"Qoşqarı xatırla, Kəpəzi oxşa…"
Dünyadakı bütün pislikləri yaxşılıqla,
munisliklə yumaq istəyi, çabası şair Hikmət Mahmudun yaradıcılığından
işıq kimi keçir. Bu aydınlıqda
o özü də günəşə, aya ortaq bir insan
ömrünün daşıyıcısı
olmaq istəklisidi və çiçəkləri
körpə, təbiəti
ana bilib onları hər bəladan qorumaq yolçuluğundan doymur ki, doymur. Bu doymazlığın nəsibi də sadə, səmimi, duyğulu könül yarpaqları, oxunaqlı şeirlər olur. Yazdığı hər misra,
hər söz onun nəcib, xeyirxah ruhunun şəkli kimi oxucuyla baş-başa qalır. Bu sima
təbiətlə, yaşanmış
illərin unudulmazlığıyla,
insani münasibətlə,
külli-kainatla həmahəngdi.
Həssas bir qələm
adamı olaraq H.Mahmud insanlığı
ilkinliyə, ruhun və kainatın harmoniyasına aparan yolun xeyir-duaçısı
kimi yazıb-yaradır.
Deyir ki:
Eşqin də böyükdür
təbiət qədər,
Odur ki, əzizlər
təbiət səni.
Elminlə endikcə yerin təkinə
Göylərə ucaldır bu sənət səni.
O, qocalan dağların həmişəcavan xislətinin
heyranlarındandı. Bu heyranlıq ruhundan, qələmindən söz-söz,
misra-misra boylanır.
Onun hər sözdə bir bahar görmək
istəyi yazdıqlarının
canından ipisti duyğu, hərarət kimi keçir. Bu səbəbdən də oxunur, yadda qalır. Bu səbəbdən də unudulmaz Hüseyn Arif Hikmətin xarakterindəki, düşüncəsindəki
özəllikləri şeirin
dililə, özünəməxsus
könül genişliyilə
təqdir, eyni zamanda da təqdim
edir:
Vurğun doğulmusan torpağa, daşa,
Aran bir tamaşa,
Kür bir tamaşa.
Qoşqarı xatırla, Kəpəzi oxşa,
Murovun köksündə döyün, qardaşım.
…Qonaq qartalların qonduğu yurda,
Fərəh çapa-çapa, qəm uda-uda.
Hüseyn Arifi Hikmət
Mahmuda
Bağlayan qəlbinlə öyün, qardaşım.
Sövq-təbii hiss edirsən ki, bu qardaşlıq,
doğmalıq nədənliyi
hər şeydən öncə insanlıq, istiqanlılıq və ana təbiətə vurğunluqdan irəli gəlir. "Eyni
qapını döyür
eyni taleli, eyni ürəkli, eyni istəkli insanlar" deyimi bu yerdə özünü
yüzdə-yüz doğruldur.
Təbii ki, Hüseyn Arif kimi söz-məclis sərrafı boşuna yazmazdı, bayağı, bəsit tərəf müqabilinə üz tutmazdı ki:
İlk bahar fəslində
söküləndə dan,
Qalxaq at belində İsmayıllıdan.
Bədoda su içək,
sərinləsin can,
Lahıcda başlasın düyün, qardaşım.
H.Mahmudun sənət dünyasına maraq onun predmetlərə, ətrafına olan simsar, doğma münasibətindən qaynaqlanır. Bu simsarlıq oxucuyla qələm əhli arasında doyulmaz bir doğmalıq
aurası yaradır, hər iki tərəf
yazılanlar arasında
bərabərhüquqlu müəllifə
dönür:
Gözəldə gözəllik duymaq murazdı,
Hikmətəm, istəyim gül üzlü yazdı.
Ürək təbəssümlü,
tellər bəyazdı,
Gəzirəm payızla yaz arasında.
H.Mahmudun "Qıyma gözəlliyə" kitabına
maraqlı ön söz yazan xalq şairi Nəriman Həsənzadə
çox doğru olaraq qeyd edir
ki, onun söz ehtiyatının zənginliyi, bədii vasitələrdən yerli-yerində
bəhrələnmə məharəti
şairə poeziya aləmində layiqli yer tutmaq haqqı
verir. Bu poeziya,
Nəriman müəllimin
yazdığı kimi,
oxucuya sevgi, məhəbbət və mənəvi qida mənbəyi kimidir.
H.Mahmud öz oxucusunu təbiəti və həyatı sevməyə,
onu dərindən dərk etməyə çağırır, təbiəti
insaniləşdirir, onun
gözəlliyini həvəslə,
məhəbbətlə tərənnüm
edir. Bizi əhatə edən
hər bir nəsnə H.Mahmudun şair qələmindən
yaddaqalan ovqatı, obrazı ilə keçir. Şübhəsiz
ki, bu çıraqbanlıqda
onun doğulub boya-başa çatdığı
İsmayıllı rayonunun
əsrarəngiz, bənzərsiz
təbiətinin xüsusi
payı var. Yalnız bir şair kimi
yox, alim-geoloq olaraq H.Mahmud poeziyasının şəhdi-ləbini
ana torpaq, füsunkar təbiət şərtləndirir, yazdıqları
dünya üzünə
verilən salam kimi oxunur. Onun təsvirində
saçaq-saçaq sünbüllərlə
yar teli arasında seçilib-ayrılmaz
bir bənzərlik, həmahənglik var. Bu bənzərliyi
hərdən küləklər
də səhv salır. Onun yazdıqlarında doğma
Azərbaycanımızın hər qarış torpağı, hər dürlü neməti önündə ehtiramla baş endirmək mərdanəliyi var. Hikmət
Mahmud ata-ana, dost-sirdaş
xatirəsinə vəfalı
bir şair, ahıllığında gənclik
ruhu yaşadan və bütün zərif təbiətilə
ətrafındakılara sirayət
edən etibarlı bir alimdir.
S.Hüseynoğlu
Ədəbiyyat qəzeti.- 2011.- 23 sentyabr.- S.5.