Muğam müsabiqəsi - yüksək sənət
tələbləri
Xalq bir dəryadır. Onun mənəvi sərvəti tükənməzdir. Dahi sənətkarlar xalqdan öyrəndiyi, xalqa arxalandığı üçün sənətin zirvəsinə çıxa bilmişlər. Boş uydurmalar və fantaziyalar əsasında yaranan bir əsər camaatın, xalqın zövqünü oxşamaz, onun xoşuna gəlməz. Yaxşı bir şey yaratmaq istəyənlər yaratmağı xalqdan öyrənməlidir.
Üzeyir Hacıbəyli
Heydər Əliyev Fondunun
dəstəyi ilə Azərbaycan Mədəniyyət fondunun layihəsi əsasında Azərbaycan
televiziyasının təşkilatçılığı,
Mədəniyyət və Turizm Nazirliyinin iştirakı ilə keçirilən
«Muğam televiziya
musabiqəsi - 2013»ün bu
günlərdə final
yarışması oldu.
Respublika Beynəlxalq Muğam
Mərkəzində bir
tamaşaçı kimi iştirak
etmək mənə də nəsib oldu.
Müsabiqə başlamazdan öncə aparıcılar
müxtəlif ölkələrdən gələn məktubların
məzmununu efir vasitəsilə oxuyur və ürəkaçan xəbərləri
elan edirdilər.
Son illər Azərbaycandan İrana
müalicə üçün bir çox insanlar üz tutmuşlar. Qayıdıb gələnlərdən
razılıq edənlər də var,
razı olmayanlar da var.
Bir tanışım xanımı ilə Təbrizə
müalicə üçün getmişdi. Müalicə zamanı bir təbrizli ilə tanış olmuşdular. Bu təbrizli
onları o axşam
evlərinə dəvət etmişdi. Axşam qonaq getmək üçün taksi
maşını saxlayırlar, sürücü
ünvanı eşidəndə onlardan üzr istəyib deyir:
- Getdiyiniz
yer uzaqdadır, gedə bilmərəm. Çünki Badi-kubədən (Bakıdan
- red.) yarışma konserti
olacaq.
Aparıcılar tamaşaçıları
münsiflər heyəti
və orkestrin üzvləri ilə bir-bir tanış
edirdi.
Yeddi nəfərdən ibarət olan münsiflər - xalq artistləri Əlibaba Məmmədov, Arif Babayev, Səkinə İsmayılova, Ağaxan
Abdullayev, Mənsum İbrahimov, əməkdar
incəsənət xadimi,
Bəstəkarlar İttifaqının
katibi Sərdar Fərəcov, əməkdar
incəsənət xadimi,
televiziya təşkilat
şöbəsinin müavini
Nadir Axundov təqdim olundu. Sonra orkestrin üzvlərini
təqdim etdilər.
Həftənin
II-IV günləri keçirilən
müsabiqədə 20 nəfər
iştirakçı var
idi. Hər həftənin IV günü
az xal
toplayan müğənni
müsabiqəni tərk
edirdi. Şayəd iki nəfər ən az
xalı toplayırdısa,
hər ikisi müsabiqəni tərk edirdi. Müsabiqənin axırıncı həftəsinin dördüncü
günü səkkiz nəfər qalib sayılırdı.
Müsabiqəni tərk
edən gənclərə
sözüm:
Sizlər
heç nə itirmədiniz. Əksinə, qazandınız. Səhnəyə çıxmaq, nə cür əyləşmək,
mikrofonu hansı məsafədə saxlamaq,
bir sözlə, səhnə mədəniyyətini
öyrəndiniz.
Dünyada
olan muğamsevərlər
sizləri gördü,
bununla da siz gənclərin yaşınızın bu məqamında fəxr etməyə haqqınız
var. Yəqin ki, bundan sonra dost-tanışınızın toy-şadlıq günlərində
sizləri oxudacaqlar.
Mən münsiflərin
oxuyanlara münasibətindən
az da
olsa danışmaq fikrindəyəm. İştirakçı mügənni oxuyub qurtarandan sonra münsiflər bir-bir onların oxuma tərzini, muğamın guşədən-guşəyə necə keçməsini, şeirlərin sözlərini
dürüst tələffüz
etmələrini göstərir
və öz tövsiyələrini edirdilər.
Münsiflərin
hər biri ayrıca qiymət xalı verirdi. Sevindirici hal idi ki,
hər həftə klassik şairlərimizin şeirləri tapşırılırdı.
Nizami, Füzuli, Xətai, Seyid Əzim, Nəbati və sair şairlərin
qəzəllərini oxumaqla
onları bir daha yada salırdılar.
Xoşagələn
cəhətlərdən biri
mügənni oxuyandan
sonra dəstgahda olan şöbələr ekrana yazılırdı. Bu möhtəşəm zalda elə sakitlik var idi
ki, sanki universitetin tələbələri
akt zalında əyləşib professorun
maraqlı bir mövzuda mühazirə oxumasına qulaq asırlar. Bu o deməkdir ki, xalqımız klassik muğama susamışdır.
Muğam
televiziya müsabiqəsi
final yarışmasında bir
çoxlarının əməyi
vardır. O cümlədən
rejissor Rövnəq Həsənzadənin əməyini
itirmək insafsızlıq
olardı. Müsabiqənin bütün gedişatını
incəliyinə qədər
rövnəqləndirirdi.
Orkestrin
bədii rəhbəri
əməkdar artist, Prezident
təqaüdçüsü Sahib Paşazadə idi. Müsabiqədə elə oxuyan
var idi ki,
onun heç bir köməyə ehtiyacı yox idi. Lakin elələri də
var idi ki,
ayaq tutan uşaqlar kimi köməyə ehtiyacı
var idi. Onları da Sahib aparırdı.
Oxuyanın
şeir yadından çıxıbsa, tarzən
konsert gedə-gedə
ayağa durub şeri pultun üstünə qoyub ona yaxınlaşdırırdı.
Bir
qayda olaraq xanəndə musiqiçini
öz ardınca aparmalıdır. Bəzən burada
əksinə olurdu.
Elə
vaxtlar olurdu ki, Sahibin barmaqları
tarın pərdələrində,
başı oxuyanda, müxtəlif işarələrlə
onu yoluna qoyurdu. Bir sözlə, necə
deyərlər, tarzən
cənabları «dəridən-qabıqdan»
çıxırdı.
Müzakirə
zamanı oxuyanı əyani başa salmaq üçün xalq artistləri Əlibaba, Ağaxan zümzümə də edirdilər.
Adlarını
qeyd etdiyim xalq artistləri Əlibaba, Ağaxan, Arif toylarda olan
məzəli hadisələrdən
danışırdılar. Bu da məclisə
bir canlanma, bir şuxluq gətirirdi.
Telestudiyanın
rəhbərliyi seçilmiş
gənclərin həyat
tərzilə də maraqlanmışlar.
Sən
demə, bu gənclərin içərisində
elələri vardır
ki, gündəlik ehtiyacları yox dərəcəsindədir.
Elə
insanlar var ki, bir humanist addım atır, lakin onun savabını
bilmir, elə hesab edir ki,
bu elə belə də olmalıdır.
Nadir müəllim belələrindəndir. O, gənclərin yaşadığı
yeri biləndən sonra oranın varlı adamları ilə söhbət edib bu müşkülatı
həll edib.
Belə
imkanı olmayan insanlara əl tutmaq, onları sevindirmək ən böyük savablardan biridir.
Müsabiqə
keçirilən zaman
ən çox narahatçılığı Nadir müəllim keçirirdi. Müğənni oxuyarkən Nadir müəllim
rəyasət heyətindən
müxtəlif işarələrlə
ona dürüst oxumasına kömək edirdi. Elə ki, mügənni
tamam-kamal oxuyub qurtardı, Nadir müəllimin
elə bil doğma övladı imtahandan çıxdı.
Müsabiqənin
respublikanın bölgələrində
keçirilməsi təqdirə
layiqdir.
Müsabiqənin axırıncı
həftəsini mən
belə təsəvvür
edirəm:
Oğluna toy edən
ata səhəri hər işi əfun-safun edəndən
(əncam çəkəndən)
sonra asudə oturub deyir:
- Şükür Allaha, böyük bir yükün altından çıxdım.
Nadir müəllim də
özünü şefin
otağına salıb
deyəcək:
- Şükür Allaha, yaxşı qurtardıq.
Hörmətli
oxucum, yaşımın
o məqamıdır ki,
istəmirəm bildiklərimi
özümlə aparım. Eldar Mansurov xatirələr yazır. Bakıda çoxlu adlı-sanlı
xanəndələr olub.
Onlar bir-birinə qonaq gedib musiqi məclisləri
qurublar.
Olmuş
bir əhvalatı yazsam, yerinə düşər. Bu, elə bilirəm ki, musiqi tariximiz
üçün də
önəmlidir.
Əhvalatı
atamın xalası oğlu Mirzə Kamyab danışıb.
O, uzun illər Təbrizdə Keçəçioğlu
Məhəmmədlə kübar
ailələrdə muğam
axşamları keçirib.
Muğam gecələrinin
birində ev
sahibinin qızı Zəhra xanımı görüb onunla evlənib.
İranda
bir xan Badi-kubədən
məşhur xanəndə
Ala-Palas oğlunu öz iqamətgahına dəvət edir. Məclis qurulur, bir neçə
musiqidən sonra Ala-Palas oğlunu oxumağa dəvət edirlər. Ala-Palas oğlu:
- Qibleyi-aləm, dəmağ
nədarəm (həvəsim
yoxdur).
Tez
onu məclisdən uzaqlaşdırırlar.
İkinci
gecə Ala-Palas oğlu deyəndə ki, «dəmağ nədarəm», xan əmr edir ki,
aparıb onun damağını kəssinlər.
O başlayır yalvarmağa
ki, uzaqdan gəlmişəm, yorğunam.
Xan:
- Aparın salın
bunu tövləyə!
Ala-Palas oğlunu salırlar tövləyə. Bir müddət keçəndən
sonra qapıçıdan
çay istəyir.
Ona çay verirlər. Çayı
içib başlayır
oxumağa. Yavaş-yavaş onu aparırlar meydana, səhərə kimi oxuyur. Söyləyibmişlər ki, həmin
gecə qonşu damlarda yer qalmayıb.
Xan:
- Ay pədəri süxtə
(filan-filan olmuş), mənim bu təmtəraqlı
yerim tövləyə
dəymədi?!
Ona görə deyirlər: Xanəndəni
xanəndə gətirər
həvəsə.
Bu ənənə indi də davam
edir. Deyilənə görə, Habil Əliyev, Məhəbbət
Kazımov iki-üç
il bundan
əvvəl İranda
Səreyn adlanan şəhərə gəzməyə
gedirlər. Afişada konsert elanı
oxuyurlar. Maraqlanıb bilet
alıb zala daxil olurlar. İşıqlar sönür, pərdə
açılır. Xanəndə
kim olsa
yaxşıdır? Kim?
- Bu bizim II muğam
müsabiqəsinin qalibi
Elməddin!
Həqiqətən
də bizim bu yüksək sənət tələblərinə
qadir muğam müsabiqələrimiz özü
mötəbər sənət
məktəbidir.
Əlbəttə, uzun
əsrlər boyu xalqımızın yaratdığı
və yaddaşında
yaşatdığı, daha
da cilaladığı
zəngin muğam sənətimizin bugünkü
dünya şöhrətində
Heydər Əliyev Fondunun və Azərbaycan Mədəniyyətinin
Dostları Fondunun prezidenti, YUNESKO və
İSESCO-nun xoşməramlı səfiri, millət vəkili Mehriban xanım Əliyevanın böyük diqqəti və zəhməti şəksizdir.
Bu diqqətə və zəhmətə görə həm sənət ustalarımız,
həm də milyonlarla muğamsevərlər,
təbiidir ki, səmimi qəlbdən təşəkkürlərini bildirirlər. Mehriban xanım özü muğam ənənələrimizi yaşadan
ustad sənətkarlarımızı
gərəyincə qiymətləndirir:
“Canlı ünsiyyət
olmadan muğamın sirlərini mənimsəyə
bilməzsən. Dahi muğam ustalarımız uzun əsrlər boyu biliklərini ağızdan-ağıza ötürərək
ənənələri yaşatmağa
nail olmuşlar. Ənənələr bu gün də
yaşayır və mən buna görə
bütün muğam ustalarımıza dərin
təşəkkürümü bildirirəm.”
Tamaşaçı
və dinləyicilərin
böyük maraqla izlədikləri Muğam müsabiqəsi əslində
yüksək sənət
tələblərinə cavab
vermək imtahanıdır.
Uğurlar
olsun.
Cümşüd Muradov
Ədəbiyyat qəzeti.- 2013.- 25 oktyabr.- S.6-7.