Folklordan keçən dünyamız
AMEA-nın müxbir
üzvü, professor Azad Nəbiyevin bu günlərdə
"Elm və təhsil" nəşriyyatında
işıq üzü görən "Folklorda fasiləsiz
transfer və yuxu
paradiqmaları" kitabında alimin son illərdə folklorun genezisi barədə "Oxşar
dəyərlərin gen qaynağı - Genealoji nəzəriyyə" tədqiqatının
davamı
olan
araşdırmalar yer alıb." Təqdim
edilən əsərdə müəllif dünya
xalqlarının folklor
yaradıcılığının başlanğıc mərhələsi
üçün ənənəvi olan fasiləsiz transfer universal nəzəriyyəsini irəli sürür. Nəzəri
baxışlarında Ziqmund Freydin psixoanaliz təlimindən
çıxış edən müəllif fasiləsiz transfer prosesinin yaranma və fəaliyyət
funksiyalarını, onun riyazi
modelini və törəniş mərhələsində
yaranmış ilkin folklor
paradiqmalarını açıqlayır. Professor həmin
başlanğıc mərhələlərdə meydana çıxan bədii dəyərləri
dünya elmi-nəzəri fikrinin
ilkin elmi
qaynağı hesab edərək,
onların yeni dəyərləndirmə
meyarlarını müəyyənləşdirilmə zərurətini
gündəmə gətirir, həmçinin, bu
mərhələdə formalaşan
paradiqmaları kollektiv icraya
qoşulmayan fərdi yaradıcılıq
nümunələri kimi səciyyələndirir…"
Annotasiyada
vurğulandığı kimi, müəllifə
görə, erkən paradiqmalar fərdi
yaradıcılıq nümunələri olub,
kollektiv icraya qoşulmadan müstəqil janrlaşma
prosesi keçmişdir.
Yeni
nəşrə maraqlı ön söz yazan professor Fərman
İsmayılov vurğulayır ki, A.Nəbiyevin
dünya xalqlarının çeşidli
folklor yaradıcılığı
materiallarına əsaslanaraq irəli sürdüyü
çox ciddi, dolğun və düşündürücü
nəzəri mülahizələrinin hər biri
ictimai və humanitar elmlər sahəsində
yeni və perspektivli nəzəri
mülahizələr kimi dəyərləndirilməyə
layiq olub, ictimai elmlər, eləcə də
folklorşünaslıqda yeni tədqiqat
istiqamətlərinin zəruriliyini gündəmə gətirir.
Ön söz müəllifin
yeni nəşrlə bağlı öz qənaətlərinə akademik Fuad
Qasımzadənin mülahizələrini də ortaq etməkdə haqlıdır: "Azad Nəbiyevin bu universal nəzəriyyəsi
oxşar dəyərləri əhatə
edən dolğun nəzəri fikirlər,
orijinal yanaşmalarla
zəngin olub, ictimai
elmlər sahəsində son dövrlərin
ən yeni elmi kəşfi
kimi dəyərləndirilə bilər".
A.Nəbiyev
kitab oxumağı hamı tərəfindən
qəbul olunmuş hörmətə
işarə kimi dəyərləndirir. Bu məqamda alimin "folklorda fasiləsiz transfer
və yuxu paradiqmaları" kitabı ilə
tanışlıq ilk növbədə cəmiyyətdə
qəbul olunmuş dəyərlərə,
inanc və yozumlara dərin
rəğbət hissi aşılayır,
yaddaşı, ruhu təzələyir. Oxuyub görürsən ki,
yuxuda ocaq görmək
evdə olmağın hiss edilməsinə,
beşiyin yada
düşməsinə işarə imiş.
Okean xeyirxahlığa, şöhrətə,
dövlətə, ot - xoş
işə işarədir. Görürsən ki, adicə saç düzümü barışığa, sevgi və səmimiyyətə işarə ola bilərmiş. Uzun saç uzun yolu, ağ saçlar
əziyyəti, saç tökümü
dost itkisini və s. ehtiva edirmiş.
Tanış olduqca yuxularında eyzən bütöv şamla şamdan görmək istəyirsən - bu, parlaq gələcəyə işarədir. İstəyirsən
ki, yanında da riskli, amma çox
şərəfli iş haqqında xəbər
verən şampan şərabı ola. Ən çox da gözəlimiz Qarabağ
haqqında sevincli xəbərə qulaq asdığımız bu
günlərdə.
Yeni nəşrdə
bu tipli şərhlər,
yozumlar yüzlərlədi. Azad müəllim bu şərhləri
verməkdə ona görə
israrlıdır ki, çağdaş
həyatımızda "psixoloji gərginlik
yüksələn xətt üzrə davam
etməkdədir. Onun sürət tempini ləngidib
dayandırmaq üçün
dünyanı psixoloji məqamlardan yenidən
öyrənmək, psixoloji dərketmənin
yeni görüntülərini aşkarlamaq, onun bədii
düşüncədəki geniş mənzərəsini
bərpa etmək lazımdır".
S.Hüseynoğlu
Ədəbiyyat qəzeti.- 2011.- 12
avqust.- S.5.