İslam mədəniyyəti mərkəzi
Əlcəzair konfransı
Yola
saldığımız 2011-ci il İslam mədəniyyəti
mərkəzi Bakıdan estafeti qəbul etmiş Əlcəzairin
Tlemsen şəhərində son yekunlaşdırıcı tədbir
məşhur təsəvvüf alimi Əbu Mədyan Şueyb
bin Əbilhəsən Tilimsaniyə həsr olunmuşdu.
"İman yolları Əbu Mədyan: haqq yolunda bir
çıraq" mövzusunda keçirilən nüfuzlu beynəlxalq
elmi konfransda Azərbaycan alimləri də iştirak etdilər.
Əbu Mədyan XI əsrdə Ərəb Məğribində
və İspaniyada nüfuzlu təsəvvüf şeyxi kimi
tanınmışdır. Onun məktəbinin nümayəndələri
müsəlman Şərqinin müxtəlif regionlarına gedərək
əsərlərini və ideyalarını yaymışlar.
XI-XIII əsrlərdə İbn Ərəbi, Misir və Yəmən
sufiləri onun fikirlərini öyrənməyə səy
etmişlər. İranda, Hindistanda, Anadoluda, Afrikada Əbu Mədyan
təriqətinə maraq göstərilmiş, Şah Qasim Ənvar
onun müridləri ilə görüşmüşdür.
Konfransda əsas üç istiqamətdə məruzələr
dinlənilmişdir: Əndəlus (İspaniya) və Məğrib
təsəvvüfünün ilk qaynaqları, keçmişdə
və günümüzdə Əbu Mədyanın təsəvvüf
təriqəti, İbn Ərəbi məktəbi və Əbu
Mədyan irsi. Məruzələr əsasən fransız və
ərəb dillərində oxunurdu.
Konfransa
dünyanın 30-a yaxın ölkəsindən 100-ə qədər
məruzə təqdim edilmişdi. Fransa, İspaniya, ABŞ,
İtaliya, Polşa, Türkiyə, Pakistan, Hindistan və
müxtəlif ərəb ölkələrindən gəlmiş
alimlər təsəvvüf və irfan mövzularında
maraqlı məruzələrlə çıxış etdilər.
Beynəlxalq
elmi tədbirə qatılmış alimlər sırasında
Qazaxıstan, Rusiya, Özbəkistan, Qırğızıstan
və Tacikistan nümayəndələri də var idi. Azərbaycanı
mənimlə yanaşı AMEA Fəlsəfə və Sosial
Hüquq İnstitutunun alimləri fəlsəfə elmləri
doktorları Zöhrə Əliyeva, Rəna Mirzəzadə və
fəlsəfə doktoru İlham Mirzəyev təmsil edirdik. Qərara
gəlinmişdi ki, bütün iclaslara sədrlik qadın
alimlər tərəfindən olsun. Birinci iclasa sədrlik Z.Əliyevaya
etibar edildi. O, "Xəlvətiyyə təsəvvüf təriqəti",
R.Mirzəzadə "Sufizm iman yolunda reallığın ifadəsi
kimi" və İ.Mirzəyev "İman yollarından islam
mədəniyyətinə" mövzusunda
çıxış etdilər.
Mənim məruzəmin mövzusu "Seyid Yəhya
Şirvani Bakuvinin
"Sirlərin şəfası" əsəri idi. Ərəb dilində etdiyim
məruzədə xəlvətiyyə təsəvvüf cərəyanının
nümayəndəsi Bakuvinin əsərləri,
həyatı, təsiri və əlaqələrindən, türk tədqiqatçısı M.Rixtinin
İstanbuldakı yeganə əlyazma nüsxəsi əsasında
nəşr etdiyi "Şəfaul-əsrar"ın
məzmunu və qaynaqlarından bəhs edilir.
Əlcəzairdə bir araya
gəlmiş alimlər Yəhya Bakuviyə maraq
göstərir, onun əsərləri
haqqında məlumat almaq istəyirdilər.
Bu maraq bir də ondan irəli gəlirdi
ki, 2012-ci ildə YUNESKO-nun
qərarı ilə Azərbaycan mütəsəvvüf alimi və ədibinin yubileyi
qeyd edilməlidir.
Tlemsen
konfransı alimlər arasında əlaqələrin möhkəmlənməsinə
kömək etdi. Bu işdə konfransın əsas
təşkilatçıları Əlcəzair Mədəniyyət
Nazirliyinin Antik tarix, Antropologiya və Tarix üzrə Milli Mərkəzi
və Əbu Bəkr Bilqaid Universitetinin, mərkəzin rəhbərləri
şəxsən doktor Süleyman
Haşi və professor
Zəlim Xanşlavinin böyük
zəhməti olmuşdur.
Digər fərqlənən məruzəçilərlə
yanaşı bizim alimlərə "Təqdir
şəhadətnaməsi" təqdim edildi.
2012-ci ildə də islam mədəniyyəti
mərkəzi çərçivəsində İraqda
keçiriləcək tədbirlərdə Azərbaycanı təmsil
edəcək alimlər fəal iştirak
edəcəklər.
İmamverdi HƏMİDOV
Ədəbiyyat qəzeti.- 2012.- 13
yanvar.- S.5.