"Klon",
klounada və ədəbiyyat
Su üstündə
yerimək
Alınmayan klonlardan klounada düzəlir yəqin, alimi-bidəftərlər bilərlər.
Mənsə keçən yazının
davamını söz
vermişdim və bütün fikrimi bu yazıya cəmləməliyəm deyə
klonları və klounları bir kənarda rahat buraxsam yaxşıdır.
"Klon"dan yazım
öncə. "Klon"
serialından.
Braziliya serial sənayesinin 2001-ci ildən
etibarən geniş tamaşaçı kütləsinə
təqdim etdiyi bu serialı hamımız yaxşı
xatırlayırıq. Rio-de-Janeyroda
başlayan süjet Mərakeşdəki hadisələrlə
davam edir və serialın ana xəttini bir-birindən həm din, həm dil, həm
mədəniyyət, həm
həyat tərzi ilə olduqca fərqlənən insanlar
arasındakı münasibətlərin
fonundakı iki gəncin böyük sevgisi təşkil edir. Serialın əsas mövzusu ilə paralel olaraq daha iki
güclü xətt görürük: insanın
klonlaşdırılması, bu məsələyə münasibətdə elmlə
dinin qarşı-qarşıya
dayanması, bir də dinindən, dilindən, mədəniyyətindən,
məkanından asılı
olmayaraq, bütün dünyanı bu dəyərlərdən daha
güclü bağ ilə birləşdirən
ümumi bəla - narkotik asılılığı.
Serialın cəmiyyətə ötürdüyü
müsbət faydalı
mesajlar o qədər çox idi və serial o qədər maraqlı davam edirdi ki, izlədikcə
ssenari müəllifinə
gizli və xoş bir həsəd
duymağa başladığımı
hiss edirdim. Məni çəkən ən maraqlı cəhət isə ssenari müəllifinin qadın olması idi: Qloriya Peres adlı bu Braziliya yazıçısının
sadəcə varlığı
məni əməlli-başlı
narahat etməyə başlamışdı. Özümün evdar qadın statusumla gününü körpə uşaqlara, mətbəxə və axşam yorğunluğu saatlarında sevimli seriala həsr edən mənim üçün bu məqam qəribə bir hal ilə
assosiasiya olurdu - qaranlıq otağa sızan xəfif və xəlvəti Günəş şüasının
verdiyi həyat eşqi ilə.
Və mən bir də ayıldım
ki, ümumi dəftərlər aldırıram
və bu dəftərlərə kinopovestlər
yazıram. Bu, mənim
televiziya serialı yazmaq üçün ilk cəhdlərim idi və həmin vaxtlarda nə internetim vardı, nə çağdaş ədəbi proseslərdən
xəbərim. Heç ssenarinin
quruluşu barədə
belə elementar biliklərim yox idi. Eləcə bir istək
vardı, vəssalam.
Sonralar, 2011-ci ildə
əcnəbi seriallar milli telekanalların efirlərindən yığışdırıldı
və Milli Televiziya və Radio Şurası ümumrespublika
teleradio yayımçılarına
pul vəsaiti ayırdı ki, özümüzün teleseriallarımız
yaransın.
Həmin vaxtlarda artıq "Klon" dövrünün
evdar qadınının
virtual ədəbi məkanda
az-çox tanınmağa
başlayan imzası vardı və verilən qərar illər öncəki ssenari yazmaq istəyini yenidən oyatmışdı. Lakin müraciət etdiyim
rejissorlar suallarıma
da, təkliflərimə
də susqunluqla cavab verirdilər və mən sonralar bildim ki, artıq bu sahədə mənim üçün boş yer qalmayıb.
Serial yazmaq istəyi
yenə istək olaraq qaldı. Kinopovestlər olan ümumi
dəftərləri də
atdım, unutdum.
Və
2016-cı ilin aprelində
evə qəfil zəng oldu, teleşirkətlərin birindən
ssenari yazmaq üçün iş görüşməsinə dəvət
aldım. Regionda çəkilməsi nəzərdə tutulan gündəlik serial ssenarisi
yazmağı böyük
bir sevinclə qəbul etdim. Sanki dünyanı mənə vermişdilər
həmin gün.
Lakin...
Lakin mən
"Klon" yaza bilmədim. Bunu məndən istəyən
belə olmadı.
Məndən bircə şey
tələb olunurdu: hər gün çəkiləcək daha
bir seriya üçün ssenarini ildırım sürəti
ilə yazıb təhvil vermək.
İş görüşməsində layihənin
baş prodüseri ilə bu qısa
dialoqumuzu heç bir zaman unutmayacam.
- Belə başa düşürəm ki, mən həyatımın
yarısını bu işə həsr etməli olacağam.
- Siz həyatınızın
hamısını bu işə həsr etməli olacaqsınız,
Cavidan xanım.
Bu, dəhşət idi. Təkbaşına
yüzdən artıq
seriayanı işləmək,
bütün günü
yazmaq, bütün gecəni redaktə etmək, iki-üç saatlıq yuxuda belə obrazların adlarını sayıqlamaq,
özünü unutmaq,
yemək bişirməyi
yadırğamaq, kitab
oxumaqdan uzaq düşmək, bədii
mətn yazmağa həsrət qalmaq, bir evin içində
uşaqlarımın üzünü
görməmək...
Və bir həqiqəti anlamaq: Serial ssenaristi olmaq yazıçını
məhv edir.
Sənin bütün fəaliyyətin
prodüserin, rejissorun,
aktyorların, reklam olunacaq məkanların, reytinq qazandıracaq tamaşaçı kütləsinin
sözün həqiqi
mənasında köləsinə
çevrilməkdən başqa
bir şey olmur. Və sən "nə
qədər şanslısan,
burdan yazırsan, ordan efirə verilir, bütün ölkəyə imzan hər gün ən baxımlı kanaldan nümayiş etdirilir" kimi parlaqlıqların fonunda
o qədər çarəsiz
bir hala düşürsən ki...
özünə yazığın
gəlməyə belə
halın qalmır.
Absurd olan nədir?
Sən gecəsini-gündüzünü səhv salan çiləli çağa
kimi vaxt-saat nədir, unudursan, hadisələri düşünürsən,
məntiqi ardıcıllıqları
götür-qoy edirsən,
uğurlu alınan epizodlar üçün uşaq kimi sevinirsən, uğursuz olanları zəhərli saqqız kimi çeynəyib dözürsən,
yenidən işləyirsən,
aktyorlar evlərindən
didərgin düşüb
səndən betər
bir halda əziyyətlərə qatlanırlar,
yaradıcı heyət
və rəhbərlik
prosesin gərginliyini,
məsuliyyət yükünü
çəkib ömrünü
xərcləyir...və
hansısa evdar arvad kirli, zamoku
qaçmış xalatının
böyründən semiçkaları
xalçanın üstünə
çırtlayıb tüpürə-tüpürə
reklamlar arasında youtubeyə şərhlər
yazır: O aktyorun şalvarı dəyişmədi?
Bu yazını yazmaya
bilməzdim.
Serial ssenarisi yazmağa
həvəsli olan gəncləri görəndə,
mənə serialın
efir müddəti boyunca yazılan ismarıcları oxuyanda ürəyimin başı
göynəyirdi, susurdum
deyə, bu günümü bu mövzuya həsr etdim.
Əziz serial yazarı olmaq istəyən insanlar, belə bir yola
çıxmaq fikriniz
olanda, sadəcə bir anlıq dayanın və serial ssenarisi yazmağın əlifbasını da olsa, öyrənməyə
çalışın, hər
şeyi sizə rejissorlar və prodüserlər öyrətməsin,
olduqca səhv tərəfə addımlamış
olarsınız. Dilini bildiyiniz istənilən
ölkənin serial sənayesində
çalışan ən
məşhur və məhsuldar ssenaristlərin
müsahibələrini tapıb
oxuyun, izləyin, beyin baqajları nə imişsə, o baqaja uyğun yük toplamağa çalışın. Və ən
əsası, əvvəlcə
sinopsis hazırlayıb,
sonra beyninizdəki serialı tam olaraq yazıb bitirin. Yalnız bundan sonra tam hazır işi kino şirkətlərinə,
televiziya kanallarına
təqdim etməyə
cəhd edin. Kim bilir, bəlkə
də çox baha qiymətə sata bildiniz.
Vacib qeyd isə budur:
Ədəbiyyat daha gözəldir.
Cavi Dan
Ədəbiyyat qəzeti.- 2017.- 21
oktyabr.- S.7.