Virtual söhbət:
"İndi və burada"
İstanbul-Bakı
Salam,
Ülvi!
Məktubundan üç-dörd gün sonra sağ biləyimi
qırdım.
Bazar ertəsi həkimə getdim. Hələ 40 gün daha qolum gipsdə qalacaq. Biz yazmağa başlayanda ən çox vaxt
tapmayacağımızdan narahat idik, heç
ağlımıza başqa səbəblər gəlməmişdi
(ən azı mənim).
Daha gözləyə bilmədim. Sol əlimlə
yazıram sənə bu məktubu. Sən
də sol əllə yaz. Şok! Şok! Azərbaycan ədəbiyyatında
postinsan janrına aid ilk məktublaşma:
Avropa səfərindən qayıtdınmı?
Hansı şəhərləri gəzdin?
Söhbətimiz
ən maraqlı yerində yarımçıq qaldı...
Yazında Nərmin Kamalın yazısından söz
açmısan. Oxumuşdum o yazını. N. Kamala
da facebookdan qısa fikrimi yazmaq istədim, yazmadım. Sən demə, bizimlə eyi vaxtda o da bu məsəllə
barəsində düşünürmüş. Maraqlı fikirlər vardı.
Bunun keçən dəfə yazdığın məktuba
cavab olaraq yazıldığını düşünmə. Bu, sadəcə
uzun zamandır yazmayan birinin hal-əhval tutması kimi dəyərləndir.
Bu gipsdən azad olan kimi ətraflı yazacam sənə.
Ancaq sən yaz mənə, sarğı
qolumdadı, gözümdə deyil.
Ramil,
14.06.2016, İstanbul
Əziz
Ramil, sağ biləyinin qırılması məndə qəribə
bir duyğu yaratdı. Daha doğrusu, yenicə
oxuduğum "Solaxay" romanından doğan suallar
düşdü yadıma. Niyə həmişə
sağa meyil edirik? Sağ daha güclüdür? Solu zəif salan nədir? Həmid
Herisçinin "Solaxay" romanı sol əllə
yazılması ilə maraq doğurur. Ən
azından müəllif belə deyir. Və
belə deməklə düşüncəni sağdan sola
sarı çevirməyi bacarır. Alternativ
düşüncə və fikrə qapı açır.
Çoxsəsli, polifonik bir zaman və tarix
yaradır. Romanda əhvalat və personajlar
da maraq doğurur. Ancaq müəllifin fikir
və mülahizələri, monoton təhkiyə mətnin bədii
ovqatını zəiflədir. Hər nə
isə.
Yazmaq kəlməsinin semantikasında
qalmışdıq. Yazmaq vaxt və zamana qarşı gəlməkdir.
Yazmaq ölən anı diriltməkdir. Yazmaq öz varlığında yox olub, başqa birinə
çevrilməkdir. Başqasının həyatında
mövcudluq qovğasıdır. Zamanla
savaşmaqdır, yazmaq. Bir qadını
sevmək qədər məhrəm və doğmadır.
Alatava məhəlləsində yaşayan dənizi
gözü sarışın qızla
tanışlığımız yazılarla məhrəmləşdi.
Onunla ilk dəfə bilik günündə
universitetə qədəm qoyarkən rastlaşdım. Dəhlizdə bir dəstə qızla
deyib-gülürdü. Sanki illərlə
tanıdığı, doğma adamlarla söhbət edirdi.
Halbuki, bu korpusda hamı üçün tələbəliyin
ilk günü idi. Baxışlarımız
kəsişdi. Bir müddət sükut
çökdü ətrafa. Gözlərimiz
zilləndi bir-birinə. O susmaqla başına
yığışan qızları da özünə ram etdi.
Ətrafa boylanıb gülümsədi. Baxışlarım davam etdikcə başını
bulayıb göz süzdürdü mənə. Və dirijor ani pauzadan sonra orkestri yenidən hərəkətə
gətirdi. Qızların şaqraq
gülüşləri fonunda ötüb-keçdim ordan.
Boynum alabaxta quşu kimi yanakı
qalmışdı. Dənizi gözlər məni
özünə çəkirdi...
Dərs
çıxışında universitetin həyətində qəribə
bir hadisə baş verdi. Qız
çöməlib oturmuşdu yerdə. Yanından
keçib getmək istədim. Xüsusilə,
bayaqkı hərəkəti məni yaman
acıqlandırmışdı. Ancaq
gözlərim yerə, qızın ayaqlarına
sataşdı. Yenə baxışlar
toqquşdu. Qəzaya uğradı. Qızın ayağındakı çəkələk
(vetnamka) qopmuşdu. O, utandığından
başını aşağı saldı. Pərt
olmuşdu. Maestro yorulub əldən
düşmüşdü. Mən yaxınlaşıb:
Xanım, necə kömək edə bilərəm? O
başını yerə dikib: Sağ olun, heç nə
lazım deyil, dedi. Mən israr etdim. Yox, belə olmaz, nəsə etmək lazımdır.
Qəfildən özündən
çıxdı, qışqırdı üstümə.
Dedim axı, heç nə lazım deyil. Çıxın
gedin. Onun davranışı məni də
özümdən çıxardı. Dilimin
ucuna yığılan sözləri çətinliklə udub
ordan uzaqlaşdım.
Universitetin həyətini tərk etdim. Ürəyim dözmədi,
geri qayıdıb onun başının üstünü kəsdirdim:
"Əsəbiləşməyin, sizə bir söz deyəcəm".
O, qaşlarını düyünləyib
aşağıdan-yuxarı məni süzdü. Gözləri dolmuşdu. Dalğalar
astaca şahə qalxdı, öz yatağını tərk
etdi. Göz yaşları yanağından
süzülüb puçurlandı. Gizlətmək
istəsə də, qəhər onu boğurdu. Dodağı qaçdı. Bircə
kəlmə söz süzülüb çıxdı
ağzından. "Nədir?" Baxın, fikirləşdim ki, siz burda oturub gözləməyəsiz.
Mən ayaqqabılarımı verim sizə... O
sözümü ağzımda qoydu. Yooox, olmaz,
siz nə danışırsız. Qızın
üzünü utancaqlıq, xəcalət təri
bürüdü. Qızardı. Mən isə bəyaz idman ayaqqabılarımı
çıxardım. Cütləyib qoydum
onun qarşısına. O dinmədi. Başını
yerə dikib bir müddət elə qaldı. Mən
gülə-gülə: "Bax, əsəbiləşməyin,
elə mənim bu ayaqqabılarım qadın
ayaqqabısına oxşayır". Başını
qaldırıb bir müddət üzümə baxdı və
pıqqıldadı. Qalxıb
ayaqqabıları ayağına keçirdi. "Özünüz istədiz, di gəlin gedək".
Ayaqqabılarımı sürüyə-sürüyə
adımlayırdı. Mən isə
ayaqyalın və əmin addımlarla irəliləyirdim.
Etdiyim centlmenlik ayaqyalın olmağımı
unutdurmuşdu. Ramil, kiməsə
yaxşılıq etməyin verdiyi pozitiv ovqatın yerini
heç bir duyğu tuta bilməz. Hələ
o gözəl bir xanımdırsa. Bəyəndiyin,
arzuladığın, gözəlliyinin təsirindən sərxoş
olduğun şıltaq və ərköyün bir
qızdırsa, bu duyğu adamın bütün
varlığına yayılır. Özündə qəribə
bir güc və enerji hiss edirsən. Sanki
dünyanı xilas etmisən. Elə bir
qadının ürəyini fəth etmək dünyanı
xilasdan da ötə hissdir. Çox nadir
duyğudur.
Onun zərif, incə ayaqları 42 ölçülü
ayaqqabılarımın içində üzürdü. Universitetin həyətindən
çıxanda o, əsəbi halda zibil qutusuna
yaxınlaşdı. Bayaqdan bəri əlində
bərk-bərk tutduğu vetnamkanı zibil qutusuna atdı.
Mən 140 nömrəli avtobusun yanına
çatanda sağollaşmaq istədim. O, fikrimi oxudu. Hara gedirsiz? - dedi. Evə, - dedim. Gözlüyək
157 gəlsin, mən Alatavada oluram, orda düşərik
ayaqqabınızı verərəm. Mən
razılaşdım. Həm də ona
görə ki, onunla yol gedəcəkdim. 157
nömrəli avtobus gəldi. Mindik. Bu mikroavtobusda gözlər zillənmişdi bizə,
daha çox mənim yalın ayaqlarıma. Ramil, inanırsan o an özümü elə rahat,
arxayın hiss edirdim ki, əcaib baxışlara məhəl
belə qoymurdum. Bir az keçəndən
sonra o, adımı soruşdu. Sizdən sənə
keçdik. Doğmalaşdıq. O
öz saflığı ilə adamı ovsunlayırdı. Rahatlıq, dinclik, anlaşılmaz xoşbəxtlik
verirdi. Xeyli söhbət etdik. Alatavaya çatanda düşdük. Dar küçələrlə gedib balaca
kürsülü bir evə çatdıq. Evə dəvət etdi, getmədim. Bir azdan geri qayıtdı. Ayaqqabıları
yerə qoyub, şəstlə cütlədi. Geyin, bu
centlmenliyini heç vaxt unutmayacam, dedi. Əlində
iki armud vardı. Armudları mənə sarı
uzadıb sənə armud gətirdim, - dedi. Mən: yox, sağ
ol, deyirdim ki, o səs tonunu qaldırdı. "Aaa, adam armudu
da almaz bəyəm?". Tələsik
armudları ovuclarımın arasına basdı. Daha sonralar öyrənəcəkdim ki, armud onun ən
sevdiyi meyvədir. Və armudu cecəkli yeməkdən
isə xüsusi həzz alır.
Dostluğumuz belə başladı. Elə həmin
həftə məlum oldu ki, xarici dil fənnindən eyni
qrupdayıq. Level (səviyyə)
imtahanlarından bir-birimizə kömək edərək
keçdik. İmtahanlarda həmişə
arxamda oturardı. Kürəyimi döyəcləməkdən
yağır eləmişdi. Yaman
ağır əli vardı. Deyəcəksən
ki, bu əhvalat hardan düşdü yada? Əgər
indi nəsə yaza bilirəmsə, özümü ifadə
edirəmsə, ona borcluyam. Ona olan olduqca saf,
dürüst duyğular məni yazmağa yönəltdi.
Universitet illərində ilk yazı təcrübəm
ona yazdığım smslər oldu. Mən
ən arxada tək oturardım, o isə öndən ikinci
sırada. Göz-qaş edə-edə
zarafatlar, lətifələr və hətta şeirlər
uydururduq. Dərsin ortasında birdən mənə
zəng edirdi. Tez-tələsik telefona baxırdım ki, kim zəng edir. Ardınca
telefonuma sms gəlirdi. "Həyəcanlanma, sənə
məndən başqa kim zəng edəcək
ki?" Elə məhz bu yazışmalardan sonra
"Aybəniz" adlı hekayəni, "Günah Ay
işığındadır" təcrübə-romanı
yazdım. Və gündəlik, məqalə
və esselər də arxasınca gəldi. Yazı prosesi enerjinin parçalanmasına, ovqat rəngarəngliyinə
və təsəlliyə çevrildi. Artıq
həyatımın ayrılmaz hissəsidir yazmaq.
Ramil, görürsənmi yazmaq kəlməsi məni
haralara çəkib apardı. Tələbəlik illəri,
157 nömrəli avtobus, Alatava məhəlləsi və dənizi
gözlü qızın yanına. İndi
nə 157 nömrəli avtobus qalıb, nə dənizi
gözlü sarışın qız, nə də ki tələbəlik.
Makroavtobuslar mikroavtobusları uddu. Zaman bizi tələbə olmaqdan alıb gətirdi
müəllimliyə. Lap yenə tələbə olsam
belə, o yaş və başın oyatdığı fikir,
hiss və duyğular geri gələrmi? Elə
indicə Oqtay Ağayevin həzin səsini duyuram, eşidirəm.
Ötən
günə gün çatarmı
Calasan da
günü-günə...
Yadındamı
ötən günlər
Qəm çoxalır, ömür azalır.
Üzümüzdə, alnımızda,
O illərdən izlər qalır.
Yenə də yazmağın cazibə və ehtirasına qapıldım. 15 günlük Avropa səfərindən geri qayıtmışam. Gəzdiyim, kəndlər, qəsəbələr və şəhərlər barədə yazmaq da qalsın sonraya. Sənə Tanrıdan şəfa diləyirəm.
Ülvi Babasoy,
18 iyun 2016,
Bakı
Ədəbiyyat qəzeti.- 2018.- 4
avqust.- S.28.