Ürəyimi
eşit, dünya!
O gecə; yağışlı,
çiskinli o qış gecəsi şəhərimizin
möhtəşəm teatrlarından birinin Azərbaycan Dövlət
Musiqili Teatrının gül-çiçəyə
bürünmüş səhnəsinin tən
ortasındakı ekranda təbəssüm dolu fotoşəkli
ilə, sanki qonaqlarını
salamlayırdı Nurəngiz Gün...
O gecə salon dolu
tamaşaçı Azərbaycan Radiosunun diktorlarından biri,
gözəlliyi, cazibədarlığı ilə
dövrünün məşhur simalarından biri, sonralar
AzTV-də müxtəlif verilişlərin aparıcısı
kimi tanınan gözəl xanım, bədii
yaradıcılığını zamanın "senzura"
sınağına təslim etmək istəmədiyindən
düz 40 il gözləməyə səbri çatan və
"ürəyini Tanrıya əmanət edib, onun
yaratdığı buludlarla qol-boyun olmağı,
dünyanın dərdlərinə, əzablarına rişxənd
etməyi, bütün haqsızlıqlara yuxarıdan baxmağı,
cılızların özünütəsdiq inadına
gülməyi bacaran, bir şairin görüşünə gəlmişdi.
Ovcumda sirr,
Barmaqlarımda qabar,
Ürəyimdir... varım-yoxum
Yol gedirəm, saplağından
qırılanadək!
- deyən Nurəngiz Günün
poeziya aləmi ilə tanışlığın sehri ilə
hər şeyi - gündəlik qayğılarını, bir az
əvvəl basırığından bezib deyindikləri şəhərin
yağışlı-küləkli havasını, bu tədbirdən
sonra evə getməyin narahatlığını belə
unutmuşdular, oxucu və dinləyicilər ömrü və
həyatı nağıl, əfsanə kimi xatırlanan insanlarla eyni qədər
paylaşan bu xanımın sənət dünyasının
nuruna düşmüşdü.
gecə Nurəngiz xanım öz
yaradıcılığı, öz arzu və xəyalları
ilə hər kəsə bir nəfəs daha yaxın, bir
köynək daha doğma idi.
O gecə Nurəngiz Günsüz qeyd
etdiyimiz 80 illik yubiley tarixi tez-tez xatırlanırdı, təkcə
səhnəki ekran görüntüsünün bir
küncündəki qürurlu rəqəmin təsəllisi
deyildi, bu, həm də 4 il əvvəl dünyasını dəyişmiş
bir xanım
şairimizin, həmkarımızın, hər zaman
göz önündə olan və gözəlliyi göz
qamaşdıran bir insanın, hər zaman yeri görünən
bir söz, sənət sahibinin varislərinin, ilk növbədə,
doğmalarının və onun
yaradıcılığını ehtiramla
xatırlayanların qədrbilənlik hesabatı idi.
Azərbaycan Respublikası Mədəniyyət
Nazirliyinin təşkil etdiyi bu gecədə şairənin
yaradıcılığı ilə
tanış olan, onun şeirlərini dinləyən
tamaşaçılar, xüsusilə də gənclərlə
bir daha əmin oldu ki, qadınlar təkcə bu torpağı,
bu Vətəni qoruyacaq övladların anası deyil, həm də
onun dərdlərinı şah damarından
da yaxın bilən bir vətəndaşdır...
Nurəngiz xanımın
yaradıcılığındakı azadlıq ruhu, fikir, məfkurə
genişliyi onun nəslindən gələn, qan
yaddaşında yaşayan və zaman-zaman baş qaldıran
istiqlal amalından, mübarizə əzmindən
qaynaqlanırdı. Azərbaycan Cümhuriyyətinin 100 illiyini
qeyd etdiyimiz bir vaxtda biz bu azadlığın
qazanılmasında canından keçən minlərlə
mücadilə və mübarizə aşiyanları
arasında Nurəngiz xanım doğmalarının, əzizlərinin
də adına rast gəlirik. Ona görə də şairin vətənpərvərlik
şeirləri ilə yaxından tanış olduqdan sonra inamla
deyirik ki, əcdadlarının, ömrü istiqlal
savaşının içindən keçən
doğmalarının mübarizə əzmi illər sonra onun
da yaradıcılığına sirayət edib, ona öz
fikirlərini fərqli bir üslubda ifadə etmək
bacarığı verib dedi Milli Məclisin Mədəniyyət
komissiyasının sədri,
akademik Rafael Hüseynov: - Onun şeirlərində də,
bu şeirləri öz ifasında səsləndirməsində
də, davranışında, həyata baxışında da bəzən
kimlərisə narahat edən bir sərbəstlik, ruh
azadlığı, duyğu müstəqilliyi var idi ki, bu da
Nurəngizi həməsrlərindən, müasirlərindən
fərləndirirdi. O, 40 illik yaradıcılıq yolunu
hansı əzmlə başlamışdısa, sonacan da o səmimiyyət
və fədakarlıq yoluna sadiq qaldı, hər kəsin
düşüncəsində öz yolu, öz
cığırı ilə seçilən bir qələm
sahibinin xoşbəxtlik abidəsinə çevrilib getdi!
Gecədə çıxış edən
Azərbaycan Yazıçılar Birliyinin sədri, xalq
yazıçısı Anar unudulmaz şairənin
yaradıcılığından danışdı, onun insani
keyfiyyətlərini dilə gətirdi, onunla bir vaxtlar radioda bərabər
çalışdıqları günləri xatırladı:
- Ədəbiyyata "Tanrı"
povesti ilə gələn Nurəngiz Gün sonralar həm də istedadlı
şair, publisist və gözəl insan kimi tanınıb. Azərbaycan ədəbiyyatında özünəməxsus
yeri olan istedadlı şairin şeirlərində qəm və
kədər notları üstünlük təşkil edir.
Onun şeirlərindəki kədər motivlərinin
xalqımızın başına gətirilən müsibətlərdən
qaynaqlandığını söyləyən Anar qeyd etdi ki,
20 Yanvar faciəsi, Xocalı soyqırımı, Qarabağ dərdi
şairin yaradıcılığında yeni bir səhifə
açdı. O, xalqının başına gətirilən
bu müsibətləri şəxsi facəsi kimi qələmə
aldı. Sonralar "Xocalı simfoniyası" əsəri o dəhşətli
faciənin ildönümü günlərində televiziya
ekranlarında nümayiş etdirilirdi. Düşünürəm
ki, bu simfoniya bir azərbaycanlı ananın, bir qadının,
bir vətəndaşın dünyaya etirazı,
insanlığın törətdiyi ağlasığmaz faciələrə
nifrətinin əks-sədası kimi dəyərləndirilməlidir.
Nurəngiz xanımın
yaradıcılığında xalqımızın müxtəlif
dönəmlərdə üzləşdiyi müsibətlərə
münasibət var və bu nümunələri həyəcansız
oxumaq, onlara biganə qalmaq olmur. "Xocalı simfoniyası"nda
şair yaşadığımız ağrını,
yaddaşlarda qara nöqtəyə çevrilən o
müdhiş soyqırımın qanlı xəritəsini
cızmağa nail oldu, böyük bir vətəndaşlıq
əzmi sərgilədi, haqq səsini ucaltdı, qəlbində
gəzdirdiyi sərhədsiz və ölümsüz bir sevgi - torpaq,
vətən, millət eşqi naminə:
İnsandır düşüncəm
də, nəfəsim də,
İnsandır nəğməm də,
titrəyən səsim də,
İnsansız nə dəniz, nə
sahil, nə qaya,
İnsanlarsız nəyə
lazımsan, dünya?
- dedi.
Şairənin keçdiyi həyat və
yaradıcılıq yolunu əks etdirən
videoçarxda nə qədər tanış və doğma
simalar gördük. Səhnədə, bu şəkillərin
fonunda Azərbaycan Dövlət Akademik Milli Dram
Teatrının aktyorları şairənin şeirləri əsasında
hazırlanmış ədəbi-bədii kompozisiya ilə
çıxış etdilər.
- Nə yazmışam, nə
demişəmsə hamısı elimə-obama məhəbbətdən
barınıb-deyirdi Nurəngiz Gün. O, tükündən-dırnağına,
hissindən-duyğusuna sevgi şairi idi. Bu məhəbbət
Vətənə bağlılığı, övladına
sevgisi, sevən bir qadının
çırpıntıları ilə yoğrulmuş duyğu
seli idi. Ancaq bu çoxşaxəli sevgi
burulğanında tənha bir qadının faciəsi,
sozalmayan, korşalmayan ağrıları var idi. Onun həyatı kimi, yaratdıqları da azad və
Tənha Qu quşunun nəğmələrini
xatırladırdı. "İçini
yeyən kimsəsizliklər", "Boyu biçimində
ayrılıqlar" yaşayırdı.
Ürəyimin düz içində
bir ney oxuyur,
Ürəyimin içini bir ney ovur-ovxuyur...
Neydə nəfəs
yaşayırdı,
Neydə bir qərib səs
vardı.
atamsız qalmışdı
divardan asılmış
bu susqun,
bu çaşqın sarı ney.
Anamsız qalmışdı bu ev,
bu yurd, bu güney!
Və ya:
Dünya başımın
içində.
başım dünyadan ağır.
Qoydum ağlığımı
qollarım üstdə,
Gördüm qollarıma
yağış yağır...
Bu şeirləri oxuduqca istər-istəməz
nə vaxtsa yazdığım bu misraları xatırladım:
Allah, ürəyimə
yazığın gəlsin,
Belə sevmək olmaz dəlicəsinə!
Bəli, məhz bu həyatı, bu
ağlı-qaralı dünyanı, fərqli düşüncə
tərzinə və əməllərə məxsus
insanları görüncə bir daha əmin olursan ki, şair
ömrü yaşamaq, həyatın sınaqlarına, tale imtahanlarına dözmək
o qədər də asan məsələ deyil. Ancaq təsəllini yenə bədii
sözün qüdrətində tapır, özünü
sözlə ovudursan Nurəngiz Gün kimi, onun
pıçiltıları ilə duyğulanırsan:
Adicə küldür,
Barmaqlarım arasından
tökülür.
Odunu pay vermişəm -
Külü ilə
oynayıram.
Hamıya yanan canım!
İndi özüm yanıram
Ocağımı sönmüş
görüb...
İnsan! Səndən utanıram!
Sənətdə öz yolu, öz
cığırı olan şairənin 80 illik yubiley gecəsində
onun şeirlərinə yazılmış mahnıları
istedadlı müğənnilərimiz Aygün Kazımova,
Gülüstan Əliyeva, Gülyaz və Gülyanaq Məmmədovalar,
Nazpəri Dostəliyeva, Lalə Məmmədova və Xatirə
İslam ifa etdilər.
...O gecə hər kəsdən
çox həyəcan keçirən Millət vəkili Jalə
Əliyeva anasının xatirəsinə,
yaradıcılığına göstərdikləri
böyük sevgi və diqqət üçün salona
toplaşanlara və tədbirin hazırlanmasında əməyi
olanlara minnətdarlığını bildirdi.
Qulağımda onun nəğmələri,
ağlımda şeirlərinin misraları, yaddaşımda
ara-sıra telefonda eşitdiyim şaqraq gülüşü və
ecazkar səsi.
Bu səsin işığına pıçıldadım: Sən
bir mələk idin, gözəlliyin, istedadın, mübarizə
əzmin, çılğınlığın, səmimiyyətinlə.
Yadıma səhnədəki o gülümsər şəklin
düşdü və:
Gördüm ağ
qanadlı mələklər kimi,
Bizim içimizdən uçub getmisən!
- dedim onun xəyalına.
Məkanın, məqamın yüksək,
80 yaşın mübarək olsun, çərçivələrə,
qəliblərə sığmayam gözəl!
Telli PƏNAHQIZI
Ədəbiyyat qəzeti.- 2018.- 22 dekabr.- S. 10.