Fuad Poladovun günahı
Kinoşünas Aygün Aslanlı
dörd ildir ki, Fuad Poladovdan
“Skafandrlı adam” adlı kitab yazıb. Kitabı sifariş verən nəşriyyat bu müddətdə çapı
gecikdirdi. Bir neçə ay əvvəl
isə məlum oldu ki, nəşriyyatın
özünə məlum
olan səbəblərdən
kitab ümumiyyətlə
çap olunmayacaq.
Aygünlə, bir neçə
dostumuzla qərara aldıq ki, Fuad müəllimə kiçik hədiyyə edək, kitabı nəşrə hazırlayaq.
Hətta
bir nəşriyyatdan razılıq da alınmışdı. Ancaq
Fuad müəllim birmənalı şəkildə
“yox” dedi.
Hər halda ailəsinin nə vaxtsa kitabın çapına razılıq
verəcəyinə ümid
edirik.
“Skafandrlı adam“ı Aygün
reportaj, müsahibə
janrlarının və
müşahidələrinin üzərində qurub. Kitab oxucuya qəhrəmanın
müxtəlif kimliklərini
açır. Uşaqlığından, böyüdüyü mühitdən
tutmuş kinodakı, teatrdakı fəaliyyətinə
qədər maraqlı
detallar, faktlar yer alıb. Kitabboyu Fuad Poladov özü
ilə müəllif,
oxucusu arasında dəfedilməz məsafə
qoyur. Elə bir məsafə
ki, hətta qəhrəman icazə versə belə özün onu keçməyə utanırsan.
Belə bir məsafəli münasibəti qəhrəmanın
özü yaradır,
diktə edir və sən də dəyər verərək tabe olursan.
Fuad Poladovun fikirlərində razılaşdığımız, razılaşmadığımız məqamlar ola
bilər. Ancaq bir şey müzakirə
mövzusu deyil: onun şəxsiyyəti, bütövlüyü, bütünlüyü...
O, müsahibələrin birində
“Necə düşünürsünüz,
sənətkarın, yaradıcı
adamın ictimai mövqeyi olmalıdırmı?”
sualına tutarlı cavab verir: “Sənətkarın
ilk növbədə mövqeyi
olmalıdır ki, sonra ictimai mövqeyi
də olsun”. Onun bioqrafiyası bunun praktiki nümunəsidir...
Fuad Poladovu sonuncu dəfə, keçən yay Hikmət Rəhimovun “Qara dəlik” qısametrajlı filminin baxışında gördüm. Baxış kiçik
məkanda keçirilirdi
və əsasən sənət adamları dəvət olunmuşdu.
O, gələndə səs
dalğası eşidildi:
“Fuad müəllim gəlir!” Sezdim ki, onun gəldiyini görəndə
hamı özünü
yığışdırdı, ciddiləşdi. O, asta,
təmkinli addımlarla
yaxınlaşdı, hamıyla
bir-bir görüşdü.
Görəsən, bir də hansı aktyorun gəlişini bu qədər səmimi ehtiramla qarşılayacaqlar?
...Dünən çox güvənilən mənbədən
məlumat aldıq ki, dünyasını dəyişən gün “Azdrama”nın səhnəsində
vaxtilə Fuad müəllimin baş rol aldığı “Şah Qacar” tamaşası oynanılıb
və tamaşa sonrası onun xatirəsi bir dəqiqəlik sükutla yad olunub. Xatirəsinin yad edilməsi teatrın rəhbərliyin
xoşuna gəlməyib
və bunu səhnədə tamaşaçıya
təklif edən aktyorlara irad tutulub. Bu bir
tərəfə. İndi də
ara-sıra bir qisim aktyor həmkarından,
bəzi sənətşünaslardan
Fuad Poladovun ünvanına kin dolu sözlər ünvanlanır.
“Azdrama”nın rəhbərliyi də, onun həmin kin püskürən aktyor həmkarları da Fuad Poladovu bağışlaya
bilmirlər: prinsipial mövqeyinə, özü
kimi qala bildiyinə, sözü demək bacarığına,
bütövlüyünə, sınmadığına, insanların
ona təmənnasız
sevgisinə, sayğısına
görə...
Kitabda Fuad müəllim Hüseyn Seyidzadə barədə bir əhvalat danışır,
onun haqqında dedikləri həm də özünün taleyidir: “Seyidzadə "Qatır Məmməd"
filmini öz ssenarisi əsasında çəkirdi. İlkin ssenarini Mixail
Maklyarski və Kirill Rapoport adlı iki yəhudi
yazmışdı. Seyidzadə də
işi götürəndə
şərt qoymuşdu
ki, filmi mənə verirsizsə, ssenariyə əlavələr
eləməyə də
icazə verin. Maklyarski, Rapopot nə qanır, Qatır Məmməd kimdi?! Onun haqqında nə yaza bilərlər, axı?! Beləcə, filmin 80%-i çəkilmişdi. Mingəçevirdə idik. Son kadrlar
çəkilirdi. Birdən pul
kəsildi. Bir həftə
pul gözlədik, gəlmədi. Əvəzində filmin direktorunu Bakıya çağırıb
dedilər ki, şələ-külənizi yığın
qayıdın. Seyidzadəyə də dedilər ki, bizə xəbər
çatıb ki, sən ssenaridən kənara çıxırsan.
O da bu barədə
ilk gündən xəbərdarlıq
elədiyini xatırlatdı.
Təkid
elədilər ki, qayıt, onların ssenarisini çək.
Rejissor razılaşmadı. "Mən necə başlamışamsa, elə
də bitirəcəm,
ya da çəkmirəm",
- dedi. Filmi aldılar əlindən.
Hüseyn Seyidzadə belə
möhkəm xarakterli
insan idi. Hətta istəməyə-istəməyə çəkdiyi "Qaynana"da
nəsə eləməyə
çalışırdı. İmkan vermirdilər. Hər tərəfdən
sıxışdırırdılar onu. Çünki həddindən artıq ötkəm adam
idi. Dili də vardı,
dilçəyi də.
Yaxşıya yaxşı deyirdi,
pisə pis. O insan üçün ortaq məxrəc yox idi. Sözünü birbaş üzə deyirdi. Nə kinostudiyanın direktorundan
qorxurdu, nə başqalarından. İstedadlı olduğu üçün
və istedadına arxayın olduğu üçün belə xasiyyəti vardı.
Bu da çoxlarının
xoşuna gəlmirdi.
Çünki özləri
onun kimi cəsur ola
bilmirdilər, olanlara da paxıllıq eləyirdilər, vurmağa,
sındırmağa çalışırdılar.
Seyidzadə isə sınan adam
deyildi. Sınanda da birdəfəlik
ürəyindən sındı
və dünyadan getdi”.
İndi niyəsə belə rəy yaratmağa çalışırlar ki,
guya Fuad Poladov ən gözəl rollarını
məhz Azərpaşa
Nemətovun tamaşalarında
yaradıb. Əcəba, Fuad Poladovun
kinodakı, müxtəlif
teatrlardakı çoxillik
fəaliyyəti necə
olsun? Bəlkə Aliyə demiş,
əksinə, Fuad Poladov faktoruna görə, məsələn,
“Şah Qacar”a gəlirdilər? Hər
halda bu faktdır ki, Fuad Poladov Rus
Dram Teatrına gedəndən
sonra, bu teatra gələn azərbaycanlıların sayı
çoxalmışdı...
Kitabdan elə təsirlənirəm
ki, - ”o üç nöqtələrin arxasında,
öz sözü ilə desəm, skafandrın altında mərd, özünə, sözünə sadiq, ən əsası isə peşəsinə aşiq, mükəmməlliyə
can atan bir kişi gördüm” cümləsini oxuyanda istər-istəməz barmaqlarım
kiçik hərflərlə
yazılan “kişi” sözünü silərək,
“KİŞİ” yazır. Aygündən
də, mümkünsə
bu sözü kitabda böyük hərflərlə verməsini
xahiş edirəm...
Sevda Sultanova
Bizim Yol.- 2018 .- 8
may.- S.15.