Xalq yazıçısı Elçin:
“Birtərəfli həqiqət yoxdur”
Əkrəm Əylislinin “Daş yuxular”
romanı haqqında
Neçə gündür ki, müxbirlər, həmkarlar, ziyalılar, sadə vətəndaşlar
mütəmadi olaraq telefon açıb Əkrəm Əylislinin “Daş yuxular” romanı haqqında mənim fikrimi bilmək istəyirlər.
Doğrusunu deyim ki,
indiyə qədər
oxuduğum kitablar arasında mənə Əkrəmin bu yazısı qədər pis təsir edən, mənfi emosiyalar yaradan bir yazı olmamışdı
və mən olduqca da təəssüf
etdim ki, Əkrəm Əylisli belə bir yazı
yazıb.
Təəssüf etdim ona
görə ki, siyasi düşüncəsindən
asılı olmayaraq, iqtidarlı-müxalifətli - bütün
xalq torpaqlarımızı
Ermənistan işğalından
azad etmək əzmində olduğu və bu zaman
dünya güclülərinin
ikili standartları ilə üzləşdiyi
bir məqamda Əkrəm Əylislinin yazısı daha artıq və daha aqressiv birtərəfli
mövqe nümayiş
etdirir.
Təəssüf etdim ona
görə ki, qatı erməni millətçiliyi və bu millətçiliyi mənəvi dəyər kimi qəbul etmiş erməni lobbiçiliyi heç şübhəsiz ki, Əkrəmin bu romanından effektli surətdə sui-istifadə
edəcək. Ona görə
effektli surətdə ki, bu yazıda
təsvir edilən azərbaycanlı “vəhşiliyi”,
“qəddarlığı”, “talançılığı” bu
gün tərəddüd
içində olan sadə erməni vətəndaşını da
qəzəbləndirəcək və onda sülhlə,
dinc qonşuluqla yaşamaq hisslərini yox, azərbaycanlılardan
intiqam almaq hissini oyadacaq.
“Genosidlə” bağlı Türkiyəyə hücumlarda,
təzyiqlərdə də
bu yazıdan istifadə ediləcəyinə
mən şübhə
etmirəm.
Güman edirəm ki, Əkrəm istəməzdi belə bir təxribatçı nəticə alınsın,
ancaq indiki halda onun yaradıcılıq
faciəsi bundadır ki, özü istəsə də belədir, istəməsə
də. Mən bu barədə
detallara vararaq, epizodları bir-bir təhlil edərək danışmaq istəmirəm,
çünki görünən
dağa nə bələdçi? Eyni zamanda,
oxucuları da bir daha qıcıqlandırmaq
istəmirəm.
Əkrəm Əylisli bu yazını yazarkən sadə bir məntiqi unudub: birtərəfli həqiqət yoxdur. “Birtərəfli həqiqət”
- yalnız birtərəfli
mövqeyin ifadəsidir,
bu isə, Əkrəm özü də yaxşı bilir ki, həqiqi
ədəbiyyat üçün
yaramaz bir cəhətdir.
Hər bir yazıçı
yazılarında öz
mənəvi dünyasını,
düşüncələrini, dünyagörüşünü ifadə edir və Əkrəm Əylisli də bir yazıçı kimi, əlbəttə, istisna deyil.
Yazıçı üçün, o
cümlədən də Əkrəm üçün
söz azadlığı məfhumu var və bu
yaradıcılıqda olduqca vacib cəhətdir, ancaq
yazıçının yazdığına münasibət
bildirməkdə də söz azadlığı
məfhumu var və bu
da eyni dərəcədə
vacib cəhətdir.
Burası
da yəqin təsadüfi deyil
və eyni zamanda əlamətdardır
ki, “Daş yuxular” bədii cəhətdən də Əkrəmin
zəif əsərlərindən biridir. Burada siyasi publisistika
bədiiliyi tamam küncə sıxıb
və çox acılar ki,
bu yazının emosional
təsiri bədii-estetik hadisə yox, qəddarlığın,
vəhşiliyin birtərəfli, yəni antiazərbaycan təsvirindən
doğan sosial hadisədir.
Aydın məsələdir ki, hansı bucaqdan
yanaşırsan-yanaş, bu romanı heç vəchlə qəbul etmək mümkün deyil, ancaq mən onu da qəbul etmirəm ki, bu yazı ilə bağlı tənqidi, həm
də haqlı, prinsipial və kəskin tənqidi,
müəllifə qarşı təhqir, təqib və fiziki hədələr əvəz etsin. Mən vətəndaşlarımızı,
xüsusən də min bir
qəzavü-qədər içində olmuş,
min bir əzab-əziyyət
çəkmiş, iztirablar içində
yaşayan bir milyon qaçqın və məcburi
köçkünlərimizi səbirli və mərhəmətli
olmağa çağırıram.
4 fevral 2013
Ədəbiyyat qəzeti.- 2013.- 8 fevral.-
S.3.