Anar Məmmədxanovun boşluğu
heç nə ilə əvəz oluna bilməz...
"Dördüncü divar"
layihəsinin budəfəki qonağı - "Bakılı
oğlanlar" KVN komandasının üzvü, azərbaycanlı
aktyor, publisist, naşir və əməkdar artist Bəhram
Bağırzadədir
-
İştirakçısı, həm də müəyyən
mənada yaradıcılarından biri olduğunuz KVN
komandası öz dövründə böyük populyarlıq
əldə etmiş, cəmiyyətin nəbzini tutmağı
bacarmışdı. Sizin fikrinizcə,
indiki zamanda cəmiyyətin KVN-ə nə dərəcədə
ehtiyacı var?
-
90-cı illərin əvvəllərində KVN mübarizə
aparmağa, informasiya blokadasını yarmağa, MDB ölkələrində
müstəqil dövlət kimi Azərbaycanın
tanınmasına lazım olan silah, vasitə idi. O zaman elə
bir dövr idi ki, mədəniyyətin bir çox sahələrində
güclü durğunluq hökm sürürdü. Musiqiçilər musiqidən
uzaqlaşmışdılar. Aktyorların
fəaliyyəti passivləşmişdi. Kinoda
vəziyyət də qənaətbəxş deyildi. KVN də
həmin durğunluq dövründə cəmiyyətin tələbatına
cavab verdi. Görünür,
bu da bir mərhələ idi ötüb keçdi. Şən və Hazırcavablar Klubu sonralar
lazımlı olmadı. Ancaq nə mən,
nə də digər "bakılı oğlanlar" bizim
heç birimiz buna görə narahat deyilik. Allaha şükür hamısı elmli, savadlı
insanlardılar. Çoxları da elə
dövlət strukturlarında işləyirlər.
- Elə sizin özünüz də
daxil olmaqla komandanın digər üzvlərinin bir çoxu
ziyalı ailəsindən çıxıb. Aktyor olandan sonra
sizə tanışlarınız, qohumlarınız tərəfindn
ziyalı yox, aktyor olduğunuz üçün irad tuturdular?
- Bizim
komandadakı uşaqlarımızın doxsan faizi müəllim
ailəsində dünyaya gəliblər. Amma
aktyor özü də ziyalıdır. Onlara
ziyalı deməsək, bizdən inciyə bilərlər.
Çünki o qədər aktyorlarımız
var ki, mən onları ziyalı hesab edirəm. Rəhmətlik Hamlet Xanızadə, Həsən
Turabov, Fuad Poladov da aktyorluq sənətinin müəllimi idilər.
Və sizə deyim ki, aktyorluq sənəti
çox ağır sənətdir.
O ki
qaldı mənim aktyor olmağıma. Mənimki
də belə gətirdi. Hardasa bəxtim gətirdi
də demək olar. Mənə qədər
də bizim nəslimizdə aktyor olmayıb. Amma mən bu yolu özüm seçdim. Çünki məndə alınırdı, indiyə
qədər də alınır. Başqa
sahədə olsaydım, orda da birinci olacaqdım. Çünki mən öz sənətimi,
insanları, təbiəti, quşları və ən əsası
Yaradanı sevirəm. Əgər ürəyimcə
deyilsə, təklif olunan heç bir işin altına öz
imzamı qoymaram.
Bu yaxınlarda
on beş yaşı tamam olan oğlum mənə
dedi ki, - ata, mən cərrah olmaq istəyirəm. Doğrusu, onun bu
arzusuna təəccübləndim. Dedim ki, axı bizim nəslimizdə
cərrah olmayıb. Oğlumun cavabı isə həm gözlənilməz,
həm də dəqiq idi: ata, axı bizim nəslimizdə aktyor
da olmayıb.
- Müsahibələrinizdə
tez-tez keçmişin, köhnəliyin yeniliklə əvəz
olunmasından, köhnə kişilərin olmamasından təəssüfləndiyinizi
büruzə verirsiniz. Ancaq sizə elə gəlmir ki, bu, həm
də həyatın labüd qanunauyğunluğudur?
- Nəinki
Azərbaycanda, ümumiyyətlə dünyada baş verən
hadisələrin fonunda mən rahat ola
bilmirəm. Çünki mən özüm də
köhnələrdənəm. O vaxtkı ədəb-ərkan,
hörmət-izzət, davranış qaydaları artıq
yoxdur. Heç kim məndən inciməsin,
amma daha o köhnə kişilərdən də yoxdur ki, mən
hansısa çıxılmaz əhval-ruhiyyədə olanda
onlarla söhbət edim. Bəlkə də var,
ancaq mənim ətrafımdakı ağsaqqal kişilər
daha yoxdular. Onlar getdilər... Bu baxımdan
özümü həm də tənha hiss edirəm.
- Universal insan olmaq, müxtəlif
peşələrdə özünü ifadə etmək necə
hissdir?
- Mən
bir çox sahələrdə özümü
sınamışam. Və sizə deyim ki, məşğul
olduğum hər bir işdən zövq almışam.
İnsan aktyor da ola bilər, eyni zamanda
naşir də ola bilər, eyni zamanda, karikatura, foto da çəkə
bilər. Bizimkilər isə, əfsuslar olsun, elə
hesab edirlər ki, bu özünü tapa bilməmək, realizə
edə bilməməkdən qaynaqlanır. Təbii
ki, belə deyil. Mən özümü bir
neçə istiqamətdə tapmışam. Düzdür, insan öz sənətində
axtarışda olmalıdır. Amma həmişə
bir işlə məşğul olmaq insanı peşəkar
idiotizmə doğru yuvarlayır. Ona
görə də, hər üç aydan, bir ildən bir
öz sahəmi yeniləyirəm. İstəyəndə
şəkil şəkirəm, istəyəndə isə
kinoya, reklama çəkilirəm. Yaxud
heç nə ilə məşğul olmuram. Ola bilsin bir ay, iki ay heç bir yaradıcı
işlə məşğul olmayım. Və yaxud da
iş elə gətirər ki, bir gün bənnalıq, taksi
sürücülüyü də edərəm. Buna həm fiziki, həm də mənəvi
gücüm çatar. Kişi
özünü hər bir işdə sınamağı
bacarmalı və bundan çəkinməməlidir.
- Mütaliəli insansınız.
Keçmişlə müqayisədə bu gün hansı
yazıçıları oxuyursunuz, məcazi mənada
hansı müəlliflərlə dostsunuz?
- Mən
gün ərzində iki saat oxumağa
çalışıram. İstəyirəm, həmin
müddətdə oxuduqlarımı 22 saat həyata
keçirim. Oxuduqlarım həyatda mənə
lazım olur. İstər teatrda, istər
kinoda, istərsə də KVN-də.
Mənim övladlarım da gün ərzində minimum
altı saat oxuyurlar. Sevinirəm ki, onlar ana dillərində,
rus və ingilis dillərində rahat danışa bilirlər.
Eyni zamanda kimya, fizika, cəbr, rəssamlıq və
fortepiano ilə məşğuldurlar.
Mənim yazıçım isə Anardır. Onun əsərlərini
həmişə oxuyuram. Çünki o,
necə deyərlər, söhbətin içərisində
şəhər mühitində doğulan və bunu əsərlərində
çox gözəl formada ifadə edə bilən
yazıçıdır. Çingiz
Abdullayevin romanlarını da əvvəllər oxumuşam.
Amma Anarın əsərlərindəki incəliklər,
urbanist yanaşmalar məni daha çox təsirləndirir.
- KVN-in məlum qələbəsindən
sonra sizin axıtdığınız səmimi göz
yaşları da KVN-in uğuru qədər unudulmaz oldu. Həmin göz yaşlarında qələbənin və
vətənpərvərliyin payı bərabər idi?
- Mən həmişə vətənpərvər insan olmuşam, bu gün də eləyəm. Amma saxta, pafoslu vətənpərvərliyi heç vaxt sevməmişəm. Baxmayaraq ki, orta məktəbdə rus bölməsində təhsil almışam. Amma bu mənim vətənimi, dilimi, onun insanlarını sevməyimə mane olmayıb. Bu sevgini məşğul olduğum sahələrdə, səhnədə, nəşr etdiyim kitablarda ifadə etmişəm. Bu cür hissləri qışqırmağa, əldə şüar etməyə ehtiyac yoxdur. İçi dolu, savadlı insanlar hər zaman mütəvazi, sanballı olurlar. Kimlər ki, savadsızdılar, onlar özlərini gözə soxmağa, çığırmağa cəhd göstərirlər.
- Bəhram bəy,
sizcə, nə etmək lazımdır ki, bizim bugünkü vətəndaşımız
savadlı və işinin peşəkarı olsun?
- Azərbaycan vətəndaşı, millətindən asılı olmayaraq, hərəsi bir sahədə istedadlıdır. Bizdə istedadlı insanlar həddindən artıq çoxdu. Sadəcə, bunu sistemləşdirmək lazımdır ki, onlar ürəkləri istədiyi işlə məşğul ola bilsinlər. Mən hələ bir azərbaycanlı tanımıram ki, xaricə getsin, orada qalxmasın, nəsə əldə eləməsin. Rusiyada rəsmi olaraq 500 milyonçu azərbaycanlı biznesmen var. Bu hələ rəsmi qeydiyyatda olanlardı. Görün indi qeyri-rəsmi nə qədər azərbaycanlı milyonçular yaşayır Rusiyada.
Bir də ki, istənilən elm təcrübəyə və praktikaya dayanır, çünki təcrübə olmadan elm irəliləyə və inkişaf edə bilməz. Belə anlayış mövcuddur: bilik - qidadır. Əgər sən bu qidanı həzm edə bilmirsənsə, onda nəyinə lazımdır? Bilikdə də analoji vəziyyətdir. Əgər biliyin varsa, onda onu tətbiq etməyi bacarmalısan, əks təqdirdə, faydası olmayacaq.
- Layihəmiz
"Dördüncü divar" adlanır. Teatra münasibətiniz
həm bir tamaşaçı, həm də aktyor kimi
maraqlıdır...
- Teatrı sevirəm. Həftədə bir dəfə teatra getməyə çalışıram. Elə vaxt olur, tamaşanın bütün biletlərini alıram. Məsələn, mono tamaşaya 40 yer var, hamısını alıram. Zəng vururam dostlara, qohumlara, ürəyim istədiyim adamlarla tamaşaya baxıram. Və övladlarımı da aparıram. Onları sərgiyə də aparıram, klassik musiqiyə də, Heydər Əliyev Sarayına da, Akademik Milli Dram Teatrına, Rus Dram Teatrına da... İstəyirəm, onlar hərtərəfli inkişaf etsinlər.
Memar, yaxud cərrah olub Vaqneri, Motsartı, Qara Qarayevi tanımayacaqsa, o mənə lazım deyil. Sabah pensiyaya çıxanda övladlarımla Fikrət Əmirovdan, Rembranddan söhbət edə bilməyəcəyəmsə, deməli, əziyyət çəkəcəyəm. Atam polis polkovniki idi. O deyirdi, hər cümə axşamı milis işçilərinə filarmoniyaya bilet verirdilər. Oradan çıxanda milis işçiləri tərbiyə olunur, sabah işdə əsəbləri sakit olur.
- İnsanları
düşündürməyə, nələrisə izah etməyə
yönəlik vaynlar çəkirsiniz. Tamaşaçılar
və sosial şəbəkə istifadəçiləri tərəfindən
böyük maraqla qarşılanır. Bəs niyə kamera
qarşısına məhz taksi sürücüsü kimi əyləşirsiniz?
- Bu vaynın yaranması, əslində, çox spontan olub. Bir gün oğlumla maşında gedirdik. O, nə barədəsə ingiliscə danışmağa başladı. Dedim, Cavid, gəl bunu çəkib instaqramda paylaşaq. Elə də etdik. Gördüm insanların marağına səbəb olur, mən də ara vermədən davam etdim. Layihənin adı "Baxıram"dır. Taksi sürücüsü kimi iştirakımın isə elə ciddi səbəbləri yoxdur. Sadəcə olaraq avtomobildə bu kimi çəkilişlər etmək rahatdır. Harasa getmək, çəkiliş məkanı axtarmaq xeyli vaxt və enerji aparar. Əgər rahat vasitələr varsa, niyə də onlardan istifadə etməyək (gülümsəyir).
- Bəzən tərəf-müqabillərinizə
qarşı ironik yanaşmalar olur. Misal üçün Fəlakət
obrazında satira və ironiya çox kəskin idi. Sonradan
iştirakçılar və ya izləyicilər tərəfindən
hansısa narazılıqla
qarşılaşmırsınız?
- Bilirsiniz, vaynlara çəkilən insanların hamısı öz razılığı ilə çəkilir. Burada heç bir məcburiyyətdən söhbət gedə bilməz. Bəli, mənim Fəlakət və onun kimilərinə ironiyam, istehzam var. Əslində, elə bu cür vaynlar elə insanlar üçün nəzərdə tutulub ki, onların sayı azalsın. Həmin rolun ifaçısı aktyor Elşən də (Elşən Orucov - S.Ə.) həyatda təbii ki, tamam başqa insandır. Mənim ironiyam aktyora yox, Fəlakət kimilərinədir. Əslində, bizim hər ikimizin məqsədi birdir. Biz cəmiyyətdə belə insanların olmasını istəmirik.
- KVN komandasının kapitanı, həm də orda olan iştirakçıların müəllimi, ustadı hesab olunan Anar Məmmədxanovun ölümündən yeddi ilə yaxın vaxt keçir. Bu gün onu necə xatırlayırsınız?
- Mən Anar Məmmədxanova borcluyam, çünki vaxtilə məni komandaya dəvət etdi, yol göstərdi və mən indi də fəaliyyətimə davam edirəm. Bax, bu da Anarın böyüklüyü idi, onun böyüklüyü o idi ki, ətrafında istedadlı insanları toplamışdı və heç vaxt xahişlə, sifarişlə heç kimi komandaya götürməzdi. Ətrafında istedadlı insanlar olanda, çox sevinirdi. Ətrafındakı uşaqlara həmişə nəsə öyrədirdi. KVN-in də uğurları məhz onunla bağlı idi. Biz hamımız sadə, kasıb uşaqlar idik, buna görə də uğurlarımız oldu.
Onun itkisinin üzərindən nə qədər vaxt keçsə də, yeri həmişə boş qalacaq. Anar Məmmədxanovun boşluğu heç nə ilə əvəz oluna bilməz. Bizim heç birimiz onun kimi ola bilmərik. Öz dövründə o, çox böyük işlər gördü, kənara çıxmağımız, çıxışlar edə bilməyimiz, qələbələr qazanmağımız üçün bütün imkanlarını səfərbər etdi. Bütün bunları nə onda, nə də bu gün KVN-çilərdən kiminsə edə biləcəyinə inanmıram. Bəlkə, başqaları inanır, amma mən yox...
- "Bakı
uşaqlar üçün" adlı kitabınız
işıq üzü gördü. İlk dəfə
uşaqlar üçün kitab yazmaq fikrinə necə gəlmişdiniz?
- İlk dəfə uşaqlar üçün "Bəhram dayıdan testlər" adlı kitabım çıxıb. 16 il bundan əvvəl, övladlarım dünyaya gələndə, mən onlarla bir yerdə böyüyürdüm, tərbiyə prosesi gedirdi və müəyyən kitablar lazım idi, amma onlar yox idi.
Həyat yoldaşımla bərabər övladlarımızı tərbiyə edə-edə fikirləşdim ki, uşaqlar üçün kitab yazım. Bir naşir kimi sevincliyəm, çünki iki həftə ərzində yenicə işıq üzü görən "Bakı uşaqlar üçün" kitabımın tirajının 90 faizi artıq satılıb. Sizin sayt vasitəsilə də həmin kitabı alan analara, atalara, nənələrə və babalara təşəkkürümü bildirirəm.
Bu kitab uşaqlara yaxşı hədiyyədir. Artıq orta məktəblər də "Bakı uşaqlar üçün" kitabımı əldə ediblər və sinifdənxaric oxu kimi istifadə edəcəklər. Allaha minnətdaram ki, Azərbaycanda uşaqlar üçün Bakı haqqında ilk kitabın müəllifi olmaq mənə qismət oldu.
Söhbətləşdi:
Samirə Əşrəf
Ədəbiyyat qəzeti.- 2018.- 8
dekabr.- S.9.