"Onun xatirəsi mənim
üçün
həmişə müqəddəsdir..."
“Dördüncü divar” layihəsinin
bugünkü qonağı Rus Dram Teatrının aktyoru Oleq Əmirbəyovdur
Uzun boylu, yaraşıqlı,
aktyordan çox ziyalı görünüşə sahib olan
Oleq Əmirbəyovu ilk dəfə səhnədə görəndə
təəccübləndim. Həm də qadın paltarında.
"Sənətkarın taleyi" tamaşasında
bığlı artist rolunu ifa edərkən siması və səsindəki
çalarlar tanış gəlirdi. Tamaşadan sonra yolboyu
aktyorun kimliyi haqda düşünməyə başladım.
Evə çatan kimi internetdə axtarış verəndə
məsələ mənə aydın olmuşdu. Uzun illərdən
bəri zərif, intellektli danışıq tərzi ilə
aparıcı kimi tanıdığımız televiziya
aparıcısı həm də istedadlı teatr aktyoru idi.
- Oleq bəy,
xatırlayırsınızsa, biz bir neçə gün əvvəl
görüşməliydik. Lakin, qəfil təyin olunan məşqə
görə söhbətimizi bu günə təyin etdik.
Ümumiyyətlə teatr və məşqlər sizin həyatınızda
daha nələri təxirə salır?
- Gəlin, elə teatrdan başlayaq. Teatrın repertuarında yetmiş, səksən faiz iştirak edən aktyorlar həmişə öz həyatlarını repertuarı izləyərək tənzimləyirlər. Misal üçün hansısa tədbirdə iştirak üçün dəvət gələndə mən dərhal repertuara baxıram. Əgər həmin günü tamaşam varsa, təbii ki, razılaşmıram. Yox, əgər tamaşam yoxdursa, o zaman razılıq verirəm. Və yaxud da artıq neçə illərdir ki, Azərbaycan televiziyası ilə əməkdaşlıq edirəm. Orada da iş rejimini məhz repertuar üzrə qurmağa məcburam.
Bu işimizin praktiki tərəfidir. Amma daha böyük anlamda nəzərdə tutsaq, təbii ki, ailəyə, uşaqlara diqqət yetirmək vaxt baxımından çətinlik yaradır. Bizim peşəmizin başqa peşələrdən bir fərqi də ondadır ki, bizdə cəmi bir gün həftənin bazar ertəsi istirahət günü olur. Yəni başqa peşə sahibləri şənbə və bazar günləri istirahət edirlər, amma biz həmin günləri işləyirik, səhnədə oluruq. Bu səbəbdən də ailəyə, uşaqlara vaxt ayırmaq, ailə daxili hansısa tədbirlərdə iştirak etmək bəzən mümkün olmur. Misal üçün hansısa qohumun toyudur. Əgər həmin günü mənim tamaşam varsa, qohumlar bunu artıq anlayışla qarşılayırlar. Həyat yoldaşım da yaranmış belə vəziyyətləri artıq qəbul edib, anlayış göstərir.
- Siz həm də
televiziyada aparıcı kimi fəaliyyət göstərirsiniz.
Hansı təqdimat sizə daha xoş gəlir? Aktyor kimi, ya
aparıcı kimi?
- Mən özüm üçün vizit kartı tərtib edərkən ora peşə olaraq aktyor və aparıcı kimi yazdırmışam. Çünki artıq doqquzuncu ildir ki, Azərbaycan Dövlət Televiziyası ilə əməkdaşlıq edirəm. Və televiziyaya hobbi kimi yanaşa bilmərəm. Aydın məsələdir ki, televiziyanın auditoriyası, teatrın auditoriyasından daha genişdir. Amma buna baxmayaq mən hər iki sahadəki işimə məsuliyyətlə yanaşmağa çalışıram.
- Nədənsə
mən hər dəfə Rus Dram Teatrına daxil olarkən
özümü Rusiyanın hansısa şəhərində
və yaxud da orada fəaliyyət göstərən
teatrlarının birində hiss edirəm. Bu, əlbəttə
ki, təbii haldır. Bəs
sizcə, tamaşaçıda bu təəssüratın
yaranması rus dili ilə bağlıdır, ya rus
düşüncə tərzi ilə?
- Çox maraqlı sualdır. Bilirsiniz bəzən
insanlar elə bilirlər ki, teatrın adı ilə
bağlı bizə mütləq rus rəsmiləri köməklik
etməlidirlər. Mən onlara başa salanda ki, bu teatrın statusu Azərbaycan
dövlətinə aiddir bu zaman onlar anlayırlar. Amma buna baxmayaraq insanlarda belə
bir fikir formalaşıb ki, biz rəsmi və ya qeyri rəsmi
şəkildə Rusiya Federasiyasına aid ola
bilərik. Amma bu tamamilə səhv fikirdi.
Sadəcə olaraq bu teatr uzun illərdir fəaliyyət
göstərir. Və yarandığı gündən də
burada teatrın özünəməxsus mühiti
formalaşıb. Sizin qeyd etdiyiniz təəssürat da
çox güman ki, yaranmış mühitin
ötürdüyü hisslərdən qaynaqlanır.
- Sizin valideynləriniz Rita Əmirbəyova
və Arnold Xarçenko da aktyor olublar. Səhv etmirəmsə,
ananız Rita xanımla bir tamaşada tərəf müqabili
olmusunuz. Doğma insanla, valideynlə bir səhnəni
paylaşmaq, tərəf-müqabili olmağın
üstünlükləri və qeyri-üstünlükləri
nələrdir?
- Rita
xanımla mənim ilk işim 2008-ci ildə "Azad kəpənəklər"
adlı tamaşada olub. Əsərdə kor
oğlanı canlandırırdım. Anam
Rita xanımsa həmin oğlanın anası rolunu ifa edirdi.
Biz bir də anamla onun yubileyində "Blisslər
ailəsi" tamaşasında yenidən mən oğul, anam
isə ana rolunda səhnəyə çıxdıq.
Rita xanımla tərəf-müqabili olmaq mənim
üçün və mənə elə gəlir digər
aktyorlar üçün də xoşdur. Ona görə
ki, Rita xanım peşəkar aktrisadır.
Bu işin mənfi tərəfi isə ondan ibarətdir
ki, mən artıq səhnədə olanda başa
düşürəm ki, bu mənim anamdır. Səhnə
isə canlı sənətdir. Burada
televiziyada, kinoda olduğu kimi nəyisə yenidən ifa etmək
söhbəti olmur. Və mən "Blisslər
ailəsi" tamaşasında həmişə diqqətli
olmağa çalışıram ki, İndi hansı səhnədir,
hansı mizandır və s. Yəni bunu da mənfi cəhət
adlandırmaq olmaz. Sadəcə, səhnədə
həm özünə, həm də qarşındakı
doğma insana qarşı diqqətli olmağa
çalışırsan.
- Evdə yəqin ki, sənət
baxımından fikir mübadiləsi olur?
- Təbii
ki, olur. Əslində aktyorluq sənətinin
bütün incəliklərini mənə anam öyrədib.
Çünki mən və mənim kimi aktyor
övladlarına teatr uşaqları deyirlər. Biz uşaqlıqdan teatra gəlmişik, məşqlərdə
olmuşuq. Yəni belə deyək də
teatrda böyümüşük. Bu
baxımdan teatr bizə doğma məkandır, evimiz kimidir.
O ki, qaldı evdə əlbəttə rol üzərində
işləyərkən anamın məsləhətləri
olur. Bəzən özüm onu dəvət edirəm
ki, gəl, bir söhbət edək (gülür).
- "Sənətkarın
taleyi" tamaşasında siz də iştirak edirsiniz. Həmin əsər isə birbaşa
ötən əsrin əvvəlində teatrın yaranma
problemlərindən və aktyorların sənət
üçün etdikləri fədakarlıqlardan bəsh edir.
Bəs sizcə, bu günün aktyorları teatrın
yaşaması üçün hansı fədakarlıqları
edirlər?
- Təbii
ki, o zaman teatr aktyoru olmaq daha çətin idi. Mənim
tamaşada ifa etdiyim bığlı artist obrazı əslində
o dövrdə Əhməd Ağdamski adlı aktyor olub.
O vaxtı o, qadın rolları ifa edirmiş və təqib
olunduğu üçün Ağdama gedir, orada da uzun müddət
müəllim kimi işləyərək, həm də bir
növ gizlənib. Bu gün mən də həmin
tamaşada qadın paltarında səhnəyə
çıxıram. Amma buna görə heç bir
tamaşaçı məni təhqir etmir, hədələmir
və s. Yəni bu baxımdan bizim cəmiyyətimiz o dövrdən
bu yana xeyli inkişaf yolu keçib.
İndi biz aktyorların fədakarlıqları nədən
ibarət ola bilər? Bilirsiniz
ki, bu gün aktyorların məvacibi qənaətbəxş
deyil. Düzdür, bu gün heç kim
teatra sırf məvacibə görə gəlmir. Çünki hamımız bilirik burada çox pul
qazanmaq mümkün deyil. Amma bayaq dediyim
kimi biz günümüzün böyük hissəsini teatrda
keçiririk, ailəyə, uşaqlara vaxt ayırmaq çox
vaxt mümkünsüz olur. Bunu indi
başa düşən xanımlar var, elələri var ki,
başa düşmürlər. Əslində
heç onları qınamaq da doğru olmaz. Çünki hamının ailəsi ilə vaxt
keçirməyə haqqı var. Yəni bu günün
aktyorları teatr üçün məhz bu cür fədakarlıqlar
edirlər.
- "Karamazov
qardaşları" tamaşasında Aleksey Karamazov
obrazını ifa edirsiniz. Alyoşa
da romanda əsasən dini simvolizə edir. Obraz üzərində
işlərkən hansısa dini araşdırmalarınız,
hazırlıqlarınız oldu?
-
Sözün açığı yox. Çünki
mən ümumiyyətlə məşhur əsərlərdəki
obrazları ifa edərkən digər teatrların
hazırladığı tamaşaları belə izləmirəm
ki, hansısa stereotip formalaşmasın. Dostoyevski
də bildiyiniz kimi bu obrazı mənim qəhrəmanım
adlandırıb. Bu tamaşada isə əsəri
tam səhnələşdirmək mümkün deyil. Çünki belə olsa, gərək tamaşa
beş-altı saat davam etsin. Bu baxımdan
bizim teatrda səhnələşdirilən "Karamazov
qardaşları" tamaşasında Alyoşa bir növ
ikinci plandadı. Daha doğrusu, tamaşa
özü ailə xronikası kimi təqdim olunur.
Amma artıq yeddi ildir ki, bu tamaşa repertuardadı. Hərdən mənə
yazırlar ki, biz dörd il bundan əvvəl
sizi izləyəndə başqa cür ifa edirdiniz, indi tamam
başqa cür ifa edirsiniz. Bax, bu mənim
üçün çox sevindirici haldır. Çünki mən də insan olaraq zamanla dəyişirəm
və obrazın da dəyişməsi müsbət haldır.
Əslində isə biz yaşlanırıq,
obrazlarımız isə cavan qalır.
- Teatrın və səhnənin
aktyora qarşı qədirbilməzliyi, bir tənhalıq,
tragizm gətirir həmişə. Aktyor kimi sənətin bu
faciəvi tərəfini hiss edirsiniz?
-
Bilirsiniz, bu çox çətin sənətdir. Elə il olur ki, üç, dörd tamaşada
iştirak edirsən. Özünü yorğun hiss edirsən.
Amma aktyorun həyatında, elə mənim özümlə də
bağlı ola bilər ki, bir il, iki il
aktyora rol verilmir, belə deyək də heç kimə
lazım olmur. Yəni bu kimi hallara bir az
hazır olmaq lazımdır. Bəzən də
deyirlər ki, teatr səhvləri bağışlamır.
- Teatr hansı səhvləri
bağışlamır?
- Teatra, səhnəyə
başdansovdu münasibəti bu sənət
bağışlamır. Yəni əgər bu sənəti
seçirsənsə, onunla canla-başla məşğul
olmaq lazımdır. Aktyorlar olub ki, öz
dövrlərində çox məşhur olublar. Ancaq sonradan teatrdan ayrılıblar, onlar təkrar
teatra qayıdanda isə teatr onları əvvəlki kimi
qarşılamayıb. Çünki
artıq təzə nəsil aktyorlar gəlib,
tamaşaçılar da dəyişib. Amma
həmin aktyorlar teatra hörmətsizlikdən
çıxıb getməyiblər. İşdən
xaric olunublar, sonra da geri qayıdanda əvvəlki məşhurluqlarını
bərpa edə bilməyiblər. Edə bilənlər də
olur, amma çox nadir hallarda...
- Rejissorlarla iş prosesi necədir?
Olubmu ki, əsərdə özünüzü tamam başqa
obrazda görmüsünüz, amma rejissor sizə tamamilə fərqli
rol həvalə edib?
- Əslində, mənim üçün ampuladan uzaq
olan rejissorlarla işləmək daha maraqlıdır. Yəni bir
aktyoru daima qəhrəman və ya epizodik rolda görməyən
rejissorlar var ki, onlarla işləmək mənə ləzzət
edir.
O ki,
qaldı rol məsələsinə, bir dəfə belə bir
hal olub. Uşaq tamaşası idi. Rejissor mənə müsbət qəhrəman rolu
vermişdi. Mənim isə Hersoq
obrazından xoşum gəlirdi. O vaxtı rejissora fikrimi
bildirəndə, hər iki rolu eyni tamaşada
oynamağımla razılaşdı.
Bizim
tamaşaçılarda uşaq tamaşalarına qarşı
bir az ikili münasibət var. Amma bu
doğru deyil. Uşaqlar üçün rol ifa
etmək daha çətindir. Çünki
onlar böyüklər kimi formalaşmayıblar,
uşaqları sakitləşdirmək, fikirlərini səhnəyə
yönəltmək daha çətindir. Yəni
uşaq tamaşasına xaltura kimi baxmaq çox səhv
fikirdir. Sadəcə, o tamaşalar səhər,
böyük tamaşaları isə axşamlar göstərilir.
Aktyor əgər uşaq və ya böyük tamaşasına
fərq qoyursa, bu da hardasa sənətə xəyanətdir... Əgər səhnədə rol ifa edirsənsə,
bunun üçün fərq qoymamalısan. Canla-başla öz rolunu ifa etməslisən. Çünki uşaqlarla yanaşı valideynlər
də gəlirlər. Onlar da
tamaşanı maraqla izləyirlərsə, deməli aktyor
düz yoldadır. Mən də həmişə
bu əsaslarla işləmişəm.
- Oleq bəy, sizin atanız əməkdar
artist Arnold Xarçenko da aktyor olub. Uzun müddət Gənc
Tamaşaçılar Teatrında, daha sonra Rus Dram Teatrında
işləyib. Amma gənc yaşında dünyadan
köçüb. Və ən kədərli məqam
odur ki, siz atanızı görməmisiniz. Bu gün xəyalınızda
yəqin ki, xatirələrdən, fotolardan yaranan bir aktyor-ata
obrazı var...
- Siz
düz buyurdunz. Mən atamı görməmişəm.
Amma onun dostlarının atamla bağlı
danışdıqları xatirələr, gülməli əhvalatlar
mənim təsəvvürümdə uşaqlıqdan bir ata
obrazı formalaşdırıb. Və mən
hesab edirəm ki, yaranan bu obraz mənim atamın şəxsiyyətinə
yaxındır. Əslində, bu mənim
üçün faciəvi bir məsələdir... Mənim böyük qardaşım Mixail
Xarçenko atamı görüb. Amma mənə
qismət olmayıb. Buna baxmayaraq, onun xatirəsi
mənim üçün həmişə müqəddəsdir.
Bəlkə də atam sağ olsaydı, onunla
hansısa tamaşada gözəl tərəf-müqabili
olardıq.
- Atanızı xəyalən də
olsa hansısa tamaşada tərəf-müqabili kimi
düşünmüsünüz?
Sözün açığı bunu o qədər də
konkretləşdirməmişəm. Amma sağ olsaydı yəqin ki, bu
fakt baş verərdi. Çünki rejissorlar belə
hallardan istifadə edirlər və maraqlı da alınır.
Ata və oğul dueti... Amma təəssüf ki
qismət olmadı.
Onunla
bağlı cəmi bir lent yazısını AzTV-nin arxivindən
tapdım. "Şeyx Sənan"
tamaşasında onun görüntüləri var. Onlara
baxdım. Qəribə hisslər idi... Bir
də qardaşım o vaxtı Sankt- Peterburqda onu əl
kamerası ilə çəkib. Düzdür,
çəkiliş uzaqdandır. Amma mən
onunla bağlı nə varsa toplayıb özümdə saxlayıram.
- Çoxdan çəkilmiş lent
yazıları, kadrlar həm də bir az
yuxu kimi təsir bağışlayır yəqin...
Yuxularınızda necə, atanızı
görürsünüz?
-
Reallıqda görməsəm də yuxularımda görürəm.
İldə bir, ya iki dəfə. Bir dəfə çox böyük bir gəmidə
atamı görmüşdüm. Həm də şəkillər
ağ qara olsa da, mənim yuxum rəngli
idi. Görürəm insanlar gəmi ilə harasa istirahətə gedirlər.
Mən də atama yaxınlaşıram söhbət
edirəm. Amma daxilən hiss edirəm ki, o, məni
tanımır, bilmir ki, mən onun oğlu Oleqəm. Sanki zaman
maşını ilə mən bugünkü Oleq o dövrə
getmişdim. Hər halda zaman maşını olsaydı,
yenə də gedərdim, onunla ünsiyyətdə olardım
ki, görüm o necə adam olub. Təəssüf ki, bu mümkün deyil. Amma onun dostları onun haqqında həmişə
xoş xatirələr danışırlar.
- Yeni işləriniz haqda danışardınız.
-
Hal-hazırda yeni tamaşa üzərində işə
başlayırıq. Sankt-Peterburqda yaşayan həmyerlimiz
Ərşad Ələkbərovun rejissorluğu ilə Ejen
İoneskonun "Kral ölür" pyesi səhnəyə
qoyulur. Əsas rolları Fəxrəddin
Manafov, Mehriban Zəki, Həcər Ağayeva, Mariya Dubovitskaya
və mən ifa edirik. Çox peşəkar
bir qrup yer alıb. Bu, həm də absurd
teatr janrında yazılmış pyesdir. Bütün
yayı biz bu tamaşa üzərində işləyəcəyik.
Və çox güman ki, sentyabr ayının
ortalarında premyera olacaq.
Söhbətləşdi: Samirə ƏŞRƏF
Ədəbiyyat qəzeti.- 2017.- 24
iyun.- S.10-11.