Sonun gəlişi yaxud
yazıçının
ölümü
Allah heç kəsə
nəsib etməsin, təklik yaman pis şeydir. İllah da ki,
yavaş-yavaş köçünü bu dünyadan çəkməyə
hazırlaşanda arvad da səni tək qoya, üstəlik
oğul-uşaq da yada salmaya.
Hərdən
öz-özünü danlayırdı ki, gərək
vaxtında bu dünyadan gedəydi, görməyəydi
naqislikləri. Onun tayları çoxdan başlarını
götürüb o biri dünyaya təşrif buyurublar.
Neçə vaxtdı ki, yata bilmirdi. Sabaha qədər evinin hisdən qapqara
qaralmış tavanına baxırdı.
- Belə də iş olar ə kişi?
- öz-özünə deyinirdi. Deyəsən axırım çatıb. Yoxsa
niyə yata bilmirəm ki?..
Qoca yazıçı dönüb pəncərəyə
baxdı, görsün hava açılıbmı. Qalın pərdədən azacıq süzülən
zol-zol işığı görüb sevindi.
Yadına düşdü ki, dünəndən
çay içməyib. Çarpayısının
baş tərəfinə qoyduğu əsanı əlinə
alıb hıqqana-hıqqana ayağa durdu. Çəkələklərini
tapıb birtəhər ayağına keçirdi. Baxdı ki, taykeş geyinib. Fikir
vermədi. Ayaqlarını sürüyə-sürüyə
mətbəxə yön aldı. Dəhlizdə
gözü divardan asılmış aynaya sataşdı.
Diksindi. “Belə olmaz, qoca!
Bir-iki tikə də olsa gərək yeyəsən.
Dərin sümüyüvə
yapışıb. Yanına gələn
olsa, qorxacaq səndən”.
Qazı yandırıb balaca
çaydanı üstünə qoydu. Soyuducunu
açdı. Bir-iki yumurta, bir az
şit yağ, mürəbbə vardı. Bir də
balaca bankanın dibində azca kəsmik qalmışdı.
”Ərzağım da qurtarıb. Uşağa deyəm bazarlıq eləsin (nəvəsi
Zauru nəzərdə tuturdu). Yaxşı yeyəsən
ki, gəzməyə taqətin ola. Yoxsa mənim kimi? Ayaq üstə
güclə dururam. Həkim Allah kömək olmuş da
o gün deyir ki, bal ye, əmələ gəl.
Deyən gərək, ay rəhmətliyin nəvəsi, balı hansı pulnan alım? Bəyəm
təqaüdnən dolanmaq olur? İndiki
zamanada hər şeyi həll edən puldu, pul. Pulu daşın üstünə qoy, daş o saat
yumşalıb muma dönəcək.”
Fal-fal doğranmış qara çörək
dilimlərindən birini götürüb bankadakı kəsmiyi
bıçaqla onun üzərinə yaxdı. Udquna-udquna bir-iki tikə zorla yeyə bildi.
“Bayaqdan acından ölürdün, a
fərsiz qoca? Noldu, bir yaxmacı da yeyib qurtara
bilmirsən. Vaxt vardı doymaq bilmirdin!”
Özünə acığı tutdu. Hirslə çaydanın altını
söndürdü. Əsasını əlinə
alıb mətbəxdən çıxdı. Aynanın qabağından keçəndə istədi
bir də çevrilib özünə baxsın. Nə düşündüsə baxmadı, düz
keçdi. Sürətlə
özünü çarpayıya çatdırıb dərindən
nəfəs aldı. Təkcə
çarpayısında rahat olurdu.
-Deyəsən dəli olacam. Allah, məni bu qoca
vaxtımda rüsvay eləmə, qurban olum sənə!
Qapının zəngi
çalındı.
"Yəqin Zaurdu, təqaüdümü alıb gətirib..."
Sevinə-sevinə qapıya getdi.
Gələn qonşuydu, dərmanlarını
alıb gətirmışdi. Gözləri
işıqlandı.
-Çox sağ ol, ay qonşu.
Qonşu dodaqlarını açmadan başını
bir dəfə yüngülcə tərpətdi..
- Xoş getdin, bala!
Qapının rəzəsini çəkib
bağladı. “Allah heç kimi heç kəsə
möhtac eləməsin. Vaxt vardı
kitablarım əl-əl gəzirdi. Bir dənə
avtoqraf yazmağımdan ötrü günlərlə növbəyə
dururdular. Vəzifədə idim də... Sayırdılar
məni. İndi kimdi yada salan? Elə bil mən adda bir yazıçı olmayıb
bu məmləkətdə”.
Dərman qutularından birinin
ağzını açıb sarı, xırda tabletlərdən
ikisini götürdü. Dilinin üstünə qoyub stəkana
süzdüyü sudan bir qurtum içdi. Yerinə uzanıb gözlərini tavana zillədi.
“Mən nə vaxt qocaldım, axı? Heç xəbərim
olmadı...”
Dönüb xanımının şəklinə
baxdı. “Niyə öldün, arvad?
Yetim qoydun məni bu çağımda..."
Kövrəldi. “Dərdimi
kimə deyim? Divaramı? Deyirlər, ay divar, sənin də qulağın var.
Əgər varsa, onda niyə eşitmirsən dediklərimi?
Yəqin sərf eləmir. Lazım
olanı elə tez eşidirsən ki...”
Nəzərləri yan diivardan
asılmış cavan şairin portretinə
sataşdı."Yenə o bağ olaydı, yenə o qumlu
sahil... Heyif səndən, şair! Eh... başımız nələr
çəkmədi o vaxt? Gecələr də
paltarlı yatırdıq ki, bu saat gəlib aparacaqlar.
Adamlar bir-birinə salam verməyə belə
qorxurdular. Gecə gəlirdilər,
qapının zəngini qəfil çalırdılar. Nə qədər günahsız adamlarımız
getdi güdaza. Hamısı da
istedadlıydı. Bəzi
çuğulçuların, donosbazların sayəsində.
Çoxusu indi də sağdı. Elə gəzirlər
ki, guya vaxtilə Müşfiqi, Cavidi, Salman Mümtazı,
Əhməd Cavadı tutduran bunlar deyilmiş...”
Telefon zəng çaldı. Səksəndi. Bir anlığa
harda olduğunu kəsdirə bilmədi. Ona
elə gəldi ki, dediklərini eşidiblər, gəliblər
onu aparmağa. Birdən baxdı ki, yox, çalınan
qapı zəngi deyil, ev telefonudur.
-Başım xarab olub ey... İndi otuz
yeddi-zaddı bəyəm? Nədən qorxuram ki?..
Çarpayının baş tərəfində
kiçik dolabçanın üstünə qoyulmuş
köhnə telefona sarı döndü.
Dəstəyi qulağına tutdu.
-Alo! Zaur! Sənsən, bala?
Zəng edən tamamilə başqa
adamdı.
Qəzet müxbiri Sevay çoxdandı
ki, onunla görüşmək istəyirdi. Ev telefonunu tapıb həyəcanla rəqəmləri
yığdı. Çox keçmədi ki, telefonun o
başından zəif bir səs eşidildi:
-Alo!
Bildi ki, odur. Səsi
titrədi.
-Salam, Mərdan müəllim!
-Əleyküməssalam! A qızım,
kimsən?
-Mən qəzetdə işləyirəm. Adım
Sevaydır. Sevay Məmmədli. Sizinlə
görüşmək, yazı hazırlamaq istəyirəm.
-Yox, a qızım, lazım deyil. İstəmirəm.
-Niyə axı?
-Neçə illərdi qapımı heç kəs
açmır, bu gündən sonra sən açsan nolacax? Yox, bala, əziyyət çəkib gəlmə.
Sayıb zəng etdiyivə görə sağ
ol.
-Bir dəqiqə dayanın, Mərdan müəllim,
xahiş edirəm!
-Eşidirəm.
- Nə olar, sözümü yerə salmayın...
Vaxtınızı çox almayacam...
-Deyirsən yazmaq istəyirsən məndən?
-Bəli, bəli, yazmaq istəyirəm.
-Yaxşı, nə deyirəm ki...
Sevayın qanadı olsaydı,
uçardı.
Azadlıq prospektindəki hündür,
yaraşıqlı binanın önündə dayandı. Məşhur yazıçı burada
yaşayırdı.
Həyətə daxil olub pillələrlə
yuxarı qalxdı. Yazıçının
yaşadığı mənzilin önündə dayandı.
Ürəyi sudan çıxmış
balıq kimi çırpınmağa başladı. Uşaqlıqdan arzusu deyildimi böyüyüb
jurnalist olsun, gedib Mərdanlı ilə
görüşsün, müsahibə götürsün?
İndi arzusu çin olmuşdu. Nədən belə həyəcanlıydı?
Əlini yuxarı uzadıb zəngin
düyməsini basdı. İçəridən hənirti
eşidildi. Kimsə ayaqlarını
sürüyə-sürüyə qapıya sarı gəlirdi.
Sevay daha da həyəcanlandı.
Qapı açıldı. Arıq, balacaboy, üzünün almacıq
sümükləri çıxmış çəlimsiz bir
qoca hıqqana-hıqqana əlindəki əsaya söykənmişdi.
Və işıltısını hələ
itirməmiş gözlərini zilləyərək ona
baxırdı. Sevay əvvəlcə inanmadı bu odur:
cild-cild əsərlərin müəllifi məşhur
yazıçı. Rəngi getmiş zol-zol pijama və
saralmış ağ, uzun dizliyin içərisində
daha da cılız görünən, boğazının
damarları çıxmış, əti sümüyünə
yapışmış qupquru, zəif bir qoca idi
qarşısındakı. Bir anlığa
özünü itirdi.
- Salam... Mərdan müəllim! Mən... dünən sizə zəng edən...
-Hə, hə... Keç içəri, qızım! Xoş gəlib, səfa gətiribsən.
-Xoş gününüz olsun.
-İnana bilmirəm! Necə oldu ki, məni yada
saldınız...
Yazıçının gözündən
iki damla yaş axıb qırışların çoxdan
şumladığı sifətindən üzü
aşağı yuvarlandı. Əlinin
dalıyla gözlərini silib üzünü gizlətməyə
çalışdı. Sevay bunu
görüb çox təsirləndi.
Kiçik dəhlizdən evə
keçdilər. Sevay qaşlarını çatdı:
“Necə olur ki, bu boyda əsərlərin müəllifi belə
balaca, dar otaqda yaşayır? Həm də belə
şəraitdə”.
Yazıçı öz
çarpayısında oturdu. Hər
iki əlini üst-üstə qoyub əsanın başında
daraq kimi bir-birinə keçirdi. Sevay
onunla üzbəüz balaca kətildə əyləşdi.
Sevay onun üzünə baxmağa
utanırdı sanki. Aylardı yuyulmamış
kirli, sapsarı döşəkağının içində
yumaq kimi bükülmüş qocaya nədənsə yazığı
gəldi. Yavaşca köksünü
ötürüb otağa göz gəzdirdi. Divarda dahi rəssam Səttarın bir neçə məşhur
tablosu diqqətini çəkdi. Zərli haşiyəli
bir çərçivədə isə
yazıçının 25-30 il qabaq
çəkdirdiyi şəkli asılmışdı. Başında qaragül dərili xəz papaq, əynində
eyni rəngdə xəz palto, qalın qaşlı, qalın
bığlı yazıçı sifətində xoş təbəssüm
yanakı baxıb gülümsəyirdi. Paltosunun
yuxarı qalxmış xəz yaxalığı şəklə
xüsusi yaraşıq verirdi. Sevay xatırladı: bir
vaxtlar, yeniyetmə ikən kitabında görüb vurulduğu
şəkil. “Görəsən, bu, doğrudan
odur?”
-Yanınıza gələn olur?
-Kim gələcək ki, ay qızım? Mən
qocanı kim yada salar? Kimə
lazımam indi?
-Elə deməyin, Mərdan müəllim. Sizin Azərbaycan ədəbiyyatında xidmətiniz
böyükdür. Bakının tarixindən
ilk əsər yazan sizsiniz.
- Onlar keçmişdə qaldı. İndi
hamısını unudublar. Bizim millət hər
şeyi çox tez unudur. Biz beləyik də... -
Əlini yellədi.Vaxtilə neynəmisən, nə iş
görmüsən, sonradan hamısı yaddan
çıxır.
Başı ilə masanın üstündəki
əlyazmalara işarə elədi.
-Görürsən? Neçə ildi
yazdıqlarımı pul dərdindən çap elətdirə
bilmirəm. fikirləşməkdən
yuxum da çəkilib ərşə. Arada bezirəm
bu cür yaşamaqdan. Dəli şeytan
deyir, çıx dama, özüvü at yerə, canın
qutarsın bu əziyyətdən.
Sevay eşitdiklərinə inana bilmədi. Bir zamanlar Bakının tarixini yazmaqdan ötrü
minbir əziyyətlə arxivlərə girərək sənədlərin
üzünü ərəbcə, farsca
köçürüb pencəyinin ətəklərində
gizlədən, kitabı əl-əl gəzən şöhrətli
yazıçı deyirdi bunu.
Küncdə qoyulmuş ağ-qara təsvirli
köhnə televizorda toplantı gedirdi. Kimisə ayaq üstə bərk-bərk
alqışlayırdılar.
- Görürsən, necə əl çalırlar?- Başı ilə televizora işarə etdi:
- Millət ölür əl çalmaqdan ötrü. O boyda
torpaqlar getdi e... heç kəsin vecinə döyül. Dedim də,
çox unutqanıq. Unuda-unuda hər şeyi
verdik bada. Ona görə də
başımıza bu işlər gəlir. Allah betərindən saxlasın.
Sevay çantasından diktafonu
çıxarıb masanın üzərinə qoydu. Xırda düyməciklərdən birini basdı.
Mərdanlının sifəti qəfil ciddiləşdi.
- Onu söndür! Yoxsa heç nə
danışmayacam!
Qulaqlarına inana bilmədi. “Necə yəni söndür? Bəs
bayaqdan danışdıqları nə idi?”
- Niyə, Mərdan müəllim? Dediklərinizi
yazıram da...
- Yox, qızım! Onda söhbətimiz
tutmayacaq səninlə.
“Nədən çəkinir görəsən
bu doxsan yaşında?”
Anladı ki, diktafonu söndürməsə,
Mərdanlıdan kəlmə ala bilməyəcək. Söndürdü. Bundan sonra dili
açıldı qoca yazıçının. 37-ci ildən maraqlı faktlar açıqladı.
Rəsulzadəni, Mirhəsəni öz gözləri
ilə görübmüş.
- O kişi bizim kəndə gələndə,
mənim on yaşım vardı. Rəsulzadəni
deyirəm. Gözlərimlə
gördüm onu. Bilmirdim ki, o, böyük
adamdır, Cümhuriyyəti ilk quran odur. Uşaq
idim də, nə qanırdım? Nə biləydim
ki, Leninin qurduğu qırmızı hökumət onu
axtarırmış. Yaxşı insanlar
gizlətdilər onu. Ağlım kəsdikcə,
öz-özümə deyirdim ki, keşkə bir də
göreydim o kişini. Son gəlişi oldu
kəndimizə. Ömrünü qürbətdə
başa vurdu. O boyda kişinin qədrini bilmədik.
Hər iki əlini əsasına döyəcləməyə
başladı. Deyəsən əsəbiləşirdi.
- Guya ki, o boyda Zeynalabdının qədrini bildik? Dedim də...
ay qızım, biz beləyik.
- Mərdan müəllim, Hacı Zeynalabdinin xeyirxah
işlərindən danışın mümkünsə.
- Bala, Hacının çox xeyirxah işləri olub. Hansı birindən danışım? Var-dövləti heç yerə
sığmırdı, amma çox səxavətliydi, əliaçıqdı,
kasıb-kusuba, yetim-yesirə əl tutandı. Nə qədər binalar tikdirib, məktəblər
açdırıb, şollar suyu çəkdirib, gəncləri
oxumaqçün xaricə göndərib.
- Sizcə, indi Hacı kimi səxavətli
adamlarımız varmı?
- Var. Ondan da varlı adamlarımız var. Amma o ürək
yoxdu...
Sevay ermənilərin xainliyi haqda
danışmasını Mərdanlıdan xahiş etdi.
- Qızım, ermənilər elə əvvəldən
xain olublar. Bizim neftimiz, qızılımız,
pambığımız vardı. Onların
nəyi var ki? Bizimkilər o vaxt onlara
yaşamağa yer-yurd verdilər. Bu nankor
dığalar əvəzində torpağımıza göz
dikdilər. Şaumyanın
başçılığı ilə Bakıda, Qubada qətliam
törətdilər. Lenin özü nəzarət
edirdi bu işə. Bakının nefti vardı axı! Ruslar əl çəkərdi? Bakıda
nə qədər müsəlmanı qətlə yetirdilər.
Ermənilər cəsədlərin üstündə mahnı
oxuyurmuşlar: “Bir-iki, Bakı oldu bizimki..”
O vaxt Bakıda qeyrətli, mənəm-mənəm deyən
qoçular vardı; qoçu Ələkbər, qoçu Nəcəfqulu,
sonra qobulu Məşədi Hilal və başqaları. Türklər gələnəcən onlar dəstələr
düzəldib ermənilərə qarşı vuruşublar.
Amma az idilər də... Əgər
türklər vaxtında özlərini yetirməsəydilər,
indi bizdən bir tum da qalmayacaqdı!
“Bu ki, canlı tarixdir! Möhkəm yaddaşı var”.
- 37-ci il haqqında daha nə deyə
bilərsiniz?
- Çox şeylər bilirəm. Sən
soruş nələr bilmirsən. O Mirhəsən
ki, vardı ha, indikilər kimi tərif sevməzdi.
Gözünün düşməniydi yaltaq adam.
Bir dəfə iclasların birində
tanınmış bir yazıçı onu tərifləyir
ki, siz beləsiz-eləsiz, dahisiz, nə bilim daha nələr.
Mirhəsən dərhal onun sözünü yarıda kəsib
deyir: “Nə çərənləyirsən? Düş yerə
ordan! Mənə tərif deməkdənsə, yeri get
şerini yaz!”
- Amma onun da ziyanlı işləri çox olub. Nə qədər ziyalının ölümünə
qol çəkib.
- Ziyalılar çox zaman özləri bir-birini
tutdururdular. Mirhəsənlə Nəriman
olmasaydı, nə qədər torpağımızı o vaxt
ermənilərə veriləcəkdi. Müharibə
vaxtı Stalin bizimkiləri kütləvi şəkildə
Orta Asiyaya və digər ucqar yerlərə sürgün edəndə,
Mirhəsən bunların qabağını alıb. Bu faktdır.
- Siz onu şəxsən görmüsüz?
- Hə, görmüşəm. O da məni şəxsən
tanıyırdı. Bir əsərim
çıxmışdı, neftlə bağlı. Əli Vəlizadə ilə Mehdi Hüseynliyə
deyib ki, gördünüz? Əsl əsər
belə olar, Mərdanın əsəri kimi. Bunu Mehdi söylədi mənə. Nələr
olub, o vaxtı, nələr! - Əlini yellədi.
Sən uşaqsan, bilməzsən. Kim kimi ələ
verib, kim kimi tutdurub, mən
hamısını bilirəm.
Qoca yazıçının dili
açılmışdı. Sevay
bacardıqca ondan çox söz çəkmək istəyirdi.
- Ziyalıların bir-birini tutdurmasının səbəbi
nə idi axı, Mərdan müəllim?
- Nə olacaq? Nadanlıq və
paxıllıq. Bir-birini tutdurmaqla fəxr
edirdilər. Hətta biri fəxrlə mənə deyirdi
ki, on yeddi adam tutdurmuşam.
- On yeddi adam?
- Hə, hə, qulağımla eşitmişəm. Elə indi də yaşayır.
- Adını deyə bilərsiniz?
- Ad nəyə lazım, ay qızım? Yazmasan
yaxşıdır. Başın
ağrıyar. Övladların varmı?
- Bəli, var.
- Onda get balalaruvu böyüt. Neynirsən öyrənib? Bəzi
şeylər gizli qalsa yaxşıdır.
- Söz verirəm, yazmayacam. Sadəcə,
bilmək istəyirəm. Çox xahiş
edirəm.
- Yaxşı, onda qulağını bəri gətir.
- Burda bizdən başqa heç kim
yoxdu ki, Mərdan müəllim!
- Var!
Sevay dörd gözlə ətrafa
boylandı. Özlərindən başqa
heç kəsi görmədi.
- Hanı bəs?
- Bax, odur!
Qoca yazıçı əlini
tapança kimi lülələyib çarpayısının
yanındakı divarı göstərdi.
- Görürsən? Bu daş-divarın da qulağı
var! Nə qədər adamı bu divarlar tutdurub
o zaman. Bildin?
Sevay donub qaldı. Düşündü ki, tək qalmaqdan qoca
yazıçının əsəbləri pozulub. Çox pis oldu. Bu vaxt Mərdanlı
baş barmağı ilə işarə etdi ki,
qulağını bəri gətir. Sevay
başını ona tərəf əydi. Mərdanlı
onun qulağına nə isə pıçıldadı.
Sevayın gözləri kəlləsinə
çıxdı. Dediyi adamı
yaxşı tanıyırdı. O da indi
yaşlanmışdı. Xətirli-hörmətli
yazıçıydı. “Demək, belə!
Mərdan müəllim düz deyir, ancaq paxıllıq
yıxıb bu millətin evini...”
Sevay yazıçılar arasında indiki
vəziyyəti xatırladı. “Guya ki,
indi belə deyil? İstedadlı, milli
düşüncəli yazıçılarımızın
bostanına indi də daş atmırlarmı?"
Başını buladı. Bu, Mərdanlının gözündən
qaçmadı.
- Bala, yazıçı olmaq, xalqın dərd-sərini
yazmaq, onların adından danışmaq deməkdi. Əsl yazıçı gərək həqiqəti
deyə, həqiqəti yaza.
- Elədir! - Sevay fikirli-fikirli dilləndi.
“Görəsən, Mərdanlı nə
yaxşı sağ qala bilib? O dövrdən, “əjdahanın”
ağzından necə qurtulub? Danoslardan yaxasını necə
qurtara bilib?”.
- Bütün ağrı-acıları içimdə
çəkirəm, qızım!
Sanki suallarına cavab verirdi.
- Torpaq dərdi, el dərdi, insanların naqisliyi,
satqınlığı - hamısı mənim içimdədi.
- Əlini sinəsinə çırpdı.
- Elə şeylər var ki, demək olmur, qızım! Yaradı, dərddi ürəyimizdə. Yalandan gülüb-danışırıq.
Əsl riyakarlıq bax budur, bala!
- Heç olmasa yazın da... Gələcək
nəsil bilsin hər şeyi.
- Yazmışam, qızım, yazmışam. Çapa verməmişəm. Bilrisən
niyə?
- Niyə?
- Çünki övladlarım, nəvələrim var,
onların uşaqları var. İncidərlər, türməyə
atarlar. Hələ bu olsa dərd yarıdı.
Adamın nəslin kəsərlər. Gördün akademiki? Gülləni düz
ağzından vurdular!
Sevay quruyub qaldı. Əsəbi
zənn etdiyi bu adam əslində əsl həqiqətin
üzü idi.
- Deyə bilmədiklərimin, ürəyimdə
qalanların hamısını yazıb vermişəm arxivə.
Mən öləndən sonra açarlar. Onu da əgər açsalar.
Mərdanlının alnındakı
qırışlar yavaş-yavaş sıxlaşaraq bir-birinə
yapışdı, sifətində qəribə, sirli bir ifadə
yarandı. Gözlərini bir nöqtəyə
zillədi. Deyəsən, şakəri idi,
barmaqlarını əsaya döyəcləməyə
başladı.
- Dəli şeytan deyir çıx dama,
özüvü at yerə. Canın qutarsın bu
ağrı-acılardan...
- Səbirli olun, Mərdan müəllim.
- Səbr elə, halva bişər ey qora səndən, -
Mərdanlı əlini oynatdı. Səbir
kasası da daşır axı. Bu
azğın erməniləri torpaqlarımızdan qovub
çıxartmaq lazımdır. Kaş ölüb
gedeydim, görmiyeydim bunları...
- Mərdan müəllim, sizcə,
torpaqlarımızı nə vaxt geri alacağıq?
Qoca yazıçının gözləri
parıldadı.
- Alacağıq! Mütləq alacağıq! Bir az gec... Onu da biz görəmmərik.
Mərdanlı ağzını Sevayın
qulağına yaxınlaşdırıb
pıçıltı ilə dedi:
- Bilirsən, qızım, bütün bu olanlar ki var,
bunlar...
- Hə, hə! - Sevay dörd gözlə onun deyəcəyi
fikrin sonunu gözlədi.
- Bunlar...
Dayandı. Deyəcəyi
sözləri boğazından geri qaytarıb uddu. Gözlərini dörd dolandırıb evin içinə
nəzər saldı. Əllərini dizlərinin
üstünə qoydu. Dodaqlarını
bir-birinə kip sıxaraq oturdu. Sevay bundan
artıq ondan söz ala bilməyəcəyini görüb
ayağa qalxdı.
- Çox sağ olun, Mərdan
müəllim! Mənə vaxt
ayırdığınız üçün təşəkkür
edirəm. Amma bir xahişim var: şeytanın
sözünə qulaq asmayın! Yaxşımı?
Cavab əvəzinə qoca yazıçı Sabirin məşhur
beytini söylədi:
Arizi-qəmlər əlindən ürəyim
şişmiş idi.
Zənn edirdim edəcəkdir ona çarə
ciyərim.
Bəxti-mənhusimə bax, mən bu təmənnadə
ikən.
Şişməyə başladı indi üzü qarə
ciyərim...
Sevayın gözləri yaşardı. Tələsik sağollaşıb çıxdı.
Düşündü ki, kaş gəlməyəydi bu
qapıya! Onu bu vəziyyətdə görməyəydi!
Bir müddət fikirləşə-fikirləşə
qaldı. Görəsən nə demək
istəyirdi Mərdanlı? “Bilirsən, qızım,
bütün bu olanlar... Nədən çox
şeyləri gizlədir, özüylə məzara aparmaq istəyir?”
Onun iki damla göz yaşlarını
unuda bilmirdi Sevay. Hər dəfə avtobusla yazıçının
yaşadığı binanın qabağından keçib
işə gedəndə başını qaldırıb
yuxarıya - dama baxırdı. “Görəsən Mərdanlı
şeytanın sözünə uyub bu doqquzmərtəbəli
binanın onuncu qatından özünü yerə atsa, nə
hala düşər?!.
Bir gün Mərdanlının
yaşadığı binanın önündən keçəndə
adamların oraya toplaşdığını gördü. “Burda nə olub?” - deyə
soruşdu. Cavab verdilər ki, kimsə binanın
damından özünü atıb. Sevay
camaatı aralayıb yaxına gəldi. Gördüklərinə
inana bilmədi. Dəhşət! Bu ki Mərdanlı idi!
Camaat onun cansız bədəninin ətrafına
yığışmışdı. Zol-zol
pijamada və rəngi saralmış uzun dizliyin içində
yumağa dönmüş bapbalaca bu qocaya hamının
yazığı gəlirdi. Bir qadın dizlərinə
döyərək:
- Vaxsey, yazıq! Gör nə hala
düşüb. Görəsən, niyə
atıb özünü? - dedi.
- Yəqin kimi-kimsəsi yoxdu... Qoca bir kişi
cavab verdi və başını buladı. - Qocalanda belədi
də... heç kəs saya salmır səni...
“Heyif sizdən, Mərdan müəllim! Axı dedim, uymayın şeytanın sözünə...”
Sevayı yandıran oydu ki, heç kəs Mərdanlını
tanımırdı, heç kim bilmirdi ki,
intihar edən bu şəxsin qələmindən neçə-neçə
sanballı əsərlər çıxıb.
- Ay camaat, heç bilirsiz o kimdir?
Hamı səs gələn tərəfə
döndü.
- Kimdi ki?
- Məşhur yazıçı Mərdan Mərdanlı!
- Nəə?.. - Camaat
başını bulayıb kinayə ilə ona baxdı.
- Vallah, Mərdanlıdır. Mən
jurnalistəm. Cəmi iki həftə qabaq
getmişdim onlara. İnanın mənə.
- Ay qız, sənin başın xarab olub, nədi?
-Yaşlı bir qadın onu acıqlı nəzərlərlə
süzdü. Necə yəni Mərdan Mərdanlıdır
bu vidsiz qoca? Adamları dolamısan? Mən Mərdanlını yaxşı
tanıyıram. Köhnə binada
qonşumuz olub. Bu, o deyil!
- Mən də inanmıram! - Nahamar bir kişi
yaşlı qadının sözünə qüvvət verərək
qəribə tərzdə ağzını oynatdı. Mərdanlı hara, bu hara?
Sevay hirsindən qışqırmağa
başladı.
...Öz səsinə yuxudan ayıldı.
İki gün sonra qoca yazışının
vəfatı xəbərini eşitdi.
Südabə
Sərvi
Ədəbiyyat
qəzeti.- 2014.- 7 mart.- S.5-7.