Zeynəb Xanlarova və Nəzakət Məmmədovadan sonra teatrda uzun müddət yeni Leyli olmamışdı. O baxımdan, teatr ictimaiyyəti tərəfindən diqqət gördüm.
- Əvvəlki
Leylilər tamaşanın məşqləri zamanı səhnənin
yeni Leylisinə kömək edirdilərmi?
- Məşq, hazırlıq daha çox rejissor, komanda işidi. Amma düzünü deyim ki, rəhmətlik Nəzakət Məmmədova daha səmimi idi. Premyera tamaşama da o gəlmişdi. Birinci pərdədən sonra səhnə arxasına gəlib, məni təbrik etdi. Yadımdadı, ağ kala güllərindən ibarət dəstə gətirmişdi. Hətta özünü narahat hiss edirdi. Dedim, əziyyət çəkib gəlmisiz, çox sağ olun. Amma özünüzü yaxşı hiss eləmirsiz, gedib dincəlin. Dedi yox, burda olmaq mənim borcumdu, istəmirəm deyəsən ki, teatrdan heç bir Leyli məni təbrik etmədi. Çox böyük ürəyi vardı. Bir neçə ildən sonra Nəzakət xanım və Rübabə Muradova dünyasını dəyişdi. Opera teatrının səhnəsi boşaldı. 2 il bütün repertuarı çiynimdə tək daşıdım. Aya 15-20 muğam tamaşası oynayırdım. Özü də əsas partiyaları. Belə gərgin iş rejimi məni həm teatr səhnəsinə alışdırdı, həm də dünya səhnələrinə. 40-dan çox dövlətdə çıxış etmişəm. Asan deyil - mikrofonsuz, canlı-canlı 3 saat yarım tamaşaçı ilə ünsiyyətdə olursan. Birinci sıradan axırıncıya kimi hamı səni eşitməlidi. Gərək ona səsin çata axı. Ona görə də hər səs opera teatrında davam gətirə bilmir. Hər səs də o teatrda illər uzunu işləyə bilməz. Ola bilər bir dəfə özünü məsələn, Leyli kimi sınasın. Amma solist kimi daimi çalışmaq çətindir.
- Yəqin ki, tamaşa zamanı səhnədə
gözlənilməz hadisələrlə
rastlaşırdınız. İndi onlardan hansınısa
xatırlayırsınızmı?
- Əlbəttə, çox olurdu belə hallar. Bu da səhnə
təcrübəsindən asılıdır. Təcrübə topladıqca problemi replikalarla aradan
qaldıra bilirsən. Məsələn,
bir hadisə yadıma düşdü. “Leyli
və Məcnun” tamaşasının birinci pərdəsində
Leyli ilə anasının görüş səhnəsi var. O
səhnədə mizan vardı. Anası rəfiqələriylə
əyləşib söhbət edir. Bu zaman
Leyli dərsdən gəlib içəri daxil olur. Orda anası “ey şux, nədir bu göftu-kulər...”
deyib məni saxlamalıdı. Səhnəyə
çıxdım, gördüm replika yoxdu, anam heç nə
demədi. Özümü itirmədim, ayaq
saxlamadan getdim səhnənin o başına fırlandım, təzədən
qayıtdım. Guya gördüm anamın
başı qarışıqdı, evdən çıxmaq istəyirəm.
Bu zaman anamın – rəhmətlik Rəsmiyyə
Sadıqovannın birdən yadına düşdü ki, məni
saxlamalıdı. “Ey şux...” dedi və mən
dayandım, beləcə, səhnə davam etdi. Belə
detallar çox olurdu. Əgər obrazı hiss edirsənsə,
həqiqətən yaşayırsansa, o məqamda nə etmək
lazım olduğunu da biləcəksən. Gərək
gözünün qabağında o dövr, o həyat, o obraz
olsun yalnız. Mən səhnəyə
çıxanda Səkinə yox, oynadığım obraz
olurdum tamamən. Bir hadisə də
yadıma düşdü. Şəfiqə
Axundovanın “Gəlin qayası” operasında Gülbahar
partiyası mənə verilmişdi. Orda
Gülbahar özünü qayadan atır və Camal onu əllərinin
üzərində səhnəyə gətirir. Rejissor Hüseynağa müəllimdən xahiş
etdim ki, o səhnəni dəyişsin. Dedim, bu qız
düşüb yaralanıb, vacibdir ki, bunu səhnəyə əl
üzərində gətirsinlər? Sürünə-sürünə
gəlsin səhnəyə. Dedi, hə, düzü,
heç mən belə düşünməmişəm, amma
sən deyirsənsə, olsun. Dedim, belə olsa, mən
tamaşanı oynayacam. Belə də oldu.
Düz 30 il teatrda işlədim. Opera və Balet Teatrının salnaməsində 30
illik xidmətim var. Mənim üçün böyük
tarixdi. Bununla fəxr edirəm. O illərdə
yeganə solist idim ki, bütün tamaşaların baş
qadın obrazlarının ifaçısı olmuşam. Mənim gəlişimlə teatra gənc nəfəs
gəldi. Tamaşalar yenidən qoyuldu.
Azərbaycana gələn xarici ölkələrin
dövlət rəhbərləri, siyasi xadimləri, məşhurları
tamaşalarımızı seyr edirdilər. Ulu öndər Heydər Əliyev bizim teatra tez-tez gəlirdi.
Pakistanın prezidenti, Mstislav Rastropoviç
Bakıya gələndə “Leyli və Məcnun”u oynadıq.
Opera teatrı ilk dəfə sərhədi aşaraq,
1995-ci ildə xarici ölkə kimi Türkiyəyə getdi.
O tarix mənim adımla yazılıb. Süleyman
Dəmirəlin doğum günü üçün
tamaşanı orda oynadıq. Leyli mən,
Məcnun Alim Qasımov idi. Tamaşadan
sonra Süleyman Dəmirəl bizimlə görüşdü.
Çox gözəl insan idi. Azərbaycanı, ədəbiyyatımızı,
musiqimizi çox sevirdi. Tamaşanı
çox bəyənmişdi. Dedi, bu əsərlə Azərbaycan
muğamının, musiqisinin zirvəsini gördük. Bu sözləri eşitmək o qədər xoş
oldu, elə bil dünyanı bizə verdilər. Həmin tamaşa indi də Türkiyənin
qızıl fondunda saxlanılır.
- Teatrdan ayrılmaq qərarını
özünüz verdiniz? Adətən aktrisalar yaşlansalar
da, səhnədən uzaqlaşmaq, gənclərə yer vermək
istəmirlər, hələ də cavan rollar oynamaq
iddiasında olurlar.
- Mən Canəli Əkbərov, Arif Babayev, Baba
Mahmudoğlu ilə səhnəyə çıxmışam. Alim Qasımovla 10 il tərəf müqabili olmuşam. Axırıncı tərəf müqabilim Mənsum
İbrahimov olub. Ondan sonra da Məcnunlar
oldu. Ancaq mən artıq tərəf
müqabilimi özüm seçirdim. İstəsəydim
oxuyardım, istəməsəydim yox. Və
mən həmişə o fikirdə olmuşam ki, getmək
zamanı yetişəndə getməyi bacarmaq lazımdır.
Hesab elədim ki, artıq getmək
vaxtımdır. Həm də axı gənclərə
də dəstək lazımdır. Bunu niyə
başa düşmürlər? Bəlkə
elə ona görə məndə müəllimliyə, tədrisə,
sənəti nəsillərə ötürmək eşqi,
marağı həmişə olub. Bircə
səhnə əbədidi, amma orda oynayanlar, solistlər əbədi,
daimi deyil. Zaman-zaman, nəsil-nəsil
solistlər dəyişməlidir. Teatra, səhnəyə
yeni nəfəs gəlməlidi. Bunu qəbul
etmək lazımdır. Üstəlik, nə
qədər baxımlı, şarmlı olsan da, yaş faktoru
var. Səhnə gözəlliyi sevir. Bir də
görürsən, Leyli çıxıb səhnəyə,
amma çəkisi nə boyda. Olmaz axı.
Yaddaşlarda gözəl Leyli, Əsli, Şahsənəm kimi
qalmaq yaxşıdı, yoxsa üzünün, çəkinin,
görkəminin korlandığı vaxt səhnəyə
çıxmaq... Halbuki təxminən 8 il əvvəl
teatrdan ayrılanda mən heç çəki də
almamışdım. Xarici
görünüşümü, görkəmimi saxlamaq
üçün çalışırdım. Ona görə də hörmət-izzətlə səhnədən
getməyi bacarmaq lazımdır. Getmək
vaxtın çatıbsa, “əlvida” deməlisən. Bir
də ki, o səhnə mənə hər şeyi verdi. Məni dünyada tanıtdı.
Kompakt disklərim çıxdı. Fransada səsim yazıldı, antologiyaya
düşdüm. Bütün qapılar
üzümə açıldı. Fəxri
adlar verildi. Mükafatlar aldım. Hələ teatrda işləyəndə pedaqoji fəaliyyətə
başladım. Muğam sənəti üzrə professor
dərəcəsi alan ilk qadın mənəm.
Bundan gözəl nə ola bilər? Hamısını o səhnə elədi. Buna sevinmək, işindən zövq almaq
lazımdır.
- İmza
atdığınız ilklər sırasında biri də var
– qavalla səhnəyə çıxan ilk xanım xanəndəsiniz. İlk dəfə qadınlardan ibarət
üçlük yaratmaq da sizin adınızla
bağlıdır.
- Amerikaya səfərə
hazırlaşırdıq. Üçlük
getməliydi – tar, qaval, xanəndə. Dördüncü
adamın getməyinə icazə yox idi. Odur
ki, xanəndə özü-özünü qavalda
müşayiət etməliydi. Dedilər, 20 gün
vaxtın var, get öyrən. Mən də məcbur
olub, qavalda çalmağı öyrəndim. Təsadüf yoxdu, hər şey zərurətdən
doğur. Ona qədər xanımlar əllərində
qaval tuturdu, amma arxadan nağara müşayiət edirdi. Fikirləşdim ki, “Şüştər”i,
“Çahargah”ı oxuyan ilk qadın xanəndə mən
olmuşam. Elə çətin muğam dəsgahları
oxumuşam ki, onda qaval çalmağı öyrənməyə
nə var?! Mən qarmon sinfinə gedəndə
qardaşım da nağara sinfinə gedirdi. Onun da köməyi ilə məşq edib, öyrəndim.
“Fikrə” qızlar üçlüyünü
yaratmaq ideyası isə Fransadan gəldi. Məni
konsertə dəvət etdilər. Soruşdular
ki, olarmı tar, kaman da xanım olsun? Dedim niyə də
yox? Çətin idi onları hazırlamaq,
proqramı seçmək, dəsgahı öyrənmək.
Amma alındı. Tarda Arzu, kamançada Fəridə
Məlikova və mən Fransada çıxış etdik. Səhnəyə milli geyimdə çıxdıq,
hamı heyran qalmışdı. Sonradan tar
ifaçısı zaman-zaman dəyişdi. Amma
Fəridə hələ də mənimlədi. İndi baxırsan ki, qadın triolar, ansambllar
yaradırlar. Amma 26 il əvvəl
bunu eləmək çətin idi.
- İndi bir qadın
ifaçının məşhurlaşması da olduqca
asandır. Bir azca soyunmağı, yaxud
qalmaqal yaratması kifayətdir ki, hamı tanısın. Amma o
vaxtkı dövr üçün bir qadının adına xələl gəlmədən məşhurlaşması
dediyiniz kimi, çətin idi. O çətinlikləri necə
dəf etdiniz?
-
Xüsusi düstur işləmədim. Sadəcə,
düşündüm ki, mən muğam
ifaçısıyam. Geyimim, səhnə
mədəniyyətim, davranışım belə
olmalıdı. Necə
düşündümsə, o cür də davrandım.
O obrazı özüm yaratdım. Yəqin o
obrazım xoşuna gəldiyi üçün Rəşid
Behbudov məni seçib, özüylə müxtəlif
ölkələrə apardı. Bu, hər
xanəndəyə nəsib olan şey deyil. Xaricdə ədəb-ərkanımızla, geyimimizlə
millətin siması bizik. Axı mən səhnəyə
çıxanda dərhal oxumuram. Tamaşaçı
ilk olaraq mənim görkəmimi görür. Bilinməlidi ki, səhnəyə Azərbaycan
xanımı gəldi. Amma təbii ki, ifan
da görkəminlə üst-üstə düşməlidi.
Hər bir şey ahəng təşkil etməlidi.
İndi də görürsən, əlində
qaval, muğam oxuyur, amma dekolte geyimdə. O geyimi qavala
yaraşdırmıram. Heç olmasa, əlində
tutduğu qavala hörmət etsin.
- Kişi xanəndələr tərəfindən
qısqanclıq görürdünüz heç?
- O
halları özümə yaxın qoymurdum heç. Yalnız öz işimlə, sənətimlə, ailəmlə
məşğul idim. Heç kim
maraqlandırmırdı məni. Bilmirəm, kiməsə
mane olurdum, ya yox. Amma mən elə bir səhnədəydim
ki, orda hər kəs oxuya bilməzdi. Bacarığı
olan buyurub oxuyardı. Hər səs o
teatrda davam gətirə biməz. Çox
çətindi. Çətinlik də
ondadı ki, o səsi qorumalısan. Tamahına
“yox” deməyi bacarmalısan. Toydan, şənlikdən
uzaq olmalısan. Necə ola bilər
toyda oxuyasan, sonra da gəlib canlı Şahsənəmi ifa edəsən?
Mənim də çətinliklərim olurdu,
amma dözürdüm, maddiyyatı fikirləşmirdim. Bütün məramım musiqimizin şöhrəti,
dünyada tanıdılması idi. Bu
gün tələbələrimə də deyirəm, mən
pula “yox” demişəm. Pul maraqlıdı,
sevimlidi, lazımlıdı. Amma sənəti
öyrənin ilk növbədə. Sənəti
öyrənib, düzgün qavrasan və sevsən, maddiyyat
özü səni tapacaq. Əgər sənətin,
hörmətin olsa, özləri səni dəvət edəcəklər.
Mən toya getməyə pis baxmıram. Yaxşı bir məclis olsa, bir ağız
muğam, bir də təsnif oxuyaram, hörmətlə
çıxıb gələrəm. Mənim
də maddi çətinliyim çox olurdu. O qədər
toylara çağırırdılar. Yaxşı
qonorar müqabilində şou proqramlara dəvət edirdilər.
O pula ehtiyacım da olub, amma getməmişəm. Çünki sənətə hörmət etmişəm.
Muğamın paklığını
qorumuşam. İnsan nəfsinə sahib
olmalıdı. Peşman deyiləm o məclislərə
“yox” deməyimə. Vaxtında imtina
etmişəm. İndi isə dövlət
arxamdadı, sağ olsunlar, hər şeylə təmin edib,
gözəl şərait yaradıblar mənə.
- Bir az da şəxsi
həyatınızdan danışaq. Neçə
yaşında ailə qurdunuz?
- Elə
anadan olandan (gülürük). Bibim oğlu ilə
göbəkkəsdi olmuşam. Gözünün
qabağında böyümüşəm. Onunla ailə qurmağa ona görə razılıq
verdim ki, müəyyən qadağalar da qoysa, sənətimə
mane olmayacağını bilirdim. Asəf Zeynallı adına musiqi məktəbinə daxil olanda
nişanlandıq. Oranı bitirəndə toyumuz
oldu. Ondan sonra teatrda işə
başladım.
- İndi əksər
xanımlar sənətə gəlmək üçün boşanırlar,
siz isə əksinə, ailə qurandan sonra böyük səhnəyə
gəlmisiniz. Ailə həyatı
sənətinizə mane olmadı?
- Yoldaşım qısqanc idi, müəyyən
qadağalar qoyurdu - ora getmə-bura getmə. Amma
qayınatam muğamı, qəzəli, şeiriyyatı sevən
köhnə kişilərdən idi. Başqa
janrda oxusaydım, dəstəkləməzdi. Məhz muğam ifaçısı olduğuma
görə o, məni hər zaman dəstəkləyib.
Bunu o dövrün adamları bilir – yoldaşım 8 il hər yerə mənimlə bilikdə getdi. Kollektivi, əhatə dairəmi tanıyandan sonra
alışdı. Qızımız olandan
sonra lap yaxşı oldu, qısqanclığı da azaldı.
Qızımı böyütməkdə isə
baldızım - bibim qızı mənə kömək
edirdi. Mən Bülbüləyə gəlin
getmişəm. Bir evdə qalırdıq.
O, böyütdü qızımı. Qayınanam
dünyadan tez köçüb. Qızıma
onun adını vermişdik – Bibixanım. Ailədə
hamının sevimlisi idi. 13 ildən sonra Bakıda
teatrın yanında dövlət tərəfindən ev verdilər mənə. Ondan
sonra daha rahat oldu işim. Elə olurdu evdə
makiyajımı edib, gedib birbaşa səhnəyə
çıxırdım. Bizim ailədə
axırıncı söz mənim yoldaşımındır.
Nə dedi, odur. İnanın, bu yaşdayıq, hələ də
mənim geyimimə onun nəzarəti var. Mən
qızımla dost olmuşam, amma elə məqam olub, demişəm,
atan nə deyir, odur. İndi isə bir nəvəm
var. Ona mənim adımı veriblər. Boş
vaxtım olan kimi onunla keçirirəm.
- Bəs sənətdə
davamçınız olaraq kimi görürsüz? Ola bilərmi,
balaca Səkinə böyüyüb sizin yerinizi tutsun?
- Onu zaman
göstərəcək. İndi dəqiq deyə
bilmərəm kimdir davamçım. Bir
ifaçının yetişməsi üçün uzun illər
keçməlidi. Ümumiyyətlə, bu
sənətə gəlmək istəyirsənsə, hər
çətinliyə qatlaşmalısan. Sənət
üçün ölməlisən, yanmalısan, hər
şeydən keçməyi bacarmalısan. Nəsildə, ailədə ifaçılar olur.
Amma istəmirəm kimsə adımın,
şöhrətimin kölgəsində olsun. Qoy öz yolu, öz izi olsun. Hər
kəs sənətdə öz izini qoymalı, öz yolunu
tutmalıdı. Eləcə də nəvəm.
Fərqi yoxdu, hansı sənət olur-olsun, əgər
öz yolu, izi olacaqsa, mən də onu dəstəkləyəcəm.
Bizim yol.- 2018.- 5 iyul.- S.15.