Milli ruhun təntənəsi
Məhəmmədhüseyn Şəhriyar Azərbaycan və İran poeziyasının ən nəhəng simalarından biridir, qüdrətli söz ustadı, XX əsr Azərbaycan və fars ədəbiyyatının iftixarıdır. Şairin poeziyası dövrün ictimai, siyasi, fəlsəfi və ədəbi görüşlərinin canlı aynasıdır. Onun ölməz irsi əbədidir, nəinki Şərq, dünya mədəniyyəti və ədəbiyyatı xəzinəsinin nadir incisidir. Ecazkar poeziyası ilə ürəkləri fəth etmiş şair geniş kütlələrin sonsuz məhəbbətini qazanmışdır. Onun şeirləri dildən-dilə düşmüş, bir çox dillərə tərcümə olunmuş, insanların ruhunu oxşamışdır. Bu gün ölkəmizdə çətin elə bir insan tapıla ki, Şəhriyar poeziyasının vurğunu olmasın, onun şeir nümunələrini bilməsin.
Böyük öndərimiz Heydər Əliyev müsahibələrin birində: "Sevdiyiniz şair?" - sualına - "Şəhriyar" - cavab vermişdir.
Nədir Şəhriyar poeziyasını bu qədər insanlara sevdirən, onu populyarlaşdıran, dillərdə əzbər edən, çox sevilən mahnıların sözlərinə çevirən?
Bu, ilk növbədə Şəhriyar şerinin fikir zənginliyi, bədii saflığı və səmimiyyətidir. Ümumbəşəri ideyaları yorulmadan tərənnüm edən şair insanları sülhə, bərabərliyə, xeyirxahlığa, mənəvi təmizliyə çağırır. Şəhriyar yaradıcılığında ümumbəşərilik, humanizm, insana böyük məhəbbət geniş əks olunmuşdur:
İnsanlarıq, insanlığı xoşlayın,
Bir millətik, birləşməyə başlayın,
Bu xan-xanlıq hökumətin boşlayın,
Bu gün gərək bəşər olsun bir millət,
Bir millətə
olarmı yüz hökumət?!
Qloballaşan, sərhədsizləşən dünyamız
üçün nə
qədər aktual sözlərdir. İnsanpərvərlik, vətənpərvərlik və xəlqilik Şəhriyar yaradıcılığının
ana xəttini təşkil edir. O, ənənəvi qəzəl
şairindən fars dilində romantik şerin gözəl nümunələrini,
daha sonra isə ana dilində
dahiyanə realist tablolar
yaratmış mahir sənətkaracan böyük
yaradıcılıq yolu
keçmişdir.
Şəhriyar poeziyası sənətkarlıq
baxımından da yüksələn xətlə
inkişaf etmişdir. O, novator
şair kimi də özünü göstərmişdir. Klassik şeir
formasından geniş
istifadə edən şair, özünü yeni şerin də nümayəndəsi
saymışdır. Onun sərbəst
formada yazdığı
şeirləri də gözəl sənət münunələridir.
Şairin poetik dünyası zəmanəsinin ensiklopediyası
olmaqla yanaşı, bütün dövrlər
üçün müasir
olan ədəbi mövzuları da əhatə edir.
Biz azərbaycanlılara şairi xüsusi sevdirən onun anadilli poeziyasına hopmuş milli ruhun poetik ifadəsidir. Milli ruh
şairin anadilli poeziyasının həm ideya-məzmun, həm də bədii-estetik xüsusiyyətlərində parlaq
əksini tapıb.
Şair ən ülvi insani duyğuları tərənnüm edərək,
oxucusunu mənəvi yüksəkliklərə səsləyir.
Şəhriyarın şeir dili
- sadəliyi, ilkinliyi ilə qəlbləri fəth edir, şerin bir ana laylası kimi qulaqlarımızda səslənir.
Heydərbaba, Nənəqızın gözləri,
Rəxşəndənin şirin-şirin
sözləri,
Türki
dedim, oxusunlar özləri,
Bilsinlər ki, adam
gedər, ad qalar,
Yaxşı-pisdən ağızda bir dad qalar.
Yaxud:
Qarı
nənə gecə nağıl deyəndə,
Külək qalxıb qap-bacanı
döyəndə,
Qurd keçinin
Şəngülüsün yeyəndə.
Mən qayıdıb bir də uşaq olaydım,
Bir gül açıb, ondan sora solaydım.
Şəhriyar poeziyası - bütövlükdə
milli azərbaycanlı
ruhunun təntənəsidir. Şəhriyarın füsunkar şeir aləmi, sehrli poetik dünyası büsbütün millidir,
ruhumuzu oxşayır,
oxucuya müqəddəs
insani duyğuları,
ülviyyəti aşılayır,
ədalətə və
azadlığa çağırır,
məhəbbət və
mərhəmət öyrədir.
Şairin fikir dünyası
olduqca genişdir, hətta sonsuzdur, insanı qanadlarına alaraq keçmişə, bu günə və sabaha aparır, Heydərbabanın
qoynuna, xoşbəxt uşaqlıq çağlarına
qaytarır, bu günün qayğılarını
yada salır, sabahın müjdəsini verir. Şəhriyar poeziyasında hər birimizin ağlından və ürəyindən keçən, qəlbimizdəki
zərif duyğular dahiyanə əksini tapır:
Heydərbaba, dünya yalan dünyadı,
Süleymandan, Nuhdan qalan dünyadı,
Oğul
doğan, dərdə
salan dünyadı,
Nər kimsəyə hər nə verib alıbdı,
Əflatundan bir quru ad qalıbdı.
Ayrılıq motivləri dərin iz buraxmışdır Şəhriyar yaradıcılığında. Mən deyərdim ki, Şəhriyarın bu mövzuda yazdığı
şeirlər bütöv
bir epoxanın rəmzinə çevrilmişdi:
Arazım
vursun baş daşdan-daşa,
Göz yaşı gərək başlardan aşa,
Necə yad olsun qardaş
qardaşa?
Nə
din qanır, nə iman ayrılıq,
Aman, ayrılıq, aman, ayrılıq!
Birliyə çağırış çox
güclüdür Şəhriyar
yaradıcılığında. "Birlik yaradın, söz bir olar
biz kişilərdə" - misrası dillərdə əzbərdir.
Şəhriyar yaradıcılığında ana dilinə məhəbbət çox
gözəl ifadə olunub:
Türkün dili tək sevgili,
istəkli dil olmaz,
Ayrı
dilə qatsan bu əsil dil
əsil olmaz.
Şəhriyarın yaradıcılığı həmişə
tədqiqatçıların diqqət mərkəzində
olub. Ayrı-ayrı vaxtlarda
Ə.Atəş, Q.Beqdeli,
H.Billuri, Böyük Nik Əndiş, B.Budaqov, Əliməmməd
Əbülfəzl, Cəmşid
Əlizadə, İsa
Həbibbəyli, Həsənəli
Məhəmmədi, Əhməd
Kaviyanpur, H.Qasımov,
E.Quliyev, Barfıruş
Məhəmmədbağır Nəcəfzadə, Mübəyyin
Məhəmmədhüseyn, Zilli Məniçöhr, Hüseyn Münzəvi, B.Nəbiyev, Fəthi Nüsrətullah, N.Rizvanov,
Y.Şeyda, E.Şükürova
və digərləri
Şəhriyarın həyat
və yaradıcılığı
haqda dəyərli əsərlər yazmışlar.
İnanırıq ki, bu işlər
yenə də davam etdiriləcək. Böyük
öndər Heydər
Əliyevin dediyi kimi: "Dahi sənətkarın yaradıcılığının
dərindən öyrənilməsi,
tədqiq və tədris edilməsi sənət və elm xadimlərimizin müqəddəs
borcudur".
Və
son olaraq aşagıdakı
misraları xatırlatmaq
istərdim:
Evlər
qalır, ev
sahibi yox özü,
Ocaqların ancaq işıldar
közü,
Gedənlərin az-çox qalıbdır
sözü,
Bizdən
də bir söz qalacaq, ay aman!
Kimlər
bizdən söz salacaq, ay aman!
Bəli, şairdən ölməz
söz qalır və bu əbədiyyətə
qədər belə olacaq. Nə qədər ki,
xalqımız var, Şəhriyar sözü
qalacaq, yaradıcılığı
yaşayacaq və onun haqda yenə
və yenə söz salınacaq, irsi tədqiq olunacaq, yeni-yeni əsərlər yaranacaq.
Şəhriyar irsi dilimizi,
xalqımızı yaşadacaq,
xalqımız isə
Şəhriyar irsinin varlığının təminatçısı
olacaq. Və beləliklə də,
özü demişkən,
"el məşəli", "əbədiyyət gülü"
Şəhriyar sonsuzluğa
qədər yaşayacaq.
Gövhər BAXŞƏLİYEVA
Ədəbiyyat qəzeti.- 2011.-
9 dekabr.- S.1.