Poeziya... Poeziya... 2017
...Şeir
kitabları çox nadir hallarda ədəbi hadisəyə
çevrilir və 2017-ci ildə hələ ki, belə ədəbi
hadisənin şahidi olmadım.
1896-cı
il noyabrın 3-də fransız yazarı Jül Renar gileylənirdi ki:
"Yenə şeir, hey şeir. Bir misra da poeziya olaydı!". Yüz iyirmi iki il
müddətində fransız poeziyasının keçdiyi
yol göz qabağındadır. Böyük,
istedadlı və dünya miqyasında tanınan şairləri
də olub, konyunkturaçıları da. Eynilə
bizim poeziyada olduğu kimi. Lakin mən inanmıram ki,
Fransada Azərbaycandakı kimi az qala
bütün xalq şeirlə nəfəs ala,
çobanından tutmuş akademikinə qədər şeir
aludəçisi ola. Hərçənd ki, fransızlar deyilənə,
yazılana görə daha hissiyyatlı xalqdılar…Hətta mən
ona da inanmıram ki, fransız xalqının az
qala yarısı şeir yazmaq bəlasına mübtəla
olsun. Mərhum şairimiz Fikrət Sadığın bir
şeirindən bu misralar sanki yaşadığımız
dünənin və bu dövrün mənzərəsini əks
etdirir:
Mən
sayım, sən sadala,
Gör kimlər şeir yazır.
Mühəndislər,
polislər,
Həkimlər şeir yazır.
Bunu
bildim, tanıdım,
Ta kimlər
şeir yazır?!
Elmdən
yorulanda
Alim də şeir yazır.
Qanı
qara olanda
Müəllim də şeir yazır.
Adlayıb
həmdəm zilə,
Şeir yazır naz ilə.
Yalançı
bəstəçilər,
Yalançı
müğənnilər
Şeir
yazır hacılar,
Məşədilər, mollalar.
Evin
tikilsin millət,
Bu qədər şair olar?
Bir kəlmə,
söz müxtəsər,
Can, ay
can, bir də ay can!
Şeir
yazır sərasər
Bu boyda
Azərbaycan!
Neyliyək, biz belə doğulmuşuq, "şair
xalqıq".
"Yenə şeir, hey şeir, bir misra da poeziya
olaydı"- az-çox ədəbiyyat aləminə
qovuşandan sonra
bu sayaq şikayətləri, giley-güzarı dəfələrlə
eşitmişəm. Və indi, şeir
yazmağı, əksərən öz cibinin pulu, ya hansı
varlı sponsorunsa köməyilə şeir kitabı nəşr
etməyi heç kimə qadağan etmək olmaz. Kimə məlum deyil ki, bu şeirlər və bu
şeir kitabları xalis qrafomaniyanın bəhrələridir.
Və indi tənqidçiləri
də məcbur edib bu qrafoman şairləri bircə-bircə bəsitlikdə,
qafiyəpərdazlıqda, məzmunsuz şeir yazmaqda təqsirləndirmək də
mümkün deyil. Əgər televiziya kanallarında müğənni xanım Elza
Seyidcahan bir şair kimi təqdim olunursa, şeiri gözdən
salan "şeirlərini" oxuyursa, hətta ARB
kanalının "Xalq şairi" şeir müsabiqəsində
münsiflər heyətində yer tutursa… İzahata
ehtiyac qalmır.
Ancaq bu, o deməkdirmi "bir misra poeziya" tapmaq
çətindir, təbii ki, belə deyil. Lap qatı pessimist olaq:
fitkirləşək ki, ötən onilliklərdə
olduğu kimi, indi Azərbaycanın hər qarışında
bir şeirçi bitsə belə, yenə xalqa çatası
və xalqın qəbul elədiyi şairlərimiz az deyil. Bəli, biz saysız-hesabsız
konyunkturaçı nəzmkarların, kitablarının
üz qabığı
şeirlərindən qəşəng olan
şairciklərin əhatəsindəyik, "şeir"
sarıdan qətiyyən korluq çəkmirik,
narahatlığımız poeziya sarıdandır.
...Şeir kitabları çox nadir hallarda ədəbi
hadisəyə çevrilir və 2017-ci ildə hələ ki,
belə ədəbi hadisənin şahidi olmadım. Ancaq hər
bir şeir kitabı səviyyəsindən asılı
olmayaraq həm onların müəlliflərinə, həm də
oxuculara sevinc bəxş edirsə, qoy çap işi
dayanmasın, qoy nəşriyyatların dəyirmanları gecə-gündüz
işləsin. Ona görə də biz 2017-ci ilin şeir
mənzərəsini canlı proses kimi təsəvvür
edirik, yəni yalnız 2017-ci ilin orijinal şeirləri
haqqında söhbət açaq. Bu canlı prosesi izləmək
üçün Azərbaycan Yazıçılar Birliyinin ədəbi
orqanları olan "Azərbaycan" və "Ulduz"
jurnallarına, "Ədəbiyyat qəzeti"nə, həmçinin,
öz səhifələrində daim şeir dərc edən
"525-ci qəzet"ə, "Ədalət" və
"Kaspi" qəzetlərinə
üz tutacayıq. Statistik mənzərə belədir:
"Azərbaycan" jurnalı il ərzində 73 şairin
şeirlərini çap edib, orta hesabla hər şeir 20
misradırsa, bu 14000 misra
şeir deməkdir. "Ulduz" jurnalında bir il ərzində
96 müəllifin şeirləri işıq üzü
görüb, əksəriyyəti cavan şairlərdir, təxminən 12000 misra şeir bəzəyir
"Ulduz"u. "Ədəbiyyat qəzeti"nə
boylanıram. Bir-iki nömrəsi
qoşalaşan qəzet 51 nömrəsinin hər birində
orta hesabla 500, bəzən 600 misra şeir çap edir, təxminən
150-160 müəllifin 25000 misrası ilə
qarşılaşıram. Mən "525-ci qəzet",
"Kaspi" və "Ədalət" qəzetlərinin hər
şənbə, hətta həftəiçi nömrələrində
dərc edilən şeirlərini hesablamadım. Bu qəzetlərin içində "Kaspi"
xüsusilə şeir çap eləməyə həvəslidir,
"Ədalət" qəzeti də lap əzəldən
şeirlə nəfəs alır, "525-ci qəzet" də
həmçinin. Qeyd edim ki, şeir tərcümələrini
bu statistikaya daxil eləmirəm...
Sən
Allah, bu gülü yasa aparma,
Bu
gül ləçəyində başqa həyat gör,
Bu
qızıl güllərdən mənə qanad hör,
Sən
Allah, bu gülü yasa aparma.
Qızıl
dan yerindən rəng alıb bu rəng,
Göylərdən nur alıb, günəşdən
çələng.
Bu
doğulmaq üçün, uçmaq üçündür
Qövsi-quzeyləri
qucmaq üçündür,
Sən
Allah, bu gülü yasa aparma...
Bu ilahi
güllər qırmızı donda
Mənim
də sinəmdə bitmişdi onda-
O da ilk
məhəbbət alovlarıydı.
Bu, 81 yaşlı Musa Yaqubun şeiridir. Onu izah eləməyə,
oradakı məna incəliklərini, Azərbaycan şeirinə
məxsus poetik
ustalığı açıqlamağa ehtiyac varmı? Əsl poeziyadır. "Sən Allah, bu
gülü yasa aparma!" - bu misra
artıq bir kəlam, bir poetik ahəng kimi insanın iç
dünyasına hopa bilər.
Heç
də düşünmürük ki, şeirimizin yaşlı
nəsli - Nəriman Həsənzadə, Fikrət Qoca, Abbas
Abdulla, Musa Yaqub, Məmməd İsmayıl, Əşrəf
Veysəlli, İltifat Saleh, Vaqif Nəsib, Oqtay Rza, Yusif Həsənbəy,
Firuzə Məmmədli, Kəmalə Ağayeva, Eyvaz Borçalı, Ramiz Məmmədzadə,
Ənvər Əhməd, Ağasəfa Yəhyayev, Vahid
Əziz, Ramiz Duyğun (mən bu sıraya Ramiz Rövşəni,
Çingiz Əlioğlunu, Sabir Rüstəmxanlı da əlavə
edirəm) bu gün sözlərini deyib qurtarmış
şairlərdir. Əksinə, onlar
yenə cavanlıq ehtirası və şövqü ilə
yazıb-yaradırlar, 60-70-ci illərin Nəriman Həsənzadəsi
yenə "ürək dililə" danışır, Fikrət
Qoca yenə həyatın, bu böyük dünyanın
gözəlliklərinə aşiq, mənfi hallarına
dözümsüzdür. Firuzə Məmmədli
qadın dünyasının zərifliyini,
saflığını, kövrəkliyini, həm də milli-mənəvi
sərvətlərimizi vəsf edir. Məmməd
İsmayıl qürbətdə yaşasa da, bütün
şeirlərində "Vətən" deyir. Vahid Əzizə sanki ikinci ilham gəlib, şeirlərinin
ən gözəlini bu yaşda yazır. Çingiz
Əlioğlu poetik axtarışlardan yorulmur, Sabir Rüstəmxanlı
altmışıncı illərdə yazdığı "Vətən"
şeirini "Vətən və Azadlıq" dastanına
çevirir. Ramiz Rövşən hətta
təzə şeir yazmasa da, həmişə oxucuların
sevimli şairi olaraq qalır.
Bu günün-müasir Azərbaycan şeirinin
yükü və ağırlığı, inkişaf və
perspektivi "səksənincilərin",
"doxsanıncıların" çiyninə
düşür. Onlar bu missiyanın öhdəsindən gələ
bilirlərmi? Hər halda, 2017-ci ilin
şeir mənzərəsində bu suala cavab axtararıq.
O nəsildən üç istedadlı şairin - ürfan
düşüncəli Akif Səmədin və modernist Adil Mirseyidin, bu yaxınlarda
isə Sabir Sarvanın ölümü bizdə təəssüf
hissi doğurur, amma şükür ki, bu nəslin "yarpaq
tökümü" hələ seyrəkdir, onların bir
çoxu indi
yaşlarının
kamillik mərhələsinə çatıb. Hiss olunur
ki, şeirimizin yeni bir mərhələyə- əvvəlki
onilliklərdən fərqli bir özəlliyə malik
olması məhz yaşları əlli-altmış çevrəsində
olanların xidməti az deyil. Onlar şeirimizin yaşarı ənənələrindən
qətiyyən üz çevirməyiblər, əksinə, bu
ənənələri yeni ifadə tərzi, sözün rəngarəng
çalarları, bədii təsvir vasitələri, dilin
poetik imkanları ilə cilalayırlar. Zirəddin
Qafarlı bir şeirində yazır ki: "Bu dünya Nizami
dünyası imiş, Bu dünya Nəsimi dünyası
imiş, Gör hara gəlmişəm ürək eyləyib!"-
deməli, ənənəyə bağlılıq
zəncirini qırmaq mümkün deyil. Amma ənənə
deyəndə heç də heca vəzninə, qoşmaya, gəraylıya
"sədaqət" hissindən söhbət getmir. Söhbət "köhnə havalarda" yeni notlar
səsləndirməkdən gedir. Biz 2017-ci ilin şeir mənzərəsində
ən gözəl qoşma, gəraylı, ümumiyyətlə,
heca şeiri axtarışına çıxdıq və
doğrudan da, sayı-hesabı bilinməyən o şeirlərin
içərisində kəmiyyətcə az
olsa da, XXI əsrin poetik təfəkkürünü əks
etdirən nümunələrlə də
qarşılaşdıq. Vaqif Bəhmənli,
Ramiz Qusarçaylı, Əjdər Ol, Ağacəfər Həsənli,
Musa Ələkbərli, Adil Cəmil, Barat Vüsal, Əlizadə
Nuri, Əlirza Həsrət, Balayar Sadiq, İlham Qəhrəman,
Əli Rza Xələfli, İslam Sadıq, Fərqanə
Mehdiyeva, Rəşad Məcid, Zakir Fəxri, Zakir Məmməd,
Fəxrəddin Teyyub, Kəmaləddin Qədim, Məmməd Qədir, Ədalət Salman, Ağamir Cavad,
Avdı Qoşqar, Yusif Nəğməkar, Əbülfət Mədətoğlu,
Fəxri Uğurlu… Demək olar ki, cüzi yaş fərqini nəzərə
almasaq, bir ədəbi nəslin nümayəndələridir bu şairlər və heca
şeirinin müasir durumu ilə tanış olmaq
üçün onların şeirlərini oxumaq kifayətdir.
Bu şairlər sərbəst şeirlər də
yazırlar, amma onlar heca şeiri üzərində kökləniblər.
Çoxsayda misallar gətirməkdən imtina edirəm,
yalnız Ramiz Qusarçaylının "Anama" şeirdən
bir parça:
Ürəyim
üstündə şam bənövşəsi,
Ayrı nəyim var ki yanası, anam.
Sənsən
gülşənimin qəm bənövşəsi,
Sənsən göz yaşımın sonası, anam.
Əlbəttə,
bu gün həm heca, həm də sərbəst vəzndə
yazılan külli miqdarda şeirlər içində bir
şeir kimi yadda qalmayan, sadəcə, lap öncədən
dediyim o qrafomaniya məmulatları az deyil. Bəzən unudulur ki, sərbəst şeirdə də
ritm olmalıdır, obrazlı ifadələr işlənməlidir,
sərbəst şeir adi danışıq səviyyəsinə
endirilməməlidir, həmçinin şeirin
yaraşığı olan qafiyəyə də yer verilməlidir.
Mən 2017-ci ilin sərbəst şeirlərini diqqətlə
nəzərdən keçirdim və şəxsən belə
düşünürəm ki, bugünkü sərbəstçilər
Rəsul Rza, Əli Kərim, Vaqif Səmədoğlu, İsa
İsmayılzadə, Camal Yusifzadə, Tofiq Abdin, Abbas Abdulla,
Vaqif Nəsib, Çingiz Əlioğlu, Vaqif Bayatlı kimi
şeirin bu "ərazisində" təzə
naxışlar, çalarlar yaratmağa can atırlar. Səlim
Babullaoğlu, Dəyanət Osmanlı, Əhməd Qəşəmoğlu,
Qəşəm Nəcəfzadə, Emin Piri, Ramil Əhməd,
Rəfail Tağızadə, Mahirə Abdulla, Tahir Taisoğlu,
Qismət, Aqşin Yenisey, Zahir Əzəmət,
Narıngül sərbəst
şeir məkanında məşhurlaşıblar.
2017-ci ilin şeirlərini bir başqa aspektdən nəzərdən
keçirək. Bu da fərdi üslub məsələsidir.
Məşhur bir kəlamı yada salaq: "Üslub -
bütün üslubların yaddan
çıxarılmasıdır". Əlbəttə, bizim
müasir poeziyada öz fərdi deyim tərzi, başqa
yazarlardan seçilən, fərqlənən, yalnız
özünəməxsus poetik ləfzi ilə diqqəti cəlb
edən şairlər az deyil. Müasir Azərbaycan şeiri bu mənada fərdi
üslub rəngarəngliyilə diqqəti cəlb edir.
Şair hansı mövzuda yazırsa-yazsın, onun özünəməxsus
səsi, nəfəsi elə şeirindəki ilk
misrasından hiss edilməlidir.
Qız
qalası
ölkəmizin daş bayrağı,
Əsrlərcə bayraqların salınmazı.
Əlincəmiz
Naxçıvanın
baş bayrağı
Teymurlənglər ordusuyla alınmazı.
Bu son
otuz ildə daha çox nəsr əsərləri yazan, amma
arabir şairliyini də unutmayan və hələ
altmışıncı illərin sonlarında "Tək bircə
"Durna günü" şeirini yazsaydı, bu şeir ona
şair deməyə yetərdi" tərifini unudulmaz Rəsul
Rzadan eşidən Vaqif Nəsibin misralarıdır.
Quşların
cəh-cəhi sökür bağrını,
Qatır nəğməsinə ürək
ağrını.
Sevdasız
bir ömrün görüb axırını,
Baharda sevgisiz yaşamaq olmur.
Hər
tərəf çiçəkdir, hər tərəf
güldür,
Mehrinə ürək qıy, o gülü güldür.
İlahi,
sən məni baharda öldür,
Baharda
sevgisiz yaşamaq olmur!
Bu isə Musa Ələkbərlinin bir sevgi şeirindəndir. Hər gün
onlarla sevgi şeirlərilə qarşılaşırıq,
ancaq görürsən ki, çox zaman hazır stereotiplər,
şablonlar bizi məyus edir, nə qədər demək olar
"Sevgidən ölürəm!"
"Ağzımın içində dilim ağlayır",
"Üzmə ürəyimi, gəl insaf elə",
"Qarşında qul olum, əsir olum mən"… Amma nə
yaxşı ki, insan münasibətlərinin bugünkü
xaotik mənzərəsində Füzulidən gələn o
ruh, o nəfəs hələ ki, sönməyib və Musa
Ələkbərlinin indi də cavanlıq şövqü ilə
yazdığı şeirlərində o ruhu, o nəfəsi
hiss edirik.
Bu
dağlarda Ay işığı -
çəməni bürüyən şehdir,
Bir ahıl saçında gümüşü zehdir.
Bu
dağlar Ay işığında
Nəsildən-nəslə
saflıq aparan
Yelkənli gəmidir.
Bu
dağlar Ay işığında
üz-gözü südə bulaşmış
körpə kimidir.
Bu isə Rəşad Məcidin şeiridir. Onun
"Çiyələk qadın" və "Bir də gəlməyəcək"
şeirlər kitabının böyük əksəriyyəti
sevgi şeirlərindən ibarətdir. Amma
mən onun bir təbiət şeirini seçdim. Bu şeiri R.Məcid sanki Ay işığına
tamaşa edərkən yazıb, elə onun sevgi şeirləri
də Ay işığına bələnib və Rəşad
Məcidin fərdi üslubunu səciyyələndirən onun
şeirlərindəki saf romantikadır.
Qartal
yuvasıydı bizim zirvələr,
Əyilməz dağların əzmini gördüm.
Hayanı
dolaşdım, hara baxdımsa,
Tanrının sehrli rəsmini gördüm.
Mən
orda bilmişəm sözün tamını,
Şair eləmişdi dağlar hamını.
Məmmədin,
Bəhmənin o ilhamını,
Şəmşirin hikmətli nəzmini gördüm.
Bu misraları isə Kəlbəcər həsrəti ilə
alışıb-yanan Adil Cəmil qələmə alıb. Etiraf edək
ki, doğma yurd həsrətini, Kəlbəcərsiz,
Laçınsız, Qubadlısız yaşayan şairlərin
içində Adil Cəmilin səsi-harayı heç kiminkinə
bənzəmir. Adil Cəmilin "Qarabağ"
şeirini xatırlayıram: "Qarabağ-qiyamətə
qalan qisas. Sulanan sulux, Qurumayan göz
yaşı, Bütün dərdlərimizin başı, Yaxud,
ümidimizə başdaşı. Doğanaqdan keçməyən
örkən, ya da uzanan sicim"
Bu bənzərsizliklər
seriyasını davam etdirib deyə bilərəm ki, müxtəlif
mövzulara müraciət etsə də, şeirlərində
fəlsəfi notlara, həyatın, gerçəkliyin bilməcələrini
"ahəng qanunu" ilə öyrənməyə can atan
Əhməd Qəşəmoğlu da, təbiətə məxsus
ayrı-ayrı predmetləri obraz kimi mənalandıran,
"ağac-kitabxanaların" "sirrini" açan
Ağacəfər Həsənli də, aşıq şeiri
havasına bürünüb Yunis İmrə, Qaracaoğlan,
Ələsgər həqiqətlərini müasir təfəkkür
süzgəcindən keçirən Barat Vüsal da,
İbrahim İlyaslı da fərdi üslubu ilə seçilən
şairlərdir.
Haçandır
canımdan durnalar uçur,-
Mənim ürəyimdə payızmış, Allah.
Hərdən
bu dünyanı yadıma salan
Mənim unutduğum o qızmış, Allah.
Bu
ömür karvanı köçünü çəkir,
Ölümdü-kəfənin ucunu çəkir.
...Gördüm
ki, bir söyüd içini çəkir,
O da mənim
kimi yalqızmış, Allah.
Hər
gecə yuxuma baş çəkir adın,
Yanım,- bir az isin, üşüyən qadın!
...Çərpələng
düzəltdim, göyə uçmadı, -
Bu
ömür islanmış kağızmış, Allah...
Bu isə Əlizadə Nurinin şeiridir. Metaforik təfəkkürlə
aşılanan, yaxşı mənada "söz oyunu"nun
bariz ifadəsi olan bir şeir. Hansı
şeirini oxusan, Əlizadənin orijinal təşbihləri,
metaforaları ilə qarşılaşarsan. Məncə,
Salam Sarvandan sonra
şeirimizdə bu orijinallığı qoruyub
saxlayan şairlərdən biri də
Əlizadə Nuridir.
Yenə
də bu bənzərsizliklər seriyasını davam etdirib
artıq öz fərdi üslubu ilə diqqəti cəlb edən
- son illərdə sonetlər çələngi ilə bu poetik
formanı "milliləşdirən" Balayar Sadiqin, daha
çox "köhnə havalarda" təzə notlar səsləndirməyə
can atan Zirəddin Qafarlının, İslam Sadıqın,
İlham Qəhrəmanın, Məcnun Göyçəlinin,
Əlirza Həsrətin, Sakit İlkinin şeirlərində də
fərdiliyi, bənzərsizliyi hiss eləmək çətin
deyil. Lirik qəhrəmanın idraki
çırpıntıları, emosional həyəcanlar,
psixoloji sarsıntıları əks olunan şeirlərdən
söhbət düşsə, Tərlan Əbilovun, Hüseyn
Bağıroğlunun, İnqilab İsaqın artıq yetkin
şair kimi formalaşdığını görürük.
Poeziyada fərdi üslubla bağlı söhbəti
uzatmayıb bir başqa məsələyə də münasibətimi
bildirmək istəyirəm. Musa Ələkbərli "Yaddan
çıxır Qarabağ" adlı bir şeir yazıb,
deyir ki: "Aman Allah, yaddan çıxır Qarabağ". Təbii ki, daha çox öz şair dostlarına
müraciət edir. Əlbəttə, bu fikrə bir kimsə
haqq qazandıra bilər.. Doğrudanmı,
son illərdə, elə 2017-ci ildə də əvvəlki illərlə
müqayisədə şeirimizdə Qarabağ havası
çatışmır?.. Çadır
düşərgələri də neçə ildir ki, ləğv
olunub. Amma bir milyon soydaşımız səbirsizliklə
doğma yurd-yuvalarına qayıtmaq həsrətini
yaşayırlar. Təbii ki, Qarabağ mövzusu
şeirimizdə yenə səslənməkdədir
və bu mövzuda ən çox yazıb-yaradan Ramiz
Duyğunla, Ənvər Əhmədlə, Rəfail
Tağızadə ilə yanaşı, neçə
şairimizin də adını çəkə bilərik.
İstərdik ki,
Qarabağa həsr olunan şeirlərdə
şablonlar, artıq qulaqları döyənək eləyən
sözlər, ifadələr, epitetlər olmasın. Nisə Bəyimin
bir şeirindən bu misraları misal gətirirəm:
Vətən
göylərində şəhid tabutları uçur
sevgi
qanadlarında…
Addımlayan
xatirələr
cəbhəboyu döyüşlərdə ön sırada yeriyir,
zəfərlərdən-zəfərlərə çağırıştək
inam
kimi, uğur kimi
qalib
kimi yürüyür...
...İndi
uğurludu, ya uğursuzdu, baxın: "Tək qalsan otaqda,
götür şam yandır, qaranlıq otaqda şam da
adamdır" (Aybəniz Əliyar), "Bu tapmaca sərçə
məndən böyükdü, Tutub dimdiyində bulud çörəyi" (Qəşəm
Nəcəfzadə), "Dağılıb göylərə əlçim
buludlar, Günəş yun əyirən cəhrə
kimidir" (Əlirza Həsrət), "Bu gün şəhərdə
şeirimi gördüm, su içirdi, siqaret çəkirdi,
ağac sulayırdı körpə bir qızın ürəyində"
(Zahir Əzəmət),
"Gedir bir qadın, bətnində körpəsi,
kürəyində ayağını itirmiş əri"
(Ramil Əhməd), "Hər əsgər tabutu, bir ağ gəlinliklə
köçər. Əsgər deyil, sevən qızın
arzularını götürüb gedər hər atılan
güllə" (Emin Piri), "Sənə sarı
dartılmaqdan tikə-tikə olmuşam. Bədənim ki,
uçuşan məktub parçalarıdı" (Şəhriyar
del Gerani). "Vaxt
qapını döyür əski əlifbayla.
Üzünə Allahın təbəssümü düşməyən
sözlər küçənin ortasında cırır
yaxasını" (Balayar Sadiq), "Külək buludları
kart kimi qarışdırır. Vicvicə
keçir gölməçələrdən, suların
üzü qırışır" (Qismət) və onlarla
belə misallar gətirmək olar. Əgər
bunların bir qismi şeirdə doğrudan da mənanı
qüvvətləndirirsə, çox yaxşı, yox əgər
şairin "söz oyunu"ndan doğursa, heç bir məna
ifadə etmirsə, çox pis.
...Şeirimizdə bəzi istisnaları nəzərə
almasaq, fəlsəfi ruh, fəlsəfi düşüncə
arealı zəifləməkdədir. Əvəzində isə publisistika müasir şeirin
vücudunu sarmaqdadır. Təbii ki, XXI əsrin həm milli, həm
də bəşəri duyğularla nəfəs alan insanı şeirin əsas qəhrəmanına
çevrilməlidir, yəni bu insan nə düşünür,
təkcə sevgi iləmi nəfəs alır, təkcə
günün reallıqlarınımı, narazılıq və
şikayətlərinimi şeirdə səsləndirməlidir?
Vaxtilə Səməd
Vurğun deyirdi ki: "Niyə şeirimizin baş qəhrəmanı,
gah İrandan gəlir, gah da Turandan, Bəs mənim ölkəmin
varlığı hanı?" İndi şairlərimiz
İrandan da yazırlar, Turandan da, Azərbaycandan da, Amerikadan
da, Avropadan da, amma biz əksər hallarda XXI əsr Azərbaycan
insanının öz obrazını şeirlərimizdə
görə bilmirik.
2017-ci ilin şeirləri haqqında söhbəti
heç də bədbin notlarla bitirmək istəmirəm. Xalq şairi Fikrət Qocanın keçən
il "Azərbaycan" jurnalında çap olunmuş
"Dağınıq duyğular" poemasının son
misraları ilə sözümü sona yetirirəm:
Uğrunda ölüb-dirilmişik.
Azadlığın
dadını
Hələ
indi bilmişik,
Bir də
ölən deyilik!!!
Biz
hamımız bir canda
Bütöv
Azərbaycanda
Yaşamağa
gəlmişik!
Vaqif YUSİFLİ
filologiya üzrə elmlər doktoru
Ədəbiyyat qəzeti.- 2018.- 2 iyun.-
S.8-9.