Marguerite Duras (Marqerit Düras)
Fransız yazıçısı, eyni zamanda Marguerite Donnadieu
adı ilə də tanınıb. 1914-cü ildə Vyetnamda
doğulub, 1996-cı ildə Paris, Fransada dünyasını dəyişib.
Fransanın ən nüfuzlu ədəbi mükafatını -
Qonkur ödülünü qazanıb. Əsas əsərləri:
"Xirosima, məhəbbətim mənim", "Hindistan nəğməsi",
"Bərə", "Dağıtmaq", "Teatr
III", "Eşq".
"Məşuq"
Povestdən parça
Bir dəfə
artıq yaşlaşdığım zaman hansısa müəssisənin
dəhlizində bir kişi mənə yaxınlaşdı.
Özünü təqdim edib sözə başladı: "Məni
xatırlamazsınız, ancaq mən sizi bütün həyatım
boyu tanımışam. Deyilənə görə,
cavanlıqda çox gözəl olmusunuz, mənimçünsə
indi daha gözəlsiniz, bax bu əyiş-üyüş sifətiniz o zamankı qızlıq sifətinizdən
daha cazibədardır".
Bu
obrazı mən tez-tez xatırlayıram - həmişə
gözümə görsənir, həmişə tək olan
görürəm onu, ancaq bu barədə hələ heç
kəsə bir kəlmə deməmişəm. Qarşımda
elə-beləcə, dinib-danışmadan, naz sata-sata durur.
Həyatımda
hər şey necə böyük sürətlə arxada
qaldı, xatirəyə çevrildi. Nəyisə əldə
etməyə macal çatmadı. On səkkiz yaşımda
artıq çox gec idi. On səkkizdən iyirmi beşə qədər
sifətimdə nəsə anlaşılmaz şeylər peyda
verdi. On səkkizimdə artıq qocalmışdım. Bilmirəm,
bəlkə bu elə hamının başına gəlir,
soruşmamışam. Kimsə mənə demişdi ki, olur
ki, bu zalım fələk insanları həyatının ən
cavan, ən qaynar dövründə vurub-yıxır. Birdən-birə,
gözlənilmədən qocaldım. Zaman üzümün
cizgilərini bir-birinin dalınca dəyişdi, onların necə
dəyişdiyinin şahidi oldum, hər şeyi gördüm -
gözlərimin necə böyüməsini,
baxışlarımın kədərə bürünməsini,
ağzımın büzüşməsini, alnımda
çalın-çarpaz qırışların iz
saldığını. Deməzdim ki, bütün bunları
görüb qorxdum, əksinə, üzümün necə
qocalmağını müşahidə elədim, elə bil
çox maraqlı bir kitab oxuyurdum, səhifələri tələsmədən
çevirə-çevirə. Qəti şəkildə əmindim
ki, bir gün qocalma prosesi dayanıb ləngiyəcək və
hər şey adi görkəminə qayıdacaq. On yeddi
yaşımda Fransaya səfərim zamanı məni görən
tanışlarım iki il sonra, yəni on doqquz
yaşımın tamamında qarşılaşanda
sarsıldılar. Yeni sifətimlə həyat sürməyə
davam edirəm. Doğrudur, qocalma prosesinə son verilmədi, ləng
də olsa davam elədi, ancaq nə edə bilərdim ki. Sifətim
bütünlüklə qırışların əlində əsirə
çevrildi, onlar hər gün bir az daha dərinləşdi,
dərim qurudu, cadarlaşdı.
İncə cizgiləri olan bəzi üz dəriləri
kimi lətlənib sallanmadı, ancaq bütünlüklə
dağım-dağım oldu. Sifətim pis günə
qaldı.
Hələliksə
on beş yarımımdayam.
Bərəylə
Mekonqdan keçirəm.
Bərə
çayı adladıqca bu obraz gözlərimin
qabağından çəkilmir.
On beş
yarım yaşım var, illərin hesaba
alınmadığı, havanın həmişə isti və
yekrəng olduğu bir yerdə yaşayıram: yazın və
ümumiyyətlə heç bir dəyişikliyin
olmadığı və gözlənilmədiyi isti bir ölkədə
yaşayıram.
Sayqonun
dövlət pansionundayam. Pansionda ancaq yeyir və gecələyirəm,
fransız liseyində oxuyuram. Anam müəllimədir, o istəyir
ki, qızı orta təhsil alsın. "Qızım,
hökmən orta məktəbi bitirməlisən." Ancaq mənimçün
yaxşı olan bir şey qızım üçün kifayət
deyil. Əvvəlcə orta təhsil, sonra isə liseydə
riyaziyyat müəllimliyinə müsabiqədə iştirak
etmək. Həmişə eyni mahnı çalınıb, o
vaxtdan məktəbə getməyə başladım. Heç
zaman təsəvvür eləməzdim ki, riyaziyyatdan
canımı qurtara biləcəm, xoşbəxt idim - qoy anam
ürəyində nəyə ümid eləyir-eləsin.
Ancaq
gün gəldi oğulları üçün elə
böyük planlar cıza bilmədi, yəni başqa planlar
meydana gəldi, o, yeni variantlar cızdı, ancaq bu variantlar da
elə həmin məqsədə yönəlmişdi - bizim gələcəyimizi
təmin etmək. Yadımdadır, kiçik qardaşım
üçün mühasiblik kurslarından
danışdığı. Bir də universal məktəb - bu
barədə o, həmişə, qardaşımın bir
yaşının tamamından etibarən danışardı. Əldən
qalan əlli il qalar, - anam həmişə belə deyərdi.
Bir də: əldən buraxdığın fürsətin
yerini doldurmalısan. Bu, cəmi üç gün davam elədi.
Sonra biz köçdük və universal məktəb
haqqında söhbətlərimizə son qoyuldu.Yeni yerdə hər
şey yenidən başladı. Anam on il möhkəm
dayandı. Heç nə onun iradəsini qıra bilməzdi.
Söz deyldi, qurtardı. Kiçik qardaşım Sayqonda
çalışqan və nüfuzlu mühasibə
çevrildi. Koloniyalarda Viole məktəbi* (*ali təhsil
müəssisəsinin adı)
yox idi, buna görə də böyük qardaşım
Fransaya getməli oldu. Fransada bir neçə il yaşadı,
deyilənə görə, Viole məktəbinə daxil
olmuşdu. Ancaq əslində oxumurdu. Məncə, anamız
bunu bilirdi - onu aldada bilməzsən. Ancaq başqa bir əlac
da qalmamışdı - görünür, nəyin bahasına
olursa-olsun, bu uşağı o iki uşaqdan ayırmaq
lazım imiş. Bir neçə il ailədən kənarda
yaşadı. Anam isə o olmadığı illərdə
konsessiya* (*bəzi şəxslər üçün qiymətdə
endirim hüququ) almışdı. Hoqqabazlıqdan başqa bir
şey deyildi, ancaq biz iki uşaq üçün həmişə
pəncərənin ağzında durub seyr elədiymiz mənzərə,
gecə düşəndə öz ovunu qətlə yetirən
şəxslərin sifəti daha böyük dəhşət
idi. Uşaq qatilləri, yol kəsənlər...
Tez-tez mənə
deyirdilər: sən yandırıcı günəşin altında
böyümüsən, məsələnin canı da
buradadır. Mən buna inanmırdım. Bir də deyirdilər
ki: səfillik içində böyüyən uşaqlar erkən
yaşda fikir çəkirlər. Yox, bu heç də belə
deyil, əsla. Koloniyada aclıqdan bədəni şişib
suluq bağlamış, balaca qocalara bənzəyən uşaqları
görürüdüm, bizsə babat dolanırdıq,
çörək həsrəti çəkmirdik, biz ağ
uşaqlar idik; utandığımızdan yerə girərdik,
mebelimizi satdıq ki, aclıqla üzləşməyək;
evdə qulluqçumuz da vardı, bəli, etiraf etmək
lazımdır, bəzən əlimizə nə keçdi
yeyirdik, ancaq ac qalmırdıq, olurdu ki, dadsız-tamsız
quş əti, hətta alliqator əti yeməli olurduq, bəzən
yeməkdən belə imtina edirdik, bu ki, lap qudurğanlıq
idi. Yox, on səkkiz yaşım olanda nəsə baş verdi və
sifətim kəskin şəkildə dəyişdi. Deyəsən,
gecə idi. Öz-özümdən qorxdum. Gündüzlər
bir elə qorxmurdum və ölüm də mənə bir elə
dəhşətli gəlmirdi. Ancaq gündüzlər də
ölüm fikri yaxamdan tutub buraxmırdı. Böyük
qardaşımı öldürmək, öldürmək istəyirdim,
bəli, onu öldürüb amansız qələbə
çalmaq, sonra da necə can verməsinə tamaşa etmək
istəyirdim. Anamın əzizgiramisi idi və mən onu
anamın əllərindən alıb didim-didim eləmək
istəyirdim, başa düşün, böyük
qardaşımı bir belə atəşin məhəbbətlə
və mənasız yerə sevdiyinə görə məni
dünyaya gətirən insandan intiqam almaq istəyirdim; düşünürdüm,
bununla kiçik qardaşımı xilas eləyəcəkdim,
onu özgəsinin həyatının əsarətindən
qurtaracaqdım, böyüyümüz kiçiyə nəfəs
almaq imkanı vermirdi, kiçik qardaşın başı
üzərindəki, nəfəs aldığı havadakı
zülməti silib atmaq eşqiylə qovrulurdum, böyük
qardaşın elan etdiyi və elə onun özündə təcəssümünü
tapmış qanunu tapdalamaq istəyirdim, elə bir həyat tərzi
ki, kiçik qardaşımın həyatının hər
bir dəqiqəsini dəhşətə, bəli, həyat
qarşısında dəhşətə çevirmişdi və
günlərin bir günü dəhşət eymənə-eymənə
uşağın qəlbinə yol tapdı və onu
öldürdü.
Əvvəllər
də ailəm haqqında çox yazmışam, ancaq o zaman
anam da, qardaşlarım da hələ sağ idilər və
onda hələ məsələnin əsl mahiyyəti mənə
çatmırdı.
Mənim
həyatımın tarixçəsi yoxdur. Sadəcə
mövcud deyildir. Heç zaman çıxış nöqtəsi
olmayıb. Heç aydın xətt kimi görünən həyat
yolum da olmayıb. Olsa-olsa, uzandıqca uzanan geniş və
boş bir məkan - səhralıq var, çox istəmişəm
ki, hamı orada kiminsə olmasına inansın, ancaq
düzgün deyil bu, orada bir kimsə yoxdu. Mən artıq gəncliyimin
tarixçəsini az və ya çox dolğunluqla təsvir
elədim, daha doğrusu, onun çox cüzi bir hissəsini,
ancaq elə bunun əsasında da nəsə demək,
mülahizə yürütmək olar - çayda bərəni
keçməyimizi nəzərdə tuturam. İndi nəylə
məşğul olmağıma gəlincə, bu, hardasa əvvəlkinə
oxşayır da, oxşamır da. Əvvəllər mən
yalnız gəncliyimin ancaq işıqlı, daha doğrusu, həmin
illərin işığının düşüb
utandığı, geri çəkidiyi çağlarından
danışardım. İndi isə elə həmin gənclik
illərinin bir az kölgədə qalmış gizlinlərindən
danışıram, indi sizə əvvəllər
danışa bilmədiyim, sadəcə susduğum mətləblərdən
bəhs edəcəyəm. Yazmağa başlayanda içində
olduğum mühit istədin-istəmədin səni
utandırırdı. Çevrəmdə olan insanlar necə
olmasa da yazıçılığı, ümumən
yazı-pozu işini mənəvi məşğuliyyət
sayırdılar. İndi tez-tez mənə belə gəlir ki,
yazmaq tam boş bir şeydir. Bəzən çox aydın
şəkildə dərk edirəm: bəli, yazmaq çox mənasız
bir işdir, bəzən olur ki, içindəki hikkəni
boşaldırsan, ya da sadəcə axına qoşulub
üzürsən. Bələ, həm də ona görə
ki,..bax, zəhrimarın adı yadımdan çıxdı,
ola bilsin, öz həyatının sədasına cavab verməli
olursan. Ancaq demək olar, heç zaman səbəbini
düşünmürəm də, gözlərim önündə
hər tərəfə açılı,
divarsız-filansız böyük bir məkan görəsənir,
harda gizlədəcəkdim bu yazdıqlarımı?! İndi
onları oxuyanda mətndəki nahamvar şeylər, hətta
bir balaca ədəbsiz ştrixlər də üzə
çıxır, istədin-istəmədin, bunları gizlətməyə
dəyərmi?
İndisə
görürəm: gəncliyimdə, on səkkiz yaşım
olanda, hətta on beşimdə sifətimdə
yaşlaşdığım zaman, spirtli içkiyə aludə
olduğum dövrdə yaranacaq görkəmin qabarıq əlamətləri
vardı. Allahın eləmədiyini başıma alkaqol gətirdi,
sonra isə məni öldürdü, ömrümə balta
çaldı, belə deyərlər: canıma ala-ala,
yavaş-yavaş öldürdü. Ancaq sifətim hələ
araq içməyə başlamazdan qabaq qocalmışdı.
Alkoqol olsa-olsa, bu qocalıq cizgilərini üzə
çıxardı. Elə bil ki, gözləmədiyim bir
şey, böyük bir çatışmazlıq içimdə
oturmuşdu, bunu mən bilirdim, ancaq onun erkən baş verəcəyini
gözləməzdim. Bununla belə, həmin o
çatışmazlığın düz yanında həyat
eşqini andıran, dəhşətli şəkildə irəli
cummağa, yaşamağa çağıran hisslər də
var idi. On beş yaşımda sifətimdə hissiyyatlı
olduğum yazılmışdı, halbuki bədəndən,
cisimdən ləzzət ala bilmirdim. Sifətdəki bu cizgiləri
heç kəsdən gizlətmək mümkün deyildi. Hətta
anam da bunu sezmişdi. Deyəsən qardaşlarım da
görmüşdülər. Mənim daxili dəyişikliyim
və təbəddülatlarım üzümdən
başlamışdı - son dərəcə parlaq, dibinə
çökmüş, batmış gözlərdə ifadə
olunan cizgilər çox erkən yaşlardan, yəni həyatı
dərk etməzdən qabaq vurub sifətimdən
çıxmışdı.
On beş
yarım yaşım var idi. Bərə ilə çayı
keçirəm. Sayqona qayıdıram - mənim
üçün bu, xüsusən də avtobusla gedirəmsə,
həyatın özü kimi bir şeydir, heç nəyə
dəyişilməyən səfərdir. Həmin səhər
mən adəti üzrə Şadekada avtobusa oturdum - orada mənim
anam işləyir, o, qadın məktəbinin direktorudur. Tətillər
başa çatır, artıq heç nəyi
xatırlamıram. Tətilləri mən anamın
yaşadığı məktəbin nəzdində balaca bir
evdə keçirdim. Budur, Sayqondakı pansionuma
qayıdıram. Yerli sakinlər üçün avtobus
Şadeka bazar meydanından yola düşür. Anam həmişəki
kimi məni avtobusa qədər ötürür və məni
avtobus sürücüsünə tapşırır - həmişə
qəza baş verəcəyi halda məni bu avtobus
sürücüsünə möhkəm-möhkəm
tapşırır ki, muğayat olsun. Sürücü də
bir qayda olaraq mənə özünün yanında, qabaqda yer
verir, bax bura ağların yeridir.
Səfər
zamanı bu obraz əvvəldən sona kimi cızılır.
Bu obraz daha aydın görünə bilərdi. Kimsə bax bu
qızın başqa bir zaman olduğu kimi, başqa şəraitdə
olduğu kimi şəklini çəkə bilərdi. Kim
bilir, yaxud bu səfərin mənim həyatımda necə
böyük rol oynadığını kim bilə bilərdi.
Ancaq hələ ki, heç kəs heç nə bilmirdi. Mən
çayı keçib yoluma davam edirdim. Bunu Allahdan başqa
bir kimsə bilməz. Çünki mənim xəyalda
yaratdığım obraz heç kəs üçün
mövcud deyil. O yoxdur. Unudulmuşdur. Cismi, bədəni,
konturları yoxdur. Və buna görə də unudulmazdır:
o, özündə mütləqi təcəssüm etdirir və
özü də onu yaradır.
Beləliklə,
mən Şadekadan Vinlonqa gedən paronda Mekonqun qollarından
birini keçirəm, ətrafda düyü
plantasiyalarının yaratdığı
gözdarıxdırıcı bir mənzərə var - bu,
Koxinxinanın, quşlar vadisinin cənub hissəsidir.
Avtobusdan
düşürəm. Bilmirəm hara gedim. Çaya
baxıram. Anam bəzən mənə deyirdi ki,
övladım, həyatda belə gözəl, belə
geniş, Mekonq və onun qolları kimi gözəlliyi göz
oxşayan çayları görmürəm, anamın sözlərinə
görə bu çay, bir xoş sözə bəndmiş
kimi tələsə-tələsə okeana doğru
yürüyür, bu çayın axınları okeanın
dibində necə xoş həsrətlə
qıvrılır.
Avtobus bərəyə
üz tutanda hər dəfə düşürəm,
çünki qorxuram, əsəbiləşirəm, ola bilər
ki, kanat dözməsin və bizi kəllə-mayallaq dənizə
tullasın. İti axına baxdıqca sanki həyatımın
son dəqiqələrini seyr edirəm. Bu kimi sürətli
axınlar daşı, qalanı, bütövlükdə şəhəri
- nəyi desən qucağına alıb aparmağa
hazırdır. Suların altında tufan tövşüyür.
Onun bətnində dəhşətli bir fırtına
çırpınır.
Əynimə
geydiyim ipək paltar illər keçdikcə
süzülüb şəffaflaşıb. Əvvəl bu
paltarı anam geyinərdi, ancaq bir gün əynindən
çıxarıb atdı, - görünür, yaşıyla
paltarı arasında onu boğaza yığan bir
açıqlıq yaranmışdı və paltarı mənə
verdi. Rəngi sarıya çalırdı, xalis ipək,
çox geyindikdə elə belə olur. Bu paltarın əvvəlini
yaxşı xatırlayıram və həmişə
anamın əynində baxıb düşünərdim ki, əsl
mənim malımdır. Paltarı geyindikdən sonra dəridən
kəmər taxdım, bilmirəm, bu bəlkə də mənim
qardaşlarımdan birinin kəməri idi. O illərdə
hansı ayaqqabıları geyindiyimi xatırlamasam da, bəzi
paltarlar yadımda qalıb. Görünür, vaxtın
çox hissəsini Sayqon liseyinə daxil olana qədər səndəllə
keçirmişəm. Bundan sonra şübhəsiz ki, ayaqqabı
geyindim. Həmin gün ayağımda hündür
dabanları olan qızılı rəngli materialdan ayaqqabı
var idi. Düşünürəm ki, başqa heç nə
geyinə bilməzdim, son variant elə həmin
ayaqqabılardır. Anam onları qiyməti salınmış
mallar dükanından almışdı. Liseyə gedəndə
qızılı zərxaradan tikilmiş
ayaqqabılarımı geyirəm. Bəli, mən liseyə
üzəri kiçik straz adlanan qiymətli daşlarla bəzənmiş
ayaqqabılarda gedirəm. Belə xoşuma gəlir. Bu
ayaqqabıları geyinəndə özüm-özümə
vuruluram, elə indinin özündə də, qəribə
haldır, hesab edirəm ki, ayağımda bu ayaqqabılar var;
həyatımda ilk dəfə hündür dabanlı, zahirən
çox gözəl, əvvəllər geyindiyim
ayaqqabıları kölgədə qoyan ayaqqabı geyindim.
Ancaq bu
ayaqqabılar, işin ən qəribə cəhəti elə
bundadır ki, mənim kimi qızın ayağında qeyri-adi görsənirdi.
Təəccüblü olan bax, budur: həmin gün
başıma yüngül çitdən tikilmiş, uzun lenti
olan şlyapa qoymuşdum.
Şlyapa
bu obrazın axırıncı ştrixidir, məhz bu element həmin
obraza qeyri-adi orijinallıq bəxş edir.
Əlimə
bu şlyapanın necə düşdüyünü
xatırlamıram. Hətta o da yadımda deyil ki, onu kim mənə
bağışlaya bilərdi. Ola bilsin ki, bunu mənə anam
almışdı və çox ola bilər ki, elə mən
özüm xahiş etmişdim. Bir şeyə qəti şəkildə
əminəm ki, onu biz ucuz mallar dükanından ala bilərdik.
Görəsən biz onu niyə almışdıq? O zamanlar
koloniyalarda nə qızlar, nə də qadınlar kişi
şlyapası qoyardı. Elə yerli qadınlar da. Belə ki,
mənim qərarım budur: mən, sadəcə
gülüş xətrinə şlyapanı
götürüb başıma qoydum, piştaxtadan asılan
güzgüyə tərəf boylandım və orada arıq
sifətimin və ümumiyyətlə boy-buxunumun dəyişdiyini,
təbii qüsurların yoxa
çıxdığının, əksinə möcüzəli,
inanılmaz cizgilərin, şübhəsiz ki, təbiətin
bəxş etdiyi qeyri-adiliklərin şahidi oldum. Birdən-birə
anladım ki, hər şey beləcə dəyişə bilər.
Sanki özümə kənardan baxırdım,
tanımadığım, şəhərdə, yollarda, yol kəsişmələrində
bütün baxışların tutduğu, hamının diqqət
mərkəzində olduğu və arzuladığı bir kəsi
gördüm. Bu şlyapa mənimdir, onu heç zaman
başımdan çıxarmıram, mənim əvvəlki
obrazımı dağıdıb yenisini yaradan bu əşya məndən
başqa bir kəsə məxsus deyildir. Elə buna görə
də, onu özümdən ayırmağa qıymıram.
Görünür, elə ayaqqabılarla da buna oxşar bir
hadisə baş vermişdi, ancaq yəqin ki, bu hadisə
şlyapadan sonra yaranmışdı. Ayaqqabılar şlyapa ilə
uyğunluq təşkil etmirdi, axı şlyapanın
özü də uşaq qamətinə yaraşan deyil, necə
olmasa da, onlar mənim üçün əzizdir. İndən
belə mən onlardan ayrılmağı
düşünmürəm, hara getsəm ayağımda həmin
ayaqqabılar, başımda bu şlyapa olur - havaya
çıxmağı çox sevirəm, istədiyim zaman onları
geyinib şəhərə çıxıram.
Oğlumun
şəklini tapdım, onun iyirmi yaşı var, şəkil
Kaliforniyada dostları Erik və Elizabet Lennardla çəkilib.
O, dəhşətli dərəcədə kökdür, necə
ki, mən indi bu vəziyyətdəyəm. Sifətində qəribə
təbəssüm var, görünür, bu dünyada
gördüyü şeylərin üzünə gülməkdən
hələ bezməyib. İstəyir ki, dünyanı əldən-ayaqdan
salsın. Bu rolu - arıq, həmişə yollarda vaxt
keçirən oğlan olmağı xoşlayır. Bu cavan
daha çox həmin o bərədəki qıza bənzəyir,
qüssə ilə dayansa da, heç kəs gəlib onun şəklini
çəkmirdi.
Bax bu da
o. Mənə uzun xətləri və uzun qara lenti olan şəkildən
baxan qadın mənim anamdır. Köhnə şəkilləri
ilə müqayisədə bu şəkildə daha çox
özünə bənzəyir. Budur, Hanoyun
yaxınlığındakı gölün sahilində yerləşən
evimizin həyəti. Biz hamımız bir yerdəyik - anam və
biz, uşaqlar. Mənim dörd yaşım var. Anamız şəkildə
ortada dayanıb. Baxıb nə görürəm: anamız
çox gərgindir, gülümsəmir, gözləyir ki,
tezliklə fotoaparatın düyməsi basılsın.
Qayğılı sifəti, əyninə nə gəldi geyinməsi
və bir az da yuxulu olması şəklə diqqətlə
baxdıqda dərhal sezilir, görünür, çox yorulub və
nəyinsə dərdini çəkir. Bizim əynimizdəkilərə
gəlincə, yazıq görünüşümüzdən
özüm dəhşətə gəlirəm: anamın
növbəti dəfə vəziyyətinin pisləşməsini
xatırlayıram. Bu hadisə ara-sıra baş verərdi, biz
uşaqlarsa onu əvvəlcədən duyar, hiss edərdik: elə
bil, birdən bütün gücünü itirər, bizi
yuyundurmağa, geyindirməyə, hətta yedizdirməyə də
bir damcı gücü qalmazdı. Günlər keçdikcə,
ruhdan düşərdi. Doğrudur, bəzən gecələr
onun bu halından qısa müddət olsa da, əsər-əlamət
qalmazdı. Nə yaxşı ki, bu hal əbədi davam etməzdi
- bizim çox kədərli anamız vardı. Onun qüssəsi
elə dərin olardı ki, həyatın bütün gözəlliyi
və sevinci bu qüssəni qova bilməzdi. Bilmirəm,
hansı səbəblərə görə hər gün o, dərdin
girdabına batar və bizi də özü ilə çəkib
aparardı. Ola bilsin, məsələ bundaydı ki, o, belə
bir səfehliyə yol vermişdi - ev almışdı. Bax,
şəkildəki ev indi bizim nəyimizə gərəkdir
ki: halbuki atamız ağır xəstə idi, bir neçə
aydan sonra öləcəkdi. Ola bilsin onun özünə də
demişdilər ki, atanızı çərlədən xəstəliyə
mübtəla olub. Tarixləri tutuşduranda hər şey
uyğun gəlir. Bilmirəm, bəlkə onun özü də
ürəyini əsir alan bu dəhşətli qüssənin
və ümidsizliyin səbəbini bilmirdi. Bu səbəb bəlkə
atamızın ölümünün yaxınlaşması,
yaxud bu qadın üçün həyatının
çırağının sozalıb sönməsi idi. Bəlkə
nikahından narazı idi? Uşaqlarından bəxti gətirməmişdi?
Ərinə görə qüssəli idi? Bəlkə də həyatda
gördüyü hər şeyə görə?
Marguerite Duras
Fransız dilindən tərcümə
edən:
Cavanşir YUSİFLİ
Ədəbiyyat qəzeti.- 2017.- 18
noyabr.- S.2-3.