Mənim həyatım
- "Azərbaycan gəncləri"
“Zəmanələrlə
üz-üzə” kitabından
Ayrı-ayrı məqamlarda "Azərbaycan gəncləri" qəzeti ilə bağlı olaylarıma rast gəlirsiniz. Bunu təbii hesab edin. Həmin qəzetdən ayrılıb gah radio işçisi, gah film istehsalçısı, gah naşir və yenidən respublikanın ən önəmli qəzetində çalışmalı olsam da, ömrümün gənclik dövrünü keçirdiyim, 22 il bu mətbuatda işlədiyim və məhz burada bədii aləmə qədəm qoyduğum, burada ailə qurduğum ev-eşik sahibi olduğuma görə də, bir də ona görə ki, məhz dövlətçiliyin, cəmiyyətin də hər işinə qarışmaq, əsl həyatı dərk etmək imkanı tapdığım üçün, sözün həqiqi mənasında, bu qəzet mənim bir çox dəyərlərimin, şüurlu həyatımın beşiyi olmuşdur.
Jurnalistikaya gəlişimdən on illər keçib, bədii yaradıcılıqla məşğul oluram. Rəğbətlə qarşılanan neçə dildə çap edilmiş romanların, povest, hekayə, dram əsərləri və film ssenarilərinin müəllifiyəm. Publisist kimi bu müddətdə respublikada çıxan dörd qəzetin - "Azərbaycan gəncləri", "Kommunist", "Novruz" və "Vahid" qəzetlərinin, dörd nəşriyyatın - "Azərnəşr", "Yazıçı", "Azərbaycan dünyası" və "Elm və həyat" nəşriyyatlarının baş redaktoru və direktoru işləmişəm.
"Azərbaycan gəncləri" öncüldür.
Əvvəlcə onu deyim ki, bizim nəslin əsas jurnalistika yaradıcılığı vahid ideologiya çağlarına təsadüf edib, o zamanın tələblərini indiki kimi plüralizmin püskürdüyü dövrə şamail etmək olmaz. Ancaq bir qayə yaradıcı adam üçün dəyişməz qalır: məxsus olduğun xalqın etik normalarını gözləmək, milli məsləkə qulluq etmək!
Demə, qəzet taleyim imiş.
Soruşula bilər: Qəzetə gəlişin kommunist ideologiyasına münasibətlə, atamı məhv etmiş, qardaşlarımı pərən-pərən salmış, var-dövlətimizi əlimizdən almış, bizi evimizdən belə çıxarmış dövlət rejimi ilə ziddiyyət təşkil etmirdlimi?
Bu, mürəkkəb sualdır. Mövcud cəmiyyətə müxtəlif qütbdə dayanmayıb, cəmiyyətin həyatında bütün varlığımla, bütün bilik və bacarığımla çalışmaq əzmimə görə anam Ziba xanıma minnətdaram. Bizi evimizdən çıxardanda - bu, son dərəcə gərgin anda anam belə bir söz dedi: "Şura hökuməti atana, mənə düşməndir, amma sizin hökumətinizdir". Bu, mənim məsləkimə, əqidəmə çevrildi. Cəmiyyətdə bərabərlik, haqq-ədalət yaratmağa çağırış get-gedə məni o ideologiyanın ən fəal təbliğatçılarından birinə çevrildi. Mən nəinki komsomol qəzetinin əməkdaşı, hətta Azərbaycan Komsomolu Mərkəzi Komitəsi bürosunun üzvü kimi, səmimiyyətlə fəaliyyət göstərdim, bu ideologiyanı yayan qəzetin on iki il redaktoru oldum, yüzlərcə məqalə yazdım, respublika komsomolunun tarixinin yazılmasının təşəbbüsçüsü, redaktoru və müəlliflərindən biri oldum, digər nəzəri-elmi kitablar da nəşr etdirdim. Moskva, Helsinki, Vyana, Sofiya ümumdünya gənclər festivallarında ideoloji debatlarda iştirak etdim… Sosializmin humanist qayəsini əyani faktlarla əcnəbi idioloqlara sübut etməyə çalışdım.
Başqa bir sual: Bolşeviklərin milyonlarla günahsız adama, biri də elə atanıza qarşı qanlı əməllərinə necə baxırdınız?
Məncə, içində yaşamalı olduğun cəmiyyətə düşmən mövqeyində olmaqdansa, gizli və ya açıq siyasi boşboğazlıq etməkdənsə, yaranmış imkanlardan istifadə edib xalqın bir işinin qulpundan yapışaraq onu bacardığın qədər irəli aparmaq imkanından istifadə daha seçimli yoldur. İndi də belə hesab edirəm. Sonradan bədii yaradıcılığa başlayanda da bu qayə - xalqa gərək olan iş aparmaq bütün yazılarımın ana xətti oldu. Əlbəttə, qəzetdəki cəsarətli çıxışlara görə başımı sığallamırdılar. O dövrün jurnalistləri, yazıçıları buna şahiddirlər. Ancaq başqa cür edə bilməzdim - balıq tutmaq istəyən çırmanıb suya girməlidir, kor olacağından ehtiyatlanıb el üçün ağlamamaq olmazdı.
Jurnalistika, üstəlik, həm də mənim məhəbbətim olub. Ailə taleyimdən mənunluğum da bir çox cəhətdən onunla bağlıdır. Gələcək həyat yoldaşımla - Təkbir xanımla - o da jurnalist ixtisası almışdı, "Gənclər"də tanış olmuşdum.
Və bunları da əlavə edim: jurnalist olduğuma görə mənə heç kəsin qapısında boyun bükmədiyim halda, bunun üçün əlləşib-vuruşmadığım halda çağırıb ev verdilər və yazıçılığa qədəmlərim də publisistikadan başladı - qəzet mənim üçün ən geniş-əngin aləmə uçuş meydanı oldu. Dörd qitəni gəzə bildim.
Sual oluna bilər: Sonradan yazıçılıq buna qısqanmadı ki?
Əlbəttə, bir ömürdə - iki həyat yaşamaq çətindir. Jurnalistliyə də, yazıçılığa da… yarı ömür vermək düz olmazdı. Ancaq belə jurnalistlər, yazıçılarımız da az deyil. Mən də bunların ikisini pis-yaxşı uzun çəkən ömrümə sığışdırmalı olmuşam. Gecələrimi yazıçılığa, gündüzlərimi jurnalistliyə həsr etmişəm. Mənim yazıçılığım - jurnalistikanın övladıdır. Əslində bunlar qan qardaşıdır, bir ananın südü ilə qidalanıblar. Biri olmasaydı, o birisi doğulub yaşamazdı mənim aləmimdə.
Hər iki peşənin məqsədi birdir - həyatın sirlərini iti gözlə görüb "əqil süzgəci"ndən keçirərək ürəkdə mayalandırıb, xalqı ondan agah eləmək, düz və əyri yollarda xeyir və şərin mənasını açıqlamaq və insanları düz yola çağırmaq… Qəzetçi bu işi operativ informasiyalar və analitik yazılarla görür, yazıçı isə daha dərin qatlara enir, demək istədiklərini insan və təbiət obrazlarına çevirir, gerçək həyatın bir parçası edib oxucuların təkcə zəkasına deyil, duyğularına - qəlbinə hopdurur.
Hansına üstünlük verirəm - jurnalistliyə və ya yazıcılığa?
Əgər jurnalist olmasaydım, dünyaya gəlişimdən peşman olardım. Jurnalistika ali söz məqamına - ədəbiyyata gedən yolda bələdçilik edərək, məni elə imkanlı edib ki, anamın borcunu ödəməyə səy göstərmişəm… "Mənim analı dünyam" trilogiyasını yazmışam. Anamın əhliyyətindən azca da olsa çıxa bilmişəm.
Belə
bir sual da ortaya çıxa bilər: Bəs vətən borcu?
İnsanın öncə vətən borcu var.
Jurnalist kimi bu illər həmin borcu ödəmək imkanı
qazanmışammı? Və qəzetlərin
min-min nüsxəsi buna dəlalət edirmi?
Anam olmasa, - heç vətənim də olmazdı. Və daha sərrast
demək istəsək, ana məhəbbəti vətəndaşlıq
sevgisinin mayasıdır, inanıram ki, anasını sevməyən
vətəninin həqiqi mənada vurğunu olsun. Bir misal
çəkmək istərdim: Moskva nəşriyyatı "Mənim
analı dünyam" trilogiyasını tərcümə
etdirib çapa verəndə, məni
çağırtdırdı. Onu deyim ki, trilogiya - "Mənim
analı dünyam", "Həyatın özü",
"Dözümlü məhəbbət" romanları
ayrı-ayrılıqda çap olundu, sonra 90-cı ildə
"Sovetskiy pisatel" nəşriyyatında bir cild də
işıq üzü gördü. Moskvada kitabın redaktoru mənə
belə bir sual verdi: "Sizin Ana
obrazınız rus ədəbiyyatında yoxdur. Necə
olub ki, siz belə bir ana yarada bilmisiniz?" Dedim: "Mənim
anamın bənzəri də heç dünyada yoxdur. Azərbaycan anaları belə olur".
Bilirsiniz, mən jurnalistika ilə
yazıçılığı qarşı-qarşıya
qoya bilmərəm. Bunlar hər məqamda mənim həyatımda
əkiz olub və ikisi də həyatımın, heç nə
ilə qoparıla bilməyən qoşa qanadıdır.
Başqa
bir sual: Xeyirxahlığı - həyatımın ən qiymətli
dəyəri hesab edirəmmi? Qəzetdə
işlədiyim dövrdə çoxlarının "əlimdən
su içdiyini" demələri buna şahidlikdir. Gənclər məndən həmişə
xeyirxahlıq görüblər, şərdən uzaq
olmuşam.
Özümə gəldikdə, belə hesab edirəm ki,
jurnalistikanın, yazıçılığın məramı
ancaq xeyirxahlıq olmalıdır, görünür mən
yaradıcılıq sənətimi, irsimizə sədaqəti
müəyyən dərəcədə qorumağa
çalışmışam.
"Dünyanın
o biri ucu" romanı əsərin qəhrəmanı haqda
belə cümlələrlə başlayır: "Kədər
üz verəndə o özünü daha gümrah saxlamağa
çalışırdı. Kədərlə
həmdəm olmurdu, isinişmirdi, tərkidünyalıq ona
yabançı idi… ən ümdəsi isə öz aqibətinin
ürəyincə-diləyincə olacağına qəti
inamı vardı. Həmişə belə
olmuşdu". Bu - mən idim.
"Azərbaycan gəncləri qəzetində bu gün
böyük bir nəsil yaradıcı adamların, yeri gəldikcə,
mediada, mötəbər yığıncaqlarda minnətdarlığı
və onların talelərində qəzetin və mənim
adımın çəkilməsini xoş qismət hesab edirəm.
Bu qəzeti
yaradıcı adam kimi izləyən, ancaq ən
"xatalı" şeirləri orada çap olunmamış
Bəxtiyar Vahabzadə kimi şanlı klassikin onu
"islahatçı qəzet" mövqeyindən qiymətləndirən,
xalq şairi Nəbi Xəzrinin "bizim kişi
arxamız", Qabilin "xalqın ürək sözlərini,
xalqa məxsus cəsarətlə deməkdən çəkinəmyən",
Məmməd İsmayıl kimi, qəzeti gəncliyin
yaradıcılıq beşiyi adlandıranlar da az deyil.
Mən həmin
qəzetdə işlədiyim dövrün əksər
jurnalistlərini ürəkdən dost adlandırmağa və
bu günə kimi onların xoş sifətlərini tez-tez
xatirimə gətirib, bununla tənhalıq
sıxıntılarımı dəf etdiyimə görə
bir daha onlara minnətdarlığımı bildirirəm. İlahi, necə seçmə insanlar cəm
olmuşdu bu redaksiyada. Redaktorlarımız
Böyükağa Həsənov, İdris Qasımov,
Mirpaşa Miriyev… hər birindən nəinki qəzetçiliyin
və qəzetçinin necə olmağı dərsi
almışıq, bunlar həm də həyat dərsi fənnindən
bizlərə müəllimlik etmiş, mənəvi ata
olmuşlar. Camal Qaryağdı, Rauf İsmayılov, Zeynal
Babayev, Cəmşid Əmirov, Kamil Bəktaşi, Yusif Mehdizadə
heç bir mükafat, heç bir vəzifə irəliləyişi
gözləmədən qəzetdə necə fəhləlik -
əlahəzrət fəhləliyi edirdilər. Qasım
Qasımzadə, Novruz Gəncəli, Nəriman Həsənzadə,
Bəkir Nəbiyev, Tofiq Mütəllibov cavan şairlərə
necə zəmanətlə arxa olub, ilk şeirlərini qəzet
səhifələrinə çıxarmaqla
qayğılandıqlarını, indikilərlə müqayisə
etdiklə, belə bir ustad-şəyird münasibətinin
olduğuna inanmağım gəlmir.
Zaur Zamanovu Azərbaycanda idman jurnalistikasının
pionerlərindən hesab edirəm. "Gənclər"də işlədiyi
zaman yazıları ilə həvəsləndirib, müdafiə
edib, tanıtdığı adamların indinin özündə
də bu mədəniyyət sahəsinin liderləri
arasında olmasını alqışlamaqda haqlıyıq!
Türklərin
çox da xoşlamadığım bir ifadəsini - bacıya
"kız kardaş" deməsini Sona xanım Bəhrəli
qızına (Bağırovaya) necə şamil etməyəsən!
Sona nəinki "Azərbaycan gəncləri"nə
gəlməsiylə bizə "ağbirçəklik"
etdi, haqlı olaraq hər jurnalistə qismət olmayan
üç fəxri ad qazanıb dünyamızdan
köçdü. Hamılıqla dedik ki, "bizim bircə
Sonamız var", hamılıqla dedik ki, o, xalqın binəsib
övladları üçün "Tereza ana" səviyyəsinə
yüksəldi, hamılıqla təsdiklədik ki, sovet, erməni
xəyanətkarlarının güllələrinə məhəl
qoymadan ilk dəfə o, mənəvi və atəşli
döyüş istehkamlarına atıldı. Və "Jurnalist Sona
Bağırova" mükafatı şərəfli adı ilə
neçələrini öz peşə mücahidliyinə
sövq etdirən "kız qardaşımız" - mənə
ömrünün son günlərinədək bacılıq
etdi. Sədaqətli qızları: Sevinc, Sevda, Tamila irsi bir
xeyirxahlıq kimi bu mehribançılığı davam
etdirirlər. Uzun müddət Azərbaycan
Jurnalistlər Birliyinə başçılıq edən
Hacı Hacıyevlə dostluğumuz yarım əsrlik tarixi
çoxdan adlayıb. İsti, etibarlı, ürəyə
dayaq olan dostluğumuz isə yaşayır öz gözəllikləri
ilə! Hacının "Azərbaycan gəncləri"nə
gəlişi ilə Bakıda yaşadığım neçə
il ərzində Novruz bayramlarında
göz yaşı axıtmağıma son qoyuldu. Hər il Novruzda kirayənişin
yaşadığım rus "babuşka"sının evində
tək-tənha oturub kənddəki günləri
xatırlayaraq qəmə-kədərə batırdım.
Hacı tanışlığımızın birinci ili məni evlərinə apardı. Çəmbərəkənddəki
bizim kənd evlərinə oxşayan evləri də,
atası, anası da, hətta ipə-sapa yatmayan,
qılıqsız, dərrakəli qardaşı Ariflə
(sonradan akademik səviyyəsinə yüksəldi) mənə
çox doğma gəldi - sadə, mehriban, evdə qonaq
olub-olmamasını sezdirməyən, sıxıntı
çəkməkdən məni qoruyan ailə, ta özüm
ailə quranacan Novruz bayramının fərəhini
yaşatdı mənə. Hacı evin
xanımını itirənədək Novruz ərəfəsində
Elmira xanımın bayram biş-düşündən
bağlamayla bizə gələcəkdi, dəmir pilləkənləri
(yaşı yetmişi keçmişdi) təngnəfəs
qalxacaq və oturub keçən günləri
xatırlayacaydıq.
Hər dəfə başqa bir ailəvi dostumuzu - Kamil Məmmədovu
və Züleyxa xanımı xatırlayırıq. Axı
onların şəhərin mərkəzindəki evi
dostların "Jurnalist klubu" idi. Asudə
vaxtlarımızı bu mehriban, şən ailə mühitində
keçirirdik. Bu evə o qədər ərkimiz
çatırdı ki… Züleyxa radioda diktor
işləyirdi. (Səksən
yaşını keçəndən sonra, özü də
qızı Rəna da orada çalışır. Nə yaxşı). Axşamlar
özu evdə olmayanda xörəyimizi bişirib hazır
qoyurdu. Biz naxələflər də "özünəxidmətdən"
hirslənib, toyuğun soyutmasını yeyirdik, skletini torbadan
asırdıq və altında hər dəfə bir zarafat
cümləsi yazırdıq: "Toyuq da ev sahibəsi kimi
uçdu getdi…"
Əfqan
indi nüfuz sahibi olan: "İqtisadiyyat" qəzetinin
redaktorudur. Qəzetə "qədəm basandan" on illər
ərzində Əfqanın varlığına vəhy
olunmuş yaradıcılıq mayası onu necə polad siqlətli
sahələrdə sınaqdan keçird: şirin oçerklər,
acı felyetonlar, kino ssenari, romanlar…
Şamil Fərzəliyev sıramızdan tez getsə də,
ürəyimizdə yaşayır. Qaraqabaq, son dərəcə təvazökar
cavan oğlan tez bir zamanda bütün Azərbaycanı,
yolundan-irzindən sarpmış, azğınlaşmış
və xalqın adına ləkə olan
nadürüst adamlara istehzalı gülüşü -
felyetonları ilə gülürdü. Moskvada təhsil
aldı, Mərkəzi Komitədə işlədi və
"Azərbaycan gəncləri"nin
redaktoru oldu. Ən xoş anlarımın
unudulmaz görüntüləri bizim ailəvi dostluğumuzun
şirinliyi ilə yadda qaldı. Mürşüd
Dadaşov "Azərbaycan gəncləri"nə "Rəndə"
gətirdi və bu iti qələmli jurnalist mənim neçə
bədii yazımın müsbət obrazına çevrildi və
ona minnətdarlığım, xüsusən ailə
yaxınlığımıza qənimət
saydığım qardaşı Ərşadla
tanışlıq-dostluğumla bağlıdır. Məndən sonra Qəşəm Aslanovun
redaktorluğu uzun çəkməsə də, rəhbər
partiya işində çalışarkən bizlərin bir
çox nəşəli, xeyirli günlərimizin təşkilatçısı
oldu. Yazıq ki, amansız ölüm onu
sıralarımızdan çox tez ayırdı.
Yazıçı-jurnalist
Yusif Kərimov, nəinki uzun müddət əsası əllinci
illərdən qoyulmuş, sözün həqiqi mənasında,
xalq qəzeti funksiyasını yerinə yetirən təzə
"Gəncləri" zəmanələrin
fırtınalarından çox məharətlə qorudu.
"Azərbaycan gəncləri" qəzetində
çap edilmiş son yazımı - yubiley müsahibəmi
kitaba salmağa lüzum gördüm.
"Çox müəllif qazanmağın, oxucu cəlb
etməyin başlıca amili qəzetin hər nömrəsinin
maraqlı çıxması idi. Gənc qurucuların əməklərini
qiymətləndirməyi, istedadı olanlara qol-qanad verməyi,
onların sevimlisi, dostu, köməkçisi olmağı
"Azərbaycan gəncləri" özünün əsas
amalı, borcu hesab edirdi.
1956-70-ci illərdə "Azərbaycan gəncləri"
qəzetinin redaktoru olmuşam. Müharibə dövrü kolxozda
işlədiyim üç il istisna edilərsə,
həyat fəaliyyətimə burada siftə etmişəm. Əslində 70-i haqlayan ömrüm həmin zaman
çərçivəsində (22 ilə) saxlansaydı,
bununla tam qane olardım. O, proloqsuz, epiloqsuz ömür
idi, əsl ömür. Burada işəlyə-işləyə
ali təhsil diplomu almışam; burada gənc
jurnalist həmkarımla ailə qurmuşam; burada nəşriyyat
mənə mənzil verib; burada cəsarətə gəlib
yazıçılar aləminin qapısını
açmışam; dörd qitəyə səfərlərim
bura ilə bağlıdır; ən yaxşı
dostlarımı da burada tapmışam. Bir sözlə, "Gənclər"
mənim əzəli və əbədi istəklimdir, üstəlik
məslək varisliyim...
Bəs
jurnalist müəllimim kim olub? Ən əvvəl redaksiyada qəzetin ötən
nömrələrinin təhlili verilən
"letuçkalar". Burada əsas məsələ
həyat və qəzetin bu günü, sənətkarlıq
ölçüsü ortaya qoyulardı. Bir böyük
dərsi məlum səbəb üzündən
buraxmağımın ağrısını indi də çəkirəm:
Klassik juranlistlik irsimizdən uzun müddət demək olar ki,
xəbərsiz olmuşam. Əldə etdiyim
"Füyuzat" jurnalının komplektini gecə
yarısı oxuyurdum ki, görən olmasın. Axı o, ədəbiyyatlar qadağan idi.
Həmin dövr qəzetinin yaradıcılarının
çoxu sonralar qəzet redaktoru oldu.
Şairlərimiz iki cəbhədə işləyirdilər. Nəriman Həsənzadə
növbətçi olanda, arada vaxt tapıb "Nəriman"
poemasını yazardı. Novruzla Tofiq isə
redaksiyada fikirləşib evdə şeir yazardılar, bizim qəzetə
verməzdilər ki, şeir selinin qabağında duruş gətirsinlər.
Şair Fikrət Qoca redaksiyanın ərköyün
övladı kimi sevilirdi. Bizim kollektivimizi
"tarixə salan" fotoqraf Katiyasız, Üzeyirsiz
xeyrimiz-şərimiz olmazdı.
"Azərbaycan
gəncləri"ni, ötən on illər
dövrünü xatırlayarkən, qəzetin əməkdaşı
olmayan, lakin onun rəğbət və nüfuz qazanmasında
müstəsna əməyi olan ziyalılar xoş hisslərlə
anılırlar. Azərbaycan Dövlət Universitetinin müəllimləri
Nurəddin Babayev, Şirməmməd Hüseynov, Famil Mehdi,
yazıçılar: Süleyman Rəhimov, Mehdi Hüseyn,
Əli Vəliyev, İlyas Əfəndiyev, Mir Cəlal, Əli
Əsgərov, Bayram Bayramov, Qasım Qasımzadə, Novruz Gəncəli,
Nəbi Xəzri, Emin Mahmudov, Əkrəm Əylisli, Fikrət
Qoca, Məsud Əlioğlu, Təhsin Mütəllibov, Qulu Xəlilov,
Kələntər Kələntərli, Vasif Nəsiboğlu,
Azad Nəbiyev, Sabir Əmirov, Yasif Nəsirli, Şamil Əsgərov,
Məmməd Aslan, Yalçın Əlizadə, Vəli və
Tahir Məmmədovlar, Məmməd İsmayıl, Məmməd
Kazım, Məmməd Oruc, Məmmədəli Əsgərov,
Xalid Əlimirzəyev, Xəlil Rza, Hikmət Ziya və
inşaatçı alim Telman Əliyev, Vaqif Nəsib, onlarla
başqaları, musiqi xadimləri: maestro Niyazi, bəstəkar
Əfrasiyab Bədəlbəyli isə redaksiya
kollegiyasının üzvləri idilər, musiqişünas Firidun
Şuşinski qəzetə muğam tariximizi gətirdi, filosof
Ziyəddin Göyüşov, iqtisadçı-alimər: Tofiq
Quliyev, Müzəffər İmanov, tarixçi Məcid
Katibli, Mirəli Seyidov, komsomol işçiləri
Əbülfəz Əsgərov, Elmir Şərifov, Nazim
Novruzov, onlarca başqaları həmin dövrdə qəzetin
dayağı olmuşdular.
Bu siyahıda onu da əlavə etməliyəm ki, məhz
qəzetçi kimi həyatın içində
olmağım, zamanın qayğıları ilə
yaşamağım - ədəbi
yaradıcılığımı canlı hadisələr və
xarakterik obrazlarla mayalandırdı. "Sınaq"
romanı Sibir neftini kəşf edənlərdən,
"Özümü axtarıram" dövrün,
insanların həyatına gətirdiyi haqsızlıqlardan,
"Qış macərası" insani qədirdanlığa
xəyanətdən - olmuş hadisələr əsasında
yazılmışdır.
Bu ağır, ancaq mənim üçün ilk məhəbbət
kimi unudulmaz olayları lirik ricətlə bitirmək istərdim.
Redaktorum
Mirpaşa müəllim axşam - qəzetin
buraxılmasına qol çəkmək üçün mətbəəyə
gəlmək istəməyəndə (onda ədəbi
işçi idim) deyərdi: Cəmil, axşam qızla gəzintiyə
çıxanda, yolunu mətbəədən salarsan, qəzetimizə
qol çəkərsən. Başa
düşdüm ki, gecə saat 12-də qızla gəzməyə
çıxmadığımı yaxşı bilir, ancaq…
qıza görüş boyun olmağım naminə gedib qəzetə
qol çəkərəm. Amma onu da bilirdi
ki, qəzet mənim üçün qıza olan sevgidən
üstündür. Hətta qəzetə
qol çəkib, gecə saat 3-də evə gələndə
də, gözümə yuxu getmirdi. Qətran
qoxusu çəkilməmiş qəzeti stolun üstündə
qrafinə söykəyir, kirpiklərim qapanana qədər
baxışlarımı ondan çəkmirdim. Redaksiyada bundan xəbərdar idilər ki, sevdiyim
qız vədələşdiyimizə riayət edərək,
gəlib redaksiyanın yanında gözləyirdi. Xeyli
sonra çıxıb ondan üzr istəyir və deyirdim:
"Zəhmət olmasa, trolleybusa min get
evinizə. Qəzet gözləyə bilməz".
O
dövrün "Azərbaycan gəncləri" qəzetini təkcə
mən yox, çoxları həyatın mənası hesab
edirdi. Sevgi vermədən, sevgi almaq, oxucu məhəbbəti
qazanmaq mümkün olmazdı. Bizim həyatımızın
mayası bu idi.
Ədəbi tarixə düşmüş "Gənc qələmlər"
birliyi mənim təşəbbüsümlə komsomolun və
Yazıçılar İttifaqının rəyi ilə
yaranmışdı. Çox sonralar Sabir Rüstəmxanlı "Ədəbiyyat
və incəsənət" qəzetində çap etdirdiyi
"Yazıçının ana dünyası" məqaləsində
"Gənc qələmlər" məclisini belə səciyyələndirmişdir:
"Azərbaycan gəncləri" qəzetinin köhnə
binasında redaktorun iri otağını xatırlayıram. Buraya "Gənc qələmlər" birliyinin
üzvləri toplanmışdılar. Biz də
- universitetin ilk kurs tələbləri də məclisə gedərdik.
Hələ danışmazdıq, şeir
oxumazdıq, qulaq asardıq. Çıxışların
içində o vaxt çox zəhmli görünən (indi
düşünürəm ki, o vaxt onun 35-36 yaşı var
imiş, amma bizə ağsaqqal kimi görünürdü) Cəmil
Əlibəyovun söhbəti həmişə öz
canlılığı, yapışıqlığı və
ən başlıcası, səmimiyyəti,
qayğıkeşliyi ilə seçilirdi. Elə bu qayğının nəticəsidir ki,
60-cı illərdə "Azərbaycan gəncləri" qəzeti
bir sıra istedadlı gənc şair və
yazıçının start meydanına çevrildi.
İndi ədəbiyyatda onların öz möhkəm
mövqeləri var. Adları respublikamızdan kənarda bəllidir…
Radionun və televiziyanın indi məşhur olan neçə-neçə
verilişi, nə qədər yaxşı ənənəsi
bu qayğıdan doğulub…
Hekayəti bununla da bitirmək istəyirəm.
Ədəbiyyat qəzeti.- 2012.- 7 dekabr.- S.4