“Uyku sersemi”
Hakan
Bıçakçının "Yuxu sərsəmi"
kitabı gənc yazarın oxucuları ilə növbəti
görüşüdür. Roman 2017-ci ilin ən
yaxşı 50 romanı siyahısına daxil olmuşdur.
Gecikdiyimi zənn edib
oyandım. Anamın evindəki qonaq otağındaydım.
Əlimi narahatlıqla baş tərəfimdəki
telefona uzatdım. Narahatlığa əsas
yox idi. Zəngin çalmasına bir
neçə dəqiqə vardı. Çalmadan telefonu
söndürdüm. Yeganə istəyim
yenidən yata bilmək idi. Qısa bir vaxt ərzində
yarı açıq gözlərlə günəş
şüalarını içəri salmamaq üçün
mübarizə aparan, lakin yavaş-yavaş işıqlanan
qalın pərdəni seyr etdikdən sonra iclasımı
xatırladım. Gecikə bilməzdim.
Yataqdan qalxmaq, əl-üzümü yumaq, anamı oyatmadan səssizcə
geyinib evdən çıxmaq, yoldan aldığım
bulkanı ayaqüstü yeyərək metro stansiyasına getmək,
turnigetdən keçmək, qatarı
gözləmək gözümdə böyüdü. Bir anda özümü metro stansiyasında görsəydim
nə olardı ki? Geyimli və içimi gəmirən
aclıqdan qurtulmuş bir halda. Tənbəllik
sanki üstümə qat-qat torpaq ataraq qonaq otağının
rahat yatağında yatmağa məcbur edirdi. Gecə anamgildə qalmaq əvəzinə evimə
getsəydim, yarım saat daha çox yata bilərdim. Gecəki tənbəlliyimin əvəzini səhərki
tənbəlliyim ödəyirdi. Yenə də az yatmışdım, amma qalxmalıydım. Yataqdan dura bilsəm, ardı gələcəkdi.
Yataqdan ilk addımımı atdım.
Metro dayanmaq üçün
sürətini azaltdı. Tunelin zil
qaranlığından stansiyanın bəmbəyaz
aydınlığına çıxdıq. Dayanacaqda dayanan insanların qarşısından
yavaşlayaraq keçirdik. Sanki biz
dayanmışdıq, onlar keçirdi. Tunelin
qaranlığına doğru uçan kabus kimi idilər.
Gözləyən insanların üzü
açıq çəhrayı ət parçalarına bənzəyirdi.
Güclə sezilən solğun baxışlar
qatarın gəlməsiylə aydınlanmağa
başladı. Qatarın dayanması ilə
hər kəsin üzündə konkret bir ifadə yarandı.
Şamar kimi bir ifadə. Tək bircə
ifadədən xəbərim olmadı: o an
görə bilmədiyim üz ifadəmdən. Eskalator
işləmirdi. Sanki hər an işə
düşəcəkcəsinə sabit, dəmir pillələri
çıxmağa başladım. Sanki
başımın üstündə bir maqnit vardı. Metro stansiyasından çölə çıxan
kimi ciyərlərimə dolan çirkli hava ilə
özümə gəldim. Mənim üzümə
də konkret bir ifadə yapışdı. Küçədə gəziləsi, fəslə
uyğun, adidən də adi bir ifadə. İstiqlal
küçəsini tunel tərəfdən çıxıb
Qalatasaraya qədər ayaqla getməyə başladım.
Məndən başqa heç kəsin tələsmədiyi
o mənasız günlərdən biri idi. Yer üzü məndən və əsəbiləşdirici
həyəcanımdan qurtulsaydı rahatlanacaqdı. Hava da insanı dəhşətli dərəcədə
incidirdi. Nənəmin "şeytan
istisi" dediyi istidən idi. Uyuşmuş
insanların asta hərəkətlərinin arasından siyrilərək
irəliləməyə başladım.
Nəşriyyatın yerləşdiyi
küçəsinin girişində böyük, şəffaf
qalxanları ilə gözləyən polis dəstəsi
vardı.
Küçənin küncündəki sarı-qara dəzgahdan
midyə dolması alıb içinə limon sıxan gənclər
parıltılı qabıqları polislərin
yanındakı plastik zibil qutularına atırdılar. Həm polislərin burada olması, həm də midyə
dolması yemək üçün çox tez idi. Giriş bağlı olduğundan məcburən
yoluma davam etdim. İndiyə qədər
heç zaman getmədiyim qabaqdakı küçədən
döndüm. Arxada gəzişmək niyyətim
vardı. Lakin həddən artıq
bir-birinə bənzəyən bu damdar arxa küçələri
tanımadığım üçün qısa vaxt ərzində
yolumu azdım.
Nəşriyyata
çatacağımı düşündüyüm döngəni
qurtaranda başqa bir yerə gedib çıxmışdım. Geri
qayıdıb başqa bir trayektoriya cızdım. O da məni
tamamilə fərqli yerə aparıb çıxardı. Bütün həyatımı keçirdiyim səmtdə
azıb qalmağım mənə çox pis təsir
etmişdi. Evin içində azmaq kimi qəribə bir
hiss idi. Ətrafdakı insanlardan yol
soruşmağı özümə
sığışdırmadım. İclasın
başlamasına az qalmışdı. Bir neçə dəfə də faydasız manevr
etdikdən tərəvəz satana yaxınlaşıb soruşdum.
Nəşriyyata çatanda
qan-tər içində və əsəbi idim. Boynumun dalı
qurumuşdu.
Həmişə başı
qarışıq və narahat gördüyüm qadın məni
qarşıladı. Adını bilmirdim. Üzündə
hər zaman gözəlliyini kölgələyən bir qətiyyət,
əsla qaşısındakına keçməyən bir
xoşbəxtlik vardı. Bir də qəribə,
şişirdilmiş gülümsəməsi... Sanki gülüşünü saxlasa, ağlamağa
başlayacaqdı. Təbəssümü
bu dəfə o qədər mübaliğəli idi ki, sanki
dişlərinin arxasındakı çənə
sümüyünü görürdüm. Skletinin
böyük, ağlamsınlı təbəssümünü.
Köhnə saçını parik kimi təpəsinə
ilişdirmiş quru kəlləni.
Salamlaşdıqdan sonra bir az gözləməyimi istədi. Yolumu azsam da, on dəqiqə tez gəlmişdim.
Çiynimdəki çantanı yerə qoyub
dağınıq otağın bir tərəfində oturdum.
Otaqda onun həyəcanından başqa bir
şey yox idi. Gözünü ekranından
ayırmadığı telefonu da əlində. Öz-özünü uzaqdan idarə etdiyi bir pult
kimi idi. Bir sağa, bir sola. Bir addım qabağa, bir addım dala. Ani və kəskin hərəkətlərlə və
təbəssümünü saxlamadan. İş
vaxtı ağlamağa başlasa yaxşı olmayacaqdı.
Bir neçə adamla telefonla danışdı. Bir az
kompüterin qarşısında oturub-durdu. Bir
neçə dəfə içəri gedib-gəldi. Sonra yanıma gəlib məni gözlədiklərini
söylədi.
Nəşriyyatın
müdirinin otağına keçdim. Nəşriyyatdan, ədəbiyyatdan
başı çıxan, zaraftcıl, səmimi bir qadın
idi. Özünəxas bir aurası
vardı. Salamlaşdıq. Yazdığı elektron məktubu göndərib
yanıma gələcəyini bildirdi. Otağın
bir küncündəki dairəvi masaya keçdim. Divarlar kitabla, masanın üstü də kitab
qovluqları ilə dolu idi. Arada bir
reklamını edən internet radiosunun səsi
azaldılmışdı. Nəqarəti eşidəndə
mahnını tanıdım: Dire Straitsin Calling Elvis. Mahnının uşaq qatarına bənzəyən
ritmini dinləyərək gözləyirdim.
Bir neçə dəqiqə sonra
biri az saqqalı, digəri isə
saç-saqqalı bir-birinə qarışmış iki
redaktor da bizə qoşuldu. Bizə qəhvə
gətirdilər. Mənə narıncı fincan düşdü. Günün ilk qəhvəsi
idi. Ağzımı yandırmamaq
üçün bir qurtum içdim. Qısa
xoşgəldin seansından sonra əsas məsələyə
keçdik. Sol gözümdəki
narahatedici sıxılmadan başqa hər şey normal idi.
Görəsən kənardan da hiss olunurdumu?
Nəşriyyatdan çıxanda
sevincimdən az qala uçurdum. İllərlə gördüyümüz işlər,
aylarca keçirdiyimiz iclaslarımız boşuna deyilmiş.
Xoşbəxt sonluq. Kitabın
məzmunu və əsas məntiqi məsələsində
razılaşmışdıq. İndi səhifələrinə
yerləşdiriləcək yerlərdən icazə almaq məsələsi
qalmışdı. Ürəyimcə olmasa da, bu iş mənə
qalmışdı. Burda ikən Bəyoğlu tərəflərdən
başlamaq lazım idi. Əvvəlcə
bir yerdə oturub özüm üçün yol xəritəsi
hazırlamalı idim. Müntəzəm getdiyim, hazırda isə
bağlandığını unutduğum kafeyə getdim.
Vitrindəki mankenləri gördükdən
sonra kafenin geyim dükanına çevrildiyini
xatırladım. İşıq
söndüyü zaman dəfələrlə düyməyə
basan adamlar kimi bağlandığını bilsəm də,
ayaqlarım məni ora aparırdı. Axmaqlığıma
lənət yağdıraraq irəlilədim. Küçənin sonunda başqa bir kafe tapdım.
İçəri qaranlıq, masalar qırıq, musiqisi də
bərbad idi, amma
bir dəfə oturmuşdum. Filtrə qəhvə
istədim.
Axşama qədər
azalmayan bir həvəslə, havasız kafenin yellənən
masalarında, mənasız musiqilər müşayiəti
altında hazırladığım siyahıdakı
ünvanlara gedib lazımi icazə və əlaqə nömrələrini
götürdüm. Yenidən görüşmək
üçün qəbul saatlarını öyrəndim. Hər yerdə
yaxşı qarşılanmışdım. Çay içməkdən birtəhər
olmuşdum. Heç birində problem
yaranmamışdı. Hər biri kitabda yer
almağı qəbul etmişdi. Bir dəfə
yemək, iki dəfə də qəhvə fasiləsi ilə
bugünkü işimi həll etmişdim. Hər
şey qaydasında idi. Bircə dərdim vardı: istidən
bezmişdim. Yayın istisində insan sanki
özünün gülünc bir kopyası olurdu. Yaxşı ki, hava qaralmağa
başlamışdı. Günəş məndən
əl çəkmişdi.
Saata baxdım. Yorğun
olmağıma baxmayaraq, Əlifgilə qədər piyada getməyə
qərar verdim. Tuneldən Taksim meydanına
qədər irəliləməyə başladım. Səhərki istiqamətim idi. Lakin səhərlə
müqayisəyəgəlməz dərəcədə
çox adam vardı. Hər
addımbaşı da artırdı. Qalatasaray
liseyinin qarşısında, yolun iki tərəfində
keçid tutulmuşdu. İnsan
axını daralmış yolda sıxışaraq, məcburən
yavaşlayaraq keçmək məcburiyyətində idi.
Küçə partlamaq vəziyyətində
olan bombaya bənzəyirdi. Hələ ki,
heç bir irəliləyiş yox idi. Uzaqdan
qulağımı çalan və əsəblərimə
toxunan siqnal səsinin yanından keçdiyim mağazadakı
yüksək səslə çalınan texno musiqi olduğunu
anladım. Mağazanın qarşısında oturan
yaşlı adam isə bağlama
çalırdı. Adamın
qarşısında kiçik pullar olduğunu gördüm.
Bu adamın nəsə bir alət çaldığı
görülürdü, lakin arxasındakı marketdən gələn
siqnal səsi səbəbindən heç nə eşidilmirdi.
Hakan BIÇAKCI
Hazırladı: Nərmin Cahangirova
Ədəbiyyat
qəzeti.- 2017.- 9 dekabr.- S.7.