Luici Kapuana
(1839 - 1915)
Luici
Kapuana Siciliyanın Mineo şəhərində
anadan olmuşdur. Covanni Verqa (1840 - 1922) ilə
birlikdə “verizm” ədəbi cərəyanının
başçılarından biri
sayılır. Gənc yaşlarından Siciliya
dialektində şeirlər yazmağa
başlamış, həyatının sonuna
qədər poeziya və folklorla
maraqlanmışdır. Katania universitetinin hüquq
fakültəsinə daxil olan
gələcək yazıçı təhsilini
yarımçıq qoyaraq, dünya ədəbiyyatı, fəlsəfə
və tarixlə maraqlanmağa
başlayır. Siyasi baxışlarına görə əqidəli demokrat olan L.Kapuana
İtaliyanın birləşməsi uğrunda
gedən milli azadlıq hərəkatının
fəal iştirakçısı, Cuzeppe Garibaldinin (1807-1882) mənəvi
silahdaşı idi. 1864-cü ildə Firentseyə
köçən gənc yazıçı siyasi
və ədəbi salonlarda o dövrün aparıcı
jurnalistləri, yazıçı və şairləri ilə
tanış olur. Firentsenin liberal-antiklerikal mühiti onu həmin illərdə
genis vüsət tapmış pozitivizm fəlsəfəsi ilə
yaxınlaşdırır.Yazıçıda belə bir əqidə formalaşır ki, milli azadlıq və sosial tərəqqi ideyası siyasi
mübarizə yolu ilə deyil,
elmin və mədəniyyətin
inkişafı nəticəsində mümkündür.
Sonralar onun bu qənaəti C.Verqa ilə birlikdə əsasını
qoyduqları “verizm” ədəbi cərəyanının
yaranmasına gətirib çıxarır . Həmin dövrdə
L.Kapuananın “Qadın profilləri” (1877), daha
sonra isə italyan ədəbiyyatında
ilk verist roman sayılan “Caçinta”(1879)
əsəri işıq üzü görür. Yazıçının ”Kəndli qadınlar”(1894),
“Yeni kəndli qadınları” (1898), “Sevgi oyananda” (1911) kimi əsərlərində yarımfeodal Siciliya kəndlərindəki səfalət və
zorakılıqdan,”Düşünüb eləmədən”
(1910) və “Yaradıcılıq nəşəsi” (1911) novella toplularında yaradıcı və psixoloji proseslərdən, şah əsəri sayılan “Markiz
Rokkaverdina” (1901) romanında isə XIX əsr
Siciliya cəmiyyətinin ictimai
- mənəvi dayaqlarından bəhs olunur.
O, verizmin nəzəri əsaslarına həsr
olunmuş “Müasir ədəbi
oçerklər” (1882) və “Sənət naminə” (1885) əsərlərinin
müəllifidir.
Oxuculara ilk dəfə təqdim
olunan L. Kapuananın
kiçik janrda qələmə aldığı əsərləri
sırasında yaradıcılıq prosesinə həsr olunmuş hekayə və novellaları xüsusi yer tutur. Əsasən təsviri incəsənətdən
bəhs edən (“verizm” cərəyanına
aidiyyatı olmayan) bu əsərlərdə
onu bir tənqidçi
kimi
maraqlandıran problemlər nəzərdən keçirilir.
Təqdim etdiyimiz “Adsız ağrı”
novellasında L.Kapuananın ən çox
sevdiyi yaradıcılıq qayələrindən
biri öz əksini
tapmışdır. Yazıçının
fikrincə, müəllif əsərdəki mücərrəd
ideyanın yox, onun
formasının yaradıcısı olduğundan,
tənqidçinin peşəkar borcu ona əsərinin ideyasını
açıqlamaqdır (hekayədə tənqidçinin heykəltəraşa
əsərinin ideyasını açıqladığı kimi)...
L.Kapuananın
və onun məsləkdaşı
C.Verqanın verizmin nəzəri prinsiplərini
əks etdirən ədəbi - tənqidi
yaradıcılığı XIX əsrin sonu
İtaliya ədəbiyyatında yeni istiqamətin inkişafına təkan vermiş, verist novella və romanlarını Avropa
ədəbiyyatının dəyərli əsərləri sırasına yüksəltmişdir.
Ədəbiyyat qəzeti.- 2014.- 7 fevral.- S.6.