Sözün dərgahına qayıtmaq istəyi
Rüstəm Behrudinin şeirlərini oxuyanda ətrafını hüdudsuz bir genişlik bürüyür, məsafələr aradan qalxır, insan özünü yüksəldiyi ucalığın bir parçası kimi hiss edir. Söz şairin bətnindəki müqəddəs ağrının məhsuludur, ağrıdan mayalanan söz şeir formasında doğulur. Dar ağacına salam verən Rüstəm Behrudi də bir ömür boyu iztirablar tunelindən keçərək "iblis mələkdən gözəldir" həqiqətinə yetişib. Millətin taleyi onun poeziyasında ulu bir şamanın dilindən nəql olunur.
Şair "bu dünyada hər şey canatmadan ibarətdir" deyir. Dərvişinsə ən
çox can atdığı
haqqa qovuşmaq istəyidir. "Dağlar
duman olmadan" şeirinin mahiyyətində
də Ruhun İlahi məqama, haqqa qovuşmaq istəyi dayanır. Bu şeir həm
iltimasdır, həm duadır, həm də sevgi obyektinə
xitabdır. İnsanlar həyat
və ölüm, iblis və mələk,
Tanrı və bəndə haqqında söz demək haqqını poeziyaya etibar etmişik. Tanrının bəndəyə ismarışları da özünün seçdiyi
peyğəmbərlər və
şairlərin dilində
səslənir.
Dön, hardasan,
dön qayıt,
Ümid - güman olmadan.
Al məni də, dur, gedək,
Dağlar duman olmadan.
İlk baxışda bu misraları bir sevgi şeiri kimi qavraya bilərik. Biz Füzulinin qəzəllərini
də aşiqanə bir məstanəliklə oxuyuruq. Füzulinin sözü ikiqatlı
olduğu üçün
hər kəs onu öz düşüncəsinin
qavraya bildiyi qədər anlayır; onun poeziyasının üst qatı aşiqlər üçündür,
alt qatı isə ariflər üçün.
Bu misraların zahiri qatında anlaşılır ki, bir sevgiliyə müraciət olunur.
Bu, ilkin təəssüratdır.
Amma Rüstəm Behrudi poeziyasının estetik və fəlsəfi paradiqması şamanizm plastında inkişaf edir və bu
məqamda şeirin
alt qatına nüfuz etmədən şairin kimə xitab etdiyini anlamaq müşkülə dönür.
Belə də anlaşıla bilər: şair bu çoxluğun
içində tənhalıqdan,
qurd yalqızlığından
əziyyət çəkir
və özünün
həmdəmini, sirdaşını
səsləyir ki, onunla birlikdə, mələkləri də duyuq salmadan Ruhun əbədi dərgahına - Tanrının
hüzuruna yollansınlar.
Al məni də dur gedək,
Bir kimsə bilməyəcək.
Dur, məni bitirəcək,
Bu bədən,
can olmadan.
Bu, özgə
sferaya, ruhi aləmə, qutsallığa
bir çağırışdır. Şairin Ruhla
əlaqə, bağ yaratmaq cəhdidir, günahkar bədənin xilas yalvarışlarıdır.
Bədən Ruha qovuşmaqla
günahlardan arınır,
durulur, təmizlənir
və qutsallığına
qovuşur. Bu halda katarsis baş verir.
Xirqəsiz bir dərvişəm,
Külümə bürünmüşəm.
Halıma bax, ölmüşəm,
Təkkəm viran olmadan.
Bu misralarda
söz sanki alovlar içindən yenidən doğulur, ölməzliyini bir daha təsdiqləyir. Rüstəm Behrudi sözü öldürüb diriltməyi
bacaran şairdir.
İblislə Mələyin əbədi
mübarizəsində Söz
Ruhun keşikçisidir. Şair Tanrının
sözünü insanlara
pıçıldayır, o qədər ucadan pıçıldayır ki,
dərvişlər eşidir.
Bəs o
gəlib çıxmayan,
şairi intizarda qoyan kimdir axı?
Beşin yarısı
- gecə...
Sənsiz gecə - bilməcə.
Qayıt, xəlvət,
gizlicə,
Ömür, bir an olmadan.
Bilməcə gecələrin sirrini yalnız sözün yalnızlığı içində
çözmək mümkündür. Şair başındakı
qara sevdanın "Tanrıya gedən yola, uçurumlar üstən körpüyə"
çevrilməsini arzulayır.
Mələklər duyuq
düşməsin… "Ömür, bir an olmadan" bu körpüdən keçib
haqqa qovuşmaq ehtirası, bu dəli istəkdir ona bu misraları
yazdıran.
Bəzənib, dua ilə,
Allah belə,
din belə.
Niyə gecikdin belə,
Gəl, ölmüşəm ölmədən.
O gecikdikcə şairin ruhu bədənində əziyyət
çəkir, "ölmədən
ölmüşəm" deyir.
Xilas ordadır - ucalıqlarda.
Yer üzündə əbədi
dirilik yoxdur, yerüstü əbədiyyət
şirin bir aldanışdır. Əbədiyyət çox-çox uzaqlardadır
və onun ünvanını o bilir -
uzaqların adamı.
Uzaqlardan gəlmiş
adam öz ruhunu xilas etməyə
can atır. "Bu dünyada hər şey canatmadan ibarətdir" deyən şair.
Dön, hardasan,
dön qayıt,
Ümid - güman olmadan.
Al məni də, dur, gedək,
Dağlar duman olmadan.
Şair
niyə o naməlum (əslində ona məlum olan) məkana
- göylərə can atır? Çünki onun son ünvanı oradır. Yer
üzündə dolaşan didərgin Ruhun üz tutacağı
yeganə məkan oradır - Sözün yer üzünə endiyi dərgah.
Sözün vətəni də göylərdir.
Kənan Hacı
Ədəbiyyat
qəzeti.- 2017.- 16 sentyabr.- S.11.