Sevgi məktubu kimi

 

Esse

 

Aprel 2016. Atamın yas mərasiminin yeddinci günüydü.

"İşıqlı qəm içində"ydik.

Vasim Məmmədəliyev Quran irfan işıqlarıyla süslənmiş söhbətini bitirdi.

Sonra Ramiz Rövşənin qeybin rayihəsi kimi səsiBöyük şair "Sevgi məktubu" şeirini oxuyurdu. 

Quran ayəsindən sonra bir Azərbaycan şairinə "Sevgi məktubu"nu oxutduran hansı sirr, hansı qüvvə, hansı ecaz idi?

 

Dağlar arasında dərə

dərindi yuxu kimi...

 

Dağ dağa sevgi məktubu kimi bir duman göndərdi. Tanrı göydə yeddi sətirlik göyqurşağı cızdı, qoşa varaq kimi qanad çalan kəpənək bir çiçəkdən o biri çiçəyə qonduRuh ətdən sümükdən olan hasarı aşdı, uçdu. 87 illik ömrün dünyayla irtibatı belə sona çatdı

 

***

 

Dumanın ömrü qısadır. Göyqurşağının da, kəpənəyin . Yuxunun da. Amma bu qısaömürlü obrazlarla poeziyaya əbədiyyət iksirini dadızdırmağı hər şair bacarmaz. Şeirin ruhu, havada uçuşan işıq dalğası kimi minlərlə, bəzən hətta onminlərlə "şairdən" yan keçib çağımızda röya şəklində Ramiz Rövşənin gözünə göründü, sevgi kəpənəyi kimi onun qəlbinə qondu.

 

Dağlar arasında dərə

dərindi yuxu kimi.

Dağ-dağa duman göndərər

sevgi məktubu kimi.

 

Göydə yeddi sətir cızan

o göy qurşağına bax.

Kimdi onu yazan, Allah?! -

sevgi məktubu kimi.

 

Bir bax bu kəpənəyə,

sanki qoşa varaqdı.

Uçur çiçəkdən-çiçəyə

sevgi məktubu kimi.

 

...Haçan aşar bu sümükdən,

ətdən olan hasarı?!

Ruhum uçar göyə sarı,

sevgi məktubu kimi...

 

"Sevgi məktubu" gəraylıdırmı, deyə bilmərəm. Amma... Türk poeziyasında sərbəst müstəzada yol açan Cənab Şəhabəddin kimi, Azərbaycan poeziyasında da sərbəst gəraylıya Ramiz Rövşən yol açıb.  Cemal Süreyanın İstanbulda imzaladığı "Folklor şeirə düşməndir" hökmünü Bakıda Ramiz Rövşən qüvvədən salıb.

Abbas Tufarqanlının "Duman, gəl get bu dağlardan" gəraylısındakı dumanı, könül qübarı üç yüz ildən sonra modern Azərbaycan şeirində sevgi məktubuna çevrilə bilib dağ-dağa sevgi məktubu kimi duman göndərib. "Göydə yeddi sətir cızan göyqurşağı" bir Azərbaycan şairinin təhtəlşüurunda göyqurşağını Tanrının sevgi məktubunun metaforasına çevirib. Amma onun başqa bir şeirində "Kimdi o göydən şığıyan?! / Dünya dolub işığıynan. / Bəlkə , göy qurşağıynan / Düşüb Allah özü gəlir" misraları yerə yeddi rəngli səma nərdivanı ilə enən Buddadan, Altun İşıqdan, Məsihdən, yaxud Tanrını yerə göyqurşağının üstündə "endirən" Mark Şaqala qədər  fərqli uyğarlıqların  fərqli düşüncə iqlimlərinin bülluruna toxunub çiliklənmiş   dünyanın faniliyini, qürubu dekadansı şəkilləndirmişdi.

Sərbəstin üfüqləri onu hara çəkir çəksin, çəksə , Ramiz Rövşən bir gəraylı rədifinin bəzən heç rədifinin deyil, gəraylı ruhunun eşqinə, havasına sevdasına geri qayıdır.

 "Sevgi məktubu kimi" şeirində bioloji anlamlar yoxdur, şeirin məhvərində metafizik düşüncə dalğalanır. Bu "sehirli peyzaj"da (Tanpınar) təsvir olunan dağlar da, dərə , yuxu da, göyqurşağı da, duman da, kəpənək , çiçək ... hamısı, "sanki sərin, yumşaq, ipək kimi" (Nitsşe) bir varlığa çevrilib hamısı ruhun göyə uçması üçün zəmin hazırlayır.

 

***

 

Rəng impulsları Ramiz Rövşəni sövq-təbii simvolikaya yönəltsə , "Sevgi məktubu kimi" şeirindəki ruhun, ovqatın eynisini yansıdan "Qoy heç kəs bilməsin..." göyqurşağının bütün rəngləri silinir. Göyqurşağında olmayan iki rəng - qara önə keçir şeirin spektrini təşkil edir.  Şeirdə qaranın, qaranlığın intensiv sıxlığı partlayışı ən sonunda işığın gətirdiyi hüzurla tamamlanır.

 

Azər TURAN

 

Ədəbiyyat qəzeti.- 2018.- 21 aprel.- S.7.