Şeir yazmaq
Şeir
yazmaq - ruhunu qumar masası üzərinə buraxmaq kimidir. Udsan da kədərlisən, uduzsan da. Kədər - taleyinin bir cüt
zərin atılıb
sonra hansı üzü üstə masaya düşməsindən
asılı olmağa
məhkumluqdan doğur.
Və söhbət həqiqi şairlərdən
gedərkən biz onların
hər bir misrasına hopan kosmik nəhənglikdə
kədəri də görə bilirik, onların tale yollarının
sonundakı qurbangahdakı
son nəfəsi də
-ahh…
Şeir müəllifin
iç dünyasına
hopmuş bütün
informasiyanı ən gizli kodlarına qədər üzə çıxarıb oxucuya təqdim edə bilən yeganə satqın dostdur.
Sən nəsrdə,
publisistikada başqası
da ola
bilərsən, başqasının
istədiyi kimi də ola bilərsən,
amma şeirdə yox. Şeirdə sən özünsən.
Ruhun, mahiyyətin, enerji baqajın, informasiya yükün, yaradıcılıq
qabiliyyətin və… yaradıcı aspektinlə,
olduğun kimi.
Yaradıcı olmaq şeir məqamında şairi onun ürəyinin ən gizli guşəsinə,
lap elə nağıllardakı
o qırxıncı otağa
aparır, oradakı Yaradan aspektiylə üzbəüz saxlayır.
Hər şairin gücü
yetmir bu üzbəüz dayanmaq məqamına. Və əslində
heç hər şairin izni də olmur o qırxıncı otağa
daxil olmaq üçün.
Deyirlər ən gözəl brilyantlar əslində ən güclü yoqlardır, illər boyunca tərki-dünya halında dərin meditasiyaya qapılırlar
ki, Allahı görsünlər. Lakin Onu gördükləri andaca eqoları çaşıb qalır,
özlərini gördüklərini
sanırlar, bircə anın içindəcə
gördüklərinə o dərəcədə aşiq
olurlar ki, bütün meditasiyaları
Gün işığına
qəfil çıxmış
fotolent kimi silinib gedir, ruhları həmin andaca bədənlərini
tərk edib kristal formasını alır, bir daha kainatın heç bir nöqtəsinə var olmaq imkanlarından məhrum edilərək, ağırlaşır və
almaz qırığına
əbədi olaraq həbs edilir, sonradan cilalanıb brilyant kimi zinət
əşyalarını bəzəyir.
"Alın
yazısı hədər
yazılmır" şeiri
məndə bu düşüncələri oyatdı.
Özümü bir anlıq müəllifin ürəyindəki qırxıncı
otaqda hiss etdim. Şeirdə
qapıları taybatay
açan müəllifin
verdiyi izn ilə, təbii ki.
Və bu otaqda müəlliflə üz-üzə dayanmaq izni olan hər
kəsə o, bu sözləri pıçıldayır:
İsti yay günü heysiz bir axşam...
...Heç
kim inanmaz - bu odu gəlib.
Sonra öz hekayəsini danışır. Öz qırxıncı otağının hekayəsini.
Və sənin gözlərinin içinə baxır danışdıqca. Gözlərini qırpmadan baxır və sənin də gözlərini qırpmamağını istəyir.
Səbəb? Sənin gözlərində
özünü görür
şair. Gördüyü özünü sənə
də göstərməyə
çalışır.
Sənin özünün
Allahın varmış,
Sənin gözünün içində
imiş.
Sənin Allahın
daha cavanmış,
Sənin Allahın daha gözəlmiş.
Amma sən bunu görmürsən,
sən onun sənin gözlərində
gördüyünü görə
bilmək ixtiyarında
deyilsən. Qarşındakı bu bir cüt qırpılmayan gözlərdə sən də sadəcə özünü görməyə
məhkumsan çünki.
Və sən anlayırsan ki, müəllif sənin onu görə bilmədiyinə
görə üzgün
və çarəsizdir,
bütün şairlər
kimi gücü yalnız özünə və özünün sözünə çatır,
təəssüfü, kədəri,
ahı misralara hopur yenə.
Yayda qar deyib üzümə baxma,
Mən köməyimə kimi səsləyim.
Allah var deyib üzümə baxma,
Gücüm qalmayıb sənə
"hə" deyim.
Və susur.
Sənin görə bilmədiyini sənə deməkdən
imtina edir.
Sənə isə dəhşətli bir həqiqəti anlamaq qalır: Hamı öz ürəyinin içində məhkumdur,
şairlərdən başqa.
Və bütün sözlər yalandır, şeirlərdən
başqa.
Sükut isə ən gözəl şeirdir, ən qiymətli söz.
Cavi DAN
Ədəbiyyat
qəzeti.- 2017.- 9 dekabr.- S.11.