“Həyat
bizi sınadı”...
Müsahibimiz
görkəmli yazıçı Vidadi Babanlıdır
-
Vidadi müəllim, maşallah, görürəm əhvalınız
lap yaxşıdı. Yazı masanızın üstünə
göz gəzdirəndə hələ
tamamlamadığınız şeir misraları çəkdi
nəzərimi. Aşıq Ələsgərin məşhur
qoşmasına şirin yumor qatıbsınız:
Haçandı
yemirəm bir kənd xörəyi,
Gözüm
sinidəki xəngələ düşdü.
İsmarıc
eylədim qohum-qardaşa
Babat
qurut tapmaq əngələ düşdü.
-
Çox da səs salma, hələ üstündə əməlli-başlı
işləməliyəm.
-
Göz dəyməsin, xəttiniz də lap muncuq kimidi. Daha belə
səliqəli yazmağının xətası
çıxıb - eləmir ki?
-
Bilirəm nəyə işarə edirsən… "Gizlinlər"də
yazmışam hamısını. O da bir hekayət idi… Tələbəliyimin
ilk illərində evdə xəttimi tərifləyə-tərifləyə
bir yazı üzü
köçürtdürmüşdülər. Sonra da polis
idarəsindən gələn Nağdalıyev yenə də xəttimi
tərifləyə-tərifləyə atı sürdü
daşlığa. Xülasə, çox uzun söhbətdi,
ancaq o zaman Bakıdan məxsusi olaraq bu iş üçün
rayonumuza gələn polkovnik mənə yaxşıca bir nəsihət
etdi: "Qoy bu, sənə həyat dərsi olsun!" Hələ
də qulaqlarımda səslənir.
- Amma siz də özünüzə
görə olmayıbsınız… Tələbəlik illərinin
xətaları sovuşmamış bir illik müəllimliyiniz
dövründə də yenə yuxarıların
sorğu-sualına tuş gəlibsiniz. Gərək ki, Sabirabad
rayonunun o zamankı mənzərəsini əks etdirən şeirinizin
xətası çıxmışdı…
- Ta demə…
Deməli təyinatla getdim Sabirabad rayonuna. Təhsil şöbəsində
məni xoş ovqatla qarşıladılar. Sən demə
xeyirxahım, xalq şairi Səməd Vurğun zəng edib
şöbə müdirinə məni
tapşırıbmış. O, məni ətrafındakılara
təqdim edib öyüncəkliklə "bu cavan
oğlanın təyinatını bizim rayona
xalqımızın sevimli oğlu, böyük şairi, mənim
ailəvi dostum Səməd Vurğun məsləhət
görüb" - dedi. Sonra məlum oldu ki, müdirin
özü də bizə simsar adammış, həyat
yoldaşı ana tərəfdən bizimlə qohum imiş, iyirminci
illərdə açılmış "Qadınların
savad kursu"nda anamla bir yerdə təhsil alıb, rəfiqəlik
ediblərmiş. Xülasə, işə başlayası
oldum. Ancaq Aranın istisi, bürkü-boğanağı əhdimi
kəsmişdi. Şərait olduqca bərbad idi.
Götürüb Sabirabadın bu bərbad halına bir
şeir yazdım:
Gəlin, söhbət açım
Sabirabaddan,
Buraya xam gələn allanar, gedər.
Hürkər uşaq kimi öz kölgəsindən,
Döyükə-döyükə yollanar,
gedər.
...Vidadi, şairsən, qıtdı
yalanın,
Üzü haçan gülüb dərdi
olanın?
Axır onu bildim: - burda qalanın
Saçına dən düşər,
çallanar, gedər!
Şeir
ortalığa çıxar-çıxmaz ruzigarın soyuq
küləyi kəsdi qapını. Müdir məni iş
otağına dəvət edib: "Heç yaxşı
iş tutmayıbsan, - dedi, - rayon haqqında yazdığın
şeir əhali arasında pis qarşılanıb. Rayon
ziyalıları səndən Mərkəzi Komitəyə
şikayət yazıb, vəziyyət xoşagələn
deyil". Ürəyim uçundu. Ancaq müdir təhlükəni
də sovuşdura bildi. Məni də götürüb rayon rəhbərliyinin
yanına apardı, dilxoşluq edib, "bu cavan oğlan
Muğan düzünün özünəməxsus gözəlliklərini
hələ sonra duyacaq" - dedi. İnsafən, raykom katibi də
çox elə dərinə getmədi. Ancaq onu da dedi ki, məni
ən çox təəccübləndirən işin
başqa tərəfidi; necə olur, Səməd Vurğun kimi
yaşlı bir şair gələcəyi görür,
Muğan haqqında gözəl poema yazır, amma bizim bu gənc
şair nöqsandan savayı heç nə görə bilmir.
Axı bu, əksinə olmalıdı, cavan gözü irəlini
daha iti seçməlidi.
O, rayon həyatının
bir çox qüsurlarının olduğunu da sözarası
etiraf etdi, yol probleminin olduğundan, mənzil şəraitsizliyindən
qısaca danışdı. Tez də əlavə etdi ki, şeirin
acısını çox eləyibsən - nöqsanı
görməyi hamı bacarır, qocaqlıq adi gözün
seçmədiyi, diqqətdən yayınan cəhətləri
görməkdi.
Bir yana baxanda
düz deyirdi. Görünür, mən də
cavanlığıma salıb tənqidin istiotunu bir az çox
eləmiş, yerli şəraiti, rayon sakinlərinin fikrini nəzərə
almamışdım. O zaman həyat həqiqətlərini bu
şəkildə çılpaqlığı ilə ifadə
etməyin öz problemləri var idi. Əlyazması şəklində
olsa da belə, bu cür yazıların üstündə adama
hər cür siyasi rəng yapışdıra bilərdilər.
Təbii ki, bu ötən əsrin qırx-əllinci illəri
üçün adi hal idi. Hələ siyasi iqlimin
yumşaldığı altmışıncı illərə
xeyli var idi. Yeri gəlmişkən, altmışıncı
illərin ədəbi-mədəni həyatımızın
yeniləşməsində xüsusi rolu oldu. Tezliklə bir
sıra əsl ədəbiyyat nümunələri
yaradıldı, bədii əsərlərdə əsl həyatın
nəbzi döyünməyə başladı. Anar, Əkrəm
Əylisli, Elçin, Yusif Səmədoğlu, Sabir Əhmədov,
Çingiz Hüseynov və başqaları nəsr sahəsində
bu yeniliyin pionerləri oldular. Ancaq bir həqiqət də var
ki, Mehdi Hüseynin "Yeraltı çaylar dənizə
axır", İsmayıl Şıxlının "Dəli
Kür", İlyas Əfəndiyevin
"Körpüsalanlar", İsa Hüseynovun "Yanar
ürək", "Teleqram", Fərman Kərimzadənin
"Qarlı aşırım" kimi roman və povestləri
həmin o altmışıncılar adlanan ədəbi nəslin
formalaşmasına real zəmin yaratmışdı. O illərdə
mənim özümün "Müqəddəs ocaq",
"Vicdan susanda" romanlarım işıq üzü
görmüşdü. Həmin illərdə yaşlı nəslin
nümayəndələri olan bir çox görkəmli
yazıçılarımız kifayət qədər
sanballı əsərlərini yazıb çap elətmişdilər.
Hesab edirəm, bu təfsilat yaş həddinə görə
yox, o dövrdə yazıb-yaradan ədiblərin ortaya
qoyduqları ədəbi nümunələr timsalında tədqiq
olunmalıdı, dövrün, zamanın tələbləri,
təhdidi nəzərə alınmalıdı. Təbii ki, ədəbiyyat
təsərrüfatına hər nəsil öz nəfəsini
gətirib. Tutalım, Mir Cəlalın, Ənvər Məmmədxanlının,
Bayram Bayramovun o illərdə qələmə aldıqları
əsərləri nəzərə almamaqmı olar. Ədəbi
tənqid o dövrü dərindən araşdırmalı, nəsillərarası
münasibətlərdə ayrıseçkilik
yaratmamalıdı. Mənim yaşıdım olan
yazıçıların ədəbi tənqiddən bunu
ummaq haqqı var. Başa düşürəm, indi mətbu
orqanların sayı çoxalıb, ədəbiyyat adına
ortaya qoyulan bütün çap məhsullarını oxuyub,
obyektiv fikir söyləmək elə də asan deyil. Qonorar
problemi var, iqtisadi çətinliklər yaşanır.
Bütün bunlar öz yerində, ancaq tənqidçi
vicdanı oyaq olmalıdı. Hər kəs öz çevrəsini
tərifləməklə məşğul olmamalıdı, ədəbiyyat
söhbəti ədəbi meyarlara söykənməlidi. Elə
bir şərait yaranıb ki, az qala heç kəsi qınamaq
olmur. Günümüzün reallığıdı ki,
yazıçı həm əsər yazmalıdı, həm o
əsərin çap xərcini yoluna qoymalıdı, sonra da nəşriyyat
çap etdiyi kitabı verməlidi müəllifin qoltuğuna
ki, apar, necə istəyirsən elə də
satışını təşkil et… Belə hallara
qarşı həyəcan təbili çalmaq lazımdı.
Təəssüf edirəm ki, bizdə kitab
mağazalarını barmaqla saymaq olur. Bəs onda əsl
yazıçı yuxusuz gecələr hesabına xalqa, millətə
xidmət amacıyla araya-ərsəyə gətirdiyi
kitabını oxucu ünvanına necə
çatdırmalıdı? Ədəbi həyata böyük
ümidlə qədəm basan istedadlı gənc qələm
adamı təbii ki, belə hallarla üzləşməyin dərin
çaşqınlığını yaşamalı olur.
- Vidadi müəllim, bilirik ki, ədəbi
aləmə şeirlə gəlibsiniz. Günün birindəcə
"Gəlin" sizin saqqızınızı
oğurladı. Ancaq, özünüz demiş, "gəlinə
gəlinlik paltarı geyindirənə qədər" sizinki
də sizə dəydi…
- Hə, o
arada şəxsi həyatımda çox sular axıb-duruldu. Kirayə
qaldığım evlərin umacaqları, Moskvada aspiranturada təhsil
aldığım illərin düşər-düşməzlikləri,
maddi imkansızlıqlar ucbatından çəkdiklərim az
olmadı. "Gəlin"i mən şeirlə yazmaq istəyirdim.
Ancaq baxıb gördüm elə mətləblər, lövhələr
var ki, onu şeirlə ifadə etmək mümkün deyil. Qərara
aldım ki, nəsrlə yazım. Yazdım da. Bir bahar
günündə tamamlayıb üzünü makinada
çıxartdırdım və Yazıçılar
İttifaqına təhvil verdim. Dedilər nəsr üzrə
məsləhətçilər oxuyub rəy verməlidilər.
Nəticədə bildirdilər ki, maraqlı əsərdi,
ancaq qeydlər etmişik, müəyyən düzəlişlər
olmalıdı. Düzgün qeydləri mümkün qədər
islah etdim. Povestin yeni variantının mütləq bəyəniləcəyinə
şübhə yerim qalmadı. Ancaq yazın
başlanğıcında bərk azarladım,
düşdüm xəstəxanaya. Nəticədə məlum
oldu ki, aspirantura təhsilini Moskvada davam etdirə bilmərəm,
buranın havası mənə düşmür.
Qayıtdım Bakıya, di gəl Nizami Gəncəvi adına
Ədəbiyyat İnstitutunda təhsilimi tamamlamağa imkan
yaratmadılar. Həm də rəhmətlik Səməd
Vurğun məsləhət gördü ki, at bu aspirantlığın
daşını, mən də vaxtilə elə etdim, bəyəm
pismi oldu? Qələmin pis deyil, iki yana baxan çaş qalar,
get şeirini yaz, çəkici bir zindana vur. Elmi
yaradıcılıq bədii yaradıcılıqla
uyuşmur, əksər halda ona maneçilik törədir.
Böyük
şairin məsləhətilə aspiranturanın
daşını atdım, bütün ümidimi
bağladım povestimə. Hansı sövqi-təbii hissə
məni bu əsərimin müvəffəqiyyətinə daxilən
inandırırdı. Ancaq çapı yubanırdı.
Heç unutmaram, bir gün İsa Muğanna, Salam Qədirzadə,
Böyükağa Qasımzadə düşdülər
üstümə ki, haçanacan gəlib redaksiyanın
qapısında boynunu büküb duracaqsan? "Tərpən
də, zalım balası, get kişinin (Əli Vəliyevi
deyirdilər) yanına, vəziyyətini danış, xahiş
elə".
Zorla məni
razı saldılar. Dizlərim əsə-əsə girdim Əli
Vəliyevin iş otağına, güc-bəla
ağzımı açıb salam verdim. Əli müəllim
ötkəmliklə:
- Tutalım
ki, əleyküsalam, - dedi, - buyur sözünü de.
Dilim topuq
çaldı, sözümün gerisini gətirə bilmədim.
Əli Vəliyev qəfilcən, heç gözlənilmədən,
başını arxaya atıb qəhqəhə çəkdi:
- Qəribə
oğlansan, xahişi də düz-əməlli eləməyi
bacarmırsan. Söz ağzından tökülüb itir.
Xülasə,
Əli müəllim xahişimi nəzərə alıb,
povesti plana saldı. Və "Gəlin"in ayağı
sayalı oldu…
Povest jurnalda
çap olunandan sonra ədəbi ictimaiyyət mənimlə
ciddi maraqlanmağa başladı. Öncə görkəmli
yazıçımız Mir Cəlala əsəri təqdim
etdi, uğurlarından söz açdı. Eyni zamanda
tanınmış tənqidçilər haqqımda ürəkaçan
xoş sözlər söylədilər, mətbuat səhifələrində
səxavətlə təriflədilər, sorağı
çox yüksək dairələrdən gəldi. Rəhmətlik
Mehdi Hüseyn əsəri oxuyandan sonra ismarıc göndərmişdi
ki, evə - yanıma gəlsin, bəzi qeydləri, düzəlişləri
var. Povest kitab halında çıxana qədər mütləq
bu qeydlər nəzərə alınmalıdır. İndiki
kimi yadımdadı, ismarıcı alar-almaz yollandım Mehdi
müəllimgilə. Az keçməmiş Səməd
Vurğun da təşrif buyurdu, özünəməxsus ərklə
Mehdi qağanın həyat yoldaşıyla hal-əhvallaşdı:
"Aaaz, ərin evdədimi? Öz aramızdı, kişin
yaman dəymədüşərdi, dörd gündü
mısmırığını sallayıb, telefona cavab
vermir…"
Məni
görən kimi bığaltı qımışıb
yaxın gəldi, əlimi sıxıb əsərim
haqqında münasibətini bildirdi: "Təbrik eləyirəm,
sənin "Gəlin"in mənimkindən daha uğurlu
alındı. Mərkəzi Komitəyə kimi rəsmi yerdə
təqdir olunur. Yeni-yeni belə uğurlar arzulayıram". Mən
sözsüz ki, böyük qürur duydum. Səməd
Vurğun kimi sənət korifeyinin dilindən bu dərəcədə
qanadlı kəlmələr eşitmək həqiqi iftixara
layiq idi. Köksüm fərəhdən qabardı. Ancaq həmin
anlarda da "Sənin "Gəlin"in mənimkindən…"
ifadəsi məni çaş-baş saldı. Sonra bildim ki,
böyük şairin "Aygün" poemasının da
çapa qədərki adı "Gəlin" imiş.
Mehdi müəllim
yarı ciddi, yarı zarafat müdaxilə etdi: "Ağ eləmə
Səməd! Səxavət göstərib, cavan oğlanı
ziyadə öymə. Korlaşa bilər. Qoy işinə ciddi
yanaşsın".
Belə
insanlar idilər. Hər şeyi mərd-mərdanə, şax
deyərdilər. Rəhmətlik Rəsul Rza, Əli Vəliyev
də sözünü deyən, həlledici məqamda
düzgün mövqelərini gizlətməyən sənətkarlar
idi. Süleyman Rüstəm, İlyas Əfəndiyevi,
İsmayıl Şıxlını da həmişə
istedadlı gənclərin yanında gördüm. Onlar ədəbiyyat
naminə həmişə pərvanə kimi yanan insanlar idi. Mehdi
Hüseynlə Bayram Bayramovun arasında inciklik olan bir vaxtda
Moskvada - mənim yadımda nəşriyyat direktoru çap
ediləcək kitabların siyahısında Bayram Bayramovun da əsərinin
olduğunu Mehdi müəllimin nəzərinə
çatdırdı. O, bir anlıq fikrə gedəndən
sonra səmimiyyətlə dedi ki, düzdü, Bayramdan bir az
incimişəm, ancaq əsəri xoşuma gəlib, mütləq
çap etmək lazımdı…Əsl yazıçı əməyinə
göstərilən bu münasibət rus naşirini riqqətə
gətirdi, elə mən özüm də heyran qaldım…
Bunları unutmaqmı olar? Osman Sarıvəlli qayğıkeşliyi,
Ənvər Məmmədxanlı gözütoxluğu,
ziyalılığı bir örnək idi. Heyif ki, Ənvər
az yazdı. Osman Sarıvəlli sözünü lazımi qədər
deyə bilmədi. Yaxşı şair idi, ancaq "Gətir
oğlum, gətir"in arxası gəlmədi. Nə bilim, bəlkə
bu, dövrün, zamanın basqısından irəli gəldi.
Qardaşını həbs etmişdilər, çəkmədiyi
məşəqqət qalmamışdı. Ancaq o böyük
insanların ədəbi haqlarına kölgə
salınmamalıdı. Onların adını anmasaq,
yaradıcılığını tədqiq etməsək, ədəbiyyatımızın
bir yanı boş qalar.
Həyat bizi
sınadı. Nələr görmədik, nələrə
şahid olmadıq? Heç yadımdan çıxmır,
Yazıçılar İttifaqında görkəmli dramaturq
Sabit Rəhmanı qınaq hədəfinə çevirənlərin
oğrun-oğrun gözləşmələri. Tələb
edirdilər ki, Sabit Rəhmanın yaratdığı tiplər
taxıl ambarı qabağında oğurluq məqsədilə
pusquya durmaqdansa niyə vicdan məhkəməsi
qarşısında dayanmasınlar? Mehdi Hüseyn, Süleyman
Rüstəm, Əbülhəsən, Məmməd Arif, Rəsul
Rza böyük iradə hesabına müdafiə etdilər
onu… Heç yadımdan çıxmır Moskvada
"Vnukova" aeroportunda müəllimim Mir Cabbarla Səməd
Vurğunu qarşıladığımız gün. Çox
fikirli idi. Qara bulud kimi dolmuşdu. Mir Cabbar səbəbini
soruşdu. Dalğın-dalğın "Qaçıb gəlmişəm
- dedi, - məni tutmaq istəyirlər. Məsələni
Saşaya (A.Fadeyevə) telefonda
üstüörtülü şəkildə bildirdim, zor-bəla
"Binə" aeroportundan bilet tapıb aradan
çıxdım…"
Ertəsi
gün öyrəndik ki, Fadeyev Stalinin qəbulunda olub, əhvalatı
danışıb ona. Stalin də götürüb
"Vç" telefonuyla Mir Cəfər Bağırova təpinib:
"Qurtarın bu biabırçılığı. Şair
Səməd Vurğunla işiniz olmasın"…
Olub bunlar. Səməd
Vurğunla Yazıçılar İttifaqına rəhbərlik
etmiş, repressiya qurbanı Seyfulla Şamilovun söhbətləşməsinin
şahidi olmuşam. Yadıma salanda sümüyüm gizildəyir.
Səməd Vurğun Mir Cəfərin qəzəbindən
baş götürüb Moskvaya-Fadeyevin yanına getdiyini
xatırlayır, Mir Cəfərin bir iclasda yenə də
şair və yazıçıların "mitilinə
döşədiyini", Mikayıl Müşfiqin xilas edilməsilə
bağlı etdiyi xahişə görə Bağırovun onu
necə asıb-kəsməsindən danışırdı.
Ancaq, insafən, yaxşı ünsiyyətdə olduğu
anları da yada salır, rəhbərin ona çox vaxt
xüsusi diqqət göstərdiyini də
vurğulayırdı.
- Vidadi müəllim, tanınmış
şair Çingiz Əlioğlu bir şeirində əslən
kənddən olan insanlar haqda "Köhnə daxmaların
tirləri kimi bir az da köntöydü? xasiyyətimiz"
deyir. Səmimi müşahidədi. Ədəbi şöhrətiniz,
sevilən yaradıcılığınız öz yerində,
ancaq xasiyyətinizin bu tərəfi də məlumdu - lap o
doğma daxmaların məlum tirləri kimi… İlk anda
tündməzac təsiri bağışlayırsınız…
- Axır ki,
mətləb üstə gəldik… Neyləyim, mən də
beləyəm də! Səmimi sözümdü, özüm də
bilrəm ki, mən bəzi hallarda mehriban ünsiyyəti
bacarmamışam. Bilirsinizmi, mənim üçün
dünyada ən pis şey yaltaqlıq,
ikiüzlülükdür. Bəzən elə bilmişəm
ki, mehriban ünsiyyətimi yaltaqlıq kimi başa düşərlər.
Buna görə də sərt üzümü qabağa
vermişəm. Əslində sərtlik yaxşı şeydi.
Mən həmişə obyektiv adam olmuşam. Təəssüf
ki, indi adamların çoxu həqiqəti eşitməyə
hazır deyillər. Sənətkar obyektiv və qərəzsiz
olmalıdı. Niyə Mehdi Hüseynin şəxsiyyəti
böyük maraq doğururdu? - Ona görə ki, bir
üzü vardı, bir sözü vardı. Rəsul Rza da eləcə.
Rəsulun xoşbəxtliyi onda oldu ki, şəxsiyyət kimi
də, sənətkar kimi də sözünü deyə bildi.
İndi dəb düşüb, adamları üzəvari tərifləyirlər.
Bu, şəxsiyyəti korlamaqdı. Tərif həm də tərbiyəedici
vasitə olmalıdı. İndi bu yaşda mən durub necə
qeyri-səmimi ola bilərəm? Yazıçı olan kəs
gərək ədəbi vicdanına xəyanət etməsin,
dəb dalınca qaçmasın, üzəvari tərif deməsin.
Bu hal, onun sabahkı tərcümeyi-halında sınıq yeri
kimi qalır.
- Bayaq "Gəlin"in ayağı
sayalı olmasından söz açdınız. O da məlumdu
ki, "Gəlin"dən daha mükəmməl, həyatın
dərin qatlarına nüfuz edən "Vicdan susanda"
romanınıza yuxarı ədəbi dairələrin
münasibəti soyuq olub. Hətta partiyadan
çıxarılmaq söhbəti gündəmdə olub.
İş yerinizi itiribsiniz. Baxmayaraq ki, əsər geniş
oxucu auditoriyası qazanmışdı, oxucular əsərin
növbəti fəsillərinin yazılmasını istəyirdilər.
- O da bir tarix
idi. Dərin minnətdarlıq hissilə xatırlayıram, Əli
Vəliyev Rəsul Rza, Süleyman Rüstəm, Osman Sarıvəlli,
İsmayıl Şıxlı sinələrini qabağa verib
haqqımı müdafiə etdilər. Az sonra rəhmətlik
Məmməd Cəfər Cəfərov "Vicdan
susanda"nın rus dilinə çevrilməsi təklifini
etdi və bu işdə köməkliyini əsirgəmədi.
Əsərin şərti tərcüməsini poçtla
"Sovetski pisatel" nəşriyyatına yola saldım.
Beş ay sonra cavab gəldi ki, əsər bəyənilib, bədii
tərcüməyə vermək istəyirlər. Nəhayət,
kitab rus dilində işıq üzü gördü,
ümumittifaq ədəbi ictimaiyyətin diqqətini çəkdi,
"Literaturnaya qazeta"da, "Komsomolskaya pravda"da
haqqında müsbət, irihəcmli məqalələr
verildi. Bu uğurlar bizimkilərin də insaf dilini
açdı, yerli qəzetlər roman haqqında maraqlı
yazılar dərc etdi. Romanın ikinci kitabını
yazmağa həvəsləndim. Əsər əvvəl
"Azərbaycan" jurnalında, sonra ayrıca kitab
halında işıq üzü gördü, Sonra iki kitab
birlikdə həm Azərbaycanda, həm də Moskvada çap
edildi. Sorağı Amerikadan, Kanadadan, bir çox başqa
respublikalardan gəldi, az vaxt ərzində on dörd dəfə
kütləvi tirajla yayımlandı, Türkiyədə nəşr
olundu… Beləliklə, əsərə hücum çəkib
"Sovet adamının vicdanı susa bilməz" deyənlərin,
mənə olmazın ağrılar yaşadanların
vicdanı ləkəli qaldı.
Bu roman
bütövlükdə üç dəfə yüz min
tirajla Moskvada nəşr olundu. İndinin özündə də
ona oxucu marağı azalmadığını hiss edirəm.
Bu, yazıçı üçün böyük xoşbəxtlikdi.
İndinin özündə də belə məhsuldarlıqla
yazıb-yaratmağımda "Vicdan susanda"ya, "Həyat
bizi sınayır"a, "Ana intiqamı",
"Ömürlük cəza" və başqa əsərlərimə
olan oxucu marağı az rol oynamayıb.
- Təbii ki,
"Vicdan susanda"nın uğuru əsərin daha çox
həyatdan gəlməsi, sovet həyat tərzinin gözəgörünməz
məqamlarını, insan xarakterlərindəki ikiliyi, dəyişmələri
qabarıq şəkildə əks etdirməsində idi.
Xüsusilə gənclər, tələbələr əsərdə
baş verən hadisələrin gündəlik şahidləri
idi. Bu aktuallıq əsərə olan marağı təmin
edirdi. Eyni aktuallıq, bütün əsərləriniz kimi,
2011-ci ildə nəşr etdirdiyiniz "Bulanlıq
dünya" romanınıza da xasdı. Əsərdə
insan taleləri, ailə yaşantıları fərqli
bucaqlardan təqdim olunur, mələklə iblisin bir canda
ömr etməsi Əfsunun obrazında yetərincə incələnir,
mənsəb hərisliyinin aqibəti ustalıqla
açılır. Meydan hərəkatları, 20 Yanvar faciəsi,
günahsız şəhidlərimizin dəfn mərasimləri,
Qarabağ olayları bu insan üçün öz məqsədlərinə
yetmək vasitəsinə dönür, o,
qılığına girdiyi qadına sahib
çıxdıqdan, istəyinə yetdikdən sonra ona xəyanət
edir, namuslu, vicdanlı müəlliminin üzünə durub
onu satır, müdirinin yanında etibar qazanmaq
üçün min dona girir, ətək-ətək pul
qazanır, bu yolda hər bir rəzaləti özünə rəva
bilir. Ancaq qəlbən bağlandığı bir qızı
düşdüyü girdabdan qurtarmaq üçün hər
şeydən keçməyə razı olur, onu xilas edir.
İnsan xarakterinin bu gözlənilməz cəhətləri
çox ustalıqla verilib.
Bu romanın
taleyi məni çox düşündürür. Çox istərdim
ədəbi tənqidin obyektiv münasibətini bilim. Belədi
də, yazırsan, çap etdirirsən, sonra da başlayır
yazıçı intizarı… Böyük intizardı, ancaq maraqlıdı,
əzizdi…
- Şeir
yaradıcılığınıza hələ də xəyanət
etməmisiniz… Sevgi şeirləriniz də ki, bir aləmdi.
"Gizlinlər"də eşq məqalələrinizə də
geniş yer ayırıbsınız… Yazıçı həyatında
belə məsələlərin necə
qarşılandığını bilməmiş deyilsiniz… Bu
yazıların evdə oxunacağı zamanı göz
altına almırsınızmı?
- Nə
yazmışamsa əvvəlcə üzünü həyat
yoldaşım makinada köçürüb. Ona görə də
ürəyim arxayındı.
- Sizə əbədi arxayınlıq və
uzun ömür arzulayıram.
Söhbətləşdi: Sərvaz
Hüseynoğlu
Ədəbiyyat qəzeti.- 2012.- 27 yanvar.-
S.3.