Xalq yazıçısı Elçin: “Birtərəfli həqiqət yoxdur

  

Əkrəm Əylislinin “Daş yuxular” romanı haqqında    

 

Neçə gündür ki, müxbirlər, həmkarlar, ziyalılar, sadə vətəndaşlar mütəmadi olaraq telefon açıb Əkrəm ƏylislininDaş yuxularromanı haqqında mənim fikrimi bilmək istəyirlər.

Doğrusunu deyim ki, indiyə qədər oxuduğum kitablar arasında mənə Əkrəmin bu yazısı qədər pis təsir edən, mənfi emosiyalar yaradan bir yazı olmamışdı mən olduqca da təəssüf etdim ki, Əkrəm Əylisli belə bir yazı yazıb.

Təəssüf etdim ona görə ki, siyasi düşüncəsindən asılı olmayaraq, iqtidarlı-müxalifətli - bütün xalq torpaqlarımızı Ermənistan işğalından azad etmək əzmində olduğu bu zaman dünya güclülərinin ikili standartları ilə üzləşdiyi bir məqamda Əkrəm Əylislinin yazısı daha artıq daha aqressiv birtərəfli mövqe nümayiş etdirir.

Təəssüf etdim ona görə ki, qatı erməni millətçiliyi bu millətçiliyi mənəvi dəyər kimi qəbul etmiş erməni lobbiçiliyi heç şübhəsiz ki, Əkrəmin bu romanından effektli surətdə sui-istifadə edəcək. Ona görə effektli surətdə ki, bu yazıda təsvir edilən azərbaycanlıvəhşiliyi”, “qəddarlığı”, “talançılığıbu gün tərəddüd içində olan sadə erməni vətəndaşını da qəzəbləndirəcək onda sülhlə, dinc qonşuluqla yaşamaq hisslərini yox, azərbaycanlılardan intiqam almaq hissini oyadacaq.

Genosidləbağlı Türkiyəyə hücumlarda, təzyiqlərdə bu yazıdan istifadə ediləcəyinə mən şübhə etmirəm.

Güman edirəm ki, Əkrəm istəməzdi belə bir təxribatçı nəticə alınsın, ancaq indiki halda onun yaradıcılıq faciəsi bundadır ki, özü istəsə belədir, istəməsə . Mən bu barədə detallara vararaq, epizodları bir-bir təhlil edərək danışmaq istəmirəm, çünki görünən dağa bələdçi? Eyni zamanda, oxucuları da bir daha qıcıqlandırmaq istəmirəm.

Əkrəm Əylisli bu yazını yazarkən sadə bir məntiqi unudub: birtərəfli həqiqət yoxdur. Birtərəfli həqiqət” - yalnız birtərəfli mövqeyin ifadəsidir, bu isə, Əkrəm özü yaxşı bilir ki, həqiqi ədəbiyyat üçün yaramaz bir cəhətdir.

Hər bir yazıçı yazılarında öz mənəvi dünyasını, düşüncələrini, dünyagörüşünü ifadə edir Əkrəm Əylisli bir yazıçı kimi, əlbəttə, istisna deyil.

Yazıçı üçün, o cümlədən də Əkrəm üçün söz azadlığı məfhumu varbu yaradıcılıqda olduqca vacib cəhətdir, ancaq yazıçının yazdığına münasibət bildirməkdə də söz azadlığı məfhumu varbu da eyni dərəcədə vacib cəhətdir.

Burası da yəqin təsadüfi deyileyni zamanda əlamətdardır ki, “Daş yuxular” bədii cəhətdən də Əkrəmin zəif əsərlərindən biridir. Burada siyasi publisistika bədiiliyi tamam küncə sıxıb və çox acılar ki, bu yazının emosional təsiri bədii-estetik hadisə yox, qəddarlığın, vəhşiliyin birtərəfli, yəni antiazərbaycan təsvirindən doğan sosial hadisədir.

Aydın məsələdir ki, hansı bucaqdan yanaşırsan-yanaş, bu romanı heç vəchlə qəbul etmək mümkün deyil, ancaq mən onu da qəbul etmirəm ki, bu yazı ilə bağlı tənqidi, həm də haqlı, prinsipial və kəskin tənqidi, müəllifə qarşı təhqir, təqib və fiziki hədələr əvəz etsin. Mən vətəndaşlarımızı, xüsusən də min bir qəzavü-qədər içində olmuş, min bir əzab-əziyyət çəkmiş, iztirablar içində yaşayan bir milyon qaçqın və məcburi köçkünlərimizi səbirli və mərhəmətli olmağa çağırıram.

 

4 fevral 2013

 

 

Ədəbiyyat qəzeti.- 2013.- 8 fevral.- S.3.