Bir qucaq qərənfil
Efirdə Vasif Adıgözəlovun
mahnılarından ibarət konsert proqramıdır.
Diktor növbəti mahnını elan edir.
"Qərənfil"- sözləri Natəvanındır
Oxuyur - Rəşid Behbudov
Üç böyük sənətkarın sənət məziyyətlərinin sintezindən yaranan bu əsərin insanın qəlbinə, duyğusuna, düşüncəsinə təsirini ifadə etməkdə vallah, dil acizdir. Hər üçü sanki doğrudan da qərənfillə danışır. Hər üçü sanki qərənfili oxşayır. O al qərənfillərsə bu gün 75 yaşlı bəstəkarın soyuq məzarını oxşayır. Vasif müəllimin 75 illik yubileyi isə bu gün həm onunla, həm də onsuz qeyd olunur. Çünki yubiley tədbirlərində iştirak edənlərin hər biri onu öz iç dünyalarında yaşadırlar. O da bir zamanlar öz dünyasında çoxlarını yaşadırdı. Özü də son dərəcə böyük qayğı və məhəbbətlə yaşadırdı. Onun öz dünyasının sakinləri arasında bilirsiz kimlər var idi? Üzeyir bəy, Qara Qrayev, Fikrət Əmirov, Niyazi, Tofiq Quliyev, Xan Şuşinski, Bülbül, Şövkət Ələkbərova, Zülfi Adıgözəlov və onlarla bu qəbil sənət korifeyləri. Musiqi dünyamızın bu böyük sənətkarları haqqında hazırladığım radio verilişlərində bir qayda olaraq ona müraciət edərdim. O isə ən dar macalda belə vaxt ayırıb onların insani məziyyətlərindən, hər birinin özünə məxsus sənət xüsusiyyətlərindən söhbət açardı. Son dərəcə ürəyəyatımlı səsi, rəvan danışığı ilə sanki həmin sənətkarın portretini yaratmış olardı. Hər zaman fəxarətlə danışdığı şənətkarlardan biri isə Zülfi bəy idi. Sənətdə qazandığı bütün uğurlara görə atasına borclu olduğunu deyirdi.Vasif müəllimdən aldığım yarım saatlıq son müsahibədən bəzi məqamları diqqətinizə çatdırmaq istərdim.
"Mən həmişə, hər yerdə demişəm ki, mənim musiqiyə gəlişim, bu sahəyə məhəbbətim atamla bağlıdır. Ən böyük xoşbəxtliyim də ondadır ki, mən saf musiqi eşitmişəm. Təmiz Azərbaycan musiqisi eşitmişəm. Mənim Azərbaycan muğamlarına, Azərbaycan xalq musiqisinə bağlılığım atamla bağlıdır. Mənim atam həmişə deyərdi ki, Üzeyir bəyin musiqisini əsas götürmək lazımdır. Üzeyir bəy deyirdi ki, Azərbaycan musiqisi o qədər zəngin musiqidir, o qədər böyük musiqidir ki, ona əlavələr etməyə heç bir ehtiyac yoxdur. Yəni atam həmişə Azərbaycan musiqisinin saflığını qoruyurdu."
Vasif Adıgözəlov sənətə bayağılıq gətirənlərlə heç zaman barışa bilmirdi.Hər dəfə bu mövzuda söhbət düşəndə əməlli başlı əsəbiləşirdi.
"Bəstəkar gərək elə musiqi yazsın ki, xalq onu dinləsin. Xalq onu qəbul eləsin. Burda bir
neçə şərtlər var. Birincisi, musiqi xəlqi
olmalıdır. Musiqinin əsas
çalarları xalq musiqisindən gəlməlidir. İkincisi, aydın musiqi olmalıdır. Dinləyici dinləyəndə zövq almalıdır.
Cahangir Cahangirov "Füzuli"
kantatasını yazdı. Azərbaycanın
bütün kəndində - şəhərində bu kantata
dillər əzbəri oldu. Kantata
sözünün özü Azərbaycanda bu əsərlə
məşhurlaşdı. Deməli əsəri
yazmaq lazımdır.Müvəffəqiyyətlə yazmaq
lazımdır ki, xalq onu dinləsin. Yoxsa
ki, xalq məni başa düşmür, uzun musiqini dinləmirlər.
Elə dinləyərlər ki, gəl görəsən.
İndi hamı çalışır ki, kliplə
oxusun. Rəşid Behbudovun klipi var idi,
yoxsa Şövkət xanımın? Amma
görün, onların mahnılarını necə
qarşılayırdıq, necə qəbul edirdik. Bir sıra ifaçılar sənətdə qazana
bilmədikləri tamlığı kliplərin vasitəsi ilə
əldə etməyə çalışırlar. Amma istənilən bir klip çaları eşidilən
və görünən qüsurları ört-basdır edə
bilməz. Çünki hər şey
ifaçının özünün sənət səviyyəsindən
asılıdır. Əgər
ifaçı gözəl ifaçıdırsa onun heç
bir klipə ehtiyacı yoxdur. Mən Rəşid Behbudovla
üç-dörd il işləmişəm.
Pianoçu kimi onu müşayiət eləmişəm.
Rəşid səhnədə mahnının
sözlərini öz mimikası ilə, öz hərəkətlərilə
elə çatdırırdı ki, orda əlavə olaraq
heç nəyə ehtiyac qalmırdı. Zalda
gülüş də gedirdi, zalda əhval-ruhiyyə də dəyişirdi.
Məsələn, "Qoy, gülüm gəlsin, ay nənə"
mahnısını oxuyarkən bir zalım nənəsi var,
deyəndə, zal uğunub gedirdi gülməkdən."
Ötən həftə
Vasif müəllimin anadan olmasının 75 illik yubiley tədbirlərinə
qatıldıq. Bu yubileyi həm onsuz, həm də onunla
qeyd elədik. Çünki özü
aramızda olmasa da, ruhundan, qəlbindən qopan musiqi
salondakıların varlığını lərzəyə gətirdi.
Yubiley tədbirləri çərçivəsində
onun "Natəvan" adlı operası da nümayiş
etdirildi. Libretto müəllifi Nazim
İbrahimovdur. Çoxumuz bilirik ki, Vasif
müəllim halalı-haramı bilinməyən bu
dünyanı tərk edəndə özü ilə
apardığı nisgillər arasında bir Qarabağ nisgili də
oldu. O gün o tamaşaya baxa - baxa o nisgili onunla
bölüşənlər çox oldu. Dirijor
pultunun arxasında isə onun sənət dünyasının
yadigarı olan Yalçın idi. Atasından
irsən keçən istedadı ilə
tamaşaçıları heyran qoyan Yalçın. O
gün M.Maqomayev adına Dövlət Filarmoniyasında
"Çanaqqala-1915" oratoriyası nümayiş etdiriləndə
də maestro Yalçın rejissor pultunun arxasında idi. O
gün o möhtəşəm gecədə Yalçın
Üzeyir Hacıbəyov adına orkestri
sadəcə olaraq idarə etmədi. Yalçın
o saatı sanki atasının sənət eşqi ilə
yaşadı. Soyuq tamaşa salonu
Yalçının atasına, onun həmişəyaşar
musiqi dünyasına olan məhəbbətlə isindi.Qəribədir
ki, əvvəllər mən bu "həmişəyaşar"
sözünə birmənalı yanaşmazdım. Mənə elə gəlirdi ki, bu ifadədə
mübaliğə çoxdur. Amma bu
gün düşünürəm ki, həmişəyaşar
insanlar da var, həmişəyaşar sənət də.
Bu məqamda yadıma Zülfü Adıgözəlovla
bağlı bir hadisə düşdü. firidun
Şuşinski yazırdı ki, bir gün Zülfünün
konserti vaxtı bir qadın hönkür-hönkür
ağlamağa başlayır. Qurban Primov
qadına yaxınlaşıb niyə
ağladığını soruşur.Qadın deyir ki,
Zülfü üçün ğlayıram.Qurban Primov
soruşur ki, Zülfüyə nə olub ki, ağlayırsan?
Qadın cavabında deyir ki, ona görə
ağlayıram ki, belə böyük bir sənətkar da bir
gün bizlər kimi öləcək. Qurban
Primov cavabında deyir ki, yox, qızım, Zülfü
heç zaman ölməyəcək. O, sənətdə
həmişə yaşayacaq. Yaşanan tarix isə
bu gerçəyi bir daha sübut edir. İndi
budur, Vasif müəllimin yubiley tədbirlərinə
toplaşdıq. 75 illik bu yubileyini onsuz, həm
də onunla qeyd etdik. Özü də Milli
Teleradio günü ərəfəsində. Bu bir həqiqətdir ki, Vasif müəllimin əsərləri
musiqi fondumuzun ən gözəl inciləridir. Ekran və efirimizin musiqi siyasəti barədə
Vasif müəllimin çox gözəl fikirləri var idi.
Bayaq adını çəkdiyim həmin son
müsahibədən daha bir məqamı oxucuların diqqətinə
çatdırmaq istəyirəm.
"Bizim
teleradio sistemində çalışan
musiqişünasların ən böyük səhvi ondan ibarətdir
ki, onlar restoranlarda oxunan mahnıları daha çox efirə
çıxarırlar. Restoran musiqisi tamam başqa bir şeydir.
Restoranda camaat yeyir-içir, başqa bir ovqatda
olur. Kef məclisində olur. Ekran-efir isə insanın musiqi zövqünü formalaşdırır,
maarifləndirir. Restoran repertuarını
efirə buraxmaq qəbahətdir, mənim aləmimdə cinayətdir.
Ekran-efirin musiqi siyasəti professional musiqiyə
önəm verməlidir. Düşündürən,
duyğulandıran musiqiyə üstünlük verməlidir.
Yadınızdadırsa, Heydər Əliyevin təşəbbüsü
ilə filarmoniyada həftənin xüsusi günlərində
professional musiqidən ibarət ciddi konsert proqramları təşkil
olunardı. O konsertlərə həm özü gələrdi,
həm də hökumət üzvləri. Bu
çox gözəl bir kampaniya idi. Həmin
konsertlərdə həm Azərbaycan bəstəkarlarının
əsərləri səslənərdi, həm də dünya
bəstəkarlarının. İndi biz mədəniyyət
kanalının açılması ilə bağlı Azərbaycan
Prezidentinə müraciət etmişik. Heç
olmasa bu kanalda gündə bir neçə saat da olsa
professional musuqiyə yer ayrılardı."
Onun bu fikirlərini
oxuya-oxuya siz də mənimlə razı olarsız ki, Vasif
müəllim yüksək intellektə geniş dünya
görüşünə malik olan çox gözəl
müsahib idi.
Hər bir radiojurnalist üçün belə
bir müsahiblə həmsöhbət olmaq bilsəniz necə
böyük mahiyyət kəsb edir. Həm
də hər bir radio jurnalistinə xoşbəxt anlar bəxş
edir. Çünki hər zaman diktofonu
açıb o söhbəti yenidən dinləmək
imkanı olur. Radioda çalışdığım təqribən
qırx il müddətində mənim belə
xoşbəxt anlarım çox olub. Milli
teleradio işçilərinin bu peşə bayramında həmkarlarımın
hər birinə böyük sənət uğurları və
efir dünyasında sözün əsl mənasında
xoşbəxt anlar, saatlar arzulayıram. Deyirlər
hər təsadüfdə bir zərurət var. Vasif müəllimin
75 illik yubileyi Milli teleradio işçilərinin builki peşə
bayramına təsadüf etdi. Nə yaxşı
da ki, belə oldu. Axı bu gün o
doğmalarının, əzizlərinin, tələbələrinin
iç dünyalarında yaşadığı kimi həm də
ecazkar efir dünyasında yaşayır. Həmişə
də yaşayacaq. Azərbaycan Radiosunda isə bu an "Qərənfil" mahnısı səslənir.
Sanki efirdən Vasif müəllimə bir qucaq Qərənfil
göndərilir. Bir qucaq qərənfil...
Zərxanım ƏHMƏDLİ
Ədəbiyyat qəzeti.- 2010.- 5 noyabr.- S.2.