Türkiyəli
rejissor: Ədəbiyyatı
sevmədən rejissor olmaq olmaz
“Bu günlərdə ölkəmizin kino sahəsində çalışan
bir adamla az qala mübahisə
edirdim ki, ən yaxşı filmlər və ən uğurlu seriallar geniş oxucu kütləsi tərəfindən sevilərək
oxunmuş romanların
əsasında çəkilənlər
olur. Sözlərimə qüvvət olaraq
da məşhur əsərlər əsasında
çəkilmiş və
yüksək reytinq qazanmış film və serialları misal çəkdim. Adamın mənimlə
razılaşmaqdan başqa
çarəsi qalmadı.
Və mən də elə həmin gün mətbuatdan oxudum ki, Umberto Ekonun "Gülün adı" romanı serial olacaq.
Serial Almaniya və
İtaliyanın birgə
əməyi ilə ərsəyə gələcək.
Mən kino və ədəbiyyat mövzusunda son zamanlar hər kəslə söhbət edirəm, hər kəslə. Kabusum oldu
bu mövzu artıq. Və ən son bu
barədə söhbət
etdiyim zaman o qədər ürəyimdən
xəbər verən kəlmələr eşitdim
ki, həmin söhbəti qəzetimizi
izləyən hər kəslə paylaşmaq istədim.
Həmsöhbətim Bakıda Türkiyə filmləri həftəsi çərçivəsində
hal-hazırda qonaq olan türkiyəli rejissor Öner Kılıçdır. Öncə
film həftəsindən bəhs
edir.” Cavi Dan
- Beş gün ərzində beş filmi
hər gün iki dəfə olaraq, Azərbaycan tamaşaçılarına təqdim
edəcəyik. "Yeni
dünya", "Aşiq",
"Bir gün bir uşaq", "Dağ 2" və "Çıraq". Bu filmlər türk kinosunun həm müxtəlif mükafatlar
qazanmış, həm
də populyar olan nümunələridir.
Biz bu filmləri
təkcə Azərbaycanda
deyil, bütün türkdilli respublikalarda və qonşu ölkələrdə, eləcə
də Balkan ölkələrində
təqdim edəcəyik.
Əsas hədəfimiz bir həftə ərzində
ümumi mədəni
irsimizin ümumi kinematoqrafik nümunələrinin
olmasını göstərməkdir.
Ən önəmlisi isə bu ölkələrdəki
kino istehsalçıları
ilə bir araya gəlmək və birlikdə filmlər çəkməkdir.
- Öner bəy, ədəbiyyatı
sevirsinizmi?
- Ədəbiyyatı sevmədən rejissor olmaq olarmı? Əlbəttə, sevirəm. Ankaraya gedəndən sonra
kitabxanamın şəklini
çəkib göndərəcəyəm,
özünüz görərsiniz.
- Sevdiyiniz yazarlar kimlərdir?
- Əlbəttə ki,
türk yazarlarından
başda Nihal Atsız olmaqla, əksəriyyətini sevirəm. Amma başqa
ölkələrin yazarlarını
da sevə-sevə oxuyuram. Məsələn, Dostoyevskini,
İsmayıl Şıxlını,
Füzulini, Çingiz
Aytmatovu, Çingiz Dağçını və
başqalarını deyə
bilərəm. Hamısını saysam, siyahı çox uzanacaq. Bir də bir Qazaxıstan
nasiri var, Tolen Abdikov, üç ildir ki, onu kəşf
etmişəm. Və əlbəttə
ki, baş ucu kitabımız olan Dədə Qorqudu deməsəm, olmaz.
- Çağdaş
Azərbaycan ədəbiyyatından
kimləri tanıyırsınız?
- Sizinkiləri tanıtmaq imkanım olmayıb. Mənim sizin çağdaş ədəbiyyatçılarınızı tanımağım üçün
sizin nəşriyyat evləri kitab yarmarkalarına qatılmalıdırlar.
Mən yalnız İsmayıl Şıxlını tanıyıram,
Səməd Vurğunu,
bir də Elçin Əfəndiyevin
teatr əsərlərini.
- Öner bəy, ssenaristlərlə iş prinsiplərinizdən söz
açardınız.
- Mən ssenariləri
ssenaristlərimlə birlikdə
yazıram. Hər ssenariyə mütləq
müdaxilə edirəm.
Ədəbyyatı bilməsəm, necə
müdaxilə edə
bilərəm? Bu mümkün deyil.
- Amma ədəbiyyatı ssenari
işi üçün
önəmsiz hesab edən rejissorlar da var.
- O cür rejissorların ədəbiyyatı bilməməkləri
zatən gördükləri
işlərdən bəlli
olur. Özlərini elə aparırlar
ki, sanki öz sənətlərinin
zirvəsini fəth ediblər, artıq hər şeyi bilirlər, işləri də şedevrdir (gülür).
- Bizim rejissorlara və ssenaristlərə sözünüz
varmı?
- Mən kitab oxumağı uşaqlıqdan bəri çox sevirəm, özüm hər kəsin kitab oxumasını istəyən, həmişə mütaliəni təbliğ edən biriyəm. Bütün həmkarlarımıza tövsiyə edərdim ki, ədəbiyyat, kino və incəsənət dünyasındakı bütün inkişafları izləsinlər. Yalnız bununla da iş bitməz. Yer üzündə hər gün sosioloji və siyasi səhnədə dəyişikliklər baş verir. Xüsusilə də kapitalist sistemi öz hegemonluğunu və idarəetmə gücünü saxlamaq üçün mikro milliyyətçiliyə yönəlib və cəmiyyətə, eləcə də sənət cameəsinə bazar rakursundan baxır. Rejissorlar və ədəbiyyatçılar bütün bu inkişafı izləməli, əsərlərində bunlara yer verməlidirlər. Artıq dünya kiçik bir rəqəmsal kəndə çevrilib. Texnologiya inkişaf etdikcə ondan yararlanmalıyıq. Lakin keçmişimizi, mədəniyyətimizi unutmamalıyıq, qədimliklə müasirliyin sintezi ilə universal əsərlər yaratmalıyıq. Yəni milli deyilsənsə, millətlərarası da olmağında mümkün deyil. Bütün bunları özündə cəm edə bilən qüvvə isə ədəbiyyatdır. Necə deyərlər, öncə söz vardı, sonra yazı yarandı, bunlar birləşincə də ədəbiyyat ərsəyə gəldi. Və ədəbiyyat insan oğlunu əbədiyyətə daşıdı.
Cavi Dan
Ədəbiyyat qəzeti.- 2017.- 18
noyabr.- S.7.