Oğlunun qatilini evində gizlədən ana...
Sənət, mədəniyyət əsrlərdir,
istedadlı, həmçinin
də təmənnasız
insanların zəhmətləri
sayəsində bərqərar
olub, işıq saçıb. Biz bu
baxımdan bəxti gətirmiş xalqıq ki, məmləkətimizdə
istedadlı və vicdanlı, əqidəsini
heç nəyə satmayan, mübariz insanlar hər zaman mövcud olub. Onlar öz ardıcıllarını
yetişdirməyi bacarıblar.
Belə olmasaydı ötən əsrin əvvəllərində
istər maarifçilikdə,
istər ədəbiyyatda
teatr, musiqi sahəsində möcüzəvi
sənətkarlar yetişməzdi.
Dramaturgiyamızın ən parlaq
isimləri də məhz həmin çətin dövrlərdə
təcəlli ediblər.
Uzun zamandır
ki, teatrlarımız Hüseyn Cavid yaradıcılığına müraciət
etmirdilər. Sonuncu dəfə Akademik
Milli Dram Teatrında Mehriban Ələkbərzadənin
quruluşu ilə səhnələşdirilmiş "Afət" tamaşası
dramaturqun yaradıcılığına
ən ciddi münasibət idi.
Bu yaxınlarda Gənc
Tamaşaçılar Teatrının
səhnəsində Hüseyn Cavidin "Ana" mənzum
dramının premyerası olacağını eşitdim. Ana rolunu isə
uzun illərdir gözdən, könüldən uzaq
düşmüş əməkdar artist Nübar Novruzova ifa edəcəkdi.
Sözün doğrusu, Gənc
Tamaşaçılar Teatrından sonuncu
dəfə üç, dörd il əvvəl
çıxmışam. Adını çəkmək
istəmədiyim tamaşa məşhur rejissor tərəfindən
hazırlansa da xeyli ciddi qüsurlarla məni həmin teatrdan təcrid
etmişdi. Baxmayaraq ki, baş rolun
ifaçısı öz rolunu şövqlə ifa etmişdi.
"Ana" tamaşası gözlədiyimin əksinə
çox yaxşı səhnə
mizanları ilə hazırlanmışdı. Tamaşanın rejissoru Bəhram
Osmanov, əsas rolların ifaçıları Nübar
Növruzova, İradə Rəşidova, Manaf Dadaşov, Elnur Kərimov,
Ramiq Nəsirov, Vahid Orucoğlu həqiqətən də sənətə
ehtiva edən aktyorluq nümayiş etdirdilər. Nübar Novruzovanın ana obrazı qətiyyətli,
emossional, koloritli idi. Aktrisa öz
obrazının xarakterik xüsusiyyətlərini daxili həyəcanları
ilə birgə möhtəşəm formada
tamaşaçıya ötürməyi bacarırdı.
Nübar Novruzova böyük aktyorluq məktəbi
keçmiş, bu gün teatr sütunlarının var
olmasına səbəb olmuş sənətkarlardandır.
Biz özümüzü tanıyandan belə
aktyorların rolları ilə formalaşıb,
böyüdük. Xasiyyətimizdə olan
müsbət, humanist keyfiyyətlərə görə həm
də bu cür sənət adamlarının
yaratdıqları rollara da borcluyuq. Çünki
onlar nə keçmişdə, nə də indi falş, qeyri
peşəkar obrazlarla çıxış etməyiblər.
Biz bu gün də geri çevrilib baxanda,
nostalji hisslərin ağuşuna atılanda Nübar Novruzova və
onun kimi digər sənətkarları hörmət və
ehtiramla xatırlayırıq. Onlar həm
də bizim uşaqlığımız, gəncliyimiz və bu
günümüzdür.
Tamaşada qatil rolunun ifaçısı
Elnur Kərimovun yaratdığı qatil obrazı son dərəcədə
gözəl idi. Təxminən üç, dörd dəqiqə aktyorun kim olduğunu kəsdirə bilməmişdim.
Halbuki o, tanış səs tembrinə və
səhnə məşhurluğuna malik aktyordu. Onun
qatilində istər milli dramaturgiyanın, istərsə də
xarici dramaturgiyanın izləri mövcud idi. Elnur Kərimov "Ana" tamaşasında qatili
canlandırdığı qədər də əminəm ki
Dostoyevskinin "Cinayət və cəza" əsərindəki
Roskolnikovu da yaratmağı bacarar. Onun
yaratdığı obrazın düşmən əlindən
qaçışı, anaya sığınması,
özünü ananın əllərinə təslim etməsi
və dərhal da qorxuya düşüb hiyləgərcə
xilas olmaq cəhdlərini aktyor böyük məharətlə
öz obrazında əks etdirirdi.
Aktyor Manaf Dadaşovun yaratdığı Orxan obrazı
da koloriti ilə yaddaqalan idi. Əsl bəy, çərkəz
qiyafəsi ilə səhnəyə atılan aktyor
obrazının bütün xüsusiyyətlərini
tamaşada açmağı bacardı. Gah
sinəsi sevgi atəşi ilə qovrulan aşiq, gah da fitnəkar,
nəfsi, şəhvəti uğrunda qatilliyə qədər
etdiyi amansızlıqlar aktyorluq texnikası baxımından
ustalıqla idarə olunurdu. Çərkəzi geyim,
buxara papaqla o, sanki "Hekayəti Xırsi-Quldurbasan",
"Dəli Kür", "Geriyə baxma, qoca" əsərlərinin
içərisindən çıxıb gəlmişdi. Teatr və aktyorluq sənətinin sirri, sehri də məhz
bu gəlişlərlə tamaşaçını
ovsunlayıb öz möcüzəsini göstərməkdədir.
Manaf Dadaşovu bir neçə serialda ötəri
görsəm də, obrazlarına o qədər də diqqət
etməmişəm, açığı. Amma səhnədəki sərhədsiz ifası,
tamaşaçını cəlb etmək qabiliyyəti
alqışlanasıdır. Sözün
doğrusu, bu cür istedadlı aktyoru gec kəşf etdiyim
üçün xeyli pəjmürdə olmuşdum.
Amma bu pəjmürdəlikdə özümü
o qədər də günahkar bilmirəm. Neyçün
ki, əvvəldə də qeyd etdiyim kimi sənət hər
zaman istedadlı və təmənnasız insanların vasitəsilə
təbliğ olunub, yayılır.
Hüseyn Cavid dramaturgiyasına olan müraciətə, uğurlu
tamaşanı ərsəyə gətirənlərə təşəkkür
edərək ürəyinin yağını sənət naminə
əridən hər kəsə uğurlar arzulayıram.
İyun 2018
Samirə Əşrəf
Ədəbiyyat qəzeti.- 2018.- 9
iyun.- S.21.