Sədaqət
- qalibiyyət
Neçə
ildir ki, Azərbaycan
xalqı namərd qonşu xəyanətinin-cinayətinin
ağrılarını yaşayır. Torpağının
iyirmi faizi erməni
işğalçılarının tapdağı altında qalan, əhalisinin bir milyondan çoxu
qaçqın salınan ölkəmizin öz
haqq işi uğrunda mübarizəsi - qəsb olunmuş bütün
torpaqlarımızı - doğma
Qarabağı geri qaytarmaq,
azad etmək qətiyyəti ədəbiyyatımızın
da əsas mövzusu olaraq qalır.
Ədəbiyyatımızın,
mətbuatımızın tarixin müxtəlif
dövrlərini əks etdirən səhifələrini vərəqlədikcə
bugünkü böyük
məqsədimizə daha tez
yetişməyimizə kömək edə biləcək qiymətli
nümunələr görmək mümkündür.
Bu
mənada faşizmə qarşı aparılan İkinci
Dünya müharibəsinin ümumən bəşəriyyətə,
o cümlədən Azərbaycan
xalqına gətirdiyi bəlalar və belə qanlı
qırğınların baiskarlarına böyük
nifrət ifadə edən digər xalqlara
məxsus yüksək bədii səviyyəli sənət
əsərləri mümkün olduqca doğma dilimizə
tərcümə edilib oxucularımıza
çatdırılmalıdır.
Müharibə
dövrü ədəbiyyatımızı
diqqətlə nəzərdən keçirəndə iki əsas cəhət aydın görünür: qələbəyə inam, düşmənə nifrət.
Döyüşlərdə elə hallar olub ki, düşmənlə
əlbəyaxa - silahsız vuruşa biliblər,
amma inamsız, nifrətsiz yox.
İnsanın böyüklüyü onun inamının böyüklüyündədir.
Həmin böyük inam
məşhur rus şairi-ədibi, İkinci Dünya
müharibəsi zamanı hərbi qəzetin xüsusi
müxbiri işləyən Konstantin Simonovun
"Gözlə məni" şeirinin də
əsas qayəsini təşkil edir.
Müharibə dövründə keçmiş
SSRİ məkanında, məlum olduğu
kimi, bir sıra çox dəyərli əsərlər
yaranıb və onların hər biri
ayrıca təhlilə-tədqiqə layiqdir.
"Gözlə məni" həmin mövzuda
əsl bədii kəşf idi. Bu şeir, demək olar, bütöv bir nəslə müharibənin,
ayrılığın, sədaqətin, nəhayət, fədakarlığın
nə demək olduğunu bütün
ağrısı-acısı ilə hiss etdirib.
"Gözlə
məni"nin mövzusu konkret
şəraitin doğurduğu mövzu idi. Cəbhədəki
sevgilisini sədaqətlə gözləmək
- onu oddan-alovdan
gözləmək demək idi: böyük qələbəni gözləmək
demək idi. Yüksək məqsəd uğrunda vuruşanlar həm
də yüksək məhəbbət uğrunda
vuruşurlar. Bu məhəbbətə
ləkə gəlməməlidir. Çünki
ləkəli məhəbbət, tənə gətirən məhəbbət
qəhrəman üçün
ölümdən də ağırdır. Xalq
özü bunu daha kəskin deyib:
"İgidə güllə batmaz, - Tənəli
söz öldürər..." Qaçaq Nəbini həvəsləndirən,
qoluna qüvvət verən səbəblərdən
biri də qeyrətli Həcərin təmiz
adı-sanı, pak məhəbbəti idi. "Həcəri
özündən ay qoçaq
Nəbi" sözləri Qaçaq Nəbini
yəqin ki, əfsanəvi Bozatdan
daha yüksəklərə
qanadlandırırdı. Ona görə də,
heç şübhəsiz, əldə
edilən böyük qələbə eyni zamanda döyüşçü
ərini, nişanlısını sədaqətlə
gözləyən anaların-gəlinlərin pak
məhəbbətinin qələbəsidir.
"Gözlə
məni" müəllifi, necə deyərlər, sarı simə
toxunmuşdu. Şairin
yaxın qələm dostu Səməd Vurğunun dediyi kimi: "Konstantin
Simonovun "Gözlə məni" şeiri milyonlarla adamı dərindən
həyəcanlandırdı. Çox saf və dərin bir səmimiyyətlə
aşılanmış olan bu şeir Böyük
Vətən müharibəsi
iştirakçılarının bir çoxunu düşündürən fikirlərə
sanki bir cavab idi". Təsadüfi deyil ki, şeir dərc ediləndən
(14 yanvar 1942-ci il) dərhal
sonra ayrı-ayrı xalqların ədəbiyyatlarında,
o cümlədən Azərbaycan ədəbiyyatında
və musiqisində "Gözlə məni" və
"Gözləyirəm" deyən təsirli əks-sədalar
eşidildi. Şairin
sözlərinə neçə-neçə bəstəkar
musiqi yazdı.
"Ağır
günün dostları" ifadəsini, mənə
elə gəlir ki, təkcə insanlara deyil, həm də
əsərlərə aid etmək olar. Bir şeir,
bir nəğmə ki,
səngərdə də səninlə olur,
ürəyinə təskinlik verir,
qüvvət verirsə, bəzən də səninlə birgə
"yaralanırsa", onu niyə də ən
sədaqətli dost - cəbhə dostu saymayasan?!
Bir
ürəkdən qopan bir
şeirin milyon-milyon ürəkdə yer
tapmasını, müntəxəbat şeiri
olmasını təkcə mövzunun
aktuallığı, psixoloji cəhətdən
vaxtına görə cəsarətlə, həm də çox doğru əsaslandırılması
ilə izah etmək kifayət olmazdı. Burada şairin dərin səmimiyyəti və
bu səmimiyyətdən doğan
ifadə forması ciddi əhəmiyyətə
malikdir. Konstantin Simonov ritorik müraciətdən
mümkün qədər imtina
etmiş, təbii-səmimi müraciəti
üstün tutmuşdur.
Ürəklərə ürəklə hökm
eləmişdir.
Ümumiyyətlə,
K.Simonovun bu şeiri,
müharibə dövrü poeziyada ümmandan bir damla olmaq
etibarilə, ədəbiyyat və həyatla əlaqədar bir sıra nəticələr
çıxarmağa imkan verir.
Bu isə şeirin epoxal xarakterindən irəli gəlir.
"Gözlə məni" yazıldığı günlərin
həqiqətini ifadə edirdi. Həqiqət
haqqında danışanda onun həm sadə,
həm də acı olduğunu deyirlər.
"Gözlə məni"də acı həsrət, bəşəri,
müqəddəs kədər var, lakin ümidsizlik yoxdur. Bu müqəddəs
kədərdə qələbənin nikbinliyi
var, qələbəyə inamın siqləti
var. Müharibədə təkcə
komandirlər deyil, sənətkarlar da həqiqəti deməli idilər. Ancaq belə olduqda həqiqətdəki
dərdlərə çarə etmək olardı. Məhz buna görə komandir də,
sənətkar da həqiqəti olduğu kimi dərk etdiyi, həqiqəti dediyi
üçün onlara
qulaq asan döyüşçü də qalib gəldi.
Ayaz VƏFALI
Ədəbiyyat qəzeti.- 2012.- 13
yanvar.- S.1.