"Seçilmiş əsərlər"
Çağdaş
poeziyamızda tanınan şairlər sırasında Ramiq
Muxtarın da adı tez-tez çəkilir. Ramiq Muxtar
tanınan və sevilən şairlərdəndir.
Şair "Məsləkim"
şerində özünün həyat amalını poetik
dillə belə ifadə edir:
Bir əqidəm, bir
amalım,
bir işıqlı
yolum vardır.
O yol böyük Vətən
dərdim,
azadlığın
şüarıdır.
Ramiq Muxtarın şeirləri
təbiiliyi ilə seçilir. Onun "Dəvə
dağ" şeri bu baxımdan diqqəti cəlb edir.
Oğuz baba
Uzun illər
Dəvəsilə duz
daşımış
Bu mahaldan o
mahala.
Nicat vermiş, həyat
Vermiş insanlara
Bu minvalla.
Kim deyir ki,
Ömürdən pay ola bilməz?
Yorğun babam duz
Ömrünü misqal-misqal
Düz
paylamış insanlara.
Onun maraqlı
şeirlərindən biri də "Yedək qayıq"
adlanır. Bu poetik nümunədə xalqımızın
müstəmləkə əsarətinə qarşı etiraz
səsi öz bədii ifadəsini tapmışdır. Qələm
dostu, ustad sənətkarımız Anarın istəyilə
yazılan bu şeirdə oxuyuruq:
Mən də düz iki əsr
Yedək
ömrü yaşadım.
Bu zülmü, əzabı
Kürəyimdə
daşıdım.
Sarı, göygöz div oldu
Yol göstərən
"qardaşım".
Nələr görmədi
gözüm,
Nələr çəkmədi
başım...
Bu
misralardakı təbiilik, səmimilik, vətən
torpağının çəkilməz dərdlərinə sənətkar
münasibəti oxucunu həm kövrəldir, həm də
düşündürür.
Gənc
dövlətimizin uğurları, beynəlxalq aləmdə
artan nüfuzu şairin ayrı-ayrı nəğmələrində
qürurla səslənir. "Bakı-Tbilisi-Ceyhan"
şerində şairin bu hissləri oxucunu ürəkdən
sevindirir:
Böyük Turan elinə
Uzanır
qızıl kəmər.
Aralıq dənizinə
Qan verir mavi Xəzər.
Şair müstəqilliyə
qovuşmağı həyatının ən şirin anı
kimi mənalandırır, lakin müstəqilliyə qovuşsa
da, başının üstündə qara buludların
olması onu bir an rahat buraxmır:
Qara bulud, çəkil get,
Yanar günəş
mənimdir.
Azərbaycan vətənim,
Müstəqil
dövlətimdir.
Müstəqil
vətənimdir.
İndiyə qədər
özüm üçün tam ayırd edə bilməmişəm:
o özü mənim üçün daha doğma və
yaxındır, yoxsa yazıb-yaratdıqları?
Gözümün qabağında böyüyüb,
ömür "onluqlarını xərcləyib"; yaşa
dolub, saç ağardıb - 40 ildən artıq dostluq etdiyim
Ramiq Nağıyev kimi, adına "ədəbiyyat aləmi"
dediyimiz dünyada özü də, sözü də
seçilən, nüfuz qazanan qələm sahibi Ramiq Muxtar
kimi…
Hərdən elə
bilmişəm ki, onu məndən yaxşı tanıyan
yoxdur, ancaq hər təzə əsəri ilə
Gözlərində
gözüm qaldı,
Ürəyimdə
sözüm qaldı.
Durna kimi uçub getdin,
Təkcə mənə
dözüm qaldı.
Bax açılan
qollarıma,
Çıx
baxtımın yollarına.
Bu misralar
Ramiqindir və həmin şeirə bəstəkar Nəriman Məmmədovun
yazdığı mahnı dillər əzbəridir.
Mənə belə gəlir
ki, bu şeir Ramiq Muxtarın şair tərcümeyi-halının
bir parçasıdır: onun bəxtinin yollarına, qələm
sahibinə əsl xoşbəxtlik gətirən oxucu sevgisi
çıxıb.
Onun başqa bir şerinə
yenə də yaxın dostu və dədə-baba qonşusu Nəriman
Məmmədovun bəstələdiyi başqa bir mahnı da
dinləyicidə eyni ovqatı yaradır:
Heç bilmirdim məhəbbətin
dadını,
Çəkməyirdim,
gözəl, sənin adını,
Verdin mənə ürəyinin
odunu,
Qəlbim yanır,
söndür qarla, yağışla,
Bir
günahım varsa, gülüm, bağışla.
Onun sözlərinə
120-dən artıq mahnı bəstələnib.
Son illərdə
respublikamızda keçirilən hərbi vətənpərvərlik
mövzusundakı müsabiqələrdə onun şeirlərinə
bəstələnmiş mahnılar 8 dəfə birinci
mükafata layiq görülüb.
Ümummilli liderimiz Heydər
Əliyevin şəxsi göstərişi ilə
"Dünya azərbaycanlılarının birlik nəğməsi"nin mətnini də Ramiq Muxtar yazıb.
O, prezident təqaüdçüsüdür,
Rəsul Rza Beynəlxalq mükafatının
laureatıdır, Gürcüstan Respublikasının ali
mükafatı olan "Şərəf" ordeninə layiq
görülüb.
Ramiqin şeirləri hərdən
onun ürəyinin kövrəkliyindən keçib gəlir,
belədə "sözün nəbzi" də kövrək-kövrək
döyünür:
Eşqimizə şahid olan
buz bulaq,
Anam bulaq, bacım bulaq,
qız bulaq;
Demə, nakam gəlib
keçdi bir qonaq,
Mənli dünya, mənsiz
dünya, əlvida…
Hərdən də bu
şeirlər oda, alova çevrilir, yandırır-yaxır,
işığı ötənlərə, itənlərə
düşür:
Çox uzanır bu dolanbac
yolumuz,
Düşmən
çoxdur - həm sağımız, solumuz.
Əzəl gündən
qırılardı qolumuz
Yatmış qisas min ürəkdə
qalıb, hey…
Onun
ömrünü xalqımızın azadlığı
uğrunda döyüşlərə həsr etmiş
böyük cəfakeş şair Xəlil Rzanın
ölümü münasibətilə yazdığı
"Ölməz Xəlil" şeri də mübariz ruhu ilə
seçilir.
Diktor bacım, təkzib elə
Söylədiyin bəd xəbəri,
Öz səhvini özün
düzəlt!
Nurla açaq
al səhəri.
- Nə söylədin, Xəlil
öldü?
Ola bilməz,
O günəşdir, mənim
bacım,
Asanlıqla
sönə bilməz.
Mən Ramiqi nikbin adam kimi tanıyıb-sevmişəm: duzlu
söhbətləri bu nikbinliyin məğzini, mayasını
təşkil edib; çox maraqlıdır ki, Ramiqin əsərləri
də bu əhval-ruhiyyədədir: sevinc də qədərincə,
gülüş də. Bu gülüşün
lap dərinliyində gizlənmiş kədəri isə, mən
bilən, ancaq ayıq-oyaq oxucu, tamaşaçı görə
bilər.
Ən vacibi isə,
Ramiq Muxtar çox sadə yazır, əllaməçilik eləmir. Öz
geniş maraq dairəsində hadisələri oxucuya
döğmalaşdıra bilir. Həyat
materialını bədii materiala çevirərkən qəribə
rənglərdən, səslərdən istifadə edir.
İndi
"Seçilmiş əsərlər" çap etdirmək
də bir dəbə çevrilib; məncə, seçilən
əsərlərini oxucu ünvanına göndərmək
haqqını müəllif öz
yaradıcılığı ilə qazana bilməlidir.
Ramiq Muxtarın "Azərbaycan"
nəşriyyatında çap edilmiş "Seçilmiş
əsərləri"nin birinci cildi ilə
Bu cildə
müəllifin altmışa yaxın şeri və mahnı mətnləri,
bir poeması, üç pyesi daxil edilmişdir.
Onun Bakı, İrəvan,
Naxçıvan, Ağdam, Qazax teatrlarında tamaşaya qoyulan
əsərləri ciddi marağa səbəb olmuşdur.
"Üfüqlər qızaranda", "Müdirin aqibəti",
"Əlvida, köhnə dünya", "Əgər
sevirsənsə", "Şəhərli kürəkən",
"Doğma səmanın ulduzları", "Qıl
körpü" pyesləri dramaturji ustalıq, konfliktlərin
gərginliyi, qəhrəmanların daxili mübarizəsi,
hadisələrin dərinliyi baxımından nəzər-diqqəti
cəlb etmiş, müəllifin yaradıcılıq
uğurları kimi dəyərləndirilmişdir. Ənənəyə sədaqəti ilə
seçilən Ramiq Muxtar öz pyeslərində duyub-dərk
etdiyi mənəvi aləmin dərinliklərinə üz
tutur, sanki tamaşaçını bu aləmin təmizliyini,
zərifliyini kobudluqlardan, namərdliklərdən qorumağa,
hifz etməyə səsləyir. Bu əsərlərdə
ötəri hisslərə yer yoxdur, mənəvi
narahatlığın həyəcan siqnalı var. Dramaturq
öz qəlbindəki mənəvi ağrıları
ustalıqla qəhrəmanlarının həyatına, taleyinə
köçürür.
Onun əsərlərində
müəllifin mövzuya yeni münasibəti, səmimiyyəti
nəzəri cəlb edir.
"Şəhərli
kürəkən" adlı iki hissəli psixoloji pyesdə
hadisələr Gürcüstanda cərəyan edir. Maraqlıdır
ki, gürcülərə məxsus şən, şux söhbətlər,
duzlu-məzəli zarafatlar əsər boyu bir-birini əvəz
edir. Ancaq şən söhbətlərin
nüvəsində dərin bir kədər, zarafatların
daxilində həyatın ciddi ironiyası var.
Sandro və
Maryanın təyyarə qəzasında ölmüş
oğlanlarının yadigarı olan Nona Moskvada təhsil
alır. Nənə-babanın
canlarından artıq sevdikləri Nona şəhərdə
İlk
baxışdan hər şey çox sadə və gözəldir. Amma məlum
olur ki, təlatüm arxadadır. Nona
qonşuları Nəbi kişinin oğlu Qədirə də
söz veribmiş ki, təhsilini bitirəndən sonra ona ərə
gedəcəkdir. Nəbi kişi
qonşusu və cəbhə dostu Sandrodan üz döndərir,
ancaq Qədir şəhərli kürəkənə ərə
gedib Tiflisdə yaşayan Nonanın yalqız qoyduğu
qocaları tez-tez yoluxur, onlara hər cür köməklik
edir.
Sandro Tiflisə, təzə
qohumlarıgilə gedəndən sonra vəziyyət daha da gərginləşir:
məlum olur ki, Nona zahiri parıltıya - Zurabın şirin
dilinə, yalançı vədlərinə aldanıb. Var-dövləti hər şeydən uca tutan nazir
müavini hər cür alçaqlığa qol qoyur. Yelena da əxlaqca təmiz deyil.
Sandro Quramı görən
kimi tanıyır: onlar bir cəbhədə
döyüşmüşlər. İndiki nazir
müavini cəbhədə də alçıqlıq
etmiş, həbs olunmuş, həbsdən qaçmışdır.
Adını dəyişərək nazir
müavini pilləsinə qədər yüksəlmiş, indi
də öz nalayiq əməllərini davam etdirir.
Hadisələrin
sonu aydınlıqla bitir. Nona doğma kəndə
- öz əvvəlki saflığına, zərifliyinə, təmiz
adamların arasına qayıdır.
İki hissəli
"Qıl körpü" pyesinin qəhrəmanı Qulam
Gözəloviç də sabiq nazirdir. O da pozğun bir həyat
yaşamış, vəzifəsindən sui-istifadə edərək
çoxlarının bədbəxtliyinə səbəb
olmuşdur. Pozğun həyat keçirdiyi katibəsi
Nazanı ərə verməklə öz günahını
ört-basdır etməyə çalışan Qulam Gözəloviç
özü kimi nadürüst əməllər sahibi Hacı Zərdüşt,
qayınları Əlağa, Vəlağa, müharibə
veteranı Tağı müəllim, Zəki doktor kimiləri
başına toplayıb. Qulamın hər
sözü onlar üçün qanundur. Lakin
sürücüsü Rasim onun təklifi ilə
razılaşmır, Naza ilə evlənmək müqabilində
Qulamın ona vəd etdiyi firavan həyatı qəbul etmir.
Müəllif pyesdə
maraqlı bir üsuldan istifadə edir: əsər Qulamın
son günlərinin təsviri ilə başlayır və bu vəziyyətdə
də davam edir. Qulamı ittiham edən qəhrəmanlar
səhnədə yox, zalda, tamaşaçıların
arasındadırlar. Onlar hadisələrə
fəal müdaxilə edir, dinamikanı gücləndirirlər.
Əsərdə
Qəşəng xanım, Gülya, Lətif, Əbil kimi
maraqlı və yaddaqalan obrazlar vardır.
Bu əsərlərdə
müəllif niyyəti çox saf və təmizdir: o, həyatı
öz nuruna bələyən işığın, ürəkləri
riqqətə gətirən saflığın, təmizliyin, mərdliyin
tərəfindədir. Belə olanda həyat da gözəl
olar, yaşamaq da…
Ramiq Muxtarın
"Seçilmiş əsərləri"nin birinci cildində
məlumat verilir ki, növbəti cildə müəllifin
"Özgə ürəyi", "Əlvida, köhnə
dünya", "Kişi ömrü", "Dəvə
dağ əfsanəsi" pyesləri, xatirələri,
atası Muxtar Nağıyev haqqında sənədli povesti
daxil edəcəkdir.
Yeni kitabla görüş
ümidi ilə...
Yavuz AXUNDLU
Ədəbiyyat qəzeti.- 2010.- 16 iyul.- S.5.