Söz ki var...
Gərək ona hörmət edəsən. Bu,
həm o sözün
müəllifinə, həm də eşidənə, dinləyənə
bir sayğıdır. Daha
müğənni Məhərrəm kimi yox.
Molla Cumanın "Ya bir olar, ya
iki" adlı qoşmasına Ələkbər
Tağıyevin bəstələdiyi musiqi
hamı tərəfindən sevilib, hətta
əzbərlənib. Zeynəb xanım Xanlarovanın bu əvəzsiz ifasına Məhərrəm də
baş vurub. Amma necə?
İsmi pünhan, niyə məndən
küsübsən?
Dost mehriban ya bir olar,
ya iki…
Bu, Molla Cumanın
misralarıdır və Zeynəb xanım onu
hörmətlə, ruhuna xələl gətirmədən
oxuyub. Məhərrəm isə:
- İsmi
Pünhan, niyə məndən
küsübsən
Dost mehriban ya bir… ya
olar iki (?!)
Yəni öz ağlınca bir
"yenilik" eləyib. Demək istəyib
ki, o, Molla
Cumadan yaxşı şairdir
və "…ya olar iki…" deməklə moltanı cümləsi
yaradıb. İndi ondan
heç soruşan da yoxdur ki,
Məhərrəm, "…ya olar iki…" nə deməkdir,
başına dönüm? Sənin bir orta məktəb həcmində
təhsilin, savadın varmı? Məhərrəm bir yana, bəs AzTV-yə nə
olub ki, bu səydəş, qondarma,
düzməcə misra
yapışdırılmış mahnını efirində səsləndirir,
hətta klipvari bir tərzdə
nümayiş etdirir?
Çox hörmət etdiyim Könül Xasıyeva "Dalğalar"
mahnısının sözlərini yazan İslam Səfərlini heç
bəyənməyib deyəsən. Bəyənsəydi:
Sahili şən dalğalar,
Ay nəğməkar dalğalar…
kimi oxuyub, misraların yerini dəyişdirməzdi. Halbuki bu, belədir:
Sahili şən dalğalar,
Ay ötüşən dalğalar…
Yəni elə bir yersiz nümunə
göstərib ki, ondan sonra oxuyanlar Şövkət xanım
Ələkbərovadan deyil, onun tələbəsi sayılan
Könül Xasıyevadan eşitdikləririni oxuyurlar.
Yenə Zeynəb xanımdan bir misal gətirək. "Sənsən" mahnısını ondan sonra
insafən Teymur Mustafayev düzgün və qüsursuz oxuyub.
Amma sonralar:
Aylı gecə, sərin bulaq, göy çəmən,
Dörd yanımız ətir saçan yasəmən -
dönüb olub:
…Dörd yanımız ətir saçır (?!) yasəmən…
Dədə Şəmşirin "Ay qız"
qoşmasını Süleyman Abdullayevdən savayı
heç kəs düzgün oxumur. Bəhram Nəsibovun
bu bəstəsində:
Niyə məndən yan (!) gəzirsən
əvəzinə
"Niyə məndən gen gəzirsən,
Dolanırsan gendən, ay qız?
kimi oxunması düzgün deyil. Dədə Şəmşir eyni sözü qonşu
misralarda belə təkrarlamaz axı. "Yan
gəzirsən" yerinə "gen gəzirsən" kimi
oxuyanlar səhvlərini düzəldə bilərlər, hələ
gec deyil.
Bu mövzunu çox uzatmaq olar. Nöqsanlar kifayət qədərdir. Amma bu yazı bir xatırlatmadır, xəbərdarlıqdır.
Xalq artisti Aygün Bayramova "Olmaz, olmaz" mahnısında
Üşüyürsən, bir yaxına gəl barı
Çatıb qara qaşların nədənsə…
Olmaz-olmaz, olmaz-olmaz deyirsən -
Yox:
Üşüyürsən, bir yaxına gəl barı
Qəzəbdənmi,
alovdan don geyirsən.
Olmaz-olmaz,
olmaz-olmaz deyirsən.
Xalq artisti Brilyant Dadaşova "Külək"
mahnısını ifa edərkən əvvəla,
oynamamalı idi. "Külək" lirik
mahnıdır. Oynamalı bir şey yoxdur.
Həm də:
…O deyir astaca sevmirəm səni
Külək, niyə belə əsirsən külək"
yox,
"O deyir astaca, sevmirəm səni,
Niyə onun sözün kəsirsən, külək"…
kimi oxumalı və qol götürüb süzməməliydi. Adamdan soruşarlar
ki, "səni sevmirəm" deyirlər,
nə gününə
oynayırsan? Axı sözün
dramaturgiyası, musiqi
başqa ovqat aşılayır. Zeynəb xanım
Xanlarovanın repertuarından
olan bu mahnını
Səxavət Məmmədov
qüsursuz ifa edib.
Şahid
Əbdülkərimovun "Könül açdım"
mahnısını əvvəla
"Şanə-şanə" kimi təqdim edənlər yanılırlar. İkincisi:
Qorxuram ki,
əhdin dana,
Bağrım olar
(ya da "olur") şana-şana,
Özü eşqə
yana-yana
Rüsvay edər
eldə məni -
düzgün deyil.
Qorxuram ki,
əhdi dana,
Bağrım ola şana-şana.
Özü eşqə
yana-yana
Rüsvay
edə eldə məni.
Və
sözü düzgün
oxumamaq, öyrənməmək
ifaçı üçün
rüsvayçılıq olmasa
da, savadsızlıq, tənbəllik rəmzi sayılır. Belə ifalarda
məntiqsizlik, mənasızlıq
heç kəsin gözündən qaçmır.
Sözə,
o sözün müəllifinə,
dürüst oxuyan ifaçısına hörmət
etmək hər kəsin borcudur. Ən çox müraciət olunan mənbə Zeynəb xanım Xanlarovanın repertuarıdır.
Zeynəb xanım həm
də ona görə əvəzsiz sənətkardır ki, dürüst oxuyub, düzgün oxuyub, gözəl oxuyub, ürəklə, istedadla,
sözə, musiqiyə
hörmətlə, əsl
korifey kimi oxuyub.
Ondan nümunə götürün!
Hidayət Elvüsal
Ədəbiyyat
qəzeti.- 2014.- 16 may.- S.14.