Səhifələr

 

Vaqif Bəhmənli abzası

 

Vaqif Bəhmənli səmimi şairdir. O qədər səmimidir ki, uşaqlar üçün şeirini oxuyanda elə bilirsən böyüklər üçün yazıb, böyüklər üçün şeirləri oxuyanda elə bilirsən ki, uşaqlar üçündü. Vaqifin şeirləri oxucuya səmimiyyət körpüsündən keçir. Son beş ildə seçilmiş əsərləri çapdan çıxıb. Vaqif uşaqları da yaddan çıxarmayıb. Onlara "Qızıl qala" kitabını bağışlayıb.

 

Mahirə Abdulla abzası

 

Mahirə Abdullanın dövri mətbuatda romanlarını, povestlərini, hekayələrini, şeirlərini oxumuşam. Rəsmlərinə baxmışam. Uşaq şeirlərini oxuyanda heyrətləndim… Hə, indi bildim ki, Mahirə xanım yaradıcılığa uşaq şeirindən keçib gəlib. Ona xeyir-duanı uşaq şeiri verib. Uşaq şeirlərinə şəkilləri də özü çəkib. Ümumiyyətlə, hamının içində bir uşaq var.

Baxır kim onu necə danışdırır. Məncə, Mahirə xanım uşaqları danışdıra bilib.

 

Məmməd Namaz səhifəsi

 

Məmməd Namaz uşaqlar üçün çox maraqlı əsərlər yazır. Onun imzası uşaq ədəbiyyatında çoxdan vətəndaşlıq pasportu alıb. Uzun illər gənclik nəşriyyatında redaktor işləyib. İndi harada işləyir bilmirəm, amma onun əbədi bir iş yeri var, uşaq şeiri yazmaq.

Məqam: Nağıllarımız səhnələşdirilib disklərə köçürülməlidir. Bəzi uşaqlar ola bilsin ki, indi kitabı qəbul etmir. Biz bunu uşaqlara hansısa formada təqdim etməyin yolunu tapmalıyıq. Uşaqların oynamaq istədiyi oyunlara uşaq ədəbiyyatını qatmalıyıq. Tədris müəssisələrində kompyuterlərə cizgi filmləri, uşaq ədəbiyyatımızın nümunələri yüklənməlidir. Elə "Məlikməmməd" nağılından bir oyun düzəltmək olar. Bəlkə uşaq ədəbiyyatı kitab formasında yox, kino, tamaşa şəklində uşaqların yanına gəlməlidi.

 

Adil Cəmil səhifəsi

 

Adil Cəmili ilk dəfə bu misrasından tanıdım. "Ağaclar torpağın azadlığıdır". Ənənəvi şeirlər yazıb həmişə. Gözəl də yazıb. Adil Cəmil fikir şairidir. Hisslər, emosiyalar heca şeirinin qəlibinə salınır. Burda qanun-qaydalar hökmrandı. "Ədəbiyyat qəzeti"ndə bu yaxınlarda yeni bir şeirini oxudum. "Təzə öyrəşirkən "ata" sözünə, "Baba" deyənin də bu yandan çıxır." Bəli, dünyaya nəvə gəldi. Demək, dünyaya yeni janr gəldi. "Göbələk" şeirinə diqqət yetirək.

 

Göbələk həsrəti

 

Ay Ayaz,

Gəl bu yaz

Götürək

Səbəti,

Çağıraq

Səmədi,

Toplayaq

Göbələk.

Çox yığsaq

Gəl bölək.

Az yığsaq

Neyləyək?..

 

Aləmzər Əlizadə səhifəsi

 

Gəncədə yaşayan tanınmış uşaq şairimiz Aləmzər Əlizadənin ötən il 60 yaşını həmin bu Natəvan klubunda qeyd elədik. Şairin son beş ildə "fələk və mən", "Son çiçək" kitabları işıq üzü görüb. "Toya gecikən tülkü" pyesi bu il Gəncə Dövlət Kukla Teatrında tamaşaya qoyulub. Xatırladaq ki, indiyə kimi Aləmzər Əlizadənin 4 pyesi səhnələşdirilib. Şairin şeirlərinin dili çox zəngindir. Arı çiçəklərdən bal çəkən kimi şeirlərin dili xalq dilindən, xalq təfəkküründən qaynaqlanıb.

 

Sarı top

 

Tək bir əlimə sığır

Balaca, sarı topum.

Yerə vuranda qalxır

Məndən yuxarı topum.

 

Haşiyə: Nənəm həmişə sacda yuxa bişirəndə sonuncu yuxanı bizə fəsəli bişirərdi, biz də dövrə vurub oturardıq sacın başında. Nənəm qaşıqla fəsəlinin üstünə yağ tökərdi. Tökdükcə də oxlovla fəsəlinin üstünü deşərdi ki, yağ axıb getməsin. Oxlovu vurduqca deyərdi:

 

Dən, dən, dən altı,

Meşədəki qaraltı.

İnanmırsan gəl sayaq,

On altıdı, on altı.

 

Bu, bizim ilk uşaq şeirimiz idi. Bu şeirlərdə təkrirlər güclü və canlı idi.

 

Samovarım qızıldan, qızıldan,

Suyu yerə sızıldan, sızıldan.

Qardaşım bir qız sevib, qız sevib -

Qabaq dişi qızıldan, qızıldan.

 

Uşaq vaxtı biz açıq-qapalı hecalar kimi atılıb düşə-düşə bu şeirləri həvəslə oxuyardıq.

 

Abbas Səhhət də "Quşlar" şeirində bu ritmdən sanamalardan, yəni təkərləmələr janrından istifadə etmişdir:

 

Quşlar, quşlar, a quşlar…

 

A.Şaiqin "Dovşan" şeirinə diqqət edin:

 

Dovşan, dovşan, a dovşan…

 

M. Ə. Sabirin "Yaz günləri" şeirinə baxın:

 

Gəl, gəl, a yaz günləri.

 

"Cücələrim" şeirinə fikir verin:

 

Cip-cip cücələrim,

Tükü ipək cücələrim.

 

Cücələr həm çağrılır, həm də sananır.

Bunları deməkdə məqsədim odur ki, müasir uşaq ədəbiyyatımız folklora, xüsusən uşaq folkloruna müraciət etməlidir. Yazıçı üçün ən dəqiq kompas şifahi xalq ədəbiyyatıdır.

Həyəcan təbili. Uşaq yazıçıları öz oxucularını yetişdirməlidir. Əgər bu gün Kukla teatrının tamaşaçısı yoxdursa, sabah Azdramanın tamaşaçısı olmayacaq, bu gün "Göyərçin" jurnalının oxucusu yoxdursa, sabah "Azərbaycan" jurnalının oxucusu yoxdur.

 

 

İslam Sadıq abzası

 

İslam Sadıq el-oba, dağ-dərə şairidir. Qoşmadan, gəraylıdan başlanğıc götürüb. Şeir dili xalqın təfəkküründən süzülüb gəlir. Uşaqlar üçün yazdığı "Şümal" poeması məni kovrəltdi. Kənddə yaşadığım günlər yadıma düşdü. Şümal camış adıdır. Kənddə sovet vaxtı malları ətliyə verirdilər. Yerli hökumət mal-qaranı camaatdan alıb kəsir, ət məhsullarına çevirirdi. Belə bir hadisə Şümalın da başına gəlir.

 

Bir gün kənddən ətliyə

Naxır-naxır mal getdi.

Bizim də qapımızdan

Ayrılıb Şümal getdi.

 

Onu qoşdum naxıra,

Geri dönüb ağladı.

Mənim uşaq qəlbimi

Dağım-dağım dağladı.

 

Şümal camış olsa da,

Bircə dili yoxuydu,

Onun hissi, duyğusu

Bizimkindən çoxuydu.

 

 

Sevinc Nuruqızı səhifəsi

 

Son dövr uşaq ədəbiyyatının inkişafında Sevinc Nuruqızının zəhməti çox böyükdür. O, bütün həyatını uşaq ədəbiyyatına bağlayıb. 2006-cı ilin yanvarından "Cırtdan" və "Ümid" uşaq jurnallarının yaradıcı heyətinin direktoru, eyni zamanda İctimai radionun efirində həftənin altı günü canlı yayımlanan "Çoxbilmiş" adlı uşaq verilişinin redaktoru və aparıcısı olub. Hazırda "Təhsil" nəşriyyat poliqrafiya müəssisəsində böyük redaktor kimi fəaliyyət göstərir.

Qarabağ ağrıları, müharibənin gətirdiyi dəhşətlər, əsir soydaşlarımızın işgəncə dolu həyatına həsr edilmiş "Qisas" adlı pyesi Ə.Haqverdiyev adına Ağdam Dövlət Dram Teatrının, "Gəlinciklər" adlı pyesi Salyan Dövlət Kukla Teatrının səhnəsində tamaşaya qoyulub.

Sevinc Nuruqızının son beş ildə Azərbaycan dilində 19, rus dilində 6, ingilis dilində 3 kitabı çap olunub. Birinci siniflər üçün 3 qiymətləndirmə testi işıq üzü görüb. "Dədə Qorqud" dastanını uşaqlar üçün işləyib Azərbaycan, rus və ingilis dillərində çap etdirib.

Müəllifin ən irihəcmli kitabı "Bapbalaca əlifba" adlanır.

Kitabda müəllif əsasən səs və hərfləri uşaqlara əyləncəli və vizual üsulla çatdırır. Kitaba daxil olan şeirlərin əksəriyyətini təbii, uşaqlarda maraq doğuran bir yumor tamamlayır.

Sevinc Nuruqızının məktəbəqədər yaşlı uşaqlar üçün yazdığı nəsr əsərləri - "Ağca və Cubbulu" hekayəsi, "Sarı qız, Dız və Vız", "İpəkcənin macəraları", "Çiya ilə iki gün" kimi nağıl-povestləri, "Çərpələng", "Bapbalaca əlifba" və "Xortumlu dağ" kitabları balaca oxucular tərəfindən maraqla qarşılanıb. Cavabı "Qayçı" olan tapmacaya fikir verək:

 

Üz-üzədir iki bıçaq,

İkisi də əsl qoçaq.

Nəyi versən, kəsər onlar,

Kəsməsələr, küsər onlar.

 

 

Gülzar Nənə səhifəsi

 

Gülzar İbrahimovanın 30 adda kitabı 100 min tirajla çap edilib, kiçik oxuculara çatdırılıb.

Uşaqlara maraqlı olsun deyə, cavan vaxtından "Gülzar nənə" təxəllüsünü götürüb. Bu ad altında uşaqlar üçün yazmağı uğurla nəticələnib. Axı uşaqlar həqiqətən də nağılları baba və nənələrdən eşidəndə onlar üçün daha maraqlı olur.

Professor Qara Namazovun müəllifi olduğu Bakı Dövlət Universitetinin Uşaq ədəbiyyatı dərsliyində Gülzar xanımın yaradıcılığı geniş yer alıb. 6 ildir ki, "Bala dili", "Elli" və "Boya" jurnallarında baş redaktor vəzifəsində işləyir.

Yazıçı nağılda baş verən hər hadisəyə xüsusi rəsm çəkdirib.

Səsli nağıllar isə həm oxuya bilməyən, həm də adi nağılsevən uşaqlar üçün nəzərdə tutulub.

Hazırda müəllifin ibtidai siniflər üçün "1001 nağıl" adı altında 10 cildlik kitabının 2 cildi çapdan çıxıb, 3-cü cild isə çapa hazırdır.

 

 

Sərvaz Hüseynoğlu abzası

 

Sərvaz Hüseynoğlu keçən il 50 illik yubileyinə hesabat kimi çap etdirdiyi "Məmməd Araz dastanı" kitabına uşaq şeirləri silsiləsini də daxil edib:

 

Quşlar həvəsə saldı

Uçdum... daş kimi...

 

Və yaxud:

 

Ah, açılan sirr -

Bələyin çətin quruyar.

 

Böyüklər üçün yazılan bu misralarda şair fikrini nə qədər yığcam, dəqiq, poetik ifadə edirsə, uşaqlar üçün yazdığı şeirlərində də öz poetik üslubuna o qədər sadiqdir.

 

Yer qalmayıbdı

Azğın sellərə;

Ağzına qədər

Güllə-çiçəklə

Dolubdu dərə.

 

Və yaxud:

 

Aşdı-daşdı gül-çiçək,

İçində itdi dibçək -

 

misraları bu dediklərimizin təsdiqidir. Onun

 

Düşüb ələ-ayağa

Arı elə qaynaşır.

Qızım deyir: - Ay ata,

Deyən axı bal daşır -

 

misraları da çox təbii müşahidənin poetik məhsuludur.

 

Nə gözəl olar

Gülə-gülə sən

Günəş tək qalxıb

Enə biləsən -

 

misraları da Sərvazın uşaq şeirlərinin səmimi, oxunaqlı və yaddaqalan dünyasını ortaya qoyur.

Bu günlərdə Azərbaycan Uşaq antologiyası üçün şair və yazıçılarımıza müraciət etdim ki, yazılarını versinlər. Bu axtarışda tanınmış yazıçı E.Hüseynbəylinin uşaqlara həsr olunmuş və Marşakdan iqtibas etdiyi "Dəcəl siçan" nağıl-poeması, Qulu Ağsəsin yeni uşaq şeirləri tapıldı. Bu şeirlər obrazlı olmaqla bərabər, həm də özlərində əhvalatçılıq, hadisəçilik məqamlarını daşıdığına, yəni oxunaqlı olduğuna görə məni sevindirdi.

Sabirabadda qaçqın şəhərciyində yaşayan 60 yaşlı şairimiz Əziz Musanın "Töfiqənin nəğməsi", Çiçək yağışı", Şəfəq Sahiblinin "Biçilmiş çiçəklər", Münəvər Tabdıqovanın "Günəşananur", Rəfiqə Məmmədovanın "Dostluq", "Ardımca gəl", "Güllü kəpənəkli bağ", "Nəciblik duyğusu", gənc yazıçı Reyhan Yusifqızının "Yaşıl gözlü qız" kitabları nəşr olunub. Bu illərdə Zəminə Xınalının "Ağ atlı oğlan", "Əmirxan əsgər gedir", Telman Dəmirin "Arzudan əməllərə" pyesləri çap edilirdi və səhnələşdirildi. Borçalıdan Məhsəti Əliqızı, Lənkərandan Əhməd Haqsevər, Naxçıvandan İbrahim Yusifoğlu, Təbrizdən Səyid Heydər Boyat, Səttar Mahmudoğlu, Məlihə Əzizpur, Almaniyada yaşayan Simax Şeyda ötən beş il ərzində dövri mətbuatda maraqlı uşaq şeirləri ilə çıxış etdilər.

Simax Şeyda yəhudi şairidir, Azərbaycan dilində uşaq şeirləri yazır, eyni zamanda Azərbaycan şairlərinin şeirlərini yəhudi dilinə çevirir və son illər yəhudi dilində Azərbaycan uşaq ədəbiyyatı antologiyasını çap etdirib.

Tofiq Ağayev rus dilində uşaq şeirləri yazmaqla bərabər son vaxtlar uşaq şairlərimizin əsərlərini rus dilinə çevirib.

 

Şəfəq Sahibli abzası

 

Şəfəq Sahiblinin son beş ildə ölkəmizdə və Türkiyədə bir neçə şeir kitabı çap olunub. Onun uşaqlar üçün yazdığı şeirlər bədii lövhələrdən ibarətdir. O, bu lövhələri şeirə şəkil kimi gətirir:

 

Kəpənəyin dalınca

Dəcəl Sevinc qaçırdı.

Kəpənək zəri ilə

Ona cığır açırdı.

 

Kəpənəyin zərinin cığıra bənzədilməsi və həmin cığırla Sevincin arının dalınca getməsi çox maraqlıdır.

 

 

Gülarə Munis səhifəsi

 

Gülarə Munis 2008-2010-cu illərdə "Hanı toplanın topu", "Söylə mənə, ay nənə" "Gizlənmişəm, tap məni", "Müdrik zeytun ağacı", "Göydən alma düşmədi", və "Lalə gülünün sirri" kitablarını uşaqların ixtiyarına verdi.

Təhsil Nazirliyinin təklifi ilə 2009-cu ildən onun "Danışan hərflər" adlı şeiri ikinci siniflər üçün Azərbaycan dili iş dəftərinə daxil edilib.

Müəllif 2010-cu ildə İranın Urmiya şəhərində keçirilən şeir festivalında diplom və pul mükafatına layiq görülüb. Gülarə Munisin rəqəmlər haqqında yazdığı şeirlər diqqətimi xüsusilə cəlb etdi. Müəllif bu şeirlərdə rəqəmlərin xarici görünüşünə görə onları mənalandırıb.

 

 

Eyvaz Zeynalov abzası

 

Eyvaz Zeynalov 2007-ci ildə "Avropa nəşr mətbu evi"nin keçirdiyi müsabiqədə "Ən yaxşı vətənpərvər yazıçı" Beynəlxalq qızıl mükafatına layiq görülmüş, 2008-ci ildə Mahmud Kaşğari adına "Beynəlxalq hekayə", 2010-cu ildə Azadlıq radiosunun "Ədəbi azadlıq" kiçik hekayə müsabiqəsinin qalibi olub.

2007-ci ildə çap olunan "Qırmızı almalar" kitabına uşaq hekayələri və nağılları toplanıb. 2010-cu ildə isə Tiflisdə iki dildə - Azərbaycan və gürcü dilində "Uşaq hekayələri və nağıllar" kitabı çap olunub.

Bir neçə uşaq hekayəsi rus dilində Rusiyada, Ukraynada, Türkiyə türkcəsində Türkiyədə, polyak dilində Polşada çap olunub.

 

Dərsliklər səhifəsi

 

İbtidai sinif dərsliklərinin bəziləri zamanın tələbləri ilə ayaqlaşmır. Dərsliklərə elə müəlliflərin əsərləri salınıb ki, o müəlliflərin adını mən birinci dəfə eşidirəm.

2009-cu ildə çap olunmuş və hal-hazırda istifadə olunan 1-ci sinif ana dili dərsliyində bəzi mətnlərə nəzər salaq. Uşaqlar hərfləri öyrəndikdən sonra birdən-birə aşağıdakı şeirlə tanış olurlar. "Əlifbam" şeirində: (səh. 84) "Məna çiçəklərin baxışımla dərərəm". Məna çiçəkləri nə deməkdir, baxışla o çiçəkləri necə dərmək olar? Hərfləri yeni öyrənən uşaq bu şeiri anlaya bilərmi? Yenə həmin dərslikdə (səh. 105) "Atam evə gələndə, elə bil ki, nur saçır". Nur saçmaq ən çox anaya aiddir. Yenə həmin dərslikdə (səh. 129) "Qurban bayramı" şeirinə diqqət yetirək.

 

Yaradan qəlbimizə

İlahi nur ələsin.

Verdiyimiz qurbanı

Allah qəbul eləsin.

 

Şeirin bədiiliyi o yana dursun, verdiyimiz qurban olmaz, kəsdiyimiz qurban olar. Qurban vermək insana aiddir, kəsilmək qoyuna.

Nurəddin Kazımovun və hal-hazırda istifadə olunan 4-cü sinfin oxu kitabında Nazir Məcnunun "Qadın əlləri" şeirinə baxın.

 

Ay qadın əlləri, parça üstünə

Nə incə naxışlar salırsınız siz.

Şimşək olursunuz uca dağlardan

Nə vaxt ki, daşları endirirsiniz.

 

Bu şeirdə nə deyilir, necə deyilir hər şey göz önündədir. Sadəcə uşaqlardan üzr istəmək lazımdır. Yenə həmin dərslikdə Eldar İbrahimin "Şəhidlər" şeirindəki misralara nəzər salaq.

 

Cənazələr yol gedir

Bir-birindən qüdrətli

Güclü çiyinlər üstə.

 

Qüdrət çiyinə aid ola bilməz. Qüdrət mənəvi varlığa aiddir.

3-cü sinfin Azərbaycan dili iş dəftərində verilən aşağıdakı şeirdə heç nə anlamadım.

 

Zahiddən soruşdular

Ev niyə bu gündədi?

Qapı çıxıb yerindən

Pərdə kündə-kündədir.

 

Burada uşaqlara hansı düyğuların aşılanması bir yana, pərdənin kündə-kündə olmasını anlaya bilmədim.

Misallar çoxdur. Ona görə də dərsliklərimiz Təhsil Nazirliyinin, Yazıçılar Birliyinin və savadlı pedaqoqlarımızın birgə əməyinin məhsulu olmalıdır.

 

 

Uşaq ədəbi tənqidi səhifəsi

 

Son beş ildə tanınmış alim Fizuli Əsgərlinin uşaq ədəbiyyatı ilə bağlı "Bədii təhlil və ədəbi tənqid", "Uşaq ədəbiyyatı: qarşılıqlı yaradıcılıq qaynaqları" "Bədii tərcümə məsələləri", "Ədəbi düşüncələr", Zahid Xəlilin yaradıcılığı haqqında "Ömrün sözü, sözün ömrü" və tərtib etdiyi "Zahid Xəlilin sənət dünyası" kitabları və 2007, 2009, 2011 ci illərdə Zahid Xəlillə birgə yazdığı ali məktəblər üçün "Uşaq ədəbiyyatı" dərslikləri işıq üzü gördü.

Gənc tədqiqatçı Aysel Xəlil "Uşaq yazıçısı Qəşəm İsabəyli" kitabında təkcə Qəşəm İsabəylinin yaradıcılığını deyil, müasir uşaq ədəbiyyatımızın problemləri barədə maraqlı təhlillər aparıb.

Akademik Bəkir Nəbiyevin Xanımana Əlibəyli 90 illiyi haqqında yazdığı "Şeirimizin Xanımanası" məqaləsində müasir uşaq ədəbiyyatının alatoran görüntülərinə aydınlıq gətirdi.

Son beş ildə professor Qara Namazovun 3 cilddə "Azərbaycan uşaq ədəbiyyatı antologiyası" və ali məktəblərdə "Uşaq ədəbiyyatı" dərsliyi, tənqidçi, filologiya elmləri doktoru Vaqif Yusiflinin Gülzar İbrahimova haqqında yazdığı "Müasir nağıllar" və İlyas Tapdığın uşaq dünyasına həsr etdiyi "Bu, İlyas Tapdıqdır" yazısı müasir uşaq ədəbi tənqidinin yadda qalan səhifələrindən hesab oluna bilər.

Təşəbbüs: Ötən il Azərbaycan Dillər Universitetinin ingilis dili fakültəsində tələbələrin açıq dərslərinin biri Zahid Xəlil və Rafiq Yusifoğlunun yaradıcılığına həsr olunub. Dərsdə şairlər də iştirak edib... Sonra dərsin təhlili aparılıb. Məncə, bu çox vacib bir dərs formuludur, Təhsil Nazirliyi bu cür vasitələrdən geniş istifadə edə bilər. Daha maraqlı bir məqam, universitetlərimizin dil-ədəbiyyat fakültələrində ayda bir dəfə Anarın, Fikrət Qocanın, Çingiz Abdullayevin, İntiqam Qasımzadənin, Rəşad Məcidin, Qulu Ağsəsin Elçin Hüseynbəylinin, Vaqif Yusiflinin, Mahirə Abdullanın, Elxan Zalın və Səlim Babullaoğlunun dərs aparmaları tələbələr üçün həm əyani vasitə olar, həm də mövzular yetərincə öyrənilər. Təhsil Nazirliyi və universitet rektorları bu məsələni təhsilimizin xeyrinə həll etsələr yaxşı olar.

 

 

Uşaq mətbuatı səhifəsi

 

Son beş ildə "Göyərçin", "Göy qurşağı" "Yuva", "Elli", "Bala dili", "Boya" "Bahar", "Arzu" "Herba flora", "Günəş" Sehirli xalat","Ailəm" jurnalları, "Savalan", "Şəkər villası", "Tonqal", "Tumurcuq" qəzetləri maraqlı uşaq əsərləri dərc etdi. "Təhsil", "Altun" və "Beşik" nəşriyyatları maraqlı uşaq kitabları ilə uşaqları sevindirdi.

Bakı, Naxçıvan, Gəncə, Salyan Dövlət kukla teatrlarları, Naxçıvan Dövlət Uşaq Teatrı, habelə, "Bakı", "Günay", "Çiçəyim", Təbəssüm", "Körpəm" uşaq teatrları öz səhnələrini körpə balalarımızın üzünə böyük məhəbbətlə açdı. Amma bəzi uşaq teatrlarının repertuarı zəif, bəsit, həvəskar təsiri bağışlayır. Yaxşı olardı ki, bu teatrlar bizim tanınmış yazıçılarımıza müraciət etsinlər.

Dövlətdən maliyyələşən uşaq təşkilatları demək olar ki, uşaq ədəbiyyatına heç bir köməklik göstərmirlər.

Təkcə Respublika Uşaq Təşkilatının sədri, millət vəkili Gülər Əhmədova uşaq ədəbiyyatına "Mərkəz" qəzetində həftədə bir səhifə yer ayrılmasına köməklik göstərdi. Bu səhifə balaca oxucular tərəfindən maraqla qarşılandı.

Uşaq ədəbiyyatı təkcə Yazıçılar Birliyinin deyil, hamınındı. Respublikamızda çoxlu uşaq təşkilatları var. Hətta ədəbiyyata dəxli olmayan şəxslər nə qədər ədəbi dərnəklər qeydiyyatdan keçiriblər. Bütün ədəbi, bədii, ictimai uşaq təşkilatları uşağa qayğını ancaq ona sirniyyat vermək, qabağında oynamaq və oynatmaq kimi başa düşürlər. Lap yüzüncü məsələdə də uşaq ədəbiyyatı onların yadına düşmür, Yaxşı olardı ki, uşaqların kökələrinin yanında kökəsi və kuklası haqqında şeirləri də olaydı. Şadlıq saraylarında rəqs edən balaca qızların və küçələrdə maşınları yuyan, təkərlərini qaraldan oğlan uşaqlarının şeirləri də ölür. Onların sinif jurnallarının arxasındakı yazı 8a sinif jurnalının arxasındakı yazı ilə eyni kökdəndir.

Problem: Yüz ildir ki, uşaq şeirimizdəki obrazlar eynidir. Uşaq həmin uşaq, ayı həmin ayı, tülkü həmin tülküdür. Bioloji mənada ayı həmin ayı, tülkü həmin tülkü ola bilər, bu düz, amma bunların filologiyasının dəyişməsi təbiidir. Mən hələ bunu yetərincə müasir uşaq ədəbiyyatımızda görmürəm.

Uşaq ədəbiyyatımıza ictimai və sosial məzmun öz ərazisini genişləndirməlidir.

Uşaq ədəbiyyatımızın fəlsəfəsi, dili inkişaf etməli, uşaq şeiri uşaq folkloruna söykənməlidir.

Uşaq ədəbiyyatı uşaq yerinə qoyulmamalıdır.

Qədim yurd yerlərimizin, şəhidlərimizin, milli qəhrəmanlarımızın obrazlarını uşaq ədəbiyyatında daha da canlandırmalıyıq.

Uşaq şeirimizdə bir şeyi aydın etmək çox çətindir. Şeirin ab-havasından bilmək olmur ki, bu şeir 80-ci ilindir, yoxsa 2011-ci ilin. Yəni 2011-ci ildə uşaq ədəbiyyatının dayandığı yeri, səciyyəni təyin etmək mənə çətin gəldi. Yaşlı nəsil ədəbiyyatında bu fərqi görmək mümkündür. Şeir öz zamanına oxşamalı və bütün dövrlərdə öz bədiiliyini qoruyub saxlamalıdır. Bəlkə sərbəst uşaq şeirinə geniş yer verməliyik. Bəlkə modern uşaq şeiri yaranmalıdır. Bu barədə düşünməyə dəyər.

Göstərdiyim nöqsanlarla bərabər, çox ümidliyəm ki, gözəl uşaq ədəbiyyatımız yaranıb və yenisi də yaranır. Uşaq yazıçılarımız 12-ci qurultaya alnı açıq, üzü ağ gedirlər. Bunu misallarda da gördünüz. Uşaq şairini qorumaq lazımdır. Uşaq şairi hər zaman yaranmır. Gərək anadan uşaq şairi doğulasan.

Vərəqi dəyişmək vaxtıdır, əgər dəyişməsəm, vaxt onu əlimdən vurub salacaq.

 

 

Sonuncu səhifə

 

Epiloq: İndi əlimdə bir ağ vərəq qalıb, bir işıq vərəq, sözləri yoxdur bu vərəqin, ancaq eləcə işıqdı. İşıq olan yerdə həyat var, həyat olan yerdə arzu. Bir arzumuz var: Anar müəllim, Azərbaycan Yazıçılar Birliyinin aylıq uşaq jurnalının nəşrinə böyük ehtiyac var, bizə kömək edin. Respublikamızda mötəbər uşaq jurnalı yoxdur. Bu ağırlığı və ağrını ancaq Yazıçılar Birliyi çəkə bilər. Bu arzunun gerçəkləşməsi naminə bu işıqlı vərəqi 8a sinif jurnalının üstünə astaca qoyuram. Qoy bu ağ vərəq şəhid uşaqlarımızın ən mükəmməl şeiri olsun!

 

 

Qəşəm NƏCƏFZADƏ

 

Ədəbiyyat qəzeti.- 2011.- 22 aprel.- S.4.