İslam dini toy və yas mərasimlərində
israfçılığa yol verilməsinin əleyhinədir
Qafqaz Müsəlmanları İdarəsi
Qazılar Şurası və Elmi-Dini
Şurasının müraciəti
Allahın
adı ilə!
Son zamanlar
cəmiyyətimizdə milli və dini dəyərlərə qayıdış prosesinin güclənməsi Azərbaycan
xalqının tarixən formalaşmış həyat fəlsəfəsinə,
ictimai fikrinə və adət-ənənələrinə
müraciətini zəruri edir. Bu, təbii
haldır, çünki müstəqillik
dönəmində tarixi köklərimizə,
İslama, mənəvi dəyərlərə,
əxlaq normalarına maraq artmış, milli adətlərin yeni, müasir tələblər səviyyəsində
inkişafı üçün münasib şərait yaranmışdır.
Bu tarixi proseslə əlaqədar
Azərbaycan Respublikasının Prezidenti
Zati-aliləri möhtərəm İlham Əliyev
cənabları demişdir: "Bəşəriyyə*tin
milli-mədəni tərəqqisində müstəsna bir mərhələ açmış İslam dininin tarixi rolu xüsusi
qeyd edilməlidir. Öz
ümumbəşəri mahiyyəti və demokratizmi
ilə İslam dini
insanları daim sülhə, həmrəyliyə,
dözümlülüyə və mənəvi-əxlaqi
kamilliyə dəvət etmişdir".
Bu gün milli və dini ənənələrin bərpası zamanı
müsbət keyfiyyətlərin aşılanması ilə
yanaşı, bir sıra problemlərin
yaranması, bəzən ifrata və dinə
aidiyyatı olmayan bidət hərəkətlərə
yol verilməsi haqlı olaraq
ictimaiyyəti narahat edir.
Söhbət son
zamanlar kütləvi informasiya
vasitələrində geniş ictimai müzakirəyə
çıxarılan və dövlət dairələrində
debatlara səbəb olan
toy və yas mərasimlərinin
təşkili və keçirilməsi qaydalarından, vəqf
olunmuş qəbiristanlıq ərazilərində
məzar yerlərinin satılmasından, dəbdəbəli
qəbirüstü abidələrin ucadılmasından və günümüzün reallığına aid olan bir
sıra problemlərdən gedir. QMİ-nin
Qazılar Şurası və Elmi-Dini Şura ictimaiyyət nümayəndələri
ilə birlikdə bu məsələ ilə
əlaqədar əvvəlki illərdə bir
neçə dəfə öz mövqeyini bildirsə də, çox
zaman təklif və tövsiyələrimiz
cəmiyyətdə tam tətbiqini tapa bilməmişdir. Əksər hallarda guya bu mərasimlərin
milli adət və dini
ənənələrə müvafiq olduğunu iddia edənlər,
öz şəxsi mənafeləri naminə
dinimizin qayda və
qanunlarını təhrif edirlər. İslam
dininin təməl özəlliklərinə,
Peyğəmbərimiz Məhəmməd salavatullahın aləmlərə
örnək olan şəxsi
nümunəsinə və hədisi-şəriflərə istinad edən hər bir
şəxs bu məsələnin islami qanunlarla məntiqi uyğunsuzluğunu yaxşı bilir.
Hər
şeydən əvvəl qeyd etmək
lazımdır ki, müsəlmanların
övladına toy etməsi və ya mərhumları üçün
ehsan verməsi dini
baxımdan bəyənilən və təqdir olunan
əməldir. Qurani-Kərimin Əraf surəsinin 31-ci ayəsində
insanlara: "…Gözəl
libaslarınızı geyin, yeyin-için, lakin israf etməyin, çünki
Allah israf edənləri
sevməz!" - hökmü buyurulmuşdur. Məhz bu ayənin hökmunə əsasən
insanların şənlik və ya matəmlərdə
iştirakı dini baxımdan münasib sayılır, yalnız istər toy, istərsə də yas
mərasimlərində israfın və ifrat
dəbdəbənin Allah tərəfindən
bəyənilməyən bir əməl
olduğu təsbit olunur.
Məlumdur
ki, toy nikahın
aşkarlığını və qanuniliyini
təmin edir. Peyğəmbərin (s) bir hədisində deyildiyi kimi: "Beş halda şənlik mərasimi
qurulmalıdır: izdivac (evlənmə)
zamanı, uşaq dünyaya
gəldikdə, uşağı sünnət etdikdə, ev aldıqda və Həcc ziyarətindən
qayıtdıqda". Müsəlmanların
şadlıq mərasimləri və toylarında yemək
süfrələri açmaq, şənlənmək
qədim el adətlərindəndir, lakin bəzi yeni dəblər,
özəlliklə son zamanlar
vüsət tapmış zənginlik nümayişi
bir neçə baxımdan düzgün deyildir. Əvvələn,
bu məclislər sosial
bərabərsizliyi dərinləşdirməklə cəmiyyətdə
təbəqələşmə yaradır. Verilən yemək
və başqa məhsul çeşidlərinin
ifrat dərəcədə çoxluğu Allahın haram
buyurduğu israfa səbəb
olur, maddi və mənəvi
balansı pozur. Mərasimlərdə
imkansızlara, ehtiyacı olanların ailələrinə
yardım və ehsan etmək İslama görə məqbul sayılır. Buna görə də mərasimlərin təşkili
zamanı israfçılıq hallarının
qarşısının alınmasında cəmiyyətimizin
birgə səyləri, ictimai qınaq olduqca vacibdir.
Dini
nöqteyi-nəzərdən vəfat edən müsəlman üçün vacib olan dörd əməl - qüsl, kəfən, cənazə namazı və
dəfndir. Təəssüf ki, müasir dönəmdə müsəlmanlarımız
şəriətin bu hökmlərinə
önəm vermək əvəzinə bidət hərəkətlərə
daha çox meyllənirlər.
Mərhumun ailəsinə təsəlli və
başsağlığı vermək elimizin
qədim adətlərindəndir. Lakin dəfn
mərasimlərində təmtəraqlı ehsan
verilməsinin dini baxımdan heç bir əsası yoxdur. Ehsan hərfi tərcümədə
"yaxşılıq etmək, gözəl iş
görmək" mənasını verir.
Onun imkansızlara, ehtiyacı olanlara, yetim və kimsəsizlərə
verilməsi müstəhəb və bəyənilən əməllərdəndir.
Mahiyyətinə görə, ehsan bir kəlmə xoş söz, bir stəkan çay da ola
bilər. Bəzi hallarda mərhumun
ailəsi özünü əziyyətə
salıb, maddi və mənəvi təhlükəyə
ataraq, süfrəyə növbənöv
təamlar, meyvələr, şirniyyat düzüb özünü
kimlərəsə göstərmək xatirinə borcla məclis verir. Bir qədər
sonra bu məsuliyyətsiz
hərəkəti onu bədbəxtliyə
sürükləyəndə günahı özündə deyil, ilahi ədalətsizlikdə
axtarır və düşünmür ki, Rəbbimizin əmr və qadağalarına
asilik bağışlanılmaz
günahlardandır. Xüsusilə Ramazan
ayında iftardan əvvəl məclislərdə
ehsan adı ilə yemək və çay süfrəsi verilməsi qəti
qadağandır və haram hesab olunur. Bu mənada, biz
Naxçıvan Muxtar Respublikasında son zamanlar yas
məclislərindəki israfçılıq əleyhinə təşəbbüsləri
dəstəkləyirik və ümid edirik ki, başqa
bölgələrimizdə də dövlət və din xadimlərinin birgə səyi ilə toy və yas mərasimlərindəki
israfçılıq hallarına son
qoyulacaqdır.
Qəbirüstü abidələrin
hazırlanmasında ifrat dəbdəbə
və təkəbbür nümayişi yas və toy mərasimlərindən
geri qalmır. İslam
qənaət, sadəlik və mötədillik dinidir,
zahiri təmtərağı sevmir, bahalı məzar daşlarının, qəbirüstü
abidələrin düzəldilməsi İslam normalarına ziddir.
Rəvayətə görə, Həzrət Məhəmməd
(s) süd
qardaşı Osmanın məzarının üzərinə
tanınmaq üçün öz əlləri ilə kiçik
bir başdaşı qoymuş,
bununla müsəlman məzarlarının
sadəliyi öz təsdiqini
tapmışdır. Şəriətə görə, önəmli
olan qəbrin 30-40 il
müddətində tamamən torpağa
qarışması və qəbiristan ərazisinin
böyüyərək məkanı zəbt etməməsidir.
Qəbiristan torpaqları vəqf ərazisi hesab
olunur, onların satışı dinimizə
görə haramdır. Biz vətəndaşlarımızı
belə əməllərdən çəkinməyə
çağırırıq.
Bu
və digər dini problemlərlə
bağlı bir məqamı da yaddan çıxarmaq olmaz ki, İslamın
yayıldığı ərazilərdə dini
dəyərlər yerli ürfi
adət və ənənələrlə təmas edərək
qaynayıb-qarışmış, hər yerin
özünəməxsus cəhətlərini, etnik
xüsusiyyətlərini qoruyub
saxlamaqla Allahın yaratdığı bəşəri
müxtəlifliyi zənginləşdirmişdir. Bizim xalqımızın mentaliteti
əsasən islami dəyərlərdən
ayrı deyildir. Bunu nəzərə alaraq, geniş ictimaiyyətin,
din xadimlərinin, ziyalıların,
dövlət və elm adamlarının
birgə səyi ilə müəyyən bir
razılaşmaya gəlmək, milli və
dini dəyərlərin pozulmaması
şərti ilə, dini və dünyəvi
prinsiplərə uyğun olan
ortaq məxrəc əldə etmək
mümkündür. Qafqaz Müsəlmanları
İdarəsinin Qazılar Şurası və Elmi-Dini
Şura cəmiyyətimizin bütün təbəqələrini illərlə
formalaşmış islami qaydaların, milli adət-ənənələrin
qorunmasına riayət etməyə, KİV-i
bu istiqamətdə fəal
yardımçımız olmağa dəvət
edir.
Biz eyni zamanda xalqımıza, bütün
vətəndaşlarımıza müraciət edərək bu vacib ictimai
əhəmiyyət kəsb edən məsələnin ümumxalq müzakirəsinə
çıxarılmasını təklif edirik.
Toy və yas mərasimlərinin
təşkilinə münasibətiniz, təklif və qeydləriniz
gələcəkdə QMİ-nin
Qazılar Şurası tərəfindən toplu
şəklində təhlil olunaraq müvafiq nəticələr
çıxarılacaqdır. Bu məsələ
ilə əlaqədar Qafqaz Müsəlmanları
İdarəsinin fətva şöbəsinə yazılı olaraq müraciət edə bilərsiniz:
(Bakı, M.Fətəli küç. 7,
Qafqaz Müsəlmanları İdarəsi fətva şöbəsi.
E-mail: qmi@qafqazislam.com).
Vahid
dini-mənəvi dəyərlər konsepsiyasının tərtibi
və təsdiqi zamanı mülahizələrimizin nəzərə
alınacağına, cəmiyyətimizdə fikirlərimizin rəğbətlə
qarşılanacağına ümid bəsləyirik. Əminik ki, təlqin etdiyimiz
başlıca fikir - toy və yas məclislərində ifrat və
israfdan imtina etmək qərarı cəmiyyətimizin mənəvi
tərbiyəsində müstəsna rol oynayacaq, müsbət
ictimai fikrin formalaşmasına xidmət edəcəkdir,
inşallah!
Allah
hamımızın köməyi olsun!
Bakı şəhəri,
13 iyul 2011-ci il
Qafqaz Müsəlmanları
İdarəsinin təşkil etdiyi “dəyirmi masa”
iştirakçıları adından
Ədəbiyyat qəzeti.- 2011.- 15 iyul.- S.1.