Tənha zirvə təbəssümü...
hekayə
Günlərin
bir xoş günündə Namiq Abdullayev o tərəf-bu tərəfə
baxıb gizlicə dedi ki, gözlərimi yuman
kimi isti yağışlar yağır; o yağışlarda
sürtülüb tökülən əyin-başıma,
quruyub qaxaca dönən bədənimə heç nə
olmur, ruhum əməllicə islanır. Sonra qəribə bir
heyrətlə pıçıldadı: - Fillər
ölümlərini hiss edəndə çəkilib gedirlər
uzaq, tənha bir yerə; mən Tyan-Şanın -
Tanrıdağın zirvələrinə getmək istəyirəm...
Müəllif
O, öz
içindəki türmədə həbs olunmuşdu; kim, nə vaxt, nə üçün həbs
etmişdi onu, özü də bilmirdi. Bircə
onu bilirdi ki, bu, dünyanın ən qorxunc, ən
qaçılmaz türməsidir. Heç
bir çıxış yolu yox idi. Bircə qaranlıq səmadan
sallanan, ay işığı kimi ağappaq yola oxşayan ağ ipin ac baxışları
görünürdü...
Qəribə də olsa həmin türməyə onun
görüşünə gəlirdilər; ondan hal-əhval
tutub kefini soruşurdular, dərdinə şərik olurdular və
görüş vaxtı bitən kimi sağollaşır,
halal-hümbət edərək vidalaşır və
çıxıb gedirdilər. Bu türmə
görüşlərinə elə öyrəşmişdi
ki, gəlib-gedən olmayanda yaman darıxır, özünə
yer tapa bilmirdi. Gündə üç dəfə dəmir
qablarda yeməyini gətirən, qapının əl boyda dəmir
qapağını açıb gətirdiklərini içəri
uzadan gözətçinin göy gözlərinə
baxır, o gözlərdəki "heç kim
gəlməyib" yazısını oxuyur və dəhşətli
bir tənhalıq, nigarançılıq duyğusunun
toz-tozanaqlı yollarında çiyinlərini çəkirdi...
Yenə tənhalıq, nigarançılıq at
oynadırdı; nə gələn vardı, nə gedən. Türmənin
tavanındakı əl boyda deşikdən düşən və
ağappaq ipə oxşayan Ay işığı elə
sallanmışdı ki, az qalırdı
başına toxunsun; tavandakı əl boyda deşiyin
altından keçəndə istər-istəməz
başını əyir, ağ ipin ölüm yazılan ac
baxışlarına baxmaqdan qorxurdu. Belə anlarda, boynuna
almasa da, qəzəbli bir ilan səsi - qorxunc
fışıltı eşidir, qaçıb-gizlənməyə
künc-bucaq axtarır, canının canı üzülüb
əldən düşürdü; bütün
varlığıyla arzulayırdı ki, göygöz gözətçi
tez gəlsin, dəmir qapıdakı əl boyda dəmir
qapağı qaldırıb dəmir qabdakı yeməyini
versin, bu qorxu girdabı səs eşidib çiliklənsin,
sınıb-tökülsün və üzgün canı
qara-qorxunc uçurumdan xilas olsun. Nədənsə,
göygöz gözətçi son vaxtlar yaman gecikirdi, gəlib
çıxmaq bilmirdi. Hardansa, kiminsə
pıçıltısı qumda batan su dənəsi kimi
canına hopurdu ki, gözətçi bu gün gəlməyəcək,
nənəsinin dəfninə gedib; başqa bir
pıçıltı da duyğularında sülənirdi ki,
bu gün o gözətçini o getdiyi dəfn mərasimində
güllələyəcəklər...
Çiyninə
vurulan qəfil dürtmədən səntirlədi, az qala yıxılacaqdı.
Dürtmə
vuran ət içində itib-batan pəzəvəngin biriydi,
irişə-irişə əl-qol ölçürdü:
-
Küçənin ortasında nə çorta getmisən?! Cəhənnəm
ol bir qırağa, hara gedirsən rədd ol get də!
- Mən...
Türmə... Gözətçi... Heç nə...
Ət
içində itən pəzəvəng donuz kimi
fısıldadı:
-
Hayıf ki, tələsirəm, yoxsa sənin qol-qabırğanı
sındırıb göstərərdim ki, küçənin
ortasında heyvərə heykələ dönməyin
axırı necə olur! Sürüş burdan, küçə
iti!
Quyruğunu
bulaya-bulaya uzaqlaşdı və uzaqlaşa-uzaqlaşa
öz-özünə deyindi, öz-özünü
qınadı ki, bu quyruq məsələsində lap ağ elədin, özünə gəl, bədbəxt,
çıx bu qara-qura yollardan...
Ayaq üstə dayanmağa taqəti yox idi, dizləri əsirdi. Özünü
yaxınlıqdakı oturacağa çatdırmağa tələsdi.
İki-üç addım qalmış gördü ki, yekəpər
bir ev iti oturacağın düz
ortasında şöngüyüb oturub. Bilmədi
neyləsin. İt onun yazıq, mağmın
halını görüb oturacaq boyu sərələndi, elə
bil dedi ki, cəhənnəm ol burdan, bu oturacaq sənlik deyil,
burada sənə yer yoxdur, ay küçə adamı...
Bir vaxtlar, gecələrin bir tənha, soyuq gecəsində
bulvarda yatdığı oturacaqdan qovulanda polislərin
qovmadığı balaca itə paxıllığı
tutmuşdu, indi isə qorxunc itin rəğbətini qazanmaq
üçün göz yaşı içində
gülümsəməyə çalışırdı, amma
heç cür alınmırdı.
İt elə
yekəpər, elə zəhmli idi ki, ona nəsə bir söz
demək, göz yaşlarıyla təbəssüm tikəsi
atmaq yox, heç aşağıdan yuxarı baxmaq da
olmazdı; göz yaşlarının suyu süzülə-süzülə,
işığı sına-sına oradan uzaqlaşdı və
uzaqlaşa-uzaqlaşa mızıldadı ki, bəxtəvər
başına, ay it oğlu it...
Və azadlıqdan bezib təngə gələ-gələ
öz içindəki doğma türməsinə
qayıtdı.
Off, dünya varmış, xoşbəxtlikdən adam ölərmiş!..
Göygöz gözətçi hələ də gəlib
çıxmamışdı, orda-burda danışılan
sözlərdən bəlli olurdu ki, onu nənəsinin dəfn
mərasimində güllələyiblər və elə nənəsinin
yanında da basdırıblar. Bəs indi necə
olacaq? Dəmir qapının dəmir qapağını kim açacaq, dəmir qabda yeməyini kim verəcək?
Bəs axı... Bir anın xoşbəxtliyi min ilin
daş-divarı kimi uçulub-tökülür, xarabaya
dönürdü...
Beyni-başı uğuldayırdı. Əlləriylə
qulaqlarını qapamağın da bir xeyri olmadı. Uğultu səsləri ac bit-birə kimi içini
didib-dağıdır, ruhunu gəmirirdi.
Didilib dağıdılan ruhun çöllərində
Adəm oğlu adamlar çarmıxa çəkilmişdilər. Çarmıxa
çəkilənlər illərin, əsrlərin, minillərin
yandıran istisi, donduran soyuğu ilə quruyub qaxaca
dönmüşdülər. Dünya
başdan-başa qupquru qaxaclar meydanıydı. Zəminxarə kimi
ağlar bir külək əsir, qupquru qaxaclar bir-birinə
toxunub korun-korun tüstülənirdilər.
Çarmıxa çəkilən, korun-korun tüstülənən
qupquru qaxacların ayaqları yerə, əlləri göyə
çatmırdı; yerlə göy arasında avara
qalmışdılar, yel vurduqca yellənirdilər...
Qəfil
bir səs, zarıncıya oxşayan pıçıltı
idi:
-
Qonşu, bizim axırımız necə olacaq?
- Elə
axırımızdır da...
- Yox ey,
lap axırımız...
- Elə
lap axırımızdır da...
- Lap eyy, lapp, lappp axırımız necə olacaq?
Zəminxarəni göyüm-göyüm göynədən
zarıncının bu yerində göylərin bağrı
yarıldı; yarğandan deyilməz-bilinməz isti
yağışlar yağdı; nə bahar
gürşadına, nə payız leysanına bənzəməyən
qəribə yağışlar, sirri-xuda görkəzmə
idi. Və o qəribə, sirri-xuda yağışların
qəfil günəş şəfəqləriylə
öpüşən qövsi-qüzehində Tyan-Şanın
- Tanrıdağın ən uca tənha zirvəsi
görünürdü. Tənha zirvə gözlərini
yumub görürdü ki, isti yağışlar
yağır...
***
Qəfil
bir işıq gözlərini qamaşdırdı, kotan kimi
duyğularının bahar yamaclarında təzə
şırım açdı...
Sürücüyə
dedi ki, qarşıdakı yolayrıcında şosedən
ayrılıb sola, dağa tərəf dönərsən.
Sürücü öz işindəydi, yəqin ki, onu
eşitmədi, daş dolu ağır maşını
ötüb keçməyə fürsət axtarırdı.
Təkrar
etdi:
-
Yolayrıcında sola dönərsən, dağlara tərəf!
- Əliylə dağları göstərdi.
- Niyə?
Nə olub ki? - Sürücü daş dolu
maşını bir an da gözdən
qoymayaraq, təəccüb qarışıq heyrətlə
soruşdu.
Cavab vermədi, yamaclarında kiçik kəndlər
görünən seyrək meşəli dağlara baxdı.
Sürücü qarşıdakı yolayrıcında maşını
sola, dağlara tərəf döndərib susdu, onsuz da
danışmaqla arası yox idi, öz içinin
adamıydı.
Qarşıda
yastı dağlara söykənən, gözləri dənizə
baxan dəniz sevdalı bir şəhər göründü:
- Şəhərə girmə, qıraqda, o təpə-yastanada
görünən qəbiristanlığa gedəcəyik.
- Oldu.
Sürücünün
tutqunluğunu görüb könlünü almaq istədi:
- O qəbiristanlıqda
bir dostum uyuyur, qəfildən könlümə
düşdü, əvvəldən planlaşdırsaydım,
sənə deyərdim...
- Allah rəhmət
eləsin... Adı nə idi?
- Namiq...
Namiq müəllim... Yazıçı-fantast... Məşhur telejurnalist, baş redaktor və ... - Və
susdu.
Maşın qəbiristanlığın
qarşısında dayandı.
- Sən
işində ol, dincəl, mən beş-on dəqiqəyə
rəhmətliyi ziyarət edib gəlirəm. - Qapını
açıb maşından düşə-düşə
dedi.
Köhnə
dostunun qəbrinə doğru gedə-gedə qəfil bir xatirə
küləyi əsdi; duyğularının təzə
şumunda-şırımında bənövşələr
boyun büküb üşüdü...
- Görəsən,
bu gün maaş verəcəklərmi?
- Bilmirəm...
Bəlkə də...
Başını
qaldırıb göylərə baxdı, öz-özünə
deyindi:
- Dəvə
kimi böyür-böyürə yatan ağır, ağ buludlara nifrət edirəm; deyirlər,
ağ buludlardan isti yağışlar yağır...
- Mən
belə şey eşitməmişəm...
- Niyə
bəs yağmır, yağsın da! - Hikkəylə dedi.
-
Yağar inşallah. - Gülümsədi:
- Yəqin,
maaşı verərlər...
- Yəqin...
- Mənə
elə gəlir ki, Da Vinçi kodunun açarını
tapmışam...
-
Doğrudan? - Maraqla danışmasını gözlədi, o
isə sözü qəfildən dəyişdi:
- "Palitra" verilişində rəssam Mircavadın
ölümünə hazırladığın süjet ruhumu
ağlatdı.
Mən öləndə məndən də belə bir
süjet hazırlayarsan... Mircavad miflərinin kodu hələ də
tapılmayıb, amma... Eşidirsən? Mən
öləndə... Yeddim tezdir, qırxım üçün
hazırlayarsan...
Kədərlə
gülümsədi:
- Hələ
tezdir, tələsmə...
- Yox,
söz ver!.. Mənim
içim, ruhumun çölləri Mircavadın məzlum mifləriynən
doludur. Quruyub qaxaca dönmüş bir
dünyadır mənim içim, ruhumun sərgərdan, gedər-gəlməz
yolları... - Uzun-uzadı susdu. - Fon musiqisi kimi qaboyda Zəminxarədən,
ya da sazın Zarıncı-mansırısından istifadə
edərsən; tək sənə deyirəm, bil ki, mən
öz içimdə neçə ilin mifik dustağıyam,
neçə ilin zəminxarəsi kimi qurub edirəm,
mansırısı kimi tüstülənirəm; nə
yanıram, nə sönürəm, eləcə korun-korun
tüstülənirəm...
Bir
müddət sonra o süjet də hazırlandı, o
süjetin mətni əsasında yazılan "Fikirlər qəbiristanının
böyük yazıçısı" adlı esse qəzetdə
və kitabda çap da olundu, fantast yazıçı Namiq
Abdullayev haqqında ən böyük və ən
yaxşı mətnin müəllifi, ədəbi
zövqünə inandığımız Əjdər Ol o
esseni bəyəndi də...
***
Onunla illərin
həsrətlisi, köhnəlməyən köhnə dost kimi
salamlaşdı. Və sinə daşının üstündə
uca, tənha bir zirvəni xatırladan təzə
cızıq-çat ruhunu titrətdi, duyğularının
bahar şumunda göz qırpan bənövşələr
ağlaşdı....
Titrəyən
ruhuyla qəbirdən gözünü aralayıb dağlara
baxdı; qəfildən ağır, ağ
buludları isti yağışlar eşqində yatışan
göylər çağırdı; bir göz
qırpımında şüalar - qızılı xətlər
Tanrıdağın ən uca zirvəsinin
görnüyünü yaratdı...
Min illərin
miflər məkanı, ruhlar oylağı tənha zirvədə
günəşin gözləri gülürdü; qürub,
yoxsa sübh günəşiydi - bilmək olmurdu; bircə o
görünürdü ki, günəş ölüm
eşqində yatışan ağ
buludlardan çox-çox yuxarıda, zirvənin şahlıq
taxtında əzəliyyətin və əbədiyyətin bəxtəvərliyinə
bürünmüşdü... Və sinə
daşındakı qəribə cızıq-çata,
dağlardan, ağ buludlardan
çox-çox yuxarılarda görünən tənha zirvə
təbəssümünə baxa-baxa salavat çevirdi,
qeyri-ixtiyari pıçıldadı:
- Səni
gördüm, dostum, türməsiz taleyinə, azad ruhuna, zirvə
təbəssümünə salamlar olsun...
Şabran,
17 noyabr 2018-ci il
Sadıq Elcanlı
Ədəbiyyat qəzeti.- 2018.- 29
dekabr.- S.14.