Personaj
Minimalist üslubda
kino ekspressiya
Yarıqaranlıq otaqda bir qadın
əyləşib.
Masanın bir hissəsi
görünür. Masanın
üstündə bir neçə kitab, bir fincan kofe
var, amma bunlar qızdan bir az sağ tərəfdədir.
Sanki qızın yox, bir başqasınındır.
Qızın üzündə
qəribə laqeyd bir ifadə var, dodaqları qırmızı boya ilə boyanıb...
Qız danışdıqca qıraqda
üzünü görmədiyimiz
adam var
və kompüterdə
nə isə yazır. Kompüterin səsi eşidilir.
Qadın sakitcə danışmağa
başlayır. Danışa-danışa
bəzən sağ tərəfə də baxır...
Qadın:
-Məncə, biz hamımız
obrazlarıq... hə...
başqa-başqa kitablardan
Yer üzünə düşmüş personajlar.
Soruşma necə, onu bilmirəm.
Tutalım, hansısa oxucu işdən evə yorğun gəlib
çarpayısında yarıuzanılı şəkildə
bir roman oxuyur, elə oxuya-oxuya da yuxuya gedir, kitab da qalır
açıq... oradakı personajlar
da yavaş-yavaş cümlələrin həriflərin
arasından sürüşüb düşür bu
dünyaya... hərəsi
dağılır bir yerə...
Qadın dərindən nəfəs
alır, ani olaraq sağ tərəfə
baxıb, boğazını arıtlayıb yenidən davam
edir. O
dayananda klaviatura səsi də dayanır, sanki. O
danışanda kompüter yenə nə isə yazır...
Qadın:
-İndi sən fikirləş ki, hər açıq
qalmış kitabdan çox yox, cəmi iki personaj
düşübsə, yer üzündə nə qədər adam real insan yox, kitab qəhrəmanıdır... zamanla real insanlarla bütün
personajlar qaynayıb-qarışıb... Hətta evləniblər
də... təsəvvür edirsən? Adi insanla hansısa kitabın
personajı evlənir, onların uşaqları olur... Yarı
kitab, yarı adam... qəribədir...
Qadın
əlindəki karandaşı
oynada-oynada nə isə
düşünür, üzündə qəribə təbəssüm
peyda olub tez də yoxa çıxır...
Qadın:
-Ən çox bilirsən, kimlərə yazığım gəlir?
Tamam ayrı bir kitabın personajıyla tamam başqa bir
kitabın personajı evlənir... Bax, məncə, bu artıq
faciədir... İndi bir fikirləş ki, ciddi bir yazıçının
romanından qopub gəlmiş sanballı bir obraz, bilərəkdən
ya bilməyərəkdən, təsadüfən ya məcburi
şəkildə hansısa bulvar ədəbiyyatı
sayılan roman personajıyla ailə qurur... Ya da lap götürək
böyük, amma bir-birinə zidd olan əsərlərin qəhrəmanlarını...
Dostoyevskinin Raskolnikovuyla Dümanın Miledisi
sevgilidir... (qadın kinayəli
şəkildə gülümsünür). Raskolnikovu
barmağında oynadardı Miledi...
Belə
baxanda nə qədər personajlar öz əsərlərindəki
obrazları tapa bilməyib başqalarıyla bir yerdədirlər... adamın lap yazığı gəlir
onlara...
Qadın
susur, sanki nəyisə xatırlamağa
çalışır...
Qadın:
-O qədər yalanlar
eşidir, o qədər bəhanələr uydurur və o qədər
əsası olmayan xəyallar qururuq ki, hardan gəldiyimizi, əslində kim olduğumuzu və
niyə yaşadığımızı unuduruq... Hamımız sehrli hərflərdən
düzəlmiş varlıqlarıq... Öz
kitabımızın personajlarını tapmaqdan ötrü
yaşayırıq əslində... Şərt o deyil ki, sən
kitabın qəhrəmanı olasan, bəlkə də, kitabda
balaca epizodik, dekor üçün yazılmış bir obraz
olasan... əsas olan yer üzünə düşəndən
sonra hansı kitabdan gəlmisənsə, həmin əsərdəki
personajları tapa biləsən... əsl xoşbəxtlik də
budur, məncə...
Qadın
susur, bir anlıq sanki gözləri dolur, sağ tərəfə
bir az baxıb davam eləyir...
Qadın:
-Şəhərin küləkli,
qəhvəyi küçələrində
ən çox bilirsən, nəyə heyifsilənirəm?!
Başqa-başqa personajların
yanaşı getməyinə...
Kafelərdə cılız hekayə qəhrəmanlarının
ağır bir romanın obrazına pivə sifariş verməyinə...
Nəyə görəsə güclü
ədəbiyyatın qəhrəmanlarının
yer üzündə heç vaxt bəxti gətirmir... Ona
görə də çox vaxt onlar bu dünyada tək
qalırlar...
Qadının gözlərindən iki damla yaş
süzülür... O, əliylə göz yaşını
silir, masanın üstündə bir az sağ tərəfdəki qəhvə dolu fincanı
götürüb bir qurtum içir, yerinə qoyur...
Qadın:
-Sən də, mən də personajıq və hansı
kitabdan düşmüşüksə, ömrümüz həmin
kitabın o biri obrazlarını tapmaqla keçir... Bəzən
tapmaq olur, bəzən də,
yox... Elə tənha, yarımçıq, naqis şəkildə
yaşayırıq...
Bəs tapmaq üçün bizə nə
lazımdır? Onu mən bilmirəm...
axı mən özüm də hələ tək-tənhayam...
heç kimi tapa bilməmişəm...
Qadın
kədərli bir halda dərindən nəfəs alır... Bu
vaxt telefon səsi eşidilir... Qadın səs gələn
sağ tərəfə baxır, kompüterin də səsi kəsilir, telefon zəng çalmaqda davam
edir... Qadın diqqətlə sağ tərəfə
baxır...
***
Bir nəfər
oğlan oturub, masanın üzərində nootbuk var. Bayaq
qızın içdiyi fincan da onun
qarşısındadır... Bilinir ki, qız oturduğu
masadır... Oğlan telefonu
götürür...
Oğlan:
-Alo...... yaxşıyam, sən necəsən?.. Heç nə, evdəyəm, əsər işləyirdim... Yox, təkəm...... Bilirsən axı,
mən yazanda gərək, tək olam...... Yox, onsuz da
yorulmuşam, arxasını
sonra yazacam. Sən get, mən də gəlirəm ora......
Old!....
Oğlan
telefonu söndürüb
cibinə qoyur... Nootbuka baxır... Kadrda
bütün masa görünür. Otaqda oğlandan başqa
heç kim yoxdur... Oğlan
nootbuka baxmaqda davam edir. Kadrda nootbukun monitoru
görünür... Ordakı yazının axırıncı
hissəsi görünür...
Qadın:
-Sən də, mən də personajıq və hansı
kitabdan düşmüşüksə, ömrümüz həmin
kitabın o biri obrazlarını tapmaqla keçir... Bəzən
tapmaq olur, bəzən də yox... Elə tənha,
yarımçıq, naqis şəkildə
yaşayırıq... Bəs tapmaq üçün bizə nə
lazımdır? Onu mən bilmirəm... Axı mən
özüm də hələ tək-tənhayam... heç kimi
tapa bilməmişəm...
Oğlan
nootbuku bağlayır...
Ayağa qalxır... Telefonunu masadan götürür. Nə isə düşünür,
nootbukunu da götürür... otaqdan çıxır. Kadrda
otaq görünür. Otaqda heç kim yoxdur. Masada bir
neçə kitab və içində yarımçıq
içilmiş qəhvə olan fincan var.
Kadrda iri planda həmin
fincan görünür.... Fincanda qırmızı rəngdə
dodaq boyasının izi var...
Pərviz Seyidli
Ədəbiyyat qəzeti.- 2017.- 16
dekabr.- S.31.