Rəssamlarımızın
izi ilə
Milli rəssamlıq
sənətimizin kökü qədimdir. Hələ XIII əsrdən başlayaraq
Təbriz miniatür məktəbi təkcə
Şərqdə deyil, dünyanın əksər
mədəni ölkələrində maraq
oyatmışdı. Qrafika və
boyakarlığın sintezindən yaranmış bu əsərlər yalnız
hökmdarların sifarişi çəkilmirdi.
İmkanlı şəxslər hətta öz
evlərinin divarlarını da bu miniatürlərlə bəzəyirdilər.
Azərbaycanın o böyük
sənətkarlarının əsərləri indi
dünyanın ən böyük muzey və kitabxanalarında qorunub
saxlanılır. Onların sırasında Sankt-Peterburq,
İstanbul, London, Paris, Vaşinqton və s. böyük şəhərlərin
muzey və kitabxanaları da
var. Bu məktəbin Sultan Məhəmməd, Kəmaləddin Behzad, Mir Musəvvir, Mirzə
Əli Təbrizi, Mir Seyid
Əli kimi peşəkar nümayəndələri
təsviri sənət tarixində silinməz iz
qoymuşlar. Sonrakı dövrlərdə
peşəkar rəssamlıq sənətimizi Mirzə Qədim
İrəvani, Mir Möhsün
Nəvvab, Əzim Əzimzadə kimi
nümayəndələri davam
etdirmişlər.
Gənc
tədqiqatçı Əsəd Quliyevin
"XX əsr Azərbaycan incəsənəti haqqında
oçerklər" kitabında isə yola
saldığımız əsrin rəssamları barədə
oçerklər toplanmışdır. Kitaba
ön söz yazan xalq rəssamı, akademik Ömər Eldarov
müəllif haqqında fikirlərini belə ifadə edir: "O, hələ tələbəlik illərindən
incəsənətlə, xüsusən də təsviri sənətlə
bağlı elmi toplu,
jurnal və qəzetlərdə maraqlı
məqalələrlə çıxış edirdi.
Onun
tanınmış incəsənət xadimləri ilə
ünsiyyəti, onlarla aparılmış
fikir mübadilələri sonda
maraqlı yazıların dərci ilə nəticələnmişdir.
Əsəd Quliyev emalatxanamda
olduğu vaxtlarda onun rəssamlıqla ciddi
maraqlandığını və rəssamlığa olan sonsuz məhəbbətini
duydum…"
"XX əsr Azərbaycan incəsənəti
haqqında oçerklər" kitabında rəssamlardan Bəhruz
Kəngərlinin, Səttar Bəhlulzadənin, Mikayıl Abdullayevin, Tahir Salahovun, Toğrul Nərimanbəyovun,
Böyükağa Mirzəzadənin, Vəcihə
Səmədovanın, Nadir Əbdürrəhmanovun,
Maral Rəhmanzadənin, Rasim
Babayevin, Oqtay Sadıqzadənin, Elmira Şahtaxtinskayanın, Nəcəfqulu
İsmayılovun, Altay Hacıyevin, heykəltəraşlardan
Cəlal Qaryağdının, Fuad Əbdürrəhmanovun,
Ömər Eldarovun, Tokay
Məmmədovun və b. həyat və
yaradıcılığından söhbət
açılır. Ensiklopedik, məlumat
xarakterli bu
yazılarında Ə.Quliyev adı
çəkilən sənətkarların
yaradıcılığının müxtəlif xüsusiyyətlərini,
cəhətlərini araşdırır. Hər sənətkarın
özünəməxsus üslubu, metodu, poetikası, əsərlərinin xarakterik xüsusiyyətləri barədə
yazır. Kitabda sənətşünas Ziyadxan Əliyevin
"Sənətşünaslığımız genişlənir"
adlı tədqiqat yazısında deyildiyi
kimi: "Əsəd Quliyevin
yazıları aydın kompozisiyasına, fikir
tutumuna, ifadə ustalığına
görə diqqəti cəlb edir və təqdim
olunanları oxunaqlı edir. Onun seçdiyi qəhrəmanlar
da sənətdə kifayət qədər
öz izi olan sənətkarlardır. Bu
mənada o, nə vaxtsa
bəziləri kimi yazdıqlarına
görə peşmançılıq hissi
keçirməyəcəkdir".
Azərbaycan
ədəbiyyatşünaslığından, teatrşünaslığından,
kinoşünaslığından fərqli olaraq
Azərbaycan sənətşünaslığı, təsviri
sənətin biliciləri sırasında kadr
qıtlığı hiss olunur.
Bu mənada Əsəd Quliyevin
bu sahədəki fəaliyyəti diqqətəlayiqdir.
Günümüzdə yazılmış bu ensiklopedik kitab zaman keçdikcə
tutarlı mənbəyə çevriləcək. Çünki Ə.Quliyev bu sənətkarların əksəriyyəti
ilə görüşmüş,
onların emalatxanalarında olmuş, həyatda
olmayan sənətkarlar haqqında məlumatları
etibarlı mənbələrdən götürmüşdür.
"XX
əsr Azərbaycan incəsənəti haqqında oçerklər"
ölkəmizin təsviri sənəti ilə maraqlananlar,
muzey işçiləri, rəssamlar, sənətşünaslar
üçün lazımlı vəsaitdir.
Azərbaycan Respublikası Mədəniyyət və Turizm Nazirliyinin xətti ilə
nəşr olunmuş kitabın elmi redaktoru sənətşünaslıq
doktoru Kübra Əliyevadır.
Kitab "Təhsil" nəşriyyatında
nəşr olunmuşdur.
A.İsmayıloğlu
Ədəbiyyat qəzeti.- 2013.- 8 mart.-
S.6.