O gözlər yaddaşdan
baxır
Firuzə Məmmədlinin
"Söz macalı" kitabı üzərinə
"Salam
sənə, çəmən ətri, salam sənə nənə
ətri, bacı həniri, bulud qatarı"
doğmalığı, ruhdaşlığı ilə
açılır Firuzə Məmmədlinin "Söz
macalı" kitabı. Ürəyin uçunan, könlün atlanan yerinə götürür oxucunu. Hər sətir,
hər mətləb anlatmağından qalmır
ki, bu çəmən,
bu nənə, nanə ətrinin, bulud qatarının doğmalığında vəfalı,
duyğusal bir oxucu ünvanı, oxucu münasibəti, nəzərləri də əzizlənir. Və Firuzə
Məmmədlinin nostalji
duyğularla əzizlədiyi
çəmən, nənə,
nanə ətrinin, bacı-qardaş, sünbül
xətrinin yeddi köynək yaxınlarından
biri, bircəsi də elə bu oxucu nəzəri,
oxucu münasibətidi.
Bir aradadılar. Eyni doğmalığı
bölüşürlər. Eyni düşüncədən
gəlirlər və bu sətirlər də elə həmin doğmalığın
əsintiləridi:
İllərimi, aylarımı
Gün-gün əzizləməyə,
Gün-gün təmizləməyə
Gətirmişəm
Səsinizə,
Ününüzə.
Salam sizə!..
Bütün bu qutlamaların qarşılığı, yəni
"əleyküm-salam"ı da yenə Firuzə
xanımın "Söz
macalı"ndan gəlir. Və bütün bu yaşantıların pünhan
aləmində F.Məmmədlinin
xatirələrə etinalı,
kövrək, səmimi
münasibəti, qadın-sənətkar
ləyaqəti, həssaslığı
cavabdehliyi hər kəlməbaşı uçum-uçum
uçunur, özünü
hər bir halıyla nişan
verir:
Çəkib bağladım qapısın
Nə bilim, kimindi bu ev?
Pəncərə gözü də
baxmaz,
Hansı
miskinindi bu ev?
Maşa
burda, kömür burda,
Niyə ocaq sönüb burda?
Kimin sonu kömüb burda?
Kimin ilkinidi bu ev?
Qapısını açanı yox,
Qəfil döyüb qaçanı
yox.
"Hardası" yox, "haçanı" yox,
"Yox"un, itkinindi
bu ev.
Sadə və səmimi şeirdi. Bitkindi. Tam bir ölçü-biçi hissiylə yazılıb. Duyğusaldı. Elə ilk misradanca oxucunu "tutur". Göz önünə bütöv bir mənzərəni gətirir. Bu şeirin xəzan xışıltısı, sazaq əsintisi, rüzgar peşimançılığı upuzun günlər boyunca oxucu yaddaşını qanadıb keçir. Necə ki, Firuzə xanımın güzgüdəki "mən"inə xitabən yazdığı "Baxır" şeiri bu təəssüratla, bu ovqatla oxunur, yadda qalır. F.Məmmədli bu şeirində də səmimi və həssasdır. Bu şeiri də bitkinliklə, duyğusallıqla məntiqi bir araya uğurla gətirib:
Oy, bu gözlər mənimdimi?!
Mənə yaddaşlardan baxır.
Sevinci yox, kədəri yox, -
Ürəyi daşlardan baxır.
Qanadlanıb, milyon kərə
Uçuşu çırpılıb yerə.
Bəlkə, bəlkə buna görə
Həsrəti quşlardan baxır.
Nitqi bağlı dildir daha,
Ağlaya da bilmir daha.
Axıb
gildir-gildir daha
Quruyan yaşlardan
baxır.
Bu cür duyğulu
və bitkin şeirlərin sayı
"Söz macalı"nda
yetərincədi. Lap ən
fərqli gül-çiçək
çələngi kimi.
Baxmayaraq
ki, müəllif hər misrasında, beytində çox ehtiyatkardı. Baxmayaraq
ki, qos-qoca poeziya mülkünün sınaqlar aləmi önündə məsuliyyətini
an-an hiss edir və
Gül açmayır mindən birim,
Nahaq Dədə Füzulinin
Şahlıq mülkünə girmişəm
-
qədirbilənliyi, səksəkəsi
ilə yazıb-yaradır.
Firuzə xanım "Dəryanı göylərdən
endir, damlanı yerdən istəmə",
"Köhnə yaram
göz tutdu bu təzə dərdə kimi",
çarmıxa çəkilmiş
ağrılar
İsadan sonra.
Doğuldu -
səlib yürüşlərində
-
və
s. kimi bitkin deyimlərində yaddaqalan,
yeni və təravətlidi. Eləcə
də bu kövrək, inadkar istəyi, müşahidələri
ilə:
Qaçıb dırmaşacağım
Nə təpə,
nə düz qalıb.
Təkcə ölən ümidlər,
Ölən canlar sağ qalıb.
ömür- bir gün, ya beş
gün,
Ya pis gün, ya
da xoş gün…
Təki
olmasın boş gün,
Son səhifəm ağ
qalıb.
Bu ağ səhifələrdə
Firuzə Məmmədlinin
yazılası çox
şeir payı, şeir ərmağanı
öz vaxtını-zamanını,
sırasını gözləyir.
"Söz macalı"nda
bir araya gələn şeirlərin
axarı, səmimiyyəti
belə anladır.
Sərvaz Hüseynoğlu
Ədəbiyyat qəzeti.- 2017.-
23 dekabr.- S.13